Forfatter Emne: Wozniacki tjente mere end 14 millioner kroner i nat  (Læst 537 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Wozniacki tjente mere end 14 millioner kroner i nat
« Dato: Januar 27, 2018, 08:20:59 pm »
Det var meget flot gjort af Wozniacki, men er der ikke for mange penge i topsport?

Wozniackis samlede præmiebeløb er nu oppe på 26.874.694 dollar - eller lidt mere end 172 millioner kroner.

Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Online Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    34.6%
  • Country: 00
  • Foragter NWOeliten, løgnemedierne og multikulturen
    • Vis profil
Sv: Wozniacki tjente mere end 14 millioner kroner i nat
« Svar #1 Dato: Januar 27, 2018, 08:43:30 pm »
Er det ikke lavt i forhold til hvad Messi eller Ronaldo tjener? Selvom det er mange penge så er det ingen ting i forhold til hvad topspillerne tjener i Fodbold. Det kræver dog rigtig meget at spille en sport og så længe de betaler den skat som de skal så kan jeg ikke se problemet i det. Man skal huske på at det kun er toppen af toppen der tjener så mange penge, danskere der spiller i 1. Division tjener ikke ret meget

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/kaempe-undersoegelser-afsloerer-saa-lidt-tjener-professionelle-fodboldspillere/6429824

Så er der sportsgræne som der ikke er så mange penge i.
Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Det er sundere at dyrke sport end at betale lønninger til sportsudøvere
« Svar #2 Dato: Januar 27, 2018, 08:52:52 pm »
Er det ikke lavt i forhold til hvad Messi eller Ronaldo tjener? Selvom det er mange penge så er det ingen ting i forhold til hvad topspillerne tjener i Fodbold. Det kræver dog rigtig meget at spille en sport og så længe de betaler den skat som de skal så kan jeg ikke se problemet i det. Man skal huske på at det kun er toppen af toppen der tjener så mange penge, danskere der spiller i 1. Division tjener ikke ret meget

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/kaempe-undersoegelser-afsloerer-saa-lidt-tjener-professionelle-fodboldspillere/6429824

Så er der sportsgræne som der ikke er så mange penge i.

Jeg bryder mig ikke ret meget om, at fodboldspillerne i min hjemby kommer alle mulige andre steder fra i verden - og at den klub, der har flest penge at købe spillere for, vinder.

Jeg synes, at sport burde være mere folkelig.

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #3 Dato: Januar 27, 2018, 09:15:06 pm »
Jo, der er helt klart for mange penge i topsport. I hvert fald i visse sportsgrene som fodbold, tennis, golf og professionel boksning. Jeg synes, at det er en hån imod almindelige lønmodtagere, at man kan vinde 14 millioner i en tennisturnering.

I gamle dage var det sådan et par millioner. Det var stadig mange penge, men dog mere anstændige beløb. Jeg synes, at beløbene i topsport er løbet løbsk de senere år. I gamle dage kostede de bedste fodboldspillere måske 50-100 millioner. Det var bestemt mange penge. Men dog knapt så uanstændigt som de 500 millioner til 1 miliard, som de allerbedste spillere koster i dag.

Superkapitalister vil argumentere for, at det skam da bare er udbud og efterspørgsmål, der bestemmer beløbet. Og ja, det har de sådan set ret i. Men jeg mener nu godt, at man kunne vise lidt ansvarlighed og anstændighed alligevel. Der ER en kvalmegrænse.
« Senest Redigeret: Januar 27, 2018, 09:17:04 pm af politisk ukorrekt »

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    50.8%
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Januar 28, 2018, 10:20:09 am »
Så længe der er idioter der gider se sport i fjernsynet, så vil det være sådan.
Anti-rød: " Der skulle helst brede sig en frygt i befolkningen ............."

Offline dna

• Senior medlem
  • Activity:
    11%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Januar 28, 2018, 12:13:23 pm »
Stort tillykke til hende. Hvor mange penge der er i sport er jeg ret ligeglad med så længe jeg ikke bliver tvunget til at betale til det gennem tv-abonnementer osv. Heldigvis er det kun DR-kanalerne som er tvang og dem kan man stadig fravælge hvis man ønsker.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Januar 28, 2018, 02:37:07 pm »
Stort tillykke til hende. Hvor mange penge der er i sport er jeg ret ligeglad med så længe jeg ikke bliver tvunget til at betale til det gennem tv-abonnementer osv. Heldigvis er det kun DR-kanalerne som er tvang og dem kan man stadig fravælge hvis man ønsker.

Jeg synes også, at det var meget flot spillet af Wozniacki. Jeg spillede selv motions-tennis før jeg flyttede til Grønland, og det har jeg savnet.

Det er jo ikke sådan på TV stationer, at man kan vælge sport fra og noget andet til.

Hvis man vælger en TV station, fordi de har nogen gode film - så bliver man samtidig nødt til at bidrage økonomisk til elitesport.

