Afstemning

Hvordan mener du at adgangen til forum her bør være?

Helt fri. Man skal slet ikke behøve profil for at skrive her. Man bør kunne kalde sig hvad som helst.
4 (66.7%)
Som nu. Man skal oprette profil for at skrive. Men man kan så oprette alle dem, man lyster.
0 (0%)
Man skal helst kun kunne oprette én profil. Det er i praksis svært at styre, men i hvert fald kun én profil pr. ip-adresse og/eller mail.
0 (0%)
Man skal kun kunne skrive med én profil. Og man kan indføre det, at man modtager en bekræftelseskode pr. telefon, som man så skal indtaste. Det gør det besværligt at oprette mere end én profil.
2 (33.3%)
Man skal kun kunne skrive med én profil. Og man må kun skrive med ens fulde navn, ligesom i visse aviser.
0 (0%)
ANDET: Hvis ovenstående ikke afdækker din mening, kan du selv formulere den.
0 (0%)

Totale antal stemmeafgivende: 5

Afstemingen slutter: Maj 14, 2018, 09:53:19 pm

Forfatter Emne: AFSTEMNING: Tvungen login eller ej?  (Læst 702 gange)

politisk ukorrekt

• Gæst
AFSTEMNING: Tvungen login eller ej?
« Dato: Februar 03, 2018, 08:53:19 pm »
Jeg kan forstå på en vis person, at et af motiverne for oprettelse af mega- og multiprofiler er, at vedkommende protesterer over tvungen login. Jeg husker da også SOL fra i gamle dage, da man kunne skrive som gæst alt det, man lystede. Det havde den fordel, at man ikke behøvede bekymre sig om dobbelt- og multiprofiler. Og samtidig kunne folk bedre udtrykke præcist, hvad de havde på hjertet, uden at bekymre sig om, hvad andre mente om dem. Ulempen kunne så være, at det til tider blev for useriøst.

Men hvad er din holdning? Går du ind for tvungen login eller ønsker du et helt frit forum som SOL i gamle dage? Og hvis du går ind for tvungen login, hvor meget kontrol skal der så være af de enkelte profiler? Skal man stadig kunne oprette et hav af profiler som nu eller ville debatten blive mere seriøs, hvis man skulle skrive f.eks. med ens fulde navn som i læserbreve i aviserne?

politisk ukorrekt

• Gæst
Sv: AFSTEMNING: Tvungen login eller ej?
« Svar #1 Dato: Februar 03, 2018, 10:02:19 pm »
Jeg er lidt i tvivl. Enten skal der være helt frit og intet login-krav - eller også så mener jeg, at man bør kræve login og at ens profil bør bekræftes via telefon. For så ER der dog grænser for, hvor mange profiler man kan oprette. De færreste har vel mere end et par telefoner.

Mit argument er, at debatten bør være ens for alle. Som det er nu, er der nogle seriøse debattører, der holder sig til én profil og så er der andre, der har 2, 5 eller måske endda 10 profiler. Det giver en skævvridning, da de anonyme med de mange profiler lukrerer på deres egen anonymitet og udnytter loginkravet til at stalke de seriøse debattørere, som giver mere af sig selv, fordi de er ærlige og kun har én identitet.

Hvis man fjernede login-kravet, ville alle kunne skrive mere frit. Og det ville være sværere at stalke folk, fordi ingen jo officielt har en identitet. Måske kan man stadig af og til genkende de andres skrivestil, men hvis alle skriver anonymt, så kan man trods alt ikke stalke bestemte profiler. Hvis nu f.eks. Anklageren føler sig stalket af Rudi, så kan han bare ændre sin formulering en smule, så vil Rudi nok have svært ved at finde ud af, hvem han er. Det er jo svært at gøre, hvis man kun skriver fra én profil. Selvom man ændrer sin formulering, er man jo stadig Anklageren, Carlo, Trådløse, Bonfils eller hvem, det nu måtte være.

Ulempen ved frit forum uden login er nok, at det nemt bliver noget barnligt og lummert pladder. SOL var sjovt i gamle dage, men det var også meget barnligt, fordi når folk kunne skrive HELT frit, så blev de både ret barnlige og ret lumre. F.eks. fyldte sex ti gange mere på det gamle SOL. Det er jo klart, at med tvungent login, vil de færreste udlevere deres sexliv. Men hvis der var fri adgang uden login, ville mange flere jo nok være med på snak om sex og den slags mere lumre emner.

