Forfatter Emne: Bidt af hund  (Læst 1217 gange)

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    25.2%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Bidt af hund
« Dato: Januar 30, 2018, 04:26:32 pm »
I Thailand. Der er mange mere eller mindre herreløse hunde her. De fleste fuldstændigt fredelige. Men der et par stykker her i nabolaget der gør rasende når jeg kommer forbi. I dag var den ene inde og faktisk bide mig, uden at der skete noget. Hundeloven i Thailand er eller som i DK - bider en hund, så er det af med knoppen.

Men som udlænding, hvad skal jeg gøre. På politistationen kan de ikke engelsk. Jeg overvejer at gå over med en kæp, og jage den ud foran pick-up-truck. Thaierne tager sig nemlig ikke af en overkørt hund. Eller skal jeg lægge noget lækker hundemad på gaden, så den kan blive kørt over?

Eller skal jeg praje ham gutten her i nabolaget, der har en pistol med gummikugler, og få ham til at lære hunden eftertrykkeligt, at mig skal den overhovedet ikke komme nærheden af.

Der er en vej her syd for byen, hvor der er enormt mange hunde. Der er nogen der morer sig med at smide hundemad ud på vejen. Det tiltrækker hunde, der bliver kørt over.
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
Sv: Bidt af hund
« Svar #1 Dato: Januar 30, 2018, 04:38:45 pm »
Klap den en med din træsko, så går den ud som et lys.
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    8%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Januar 30, 2018, 04:45:34 pm »
I Thailand. Der er mange mere eller mindre herreløse hunde her. De fleste fuldstændigt fredelige. Men der et par stykker her i nabolaget der gør rasende når jeg kommer forbi. I dag var den ene inde og faktisk bide mig, uden at der skete noget. Hundeloven i Thailand er eller som i DK - bider en hund, så er det af med knoppen.

Men som udlænding, hvad skal jeg gøre. På politistationen kan de ikke engelsk. Jeg overvejer at gå over med en kæp, og jage den ud foran pick-up-truck. Thaierne tager sig nemlig ikke af en overkørt hund. Eller skal jeg lægge noget lækker hundemad på gaden, så den kan blive kørt over?

Eller skal jeg praje ham gutten her i nabolaget, der har en pistol med gummikugler, og få ham til at lære hunden eftertrykkeligt, at mig skal den overhovedet ikke komme nærheden af.

Der er en vej her syd for byen, hvor der er enormt mange hunde. Der er nogen der morer sig med at smide hundemad ud på vejen. Det tiltrækker hunde, der bliver kørt over.

Gadehunde kan man møde mange steder, som regel er de fredelige nok, men der er altid et par agressive imellem.

Et godt gammelt trick er at samle en sten op når hunden kommer hen mod dig, - sørg for den ser du samler stenen op, - det får den ikke til at holde op med at gø, men den øger afstanden.
Du skal ikke kaste stenen men bare beholde den i hånden

Det virkede på Grønland, - det var der jeg lærte det, - det virkede også i sydamerika og jeg har også afprøvet det i Thailand, - der virkede det også.

Prøv det og fortæl os resultatet.

Noget siger mig anklageren bor syd for hunde grænsen ?

Vi kørte en gang en hund over på Philippinerne, - på tilbagevejen så vi de var i fuld gang med at koge og tilberede den.

« Senest Redigeret: Januar 30, 2018, 05:09:26 pm af Phil »
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Det er forkert
« Svar #3 Dato: Januar 30, 2018, 05:07:54 pm »

Hvad er så det?

Jeg har fortalt om, at jeg har haft slædehunde - og du har selv kommenteret det. Man samlevers lillesøster havde en dreng, som blev bidt ihjel af hunde - og vi har haft invalide elever på skolen på grund af hundebid.

.

« Senest Redigeret: Januar 30, 2018, 05:11:35 pm af Anklageren »

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    8%
    • Vis profil
Sv: Det er forkert
« Svar #4 Dato: Januar 30, 2018, 05:15:18 pm »

Hvad er så det?

Jeg har fortalt om, at jeg har haft slædehunde - og du har selv kommenteret det. Man samlevers lillesøster havde en dreng, som blev bidt ihjel af hunde - og vi har haft invalide elever på skolen på grund af hundebid.

Det undrede mig bare du ikke kendte det med stenen i hånden, derfor, - det var nemlig de grønlandske unger der lærte mig det, - og det viste sig så senere at være et sprog hunde i alle lande forstod. Også i Rumænien.

« Senest Redigeret: Januar 30, 2018, 05:18:14 pm af Phil »
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Januar 30, 2018, 05:34:44 pm »

Hvad er så det?

Det undrede mig bare du ikke kendte det med stenen i hånden, derfor, - det var nemlig de grønlandske unger der lærte mig det, - og det viste sig så senere at være et sprog hunde i alle lande forstod. Også i Rumænien.

Det er nok fordi jeg selv bruger et andet "hundesprog". Hvis du spærrer øjnene op, og stirrer hunden ind i øjnene, så signalerer du over for hunden, at du vil slås - og hunden bliver mere aggressiv. Lad derfor være med at stirre en hund ind i øjnene.