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #7 Dato: Januar 28, 2018, 03:56:14 pm »
Jeg synes også, at det var meget flot spillet af Wozniacki. Jeg spillede selv motions-tennis før jeg flyttede til Grønland, og det har jeg savnet.

Jeg spillede da skam også tennis som dreng. I klub og det hele, hvor jeg deltog i klubkampe o.s.v. Det er dog usigeligt mange år siden, da jeg spillede fra jeg var 9 år til 13 år gammel. Dog fortsatte jeg med at spille lejlighedsvist i fritiden nogle år efter. Men jeg har ikke rørt en tennisketcher siden jeg var i ca. 20 års-alderen.

Jeg var ikke særligt god. Teknisk kunne jeg ikke lave de seje slag, f.eks. øvede jeg mig på stopbolde, men jeg lærte aldrig at udføre dem. Jeg tror ikke jeg havde et elastisk nok håndled til det. Men min styrke var, at jeg var en fighter, der løb rundt konstant og aldrig gav op. Og jeg havde også en hæderlig tohånds-baghånd. Som regel tabte jeg klart, hvis jeg mødte en langt bedre modstander end mig. Men hvis det var en tæt kamp mod en jævnbyrdig modstander, så vandt jeg de fleste gange, fordi jeg havde det der fightergen, som man vinder de tætte kampe med. Jeg husker, at i 12 års-alderen spillede jeg mod en jævnaldrende dreng. Vi var ude i afgørende sæt og han førte vist 5-2. Han troede han havde vundet. Men jeg gav aldrig op og det endte med at jeg vandt 7-6 efter tiebreak. Han havde vist endda 3-4 matchbolde, som jeg afværgede. Han begyndte at græde til sidst, fordi han kunne ikke klare at have tabt efter at han havde troet sejren var sikker. :Laie_6:

Trods mit fighterinstinkt, blev jeg dog aldrig specielt god til tennis. Og jeg stoppede, da jeg en dag skulle spille mod en PIGE og tabte klart!! Det syntes jeg var pinligt. Men jeg var 13 år og hun var altså et år ældre end mig. Og hun var faktisk Danmarksmester for juniorer! Så selvom det var lidt pinligt at tabe til en pige, så var det altså Danmarks bedste pigespiller, jeg tabte til. Og nej, det var ikke Wozniacki, for det var mange år før hendes tid. :yes:

Men jeg forstod fra den dag, at jeg ikke var god nok til at nå langt i tennis, selvom jeg trænede hårdt og egentlig heller ikke var helt ringe (jeg vandt dog en del kampe). Men jeg stoppede med at spille tennis, da jeg samtidig begyndte at gå mere op i fodbold. Resten af min ungdom spillede jeg da skam kun fodbold. Der blev jeg heller ingen stjerne, men der var dog én ting, jeg bedre kunne lide ved fodbold end ved tennis. Nemlig det sociale sammenhold. Det mangler der jo lidt i en individuel sport som tennis. Der er fodbold sjovere, fordi man deler sine oplevelser med en masse andre.

Offline dna

• Senior medlem
  • Activity:
    11%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Januar 28, 2018, 04:22:46 pm »

Det er jo ikke sådan på TV stationer, at man kan vælge sport fra og noget andet til.

Hvis man vælger en TV station, fordi de har nogen gode film - så bliver man samtidig nødt til at bidrage økonomisk til elitesport.

Men man har muligheden ved alle andre end DR til at sige at det vil man ikke støtte. Nu om dage har man ikke brug for kanaler for at se film. De kan streames uden nogen problemer. Derved kan man selv vælge hvad man ønsker at se og hvornår i stedet for at være underlagt de film som en kanal køber hjem.

Offline Marius, the giraffe

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    2.6%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Januar 29, 2018, 01:08:30 am »
Nu hvor debatten til tider er ved at svømme over af ender og forbandelser over forretningsmænd der lader sig beskatte i udlandet, så mener jeg at det er ret og rimeligt at kaste et blik på Carolines (og andre sportsudøveres) skatteforhold…

Hun har siden 2007 været skatteborger i Monaco, og har siden da skubbet omkring en halv milliard sammen.  Altså næsten skattefrit.

Gad vide om Dyne Larsen så også mener at hun er landsforræder, på lige fod med den del af erhvervslivet der søger i skattely???
https://www.bt.dk/danmark/lars-larsen-kaldte-danskere-i-skattely-for-forraedere-her-er-reaktionen-fra-folk
//MTG

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.4%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Januar 29, 2018, 03:15:45 am »
Nu hvor debatten til tider er ved at svømme over af ender og forbandelser over forretningsmænd der lader sig beskatte i udlandet, så mener jeg at det er ret og rimeligt at kaste et blik på Carolines (og andre sportsudøveres) skatteforhold…

Hun har siden 2007 været skatteborger i Monaco, og har siden da skubbet omkring en halv milliard sammen.  Altså næsten skattefrit.

