Forfatter Emne: Nordlys  (Læst 1176 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Nordlys
« Dato: Januar 04, 2015, 04:11:23 am »
Nu lykkedes det mig endelig at tage nogen fotos af nordlys.

Der var ikke ret gode betingelser (tror jeg) fordi månen giver meget lys, når der er sne.

Her er et af dem.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Rollo

• Gæst
Sv: Nordlys
« Svar #1 Dato: Januar 04, 2015, 07:54:54 pm »
For en gang skyld noget der ikke har med politik at gøre, det er faktisk helt rart.

Flot billede. Husene har meget markante farver. Har du photoshoppet billedet?

Rollo.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Januar 04, 2015, 08:14:22 pm »
For en gang skyld noget der ikke har med politik at gøre, det er faktisk helt rart.

Flot billede. Husene har meget markante farver. Har du photoshoppet billedet?

Rollo.

Ja - jeg har lavet et mindre image, fordi billeder højst må være på 128KB på Din-debat, og så har jeg brugt "auto levels" og "unsharp mask" i Photoshop.

Husene har faktisk sådan nogen markante farver, så jeg beholdt redigeringen.

Billedet ser oprindelig sådan her ud (hvor det eneste jeg har foretaget i Photoshop er at lave et mindre image).
« Senest Redigeret: Januar 04, 2015, 08:17:10 pm af Anklageren »
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Rollo

• Gæst
« Svar #3 Dato: Januar 04, 2015, 08:24:58 pm »
OK.

Den slags man også bruge Din-debat til!

Rollo.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Januar 04, 2015, 08:42:04 pm »
OK.

Den slags man også bruge Din-debat til!

Rollo.

Ja - vi bør lave mere af den slags.

Joakim

• Gæst
« Svar #5 Dato: Januar 04, 2015, 09:32:50 pm »
Jeg tror nu det er husenes der giver helt forkert genskin, du skulle være taget ud hvor der var helt mørkt, eller endnu bedre vand. Det vil give gode billeder.

Nu var de vist i dit andet indlæg du skrev du ville fange månen, men det kan du godt  glemme alt om hvis du kun har 18-55 til rådighed, det kan ikke zoome nok, op over 250mm så begynder det at ligne,

Men det er morsom at følge alle dine kvaler med det mest simple kamera, det er da godt du ikke lånte et af de komplicerede.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Januar 05, 2015, 12:19:07 am »
Jeg tror nu det er husenes der giver helt forkert genskin, du skulle være taget ud hvor der var helt mørkt, eller endnu bedre vand. Det vil give gode billeder.

Nu var de vist i dit andet indlæg du skrev du ville fange månen, men det kan du godt  glemme alt om hvis du kun har 18-55 til rådighed, det kan ikke zoome nok, op over 250mm så begynder det at ligne,

Men det er morsom at følge alle dine kvaler med det mest simple kamera, det er da godt du ikke lånte et af de komplicerede.

Jeg har hverken ambitioner om at blive fotograf eller at tage perfekte nordlys billeder, for nordlys er flottest i virkeligheden.

Jeg vil bare lære kameraet bedre at kende, fordi jeg har købt 4 af dem på arbejdspladsens vegne til at låne ud.

Jeg har andre fritidsinteresser: at sejle, jage og fiske. Jeg har lige fået sat en lyddæmper på min riffel, og nu skal jeg have den skudt ind igen, fordi kikkertsigtet blev taget af, så den kunne komme i en drejebænk.

Da jeg boede i Danmark interesserede jagt mig ikke, men jeg fiskede. Da jeg kom til Grønland, tog jeg med på jagt sammen med de andre, fordi det er en del af kulturen her. Jeg interesserede mig ikke meget for at skyde noget i starten, og lod dyrene løbe, selv om jeg havde dem på kornet. Nu er det længe siden, og jeg har de sidste 8 år skudt 5 rensdyr om året.

Jeg vedligeholder selv mine forskellige motorer, garn osv. og fotos er for mest noget jeg tager for mindernes skyld.

Jeg vedlægger nogen, så man kan se, hvad det handler om.

Samlet størrelse 192KB, så jeg kan kun klemme to små billeder ind

« Senest Redigeret: Januar 05, 2015, 12:30:31 am af Anklageren »