Jeg gør det over for fremmede hunde, at jeg lige markerer kort med øjnene, at jeg er en alfa-han - og så går jeg over til at bruge et øjen/kropsprog der signalerer, at jeg ikke er aggressiv lige nu.

Det virker for mig.

Et grønlandsk hundespand styrer man bedst ved at have fuld kontrol over den øverst rangerende hund - så går det som en leg - og ellers kan man lade den udvalgte hund sørge for opdragelsen.

Jeg har ikke selv brugt det, men jeg har set andre skyde en af hundene, mens de andre hunde kigger på. Så bliver de lydige.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    8%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Januar 30, 2018, 05:43:42 pm »

Det er nok fordi jeg selv bruger et andet "hundesprog". Hvis du spærrer øjnene op, og stirrer hunden ind i øjnene, så signalerer du over for hunden, at du vil slås - og hunden bliver mere aggressiv. Lad derfor være med at stirre en hund ind i øjnene.

Jeg gør det over for fremmede hunde, at jeg lige markerer kort med øjnene, at jeg er en alfa-han - og så går jeg over til at bruge et øjen/kropsprog der signalerer, at jeg ikke er aggressiv lige nu.

Det virker for mig.

Et grønlandsk hundespand styrer man bedst ved at have fuld kontrol over den øverst rangerende hund - så går det som en leg - og ellers kan man lade den udvalgte hund sørge for opdragelsen.

Jeg har ikke selv brugt det, men jeg har set andre skyde en af hundene, mens de andre hunde kigger på. Så bliver de lydige.

Ja for en hund er det at blive kigget i øjnene et angrebstegn, med mindre man kender hunden.

Det bedste er vel at bruge dyrets eget sprog så godt man kan, uanset hvilket dyr det er, - og hvis en hund ikke vil slås vender den siden til. Jeg har prøvet det en enkelt gang og det virkede, - men jeg ved jo ikke om det altid virker.

Selv "vilde" dyr kan man komme ret tæt på så længe man ikke kigger direkte på dem.

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    25.2%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Februar 07, 2018, 05:52:33 am »
Jeg gik altid med en kæp i hånden, da jeg efterfølgende gik forbi dem. Så holdt de afstand, men gøede vildt. Men nu er de væk. Måske nogen ikke har gidet det larm.

De allerfleste hunde her er dog fuldstændigt fredelige.
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline genuine Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Februar 07, 2018, 09:38:23 am »

Hvad er så det?

Er der så mange sten på Grønland? hvis man er ude i snevildmarken er der vel ikke så mange sten at vælge imellem og snebolde dur vel ikke?  :girl_smile:
Fake profil, :girl_blum2:

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    25.2%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Maj 05, 2018, 03:39:12 pm »
Så blev jeg bidt af en hund - sådan rigtigt for alvor. Jeg har været fem timer på hospitalet.

Hunden angreb fuldstændigt uvarslet bagfra. Da jeg blev bidt, troppede de nærmeste omgående op og fik mig sat ned og såret plejet. De er utroligt hjælpsomme thaierne. I det samme kom en bekendt forbi på hendes motorcykel, fik mig læsset op og kørt over til en ven, som omgående kørte mig på hospitalet.

Fik det plejet, men et problem er at der er rabies i omløb her. Lægen mente at jeg skulle vaccineres for rabies, og fik foretage en test for at tjekke om jeg kunne tåle den foreslåede vaccine til 1200 kroner. Det kunne jeg ikke, så jeg fik tilbudt en til 6000 kroner. Lambo og mig blev enige om at jeg ville hellere acceptere promille promilles risiko for at være smittet, end at de skulle tømme min folkepension. Men de lugtede en risiko for et sagsanlæg og kom på bedre tanker. Nemlig en behandling til 600 kroner, som jeg dog skulle komme tre gange mere til Propapklao Hospital for at få. Til at leve med.

I Thailand er hunde hellige dyr, så der er forbud mod at aflive dem, undtagen de bider. Der trænges ellers til at blive grebet massivt ind med reduktion.

HUNDEHOLOCAUST NU!

Dyrevenner på Facebook er i oprør over at der er oprettet "interneringslejre" for herreløse hunde i Thailands rabiesområder.

https://us8.campaign-archive.com/?e=%5BUNIQID%5D&u=602549a912c4969971dde5370&id=50395d128b&utm_source=facebook&utm_medium=social-cpc

Hunde må ikke aflives i Thailand. Derfor disse horrorlejre. Og thaierne har stor eksport af hunde til det vienamesiske konsummarked.

Offline Lorenz

• Fuld medlem
  • Activity:
    11.8%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Maj 05, 2018, 03:59:38 pm »
anti anty

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Det lyder ikke rart
« Svar #11 Dato: Maj 05, 2018, 04:18:27 pm »
Så blev jeg bidt af en hund - sådan rigtigt for alvor. Jeg har været fem timer på hospitalet.

