Forfatter Emne: Er du taknemmelig for noget?  (Læst 580 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    84.4%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Er du taknemmelig for noget?
« Dato: Januar 29, 2018, 02:07:59 pm »
Taknemmelighed gavner helbredet, så man sover bedre, føler sig mere optimistisk og det øger den generelle lykke.

I et studie bad psykologerne Emmons og McCullough universitetsstuderende om at indsende ugentlige lister over ting, de var taknemmelige for. I slutningen af ​​undersøgelsen viste det sig, at deres liv var forandret til det bedre.

I 1980'erne blev akademiske psykologer opmærksom på "taknemmelighed" sammen med andre positive psykologiske konstruktioner. Det har siden vist sig at føre til øget lykke, følelsesmæssigt velvære og tilfredshed med livet - såvel som nedsat stress, depression og angst.

- og det er da bedre end lykkepiller, som har bivirkninger.

Det foregår ikke bare i dit hoved

Nyere beviser har peget på "taknemmeligheds" gavnlige virkning på fysisk sundhed. I Emmons og McCullough-undersøgelsen, selvrapporterede  de universitetsstuderende, der blev instrueret til at udøve regelmæssige udtryk for "taknemmelighed" lavere satser for fysiske lidelser, som hovedpine og mavesmerter.

Forskere i Schweiz fandt, at taknemmelige personer oplever højere niveauer af fysisk velvære, er signifikant mere tilbøjelige til at engagere sig i sundhedspleje og har større tilbøjelighed til at udvise sundhedsfremmende adfærd som at vælge sunde fødevarer og at afholde sig fra stoffer.

https://thedoctorweighsin.com/how-gratitude-can-change-your-life-for-the-better/?Gratitude

Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

politisk ukorrekt

• Gæst
Sv: Er du taknemmelig for noget?
« Svar #1 Dato: Januar 29, 2018, 02:37:17 pm »
Tjo...

1. Jeg er taknemmelig for at jeg bor i et land, hvor der ikke er helvedes varmt, da jeg hader ekstrem varme. Der er heller ikke naturkatastrofer (ikke store af slagsen).

2. Jeg er taknemmelig for, at jeg er god til sprog, så jeg kan følge med i verdenssituationen på flere af de store sprog. Det gør, at man nemmere får udvidet ens horisont.

3. Jeg er taknemmelig for, at jeg har fået allerhelvedes meget god sex gennem årene. Ha ha ha ha ha ha ha. (Det er sandt, men jeg skriver det også for at drille Carlo, da han hele tiden tror, jeg er ensom og intet får...)

4. Jeg er taknemmelig for, at jeg er fan af et fodboldhold, der vinder i snit 9 ud af 10 kampe. Det hjælper på humøret - modsat hvis man er fan af et hold, der taber konstant.

5. Jeg er taknemmelig for, at jeg har en god familie samt et par gode venner, jeg føler jeg kan stole på. Jeg er ikke typen, der har mange bekendtskaber, da jeg er mere til få nære venskaber end mange overfladiske kontakter. Det forveksler folk så med, at jeg er såkaldt "ensom".  Desuden føler jeg mig godt tilpas i mit eget selskab og jeg er typen, der sagtens kan være alene flere dage i træk uden at føle mig trist. Fordi hvis man ikke nyder at være i selskab med sig selv, hvordan kan man så forvente, at andre skulle nyde ens selskab?

- Der er sikkert flere ting, men nu er det andres tur til at finde på noget...

Offline Massey

• Senior medlem
  • Activity:
    2.4%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Januar 29, 2018, 04:34:27 pm »
Taknemmelighed gavner helbredet, så man sover bedre, føler sig mere optimistisk og det øger den generelle lykke.

I et studie bad psykologerne Emmons og McCullough universitetsstuderende om at indsende ugentlige lister over ting, de var taknemmelige for. I slutningen af ​​undersøgelsen viste det sig, at deres liv var forandret til det bedre.

I 1980'erne blev akademiske psykologer opmærksom på "taknemmelighed" sammen med andre positive psykologiske konstruktioner. Det har siden vist sig at føre til øget lykke, følelsesmæssigt velvære og tilfredshed med livet - såvel som nedsat stress, depression og angst.

- og det er da bedre end lykkepiller, som har bivirkninger.

Det foregår ikke bare i dit hoved

Nyere beviser har peget på "taknemmeligheds" gavnlige virkning på fysisk sundhed. I Emmons og McCullough-undersøgelsen, selvrapporterede  de universitetsstuderende, der blev instrueret til at udøve regelmæssige udtryk for "taknemmelighed" lavere satser for fysiske lidelser, som hovedpine og mavesmerter.

Forskere i Schweiz fandt, at taknemmelige personer oplever højere niveauer af fysisk velvære, er signifikant mere tilbøjelige til at engagere sig i sundhedspleje og har større tilbøjelighed til at udvise sundhedsfremmende adfærd som at vælge sunde fødevarer og at afholde sig fra stoffer.

https://thedoctorweighsin.com/how-gratitude-can-change-your-life-for-the-better/?Gratitude

Ja, da jeg har mange ting at være taknemmelig for. God artikel du linker til.

Om det har indflydelse på vi lever sundt på matriklen skal jeg lade være usagt.

Stoffer er sikker vej til et lorteliv.

Jeg har lige oplevet noget jeg er taknemmelig over.
Den ene bil i husstanden lyste orange- motorfejl.
Heldigvis er det bare knastakselføleren, og en ny koster 150 kr.
Så lige i ånden en par tusind kroners reparation. pyha.
« Senest Redigeret: Januar 29, 2018, 06:31:07 pm af Massey »

Offline Charlie

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Januar 30, 2018, 07:13:49 pm »
At leve det gode liv.

Jørgen Rasmussen

• Gæst
« Svar #4 Dato: Januar 30, 2018, 07:39:30 pm »
Jeg er taknemmelig for, at jeg i årevis har fungeret som overlærer og har kunnet øse ud af min uendelige viden og viisdom til ungdommen.

Med venlig hilsen

Jørgen Rasmussen, overlærer