Man kunne også kræve, at man skulle modtage en aktiveringskode via sms, når man opretter profil. Det vil givetvis mindske antallet af mega- og multiprofiler. Og jeg tror, det ville gøre forum mere seriøst. Ulempen er, at antallet af deltagere nok vil falde, fordi ikke alle gider den besværlige aktiveringsproces. Og hvor sjovt er et forum uden ret mange deltagere? På Nationen er der dog også den slags aktiveringsproces og der er deltagerantallet nu ret højt alligevel. Men EB er jo også et af Danmarks største medier. Og det skal retfærdigvis siges, at det ikke er fordi, at selve debatten på EB-Nationen er blevet meget mere seriøs af, at man kræver at ens profil skal aktiveres via telefon. Så jeg ved ikke helt, hvor god denne løsning er i praksis.

Jeg endte dog med at stemme på at forum skal være frit. Fordi når alt kommer til alt, er jeg liberalt indstillet og er imod for megen overvågning. Og samtidig tror jeg faktisk, at det ville være sværere at chikanere og stalke andre brugere, hvis alle bare kan logge på som gæster eller med et tilfældigt navn. Så jeg ser flere fordele end ulemper. Og det giver også et meget mere ærligt forum, hvis folk tør skrive uden at  frygte, at folk sætter dem i bås. For det er mit klare indtryk, at der er mange emner, folk ikke tør være ærlige omkring, når de skriver fra én seriøs profil. Det kan være, at man har nogle upopulære holdninger, man ikke tør udtrykke af frygt for at blive stemplet. Det kan være en højreradikal, der ikke vil stemples som nazist. Eller det kan være en bøsse, der ikke vil udsættes for homofobi. Eller det kan være en alkoholiker, der ikke vil dømmes fordi han indrømmer at have et alkoholproblem. O.s.v.

Jeg forsøger generelt at være ærlig i det, jeg udrykker. Men der er enkelte ting, jeg ikke vil skrive, fordi jeg ikke er helt anonym. Og som jeg godt ville skrive, hvis jeg kunne være anonym. Det kunne f.eks. være noget, jeg har lavet eller oplevet,. som jeg gerne ville indvie andre i. Men som jeg ikke fortæller, fordi jeg kan identificeres (i hvert fald gennem min profil). Og fordi jeg ved, at der sidder en troll og noterer alt ned, hvad man skriver og fører et sikkert 500 sider langt kartotek over alle brugere.  :yes: - Og det ærgrer mig en smule, fordi der er ting, jeg egentlig gerne ville fortælle om, men hvor jeg holder igen, fordi jeg ikke kan være helt anonym. Og jeg er sikker på, at mange af I andre også har det sådan nogle gange. :yes:

SÅ JA TAK TIL FRIT OG ANONYMT FORUM HERFRA. Det giver et mere ærligt forum og flere spændende emner og større variation i holdningerne. Og samtidig tror jeg, at det er sværere at chikanere andre, hvis de ikke kan identificeres gennem en brugerprofil.
« Senest Redigeret: Februar 03, 2018, 10:24:56 pm af politisk ukorrekt »

Offline ChattyGirl

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0.2%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Ingen bliver klogere af kun at lytte til dem selv!
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Februar 04, 2018, 06:34:18 pm »
Jeg kan forstå på en vis person, at et af motiverne for oprettelse af mega- og multiprofiler er, at vedkommende protesterer over tvungen login. Jeg husker da også SOL fra i gamle dage, da man kunne skrive som gæst alt det, man lystede. Det havde den fordel, at man ikke behøvede bekymre sig om dobbelt- og multiprofiler. Og samtidig kunne folk bedre udtrykke præcist, hvad de havde på hjertet, uden at bekymre sig om, hvad andre mente om dem. Ulempen kunne så være, at det til tider blev for useriøst.

Men hvad er din holdning? Går du ind for tvungen login eller ønsker du et helt frit forum som SOL i gamle dage? Og hvis du går ind for tvungen login, hvor meget kontrol skal der så være af de enkelte profiler? Skal man stadig kunne oprette et hav af profiler som nu eller ville debatten blive mere seriøs, hvis man skulle skrive f.eks. med ens fulde navn som i læserbreve i aviserne?

