Forfatter Emne: Om 4 dage er der Danmarks Indsamling  (Læst 2468 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Om 4 dage er der Danmarks Indsamling
« Svar #15 Dato: Februar 07, 2018, 11:37:00 am »

Det ville også være meget bedre at liberalisere verdenshandelen - så "bistandshjælp" er trods alt en slags narresut for at redde den danske sukkerproduktion m.v. med god samvittighed.

- men så længe vi undertrykker lande med et svagere militær, så er det bedre end ingen ting.
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Massey

• Senior medlem
  • Activity:
    2.4%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Komiske Massey slår til igen
« Svar #16 Dato: Februar 07, 2018, 11:40:08 am »
Med det flotte resultat på 78.868.425 kroner til børn uden hjem runder Danmarks Indsamling en milliard kroner gennem 12 års indsamlinger.

Den yderste højrefløj har travlt med at nedgøre resultatet, og det bunder i misundelse - fordi deres egen ondskab ikke tiltrækker nogen af betydning.

#WhatAboutIsme

Wikipedia: Whataboutism (also known as whataboutery) is a variant of the tu quoque logical fallacy that attempts to discredit an opponent's position by charging them with hypocrisy without directly refuting or disproving their argument ...

Oversat: Whataboutism (også kendt som whataboutery ) er en variant af den tyrkiske logiske falskhed, der forsøger at diskreditere en modstanderens holdning ved at opkræve dem hykleri uden direkte at afvise eller modbevise deres argument ...

Du er med andre ord en hykler, som benytter dig af logisk falskhed, fordi du ikke kan klare dig med argumenter.

Du laver et indlæg, hvor du blabre om folk er vilde med det, så bliver du sur over jeg viser dig en artikel fra en af de rødeste aviser i landet, at det ikke er tilfældet, så skaber du dig,og kalder mig hykler.
Du er sgu for vidrekomne.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Det kan næsten ikke betale sig at svare en værdiløs troll som dig
« Svar #17 Dato: Februar 07, 2018, 12:37:26 pm »

Du laver et indlæg, hvor du blabre om folk er vilde med det, så bliver du sur over jeg viser dig en artikel fra en af de rødeste aviser i landet, at det ikke er tilfældet, så skaber du dig,og kalder mig hykler.

Nej da.

Din kommentar indeholdt kun et eneste ord: #WhatAboutIsme

Offline Massey

• Senior medlem
  • Activity:
    2.4%
    • Vis profil
Sv: Det kan næsten ikke betale sig at svare en værdiløs troll som dig
« Svar #18 Dato: Februar 07, 2018, 12:42:21 pm »

Nej da.

Din kommentar indeholdt kun et eneste ord: #WhatAboutIsme

Nej, det må du sgu undskylde, næste gang skal jeg nok sætte lidt ord på, så du også kan se meningen.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Jeg keder mig her
« Svar #19 Dato: Februar 07, 2018, 12:49:16 pm »

Nej, det må du sgu undskylde, næste gang skal jeg nok sætte lidt ord på, så du også kan se meningen.

Og hvad så?
« Senest Redigeret: Februar 07, 2018, 12:52:16 pm af Anklageren »

Offline Massey

• Senior medlem
  • Activity:
    2.4%
    • Vis profil
Sv: Jeg keder mig her
« Svar #20 Dato: Februar 07, 2018, 12:58:29 pm »

Og hvad så?

Ja, så står der lidt mere nu.

Offline Massey

• Senior medlem
  • Activity:
    2.4%
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: Februar 07, 2018, 10:06:32 pm »
Ingen rød regering uden hans 5 % hvad siger MF og hendes vælgere mon til det.

http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-02-07-radikale-goer-stoette-til-mette-frederiksen-afhaengig-af-udlaendingepolitikken
Fint, han melder klart ud.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: Februar 07, 2018, 10:46:45 pm »

http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-02-07-radikale-goer-stoette-til-mette-frederiksen-afhaengig-af-udlaendingepolitikken

En Socialdemokratisk regering med DF som støtteparti - contra lille Lars og de Radikale.

Offline Massey

• Senior medlem
  • Activity:
    2.4%
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: Februar 07, 2018, 10:57:41 pm »

En Socialdemokratisk regering med DF som støtteparti - contra lille Lars og de Radikale.

De kommer ikke langt med 46%, og tilslutningen vil falde i begge partier, Thulesen-Dahl har også meldt ud han ikke peger på MF.
Så fik vi lagt det senarie i graven.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Jeg foretrækker DF frem for det, som er værre
« Svar #24 Dato: Februar 08, 2018, 12:03:21 am »
De kommer ikke langt med 46%, og tilslutningen vil falde i begge partier.

Jeg tror ikke, at det er noget, som du kan bestemme.

MENINGSMÅLING: Vælgerne er uenige om, hvorvidt Dansk Folkeparti står nærmest Venstre eller Socialdemokratiet. Men hos DF's egne vælgere er der flest, der ser Socialdemokratiet som nabopartiet.

I dag peger 28 procent af DF-vælgerne nu på S som det parti, der minder mest om DF. Kun 20 procent peger på Venstre, og det er særlig overraskende i betragtning af, hvor mange tidligere Venstre-vælgere DF skovlede ind ved det seneste valg.

https://www.altinget.dk/artikel/maaling-df-minder-mest-om-s-og-v

Offline Massey

• Senior medlem
  • Activity:
    2.4%
    • Vis profil
Sv: Jeg foretrækker DF frem for det, som er værre
« Svar #25 Dato: Februar 08, 2018, 07:55:18 am »

MENINGSMÅLING: Vælgerne er uenige om, hvorvidt Dansk Folkeparti står nærmest Venstre eller Socialdemokratiet. Men hos DF's egne vælgere er der flest, der ser Socialdemokratiet som nabopartiet.