Gad vide om Dyne Larsen så også mener at hun er landsforræder, på lige fod med den del af erhvervslivet der søger i skattely???
https://www.bt.dk/danmark/lars-larsen-kaldte-danskere-i-skattely-for-forraedere-her-er-reaktionen-fra-folk

Som jeg læser artiklen, siger Lars Larsen: "Dem, der tjener en masse penge i Danmark og så stikker af til udlandet, er nogle forrædere". Og det giver jeg ham sådan set ret i.

Men nu er det jo ikke i Danmark, Caroline Wozniacki tjener de fleste af sine penge, men i det store udland, så sammenligningen holder ikke helt stik.
Egentlig burde man måske beskattes af sine indtjente penge i det land, hvor man har tjent dem.

I'm a Troll

Offline dna

• Senior medlem
  • Activity:
    11%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Januar 29, 2018, 09:26:25 am »

Jeg finder nu Lars Larsen lidt hyklerisk. I grove træk kan man sige at Lars Larsens virksomhed består af 3 enheder. Butikkerne, administrationen (hovedkontoret) og produktionen:

Butikkerne er selvfølgelig helt naturligt placeret i de lande hvor de er og med ansatte fra de lande. Det er bare ikke praktisk at pendle fra Kina for at arbejde i butik i eksempelvis Danmark.

Administrationen er placeret i Danmark og det kunne nok gøres billigere ved at placere den i udlandet, men i så fald vil han miste meget goodwill i Danmark som stadig er hovedmarkedet. Derudover er Danmark ikke noget dyrt sted at have virksomhed. Faktisk er det et af de bedste steder. Det, der gør det dyrt i Danmark er de danske lønninger, men det er lidt begrænset hvad der er på hovedkontoret sammenholdt med den samlede virksomhed så betydningen af en udlandsplacering vil samlet set være begrænset.

Den sidste del er produktionen. Dette er den del, hvor der er stor økonomisk fordel ved at placere i udlandet (Asien). Men hov, Jysk' produkter bliver allerede produceret i udlandet.

Lars Larsen har altså allerede placeret det, der giver mening i udlandet. Mon han så er landsforræder i sine egne øjne? Han kunne selvfølgelig placere sig selv i udlandet så hans indkomst beskattes i Monaco eller andet sted, men igen, det giver heller ikke mening. Han har sit liv og virksomhed i Danmark. Han arbejder i Danmark og skulle alligevel betale dansk skat hvis han opholder sig mere end 6 måneder om året i Danmark.

Modsat dette så opholder Wozniacki sig ikke særligt meget i Danmark og hendes arbejdes arbejdsplads er hele verden.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Er du nu sikker på, det holder
« Svar #12 Dato: Januar 29, 2018, 11:28:45 am »
Administrationen er placeret i Danmark og det kunne nok gøres billigere ved at placere den i udlandet, men i så fald vil han miste meget goodwill i Danmark som stadig er hovedmarkedet. Derudover er Danmark ikke noget dyrt sted at have virksomhed. Faktisk er det et af de bedste steder. Det, der gør det dyrt i Danmark er de danske lønninger, men det er lidt begrænset hvad der er på hovedkontoret sammenholdt med den samlede virksomhed så betydningen af en udlandsplacering vil samlet set være begrænset.

På mig virker det som om forbrugerne efterspørger produkter uafhængig af, hvor hovedkvarteret ligger.

Offline dna

• Senior medlem
  • Activity:
    11%
    • Vis profil
Sv: Er du nu sikker på, det holder
« Svar #13 Dato: Januar 29, 2018, 11:50:11 am »

På mig virker det som om forbrugerne efterspørger produkter uafhængig af, hvor hovedkvarteret ligger.

Der er forskel på om det allerede er udenlandske produkter eller om det er et dansk selskab som flytter til udlandet for at slippe billigere i skat. Den sidste risikerer en shitstorm med nedgang i salget.

EDIT: Men ja, ofte er forbrugerne ret ligeglade med for eksempel andres arbejdsforhold, behandling af naturen osv så længe de får billige produkter.
« Senest Redigeret: Januar 29, 2018, 11:52:42 am af dna »

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Måske
« Svar #14 Dato: Januar 29, 2018, 12:24:53 pm »
A.P.Møller har 140.000 ansatte, og jeg har indtrykket af, at A.P.Møller har meget goodwill, selvom mange af de søfarende – både officerer og matroser – er fra Filippinerne.

Det er sket pø om pø, så der har ikke rejst sig en shitstorm - men på den anden sider tror jeg, at danskerne er klar over det.

Der er forskel på om det allerede er udenlandske produkter eller om det er et dansk selskab som flytter til udlandet for at slippe billigere i skat. Den sidste risikerer en shitstorm med nedgang i salget.

EDIT: Men ja, ofte er forbrugerne ret ligeglade med for eksempel andres arbejdsforhold, behandling af naturen osv så længe de får billige produkter.
« Senest Redigeret: Januar 29, 2018, 12:29:01 pm af Anklageren »