Forfatter Emne: Er det i orden at diskriminere overvægtige?  (Læst 545 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Er det i orden at diskriminere overvægtige?
« Dato: Februar 01, 2018, 10:50:59 pm »
Jeg sidder lige og læser, at 45 procent af alle franskmænd mener, at det er i orden at undlade at ansætte en overvægtig person.

Eftersom der bliver flere overvægtige danskere, så vil jeg gerne høre, om man også synes, at det er i orden at undlade at ansætte overvægtige?

Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

politisk ukorrekt

• Gæst
Sv: Er det i orden at diskriminere overvægtige?
« Svar #1 Dato: Februar 01, 2018, 11:01:10 pm »
Nej.

Medmindre at det er relevant for jobbet.

Der er visse jobs, hvor det vil være en ulempe at være stærkt overvægtig. F.eks. konditionskrævende jobs eller jobs, hvor man skal være et ansigt udadtil og sælge en varer. Der må man indrømme, at udseende betyder noget. Det ER overfladisk, ja, men sådan fungerer verden jo.

Der har lige været en dokumentar på DR, der hedder Fætr lyver. Den handler om et lille dansk band, hvor forsangeren er en køn 19 årig ung fyr, som pigerne er helt vilde med. Problemet er bare, at han ikke kan synge og kun mimer til sangene. Ham, der synger, er en småfed ikke specielt køn ung mand. Og grunden til, at bandet tager ham den kønne lyshårede på 19 som forsanger er, at de vil sælge varen udadtil. Og der har de brug for en hot fyr, som pigerne dåner over. Og havde det været den kvabsede unge mand, der havde været præsenteret som sangeren, så ville bandet ikke være blevet så populært blandt pigerne.

Justin Bieber har jo heller aldrig sunget ret godt. Men er blevet verdensstjerne på sit udseende, fordi han har et udseende, som pigerne af en eller anden grund er vilde med. Havde han nu været småfed og bumset og haft briller o.s.v., var han jo aldrig blevet stjerne. Det samme kan vel siges om Miley Cyrus, der også sælger varen på sit sexy udseende. Hun synger bedre end Bieber, men ikke specielt fantastisk, synes jeg.

Susan Boyle er så det sjove eksempel på det modsatte. En meget normalt udseende husmortype af en kvinde, der dog synger super og alligevel blev kendt imod alle odds. Men som regel er det en stor ulempe i musikbranchen, hvis folk har udseende imod sig.

Det er et meget godt eksempel på, hvor overfladiske folk, især de unge, er blevet. Udseende betyder virkeligt efterhånden næsten mere end folks kvalifikationer. Derfor ser man da også tit, at chefer tager den kønneste, hvis der er to nogenlunde lige kvalificerede til jobbet. Det gjorde én af mine gamle chefer også. En dag sad jeg og snakkede med ham og han indrømmede, at hvis to piger søgte om job hos ham og de var nogenlunde lige gode, så tog han altid den kønneste. Fordi han ville have noget kønt at se på og fordi kunderne - mente han - ville føle sig mere tiltrukkede, hvis det var en køn pige, der servicerede dem.
« Senest Redigeret: Februar 01, 2018, 11:05:12 pm af politisk ukorrekt »

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    47.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Februar 02, 2018, 06:00:33 am »
Så fik vi lige en omgang mere af Politisk Ukorrekts grænseløse banaliteter.
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #3 Dato: Februar 02, 2018, 08:30:30 am »
Så fik vi lige en omgang mere af Politisk Ukorrekts grænseløse banaliteter.

Din iq er 32. Maks.

Du fatter virkeligt nul og niks. Og du tager altid stalkers parti.

Er du dement eller har du en hjerneskade? Det ville i det mindste undskylde din ekstreme stupiditet.

Offline Olejensen

• Fuld medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Februar 02, 2018, 08:43:32 am »
Jeg tror vi skal se forskellen på overvægtige og så dem der er direkte "fede", (For at bruge et godt gammeldags dansk ord.), Vi er også nød til at se på det faktum, at "fede" har flere sygedage end folk med en "normal" vægt, og hvem skal betale de sygedage, det skal arb-giveren, så selvfølgeligt skal han havde ret til at fravælge de direkte "fede" mennesker.

Venlig Hilsen Poul Jørgensen

Offline 12:30

• Senior medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Februar 02, 2018, 12:38:14 pm »
Jeg sidder lige og læser, at 45 procent af alle franskmænd mener, at det er i orden at undlade at ansætte en overvægtig person.

Eftersom der bliver flere overvægtige danskere, så vil jeg gerne høre, om man også synes, at det er i orden at undlade at ansætte overvægtige?

Jo det er ok - særligt fede muslimer der æder kage dagen lang - de skal bare rejse hjem og æde sig ihjel.

:hyper:

Online Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    67.4%
  • Country: 00
  • Foragter NWOeliten, løgnemedierne og multikulturen
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Februar 02, 2018, 09:23:31 pm »
Nej.

Medmindre at det er relevant for jobbet.

Der er visse jobs, hvor det vil være en ulempe at være stærkt overvægtig. F.eks. konditionskrævende jobs eller jobs, hvor man skal være et ansigt udadtil og sælge en varer. Der må man indrømme, at udseende betyder noget. Det ER overfladisk, ja, men sådan fungerer verden jo.

Der har lige været en dokumentar på DR, der hedder Fætr lyver. Den handler om et lille dansk band, hvor forsangeren er en køn 19 årig ung fyr, som pigerne er helt vilde med. Problemet er bare, at han ikke kan synge og kun mimer til sangene. Ham, der synger, er en småfed ikke specielt køn ung mand. Og grunden til, at bandet tager ham den kønne lyshårede på 19 som forsanger er, at de vil sælge varen udadtil. Og der har de brug for en hot fyr, som pigerne dåner over. Og havde det været den kvabsede unge mand, der havde været præsenteret som sangeren, så ville bandet ikke være blevet så populært blandt pigerne.

Justin Bieber har jo heller aldrig sunget ret godt. Men er blevet verdensstjerne på sit udseende, fordi han har et udseende, som pigerne af en eller anden grund er vilde med. Havde han nu været småfed og bumset og haft briller o.s.v., var han jo aldrig blevet stjerne. Det samme kan vel siges om Miley Cyrus, der også sælger varen på sit sexy udseende. Hun synger bedre end Bieber, men ikke specielt fantastisk, synes jeg.

Susan Boyle er så det sjove eksempel på det modsatte. En meget normalt udseende husmortype af en kvinde, der dog synger super og alligevel blev kendt imod alle odds. Men som regel er det en stor ulempe i musikbranchen, hvis folk har udseende imod sig.

Det er et meget godt eksempel på, hvor overfladiske folk, især de unge, er blevet. Udseende betyder virkeligt efterhånden næsten mere end folks kvalifikationer. Derfor ser man da også tit, at chefer tager den kønneste, hvis der er to nogenlunde lige kvalificerede til jobbet. Det gjorde én af mine gamle chefer også. En dag sad jeg og snakkede med ham og han indrømmede, at hvis to piger søgte om job hos ham og de var nogenlunde lige gode, så tog han altid den kønneste. Fordi han ville have noget kønt at se på og fordi kunderne - mente han - ville føle sig mere tiltrukkede, hvis det var en køn pige, der servicerede dem.
Det er ikke svært at ''synge'' autotune.
Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)