Siden jeg for nogle år siden slettede min tidligere profil herinde (nåede alligevel ikke at få skrevet et eneste indlæg eller kommentar), har jeg bare læst med fra sidelinjen og set, hvordan det hele mere og mere er endt som en, ja sry 2 say, kaffeklub, hvor alle "kender" hinanden og mest hygger sig med at oute og være på nakken af hinanden. Det skal der self osse være plads til men det er nok en af grundenene til, at det kun er de samme 5 - 10 personer som er her og der ikke kommer nye til (ud over trolls der spammer med flere nye "profiler" hele tiden).

Så mon ikke det egentlig bare er way ligemeget i sidste ende, om man indføre et tvungent login eller ej? Det vil nok alligevel ikke betyde de store ændringer ift nye brugere med nye indput.
Det var måske vigtigere at fokusere på den manglende moderator - for der er seriøst gået totalt wacko i den her på det sidste og bunden er da for real ramt nu hvor Din-Debat er blevet beriget med dickshots og "reklame" for sexdukker til pædofile  :ohmy:

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #3 Dato: Februar 04, 2018, 11:04:50 pm »
Siden jeg for nogle år siden slettede min tidligere profil herinde (nåede alligevel ikke at få skrevet et eneste indlæg eller kommentar), har jeg bare læst med fra sidelinjen og set, hvordan det hele mere og mere er endt som en, ja sry 2 say, kaffeklub, hvor alle "kender" hinanden og mest hygger sig med at oute og være på nakken af hinanden. Det skal der self osse være plads til men det er nok en af grundenene til, at det kun er de samme 5 - 10 personer som er her og der ikke kommer nye til (ud over trolls der spammer med flere nye "profiler" hele tiden).

Det her har altid været et lille intimt hyggeforum. Eller det var i hvert fald hyggeligt i starten, da jeg var her.

Efterhånden har trolls og stalkers dog overtaget det meste og det har, som du antyder, skræmt de mere venligtsindede og flinke folk væk. De gider ikke være her, når der er både hardcore trolls og stalkers herinde.

Og i og med, at der kun er få faste debattørere (jeg er én af dem), er det klart, at alle ved hvad hinanden står for. Og det giver en lidt træls sammenspisthed, hvor der er klikedannelser. Så i praksis er debatten delt op i små bander. Krønge-banden, Rudi-banden, Brovtebanden o.s.v. Og "medlemmerne" i de enkelte bander/kliker står sammen i tykt og tyndt og liker alle hinandens indlæg og de bekriger så de andre bander indbyrdes. Det giver en fornemmelse af sammenpisthed og samtidig også en lidt ubehagelig stemning, hvor det føles som at være midt i en bandekrig, hvor alle bekriger hinanden verbalt konstant.

Så er der enkelte brugere, der forsøger at holde sig udenfor banderne. Jeg prøver selv på at være helt min egen og ikke være del af nogen klike. Det gør så, at jeg ikke får ret mange likes, da jeg ikke er med i en klike (bande). Men til gengæld føler jeg mig som en fri fugl, der skriver hvad passer mig. Der er også enkelte andre frie fugle herinde, der ikke synes at være med i klikerne. F.eks. GuBBi, Desdicardo, Tørresnoren, Debatsvinet, Licensnægteren og et par andre virker ikke som om, at de er med i en klike.

Så mon ikke det egentlig bare er way ligemeget i sidste ende, om man indføre et tvungent login eller ej? Det vil nok alligevel ikke betyde de store ændringer ift nye brugere med nye indput.

Svært at sige. Jeg tror dog, at hvis man lavede et helt frit forum, som SOL i gamle dage, ville klikedannelserne og sammenspistheden holde op. Hvad jeg ville se som en god ting.

Det var måske vigtigere at fokusere på den manglende moderator - for der er seriøst gået totalt wacko i den her på det sidste og bunden er da for real ramt nu hvor Din-Debat er blevet beriget med dickshots og "reklame" for sexdukker til pædofile  :ohmy:

Den manglende moderator er helt klart det største problem lige nu. :yes:

« Senest Redigeret: Februar 04, 2018, 11:06:35 pm af politisk ukorrekt »

Offline Olejensen

• Fuld medlem
  • Banned!
  • Activity:
    16.6%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Februar 05, 2018, 08:20:44 am »
Jeg har sagt der før, jeg syntes det er forkert at nogen kan oprette profiler og skrive ting, uden at skulle stå til ansvar for det de skriver.

