Forfatter Emne: Er du nogensinde taget før hjem fra en ferie?  (Læst 994 gange)

Offline Sidsel Seier (OP)

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Er du nogensinde taget før hjem fra en ferie?
« Dato: Februar 03, 2018, 05:06:24 pm »
Det gjorde vi fra Rom.

Vi så de sædvanlige seværdigheder, deres mad er ikke noget at råbe hurra at for, værelset ikke meget og skrove hjem om, der var utrolig meget larm,så vi tog hjem før tid. Og skal ikke derned igen.

Så hellere Thailand  3 uger.

Har i prøvet noget tilsvarende?
« Senest Redigeret: Februar 03, 2018, 07:15:33 pm af Sidsel Seier »

Offline Massey

• Senior medlem
  • Activity:
    2.2%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Er du nogensinde taget før hjem fra en ferie?
« Svar #1 Dato: Februar 03, 2018, 07:16:17 pm »
Ja, vi havde lejet sommerhus på Fyns hoved, dejligt område, men regnen stod ned i stænger de sidste dage, så vi tog hjem dagen før.

Offline Olga_K

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Marts 13, 2018, 06:51:17 pm »
Vi BURDE have forladt Rom i utide, for jeg kan nemt genkende trådstarters oplevelser - men vi holdt ud.

Til gengæld er jeg kommet næsten en uge for sent hjem fra Israel for et par år siden, da flyselskabet var bange for de bomber, der blev smidt tæt ved lufthavnen i Tel Aviv ...

Friluftsbøssen

• Gæst
« Svar #3 Dato: December 02, 2018, 01:31:52 am »
Nej. Ferier kan da skam kun blive for korte, aldrig for lange he he

DOjo

• Gæst
« Svar #4 Dato: December 02, 2018, 02:13:25 am »
Skam at folk er så fokuserede på Rome.

Landet har så meget mere at bude på, Aquila, i hestelandet skulle nogenlunde være ovenpå igen,.smukt, roligt, billigt og god mad.
Prøv eventuelt Salerno eller Dino.

Billigt, orginal og ingen turister, og deres tilbehor til mad og vin er enestaende.

Glem Rome.

Har du tid, så besøg vestkysten på Sicilien, absolut enestaende.
Du skal bare leje bil.

Citat fra: Sidsel Seier link=topic=7535.msg101650#msg101650 date=1517

673984
Det gjorde vi fra Rom.

Vi så de sædvanlige seværdigheder, deres mad er ikke noget at råbe hurra at for, værelset ikke meget og skrove hjem om, der var utrolig meget larm,så vi tog hjem før tid. Og skal ikke derned igen.

Så hellere Thailand  3 uger.

Har i prøvet noget tilsvarende?
« Senest Redigeret: December 02, 2018, 02:18:05 am af DOjo »

Friluftsbøssen

• Gæst
« Svar #5 Dato: December 02, 2018, 02:23:33 am »
Jeg har aldrig været i Rom.

I Italien har jeg besøgt:

*Torino - var tidligere kendt som industriby. Men i dag er det blevet en flot og spændende kulturby. Smuk beliggenhed ved floden Po og for foden af alperne. Er man fodboldfan, må man ikke snyde sig selv fra at se Juventus. Jeg har set Juventus tre gange på deres gamle hjemmebane, Stadio Delle Alpi. Fed oplevelse alle tre gange.
*Milano - meget travl industri- og handelsby med masser af kulturelle tilbud. Byen har sine flotte steder, men er også meget stressende og forurenet. Er man til fodbold, er det fedt at tage ind på San Siro-stadion og se Milan eller Inter spille. Jeg så Milan-Bayern München dernede. Og på en anden tur så jeg Milan-Juventus.
*Palermo - jeg var der som 6 årig, jeg kan kun huske den vilde trafik med 8-sporet vej i centrum he he
*Lecce - hyggelig provinsby i Syditalien nær hælen. Masser af isbarer og caféer. Et sejt gammel romersk teater også og centrum er omkranset af to romerske porte.
*Alessandria - jævnt pæn større provinsby i Piemonte, ca. 100-150 km. fra Torino. Jeg fik her den bedste pizza, jeg har smagt nogensinde. Jeg lagde især mærke til, at der nærmest er en boghandel på hvert gadehjørne i Alessandria.
*Asti - hyggelig by nær Torino, som er centrum for det berømte årlige trøffelmarked, som jeg også besøgte. Rent kaos med det marked. Men smuk middelalderlig by. Asti Spumante (nytårs-drik) kommer fra denne by. Vi var henne og se, hvordan den bliver lavet.
*Alberobello - meget meget speciel landsby i Syditalien nær Lecce. Husene ligner sådan nogle huse fra en gammel eventyrhistorie.

*Alba - ligeledes hyggelig middelalderlig by i Piemonte, nær Torino. Mindre end Asti og knapt så spændende. Men alligevel hyggelig lille by. Kendt som vinby.
*Vipiteno - grænseby nær Østrig. Var der med skolen i 7. klasse. Mange år siden.
*Monza - var på deres campingplads, som ligger ved Formel 1-racerbanen.
*Barolo - lille landsby i bakkerne i Piemonte i Nordvestitalien. Byen er kult for rødvinselskere, da den verdensberømte Barolo-vin kommer derfra. Vi var inde og spise hos familien Barolo, der nærmest ejer halvdelen af byen.
*Cuneo - jævnt kedelig by 50 km. fra Torino. Vi kørte bare igennem, men vi spiste dog på fin restaurant i byen.