Hunden angreb fuldstændigt uvarslet bagfra. Da jeg blev bidt, troppede de nærmeste omgående op og fik mig sat ned og såret plejet. De er utroligt hjælpsomme thaierne. I det samme kom en bekendt forbi på hendes motorcykel, fik mig læsset op og kørt over til en ven, som omgående kørte mig på hospitalet.

Fik det plejet, men et problem er at der er rabies i omløb her. Lægen mente at jeg skulle vaccineres for rabies, og fik foretage en test for at tjekke om jeg kunne tåle den foreslåede vaccine til 1200 kroner. Det kunne jeg ikke, så jeg fik tilbudt en til 6000 kroner. Lambo og mig blev enige om at jeg ville hellere acceptere promille promilles risiko for at være smittet, end at de skulle tømme min folkepension. Men de lugtede en risiko for et sagsanlæg og kom på bedre tanker. Nemlig en behandling til 600 kroner, som jeg dog skulle komme tre gange mere til Propapklao Hospital for at få. Til at leve med.

I Thailand er hunde hellige dyr, så der er forbud mod at aflive dem, undtagen de bider. Der trænges ellers til at blive grebet massivt ind med reduktion.

HUNDEHOLOCAUST NU!

Dyrevenner på Facebook er i oprør over at der er oprettet "interneringslejre" for herreløse hunde i Thailands rabiesområder.

https://us8.campaign-archive.com/?e=%5BUNIQID%5D&u=602549a912c4969971dde5370&id=50395d128b&utm_source=facebook&utm_medium=social-cpc

Hunde må ikke aflives i Thailand. Derfor disse horrorlejre. Og thaierne har stor eksport af hunde til det vienamesiske konsummarked.

Her er der også rabies, og da jeg blev bidt af en slædehund, og gik op på sygehuset for at få en stivkrampevaccination, så sagde den flinke læge, at der ikke er stivkrampe i Grønland, men at jeg skulle have en rabies vaccination.

Så sagde jeg, at det ville jeg ikke, for jeg havde læst om bivirkninger, og så vidt jeg kunne se, så havde hunden opført sig helt normalt - og havde bare bidt, fordi den blev fanget. Det var en helt ung hund, som knap nok var tam.

"Det" skulle jeg have, for det var lovpligtigt - fik jeg at vide. Så spurgte jeg, om hun troede, at hun kunne holde mig - og fortalte om omstændighederne - at hunden virkede helt normal, og at jeg godt kunne have gjort noget for at pacificere den.

Det sidste kunne hun godt lide at høre, så jeg slap for et længere foredrag om, at jeg skulle stikkes.

Det er noget andet, hvis man bliver bidt af en gadehund, som man ikke kender. Det lyder ikke som en normal adfærd for en hund at angribe mennesker bagfra.

Offline Venstrefløjens Hævner

• Fuld medlem
  • Activity:
    0.4%
    • Vis profil
Sv: Det lyder ikke rart
« Svar #12 Dato: Maj 08, 2018, 07:46:33 pm »
Her er der også rabies, og da jeg blev bidt af en slædehund, og gik op på sygehuset for at få en stivkrampevaccination, så sagde den flinke læge, at der ikke er stivkrampe i Grønland, men at jeg skulle have en rabies vaccination.

Så sagde jeg, at det ville jeg ikke, for jeg havde læst om bivirkninger, og så vidt jeg kunne se, så havde hunden opført sig helt normalt - og havde bare bidt, fordi den blev fanget. Det var en helt ung hund, som knap nok var tam.

"Det" skulle jeg have, for det var lovpligtigt - fik jeg at vide. Så spurgte jeg, om hun troede, at hun kunne holde mig - og fortalte om omstændighederne - at hunden virkede helt normal, og at jeg godt kunne have gjort noget for at pacificere den.

Det sidste kunne hun godt lide at høre, så jeg slap for et længere foredrag om, at jeg skulle stikkes.

Det er noget andet, hvis man bliver bidt af en gadehund, som man ikke kender. Det lyder ikke som en normal adfærd for en hund at angribe mennesker bagfra.

Anklageren er et rigtigt mandfolk, og det er selvfølgelig det den kvindelige sygeplejerske har fornemmet, og så er det ikke så mærkeligt at hun godt kunne lide at høre det med, at Anklageren godt kunne have sat hunden på plads - hvis bare han ellers gad.  :heart2:

Det er lidt det sammen her på debatten, hvor der nok er mange af de borgerlige debattører, der godt ved, at Anklageren dominerer dem, fordi det er ham der er alfahannen herinde. Det er nok slet ikke så tosset at have sådan en handlekraftig leder i spidsen for vores forum.

Offline Dommeren

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0.4%
  • Country: no
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Maj 08, 2018, 07:47:07 pm »
Hvor mange muslimer er der i Danmark?

Offline Brok

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Maj 08, 2018, 08:35:31 pm »

HUNDEHOLOCAUST NU!

Fin historie, men holder den vand?  Har aldrig oplevet en hund der uden grund angriber en mand i ryggen.

Og hunde er ikke hellige dyr i Thailand, men man dræber ikke i forhold til Buhdismen.

Og var man uheldig dækker rejseforsikringen den slags.