Forfatter Emne: Spørgsmål til Kloge Åge  (Læst 514 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    82%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Spørgsmål til Kloge Åge
« Dato: Februar 02, 2018, 04:52:48 pm »
 Kloge Åge i skikkelse af Carlo har tit forklaret os, at når vi tror vi kan se, hvor mange gæster der er - så er det i virkeligheden robotter som indekserer Din-Debat.

Der er ca. 1 milliard hjemmesider - som efter Carlos mening - døgnet rundt - alle sammen har besøg af mange søgemaskiner på en gang! :tatice_03:

Jeg vil gerne vide - hvor mange søgerobotter der skal til for  - på et hvilket som helst tidspunkt at besøge milliarder af hjemmesider på en gang?

Når Kloge Åge alligevel er her, vil jeg også gerne have at vide, hvad vi har med at gøre.

Hvis vi går i Føtex, så er det let at finde ud af, hvornår vi er gæster i butikken, men vi sidder jo hjemme i stuen - så hvordan i alverden kan man ude i den store verden kontrollere, hvad vi sidder og laver?

Derfor vil jeg gerne have at vide, hvad det i virkeligheden er, der bliver registreret, og hvordan det foregår.

Det er vigtigt at Kloge Åge forklarer os det her - for en søgerobot er kun på besøg i brøkdelen af et sekund, så er den videre.

« Senest Redigeret: Februar 02, 2018, 05:35:26 pm af Anklageren »
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    82%
    • Vis profil
Jeg bliver svimmel af at følge Kloge Åges tankegang
« Svar #1 Dato: Februar 02, 2018, 05:44:41 pm »
En søgerobot besøger kun en hjemmeside i brøkdelen af et sekund - så er den videre - og alligevel så skulle der være mange søgerotter på besøg hos hver enkelt af en milliard hjemmesider lige nu.

Jeg håber snart at Kloge Åge kan opklare mine tanker.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    82%
    • Vis profil
Sv: Spørgsmål til Kloge Åge
« Svar #2 Dato: Februar 02, 2018, 06:39:07 pm »
Kan jeg i det mindste få at vide, om Din-debats server registrerer, hvornår en søgerobot forlader siden igen, når den i løbet af mindre end et sekund er videre ude i verden?

(Jeg er i virkeligheden overbevist om, at jeg ved det - fordi jeg har en bachelor grad i IT fra Danmarks Pædagogiske Universitet, som det tog mig tre års studier at få - men jeg bliver jo hånet af Kloge Åge for min manglende viden).

- og jeg er altid parat til at lære nyt.

« Senest Redigeret: Februar 02, 2018, 07:15:13 pm af Anklageren »

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #3 Dato: Februar 02, 2018, 10:03:04 pm »
Kloge-Åge og kloge-Åge. Når Carlo f.eks. tidligere i dag likede PJ-stalkeren i Lyjse´s oplæg om stalkeren (uden at opdage at det var stalker han sad og gav +), tyder det ikke på, at han er så kvik igen....

Men hvad kan man ellers forvente af en beton-kommunist, hvis mest hyppigt anvendte vending er HVÁ RAGER DET OS? Dog er jeg af og til i tvivl om, hvor vidt han virkeligt ER så dum, som han lyder. Eller om han bare voldtroller bevidst og gør sig dum...

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    29.6%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Februar 03, 2018, 12:50:23 am »
Kloge Åge i skikkelse af Carlo har tit forklaret os, at når vi tror vi kan se, hvor mange gæster der er - så er det i virkeligheden robotter som indekserer Din-Debat.

Ikke "tit". Det har jeg kun skrevet en gang.

Og så har "Me" skrevet at det var robotter. Når besøgstælleren på Din-Debat registrerer f eks 92 besøgende, så betyder det ikke nødvendigvis at der er 92 mennesker der læser med.
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    29.6%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Februar 03, 2018, 12:56:18 am »
Kan jeg i det mindste få at vide, om Din-debats server registrerer, hvornår en søgerobot forlader siden igen, når den i løbet af mindre end et sekund er videre ude i verden?

(Jeg er i virkeligheden overbevist om, at jeg ved det - fordi jeg har en bachelor grad i IT fra Danmarks Pædagogiske Universitet, som det tog mig tre års studier at få - men jeg bliver jo hånet af Kloge Åge for min manglende viden).

- og jeg er altid parat til at lære nyt.

Jeg har aldrig hånet nogen. Muligvis Snemanden. Og ved godt at du har god IT-viden.

Jeg har studeret datalogi et år på Københavns Universitet.

Og jeg havde sat min egen PC op som server, men droppede det igen, fordi jeg havde ikke noget at bruge det til.

Hvad gælder i det hele taget ophidselsen?
« Senest Redigeret: Februar 03, 2018, 01:12:23 am af Carlo »
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    82%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Februar 03, 2018, 01:26:08 am »
Nå ja - men en robot har forladt Din-Debat igen, inden der er gået et sekund.

Sandsynligheden for, at der skulle være nogen, som lige opdaterer siden, mens robotten er der - så de se konsekvenser af robottens besøg (på antallet af besøgende) - er lille.