- plus måske et par mindre byer, som jeg har glemt.
« Senest Redigeret: December 02, 2018, 02:31:04 am af Reptil Formskifter »

DOjo

• Gæst
« Svar #6 Dato: December 03, 2018, 06:28:44 am »

Vi er egentlig ikke ægte turister.
Vores resje forgår ofte på den her måde, jeg kigger på korted, og finder de mindste vejer udenom alle storbyer, vi har et mål om at køre ca 100 km hvert dag, så det tager næsten to uger komme igennem Italien.

Gang imellem besøger vi lidt store by, men ellers tager vi de små.
Vi stopper mange gange, der hvor vi har lyst og der hvor vi finder noget spændende.
Og stppe kan godt være en udfordring på de små vej.

Vi tager næsten altid færgen til Iglominitse "hmm, stavet rigtigt" og vælger derefter rute igennem Grækenland, og der er meget at vælge imellem.

Betingelse er at vores rejse minimal tager 6 uge.
Fordel vi har er at sove i egen bil.

Jeg har aldrig været i Rom.

I Italien har jeg besøgt:

*Torino - var tidligere kendt som industriby. Men i dag er det blevet en flot og spændende kulturby. Smuk beliggenhed ved floden Po og for foden af alperne. Er man fodboldfan, må man ikke snyde sig selv fra at se Juventus. Jeg har set Juventus tre gange på deres gamle hjemmebane, Stadio Delle Alpi. Fed oplevelse alle tre gange.
*Milano - meget travl industri- og handelsby med masser af kulturelle tilbud. Byen har sine flotte steder, men er også meget stressende og forurenet. Er man til fodbold, er det fedt at tage ind på San Siro-stadion og se Milan eller Inter spille. Jeg så Milan-Bayern München dernede. Og på en anden tur så jeg Milan-Juventus.
*Palermo - jeg var der som 6 årig, jeg kan kun huske den vilde trafik med 8-sporet vej i centrum he he
*Lecce - hyggelig provinsby i Syditalien nær hælen. Masser af isbarer og caféer. Et sejt gammel romersk teater også og centrum er omkranset af to romerske porte.
*Alessandria - jævnt pæn større provinsby i Piemonte, ca. 100-150 km. fra Torino. Jeg fik her den bedste pizza, jeg har smagt nogensinde. Jeg lagde især mærke til, at der nærmest er en boghandel på hvert gadehjørne i Alessandria.
*Asti - hyggelig by nær Torino, som er centrum for det berømte årlige trøffelmarked, som jeg også besøgte. Rent kaos med det marked. Men smuk middelalderlig by. Asti Spumante (nytårs-drik) kommer fra denne by. Vi var henne og se, hvordan den bliver lavet.
*Alberobello - meget meget speciel landsby i Syditalien nær Lecce. Husene ligner sådan nogle huse fra en gammel eventyrhistorie.

*Alba - ligeledes hyggelig middelalderlig by i Piemonte, nær Torino. Mindre end Asti og knapt så spændende. Men alligevel hyggelig lille by. Kendt som vinby.
*Vipiteno - grænseby nær Østrig. Var der med skolen i 7. klasse. Mange år siden.
*Monza - var på deres campingplads, som ligger ved Formel 1-racerbanen.
*Barolo - lille landsby i bakkerne i Piemonte i Nordvestitalien. Byen er kult for rødvinselskere, da den verdensberømte Barolo-vin kommer derfra. Vi var inde og spise hos familien Barolo, der nærmest ejer halvdelen af byen.
*Cuneo - jævnt kedelig by 50 km. fra Torino. Vi kørte bare igennem, men vi spiste dog på fin restaurant i byen.

- plus måske et par mindre byer, som jeg har glemt.

Offline Petra

• Senior medlem
  • Activity:
    4.6%
  • Country: 00
  • Køn: Kvinde
  • Muslimmænner vil gerne snuse til min grotte.
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: December 03, 2018, 07:47:10 am »
Tyndskid?
Der er jeg født og vokset op.
Turister sidder i lort til halsen
på ferieøen Skiathos?
Skitmads eller skiden æg.
Mange neger/muslimer har været
forbi med deres, efterslæb af afføring.
Lækkert.
Uffe Elbæk skal nok ned og snage, i
negernes aff.?
Alle neger skal tilbydes ophold i Danmark,
ifølge snifferen.
Klammos?

Friluftsbøssen

• Gæst
« Svar #8 Dato: December 03, 2018, 11:04:04 am »
Tyndskid?
Der er jeg født og vokset op.
Turister sidder i lort til halsen
på ferieøen Skiathos?
Skitmads eller skiden æg.
Mange neger/muslimer har været
forbi med deres, efterslæb af afføring.
Lækkert.
Uffe Elbæk skal nok ned og snage, i
negernes aff.?
Alle neger skal tilbydes ophold i Danmark,
ifølge snifferen.
Klammos?

Carlos Klammos elsker Skiathos?
Olsen kan lufte sine underklæder i Skiathos?
Blue_Velvet ser afføringen flyde op og ned ad væggene på Skiathos og føler væmmelse derved?

Uffe Elbæk vil gerne med Albert en tur ud på Fælleden og have negerkølle??
Anders Fogh i dametøj vil med Uffe og Albert ud på Fælleden?
« Senest Redigeret: December 03, 2018, 11:06:05 am af Reptil Formskifter »