I dag peger 28 procent af DF-vælgerne nu på S som det parti, der minder mest om DF. Kun 20 procent peger på Venstre, og det er særlig overraskende i betragtning af, hvor mange tidligere Venstre-vælgere DF skovlede ind ved det seneste valg.

Det var godt, du skrev tror ikke..

Kan du ikke vokse fra den åndsvage sætning " Jeg tror ikke, at det er noget, som du kan bestemme."
Selvfølgelig er det ikke noget jeg bestemmer, lige så lidt som du gør.

Enhedslisten har i øvrigt meldt ud de ikke er med på O på deres fløj.

Så er der SF tilbage, men de er så små at det er ikke nok, måske hvis de får alternativet med, men så holder den regering ikke længe, for hun kan ikke tilfredsstille FØ, og O samtidig.

Det går som det plejer, A går med B helt på deres betingelser.

Offline dna

• Hyper medlem
  • Activity:
    6.2%
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: Februar 08, 2018, 08:21:57 am »
Siden Danmarks Indsamling blev afholdt første gang i 2007, har danskerne bidraget med knap en milliard kroner.

I 2017 samlede danskerne 90 millioner kroner ind, så interessen for Danmarks Indsamling er konstant.

I år samles der ind til børn, som vokser op uden hjem i verdens fattigste lande.

Af en eller anden sær og dunkel grund har den islamofobiske højrefløj meget imod at hjælpe klodens fattigste børn - mens det er helt i orden at Bill Gates bruger deres egne penge til noget tilsvarende ved at lægge et velgørenheds-gebyr oven i prisen på Microsofts produkter.

Man skulle ellers tro, at princippet om at man bruger sine egne penge til at støtte - virkede mere tiltalende på de ufølsomme.

Man har et fuldt ud lovligt valg til IKKE at støtte Microsoft i fald man ikke ønsker det. Derudover har jeg aldrig hørt om at de lægger et velgørenhedsgebyr på deres produkter. Hvad firmaet gør med sit overskud bestemmer de selv (indenfor lovens grænser).

Derudover så betaler jeg ikke en krone til Danmarksindsamlingen længere af flere årsager (tidligere har jeg været dum og naiv og givet penge til indsamlingen). Først og fremmest synes jeg det er nok at jeg betaler 30-35.000 kr om måneden til velgørenhed hver måned plus det løse direkte til vores lokale nødlidende hjemløse. Desuden finder jeg hele arrangementet sygt. At underholdsningsindustrien og godhedsindustrien (to industrier som i langt hen ad vejen i forvejen lever af skattekroner) går sammen og udnytter nødlidende til at promovere sig selv er noget af det mest utiltalende overhovedet.
Jeg tror også at hele systemet med systematisk nødhjælp i det lange løb er mere skadeligt end gavnligt. Ved akutte ekstraordinære problemer som eksempelvis tsunamier eller andet er det fint, men ellers ikke.
Der er heller ikke mange kroner som reelt når at hjælpe for hver 100 kroner, en nødhjælpsorganisation modtager. En rigtig stor del bliver ædt op af administration, transport af indsamlede varer på dyre måder, korrupte politikere, betaling til lokale krigsherrer o.lign.
Derudover betaler jeg ikke licens og mange mener at jeg derfor ikke skal se DR (hvilket jeg heller ikke gør da jeg ikke ejer et tv). Derfor hører jeg som regel heller ikke meget om Danmarksindsamlingen. Faktisk er denne tråd vist det første jeg hører om årets indsamling.

Offline dna

• Hyper medlem
  • Activity:
    6.2%
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: Februar 08, 2018, 08:27:50 am »

Udover udlændingepolitikken har DF og S altid været ret ens i deres politik. Efter at S er skifter over og kopieret meget af DF's racistiske profil så er der ikke meget forskel på de to partier længere. Det er de to partier i Danmark som minder mest om hinanden.

Offline Massey

• Senior medlem
  • Activity:
    2.4%
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: Februar 08, 2018, 08:45:54 am »

Udover udlændingepolitikken har DF og S altid været ret ens i deres politik. Efter at S er skifter over og kopieret meget af DF's racistiske profil så er der ikke meget forskel på de to partier længere. Det er de to partier i Danmark som minder mest om hinanden.

Jeg kan godt huske Nyrups jagede mange af vælgeren over til DF, men det er ikke et spørgsmål om hvad de to har tilfælles, de mangler mandater,og i begge partier vil flere flyttet sig, bare se en DF fik til kommunal valget for parløbet.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #29 Dato: Februar 08, 2018, 12:11:52 pm »
Kan du ikke vokse fra den åndsvage sætning " Jeg tror ikke, at det er noget, som du kan bestemme."
Selvfølgelig er det ikke noget jeg bestemmer, lige så lidt som du gør.

Jeg synes det er meget velplaceret at skrive "jeg tror ikke, at det er noget, som du kan bestemme" - fordi du fremstiller det, som om det er en kendsgerning, uden andre kilder end dig selv.

Hvis du havde begrundet det, så havde jeg ikke skrevet: "jeg tror ikke, at det er noget, som du kan bestemme".