Jeg syntes ikke det burde være lovligt i Danmark at oprette profiler i Div. debatforummer ved brug af "TOR" Osv, de bliver jo tydeligt kun brugt til at svine andre til fra.

Venlig Hilsen Poul Jørgensen

Offline Charlie

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    10.4%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Februar 05, 2018, 08:35:59 am »
Jeg har sagt der før, jeg syntes det er forkert at nogen kan oprette profiler og skrive ting, uden at skulle stå til ansvar for det de skriver.

Jeg syntes ikke det burde være lovligt i Danmark at oprette profiler i Div. debatforummer ved brug af "TOR" Osv, de bliver jo tydeligt kun brugt til at svine andre til fra.

Gubbi har forklængst blokkeret for adgang med TOR her.

Og så skrev han

Sv: Poul Jørgensen
« Svar #2 Dato: Januar 01, 2018, 07:21:17 pm »
Poul Jørgensen er bannet. PM mig med hvor du ser en email der ikke skal være der, og uddyb gerne problematikken. Jeg låser denne tråd før den bliver et shitshow.
Rapportér til moderator     Logget
Unlike (You & 6 other people liked this)

Selv om dig kalder dig Ole nu. :JC_doubledown:
« Senest Redigeret: Februar 05, 2018, 08:41:30 am af Charlie »

Offline Olejensen

• Fuld medlem
  • Banned!
  • Activity:
    16.6%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Februar 05, 2018, 08:43:59 am »
Charlie.

Der er 3-netværk, og det hjælper ikke kun at lukke det ene, alle 3 skal der lukkes for.

Jeg har aldrig haft noget imod kritik af det jeg har skrevet, hvis det er saglig kritik, og jeg har altid svaret "pænt" på al saglig kritik, dumme kommentar har jeg så svaret dumt/flabet på, især i de tilfælde hvor jeg har vist at personen ved bedre og kommentaren kun er for at ødelægge et indlæg, det ville du også gøre.

Poul Jørgensen

Offline Charlie

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    10.4%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Februar 05, 2018, 08:52:18 am »
Charlie.

Der er 3-netværk, og det hjælper ikke kun at lukke det ene, alle 3 skal der lukkes for.

Jeg har aldrig haft noget imod kritik af det jeg har skrevet, hvis det er saglig kritik, og jeg har altid svaret "pænt" på al saglig kritik, dumme kommentar har jeg så svaret dumt/flabet på, især i de tilfælde hvor jeg har vist at personen ved bedre og kommentaren kun er for at ødelægge et indlæg, det ville du også gøre.

Poul Jørgensen

3 er et selskab. dit kvaj!

:ROFL:

Offline Olejensen

• Fuld medlem
  • Banned!
  • Activity:
    16.6%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Februar 05, 2018, 08:53:50 am »
Charlie.

Der er 3 netværk man anonymt kan gemme sig bag, dit kvaj!.

Poul Jørgensen

Offline Olejensen

• Fuld medlem
  • Banned!
  • Activity:
    16.6%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Februar 05, 2018, 09:00:32 am »
Hvorfor skal nogen havde lov til at skrive lige hvad de vil, uden at ville stå til ansvar for det, det er der problemet er.

Jeg skriver præcist det jeg vil, jeg er så nok også den eneste der tør skulle stå til ansvar for det, skal jeg så "dømmes" af en Dd. Domstol, af personer som ikke selv tør stå frem med hvem de er, det er da helt galt, det minder om en rigtig god gammeldags gang hekse-jagt.

Offline Charlie

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    10.4%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Februar 05, 2018, 09:01:59 am »
Charlie.

Der er 3 netværk man anonymt kan gemme sig bag, dit kvaj!.

Poul Jørgensen

Du snakker som du har forstand til
https://www.3.dk/

Offline Olejensen

• Fuld medlem
  • Banned!
  • Activity:
    16.6%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Februar 05, 2018, 09:08:18 am »
Charlie.

Der er 2 (3) primære måder at gøre dette på.

Enten via en Proxy server som bare sender din data videre fra den selv og derved giver din IP adresse. Men en proxy server har stort set altid logs og kan bliver sporet. 

En mere sikker måde er via en VPN server (Virtual Private Network), som hvis det er sat op ordenligt ikke kan spores, med mindre man faktisk kan få adgang til den brugte server gennem den VPN service der bliver brugt.

En tredje mulighed er TOR som er en måde at gøre dig usynlig uden at du bruge en specifik mellemmand. Med TOR hopper du igennem mange forskelige computere uden at du ved hvor de er. Ulempen ved TOR er dog at rigtig mange sider som Facebook.dk osv. faktisk blokere dig. Så det er nok ikke dette han bruger. Med mindre han er så smart at han bruger TOR bagved en VPN... i så fald vil selv ikke VPN eller Proxy hosten kunne spore ham - I hvert fald ikke uden hjælp fra en stor international efterretningstjeneste. 

Kan du nu fatte det Charlie?.

Offline måneskin

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.8%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Februar 05, 2018, 09:14:14 am »
Kan du snart fatte hvad Gubbi skrev , hvis man bliver udsat for forbrydelser skal man tage det op med politiet , og ikke søge vendetta på dette forum , men det fatter du jo heller ikke .

Offline Charlie

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    10.4%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Februar 05, 2018, 09:22:09 am »
Charlie.

Der er 2 (3) primære måder at gøre dette på.

Enten via en Proxy server som bare sender din data videre fra den selv og derved giver din IP adresse. Men en proxy server har stort set altid logs og kan bliver sporet. 

En mere sikker måde er via en VPN server (Virtual Private Network), som hvis det er sat op ordenligt ikke kan spores, med mindre man faktisk kan få adgang til den brugte server gennem den VPN service der bliver brugt.

En tredje mulighed er TOR som er en måde at gøre dig usynlig uden at du bruge en specifik mellemmand. Med TOR hopper du igennem mange forskelige computere uden at du ved hvor de er. Ulempen ved TOR er dog at rigtig mange sider som Facebook.dk osv. faktisk blokere dig. Så det er nok ikke dette han bruger. Med mindre han er så smart at han bruger TOR bagved en VPN... i så fald vil selv ikke VPN eller Proxy hosten kunne spore ham - I hvert fald ikke uden hjælp fra en stor international efterretningstjeneste. 

Kan du nu fatte det Charlie?.

Du har lige så meget begreb om netværk, som du har på jura ser jeg.

Du kan ikke tilgå Gubbis side fra TOR, hvor mange gange skal du have det af vide før det fiser ind?
Sv: Hvordan kan folk holde 40-50 grader ud?
« Svar #13 Dato: Juli 11, 2017, 07:18:58 pm »
Citér
Profilen "Nobody" er blevet bannet efter trusler fremført i denne tråd. Jeg har nogen sympati med personen fordi det er klart at han har en plageånd, men jeg har dels ingen beviser for at tørresnoren skulle være hans stalker, og desuden er det ikke første gang at han truer og langer ud efter andre brugere. Derfor er bannet permanent denne gang, og enhver der på forummet giver sig ud for at være ham vil jeg antage er stalkeren og de vil blive slettet.

Hvis man bliver udsat for forbrydelser skal man tage det op med politiet og ikke søge vendetta på dette forum.
Rapportér til moderator     Logget
Like (5 people liked this)

Offline måneskin

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.8%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Februar 05, 2018, 09:54:05 am »
Hvorfor skal nogen havde lov til at skrive lige hvad de vil, uden at ville stå til ansvar for det, det er der problemet er.

Jeg skriver præcist det jeg vil, jeg er så nok også den eneste der tør skulle stå til ansvar for det, skal jeg så "dømmes" af en Dd. Domstol, af personer som ikke selv tør stå frem med hvem de er, det er da helt galt, det minder om en rigtig god gammeldags gang hekse-jagt.

Hvorfor skal nogen have lov til at snige sig ind igen , når man blev bannet for 2 gange trusler  :bad:   og Tørresnoren holder sig væk pga af den heksejagt du gør mod ham  :bad:   Søg hjælp hos 1448 i stedet for at klage din ynk herinde.  :yes: