Afstemning

Er det ok at poste private oplysninger om andre brugere, bare de selv har lagt det ud på nettet engang, uanset om det er sket på fjæsbogen, på din-debat eller på et hvilket som helst andet site?

Ja, 100%. Ingen har krav på privatliv og anonymitet. Selv folks sexbilleder, familiebilleder og private forhold har man da ret til at poste. De kan sgu da bare lade være med at poste det selv i første omgang.
2 (33.3%)
Ja, stort set. Vi kan måske sætte grænsen ved sexbilleder. Men generelt mener jeg, at folk sgu da bare kan lade være med at poste noget om deres liv, hvis de ikke vil have det frem. Poster du dit billede, så er det også mit og jeg kan genposte det.
0 (0%)
Ja og nej. Folk bør være mere bevidste om, at på internettet har du intet privatliv. Jeg siger ikke, at alt er ok at viderebringe, men folk kan da bare tænke sig om i stedet for at udbasunere alt til højre og venstre om deres liv.
2 (33.3%)
Nja. Kun hvis noget har offentlighedens brede interesse, mener jeg at det er ok at poste private ting. F.eks. hvis det er en politiker, der siger et og gør noget andet privat, kan det være relevant. Men ellers skal folk respektere andres privatliv.
0 (0%)
Nej. Uden tydeligt samtykke er det ikke ok at viderebringe private oplysninger. Så hvis A har fortalt B, at han bor i Hundested, berettiger det ikke B til at viderebringe oplysningen.
2 (33.3%)
ANDET: Find selv på noget, der dækker din holdning.
0 (0%)

Totale antal stemmeafgivende: 4

Afstemingen slutter: Maj 07, 2018, 03:16:00 am

Forfatter Emne: AFSTEMNING: Er det okay at poste private oplysninger om andre brugere?  (Læst 684 gange)

politisk ukorrekt

• Gæst
Jeg citerer Voldsom Volvo, hvor han svarer på min tråd "Hvordan bekæmper man anonyme haters og stalkers på internettet":

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=6672.msg88810

Det kan man ikke.
Sjovt nok er det kun jer tåber afsløre detaljer fra jeres rigtige liv der har problemet. Altså hold jeres kæft om private oplysninger. Og ingen jagter jer.

Med andre ord, hører jeg ham forsvare, at lige så snart folk har lagt noget privat ud på nettet, så er der frit slag til at poste det videre på et hvilket som helst forum. Denne påstand vil jeg gerne anfægte, da jeg ikke mener, at bare fordi en person har postet noget på et eller andet lille intimt forum, så er det ok at viderebringe det til en større forsamling.

Men hvad mener I andre?

Har Voldsom Volvo en pointe? Er folk selv ude om at de bliver stalket og forfulgt på nettet, fordi de ikke holder kortene tæt nok inde til kroppen og i stedet bralrer ud til højre og venstre om deres privatliv?

Mit modargument er dog, at hvis man ikke kan stole på, at folk yder en vis diskretion, så får vi meget hurtigt et ubehageligt stikkersamfund og et paranoidt samfund, hvor ingen stoler på hinanden mere.

Vil dette ikke automatisk blive konsekvensen af, hvis det anses som ok at viderebringe alt, hvad der skrives og postes på nettet? Vil vi så ikke ende ud i et paranoidt samfund, hvor alle tvinges til at være 100% anonyme, af frygt for at stalkers og stikkere vil afsløre dem?

Det er min erfaring, at de, som forsvarer folks ret til at poste alt muligt privat på nettet, sjovt nok altid er totalt anonyme internetbrugere. De lever højt på deres egen anonymitet, som de misbruger til at stalke folk.

I mine øjne burde der overvejes et internetkørekort, så man kun kan logge på internettet med nem-id. Uden nem-id, intet internet. F.eks. burde man kun kunne logge på din-debat med nem-id.

Så får vi en meget mere seriøs og frugtbar debat, for så tør igen stalke og hate andre brugere mere. :blum:

Så vil det blive sådan, at hvis en stalker f.eks. skriver "du er et møgsvin og du skal dø", så står politiet udenfor hans dør i løbet en et par timer. Så er han nok færdig med at stalke andre. :yes:
« Senest Redigeret: Januar 27, 2018, 02:20:06 am af politisk ukorrekt »

politisk ukorrekt

• Gæst
Sv: AFSTEMNING: Er det okay at poste private oplysninger om andre brugere?
« Svar #1 Dato: Januar 27, 2018, 02:24:05 am »
Selv har jeg stemt:

Ja og nej. Folk bør være mere bevidste om, at på internettet har du intet privatliv. Jeg siger ikke, at alt er ok at viderebringe, men folk kan da bare tænke sig om i stedet for at udbasunere alt til højre og venstre om deres liv.

- Det er bestemt ikke ok at viderebringe alt. Men omvendt skal det heller ikke være sådan, at man kan blive retsforfulgt for selv bagateller. Hvis nu en bruger fortæller, at han bor på Hawaii, så er det nok ikke den store hemmelighed at afsløre det. Men hvis der så kommer en og afslører hans fulde navn (f.eks. Jens Bertelsen), selvom han aldrig har oplyst dette herinde, så mener jeg at det er ufint og forkert. Så visse ting er okay at viderebringe, men ikke nærmere private oplysninger, der præcist kan identificere folk mod deres ønske.

Online genuine Troll

• Senior medlem
  • Activity:
    15.4%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Januar 27, 2018, 09:32:40 am »
Det er no go at komme med private oplysninger i det hele taget, og burde udløse en banning (hvad det så nytter)  :girl_sad:
Fake profil, :girl_blum2:

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    50.8%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Januar 27, 2018, 10:57:55 am »
Det er no go at komme med private oplysninger i det hele taget, og burde udløse en banning (hvad det så nytter)  :girl_sad:

Ens egne private oplysninger må man vel gerne komme med? Bare man så kan tåle mosten. Og det kan jeg, for jeg er isnende kold overfor folk der bliver personlige. F eks "Politisl Ukorrekt" hvis liv ikke er stort andet end at snage - også efter personlige oplysninger.
Anti-rød: " Der skulle helst brede sig en frygt i befolkningen ............."

Offline Massey

• Senior medlem
  • Activity:
    25.6%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Januar 27, 2018, 10:59:47 am »

Ens egne private oplysninger må man vel gerne komme med? Bare man så kan tåle mosten. Og det kan jeg, for jeg er isnende kold overfor folk der bliver personlige. F eks "Politisl Ukorrekt" hvis liv ikke er stort andet end at snage - også efter personlige oplysninger.

Hans evner rækker bare ikke.

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #5 Dato: Januar 27, 2018, 12:12:36 pm »

Du er jo direkte dum, Carlo. Hvis du havde øjne i hovedet ville du nemt kunne se, at jeg ALDRIG har postet private oplysninger om andre brugere. Hvorimod trollen, som du konstant forsvarer, 100 gange har postet personfølsomme oplysninger om andre. Det et jo ren idioti at du forsvarer ham, men angriber mig, der udstillet ham.😈

Offline Voldsom Volvo

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    4.2%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Januar 27, 2018, 01:18:22 pm »

Du er jo direkte dum, Carlo. Hvis du havde øjne i hovedet ville du nemt kunne se, at jeg ALDRIG har postet private oplysninger om andre brugere. Hvorimod trollen, som du konstant forsvarer, 100 gange har postet personfølsomme oplysninger om andre. Det et jo ren idioti at du forsvarer ham, men angriber mig, der udstillet ham.😈

Det er mere sært at forsvarer en som pøllen. Du må være lige så syg som ham.

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #7 Dato: Januar 27, 2018, 02:26:39 pm »

Jeg kender ikke den såkaldte Pølle som person. Men af princip er jeg imod stalking. Derfor italesætter jeg, når du, Voldsom Volvo/Terrence/Måneskin/Flixtor/Olsen/Henrijette/MariS/Ammefar/Massey + 117 andre profiler, poster Pøllemandens private oplysninger. Det er ufine metoder, som jeg tager afstand fra, uanset hvem manden er og hvad han står for. Det er er princip her i landet, at vi ikke accepterer selvtægt og stalking/chikane af andre borgere.

DOG har jeg opdaget, at den polleprofil, der er herinde i øjeblikket, også er din, så derfor tager jeg det egentlig afslappet, at du sidder og mobber ham nu (fordi det er dig selv, der står bag både PJ og de mange fiktive stalkers). Det ændrer dog ikke ved, at der et eller andet sted sikkert sidder en PJ, hvis private oplysninger du misbruger på nettet.

Men måske er du selv PJ? Den tanke har af og til strejfet mig? I så fald er vi ude i noget á la Münchhausen-syndromet, hvor en paranoid og skizofren person skaber sine andre stalkers som udslag af sine egne vrangforestillinger.

I sidstnævnte tilfælde ændrer sagen sig jo, for så er det jo dig selv, du stalker. Så ville du jo være din egen værste fjende. Og i så fald ville jeg egentlig synes, at det var lidt synd for dig.
« Senest Redigeret: Januar 27, 2018, 02:29:20 pm af politisk ukorrekt »

Offline Voldsom Volvo

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    4.2%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Januar 27, 2018, 02:32:14 pm »

Jeg kender ikke den såkaldte Pølle som person. Men af princip er jeg imod stalking. Derfor italesætter jeg, når du, Voldsom Volvo/Terrence/Måneskin/Flixtor/Olsen/Henrijette/MariS/Ammefar/Massey + 117 andre profiler, poster Pøllemandens private oplysninger. Det er ufine metoder, som jeg tager afstand fra, uanset hvem manden er og hvad han står for. Det er er princip her i landet, at vi ikke accepterer selvtægt og stalking/chikane af andre borgere.

DOG har jeg opdaget, at den polleprofil, der er herinde i øjeblikket, også er din, så derfor tager jeg det egentlig afslappet, at du sidder og mobber ham nu (fordi det er dig selv, der står bag både PJ og de mange fiktive stalkers). Det ændrer dog ikke ved, at der et eller andet sted sikkert sidder en PJ, hvis private oplysninger du misbruger på nettet.

Men måske er du selv PJ? Den tanke har af og til strejfet mig? I så fald er vi ude i noget á la Münchhausen-syndromet, hvor en paranoid og skizofren person skaber sine andre stalkers som udslag af sine egne vrangforestillinger.

I sidstnævnte tilfælde ændrer sagen sig jo, for så er det jo dig selv, du stalker. Så ville du jo være din egen værste fjende. Og i så fald ville jeg egentlig synes, at det var lidt synd for dig.

Begræns du dig til at cykle rundt og afsløre trekanter.

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #9 Dato: Januar 27, 2018, 02:35:04 pm »

Jeg har lige været ude og cykle 15 km. Der var ret koldt i dag, så derfor blev turen ikke så lang i dag.

Trekanter har jeg dog ej filmet i dag. Her om vinteren gider jeg ikke filme så meget, fordi cykelturene er mest noget, der skal overstås hurtigt i den her kulde. Om sommeren er det mere hyggeligt at cykle rundt og afsløre trekanter, øgler, frimurere, ufo´er o.s.v. :yes:

Hvad har du lavet i dag, Trollerik? Fik du set Wozniackis tennisfinale? Hvad mener du om hendes sejr?

Offline Olejensen

• Fuld medlem
  • Banned!
  • Activity:
    19%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Januar 27, 2018, 02:39:00 pm »
Carlo.

Du skulle skamme dig, vil du med det du har skrevet mene, at jeg må offentliggøre de oplysninger jeg har om dig, kom nu!, du vil jo straks gøre alt for at få mig bannet, det at vide noget om andre giver jo ikke dem ubetinget ret til at svine andre til, eller syntes du det er OK!.

Poul Jørgensen

Offline måneskin

• Hyper medlem
  • Activity:
    8%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Januar 27, 2018, 02:39:47 pm »
Jeg har sgu aldrig postet Pølle mandens private oplysninger ,det har han vist gjort selv utallige gange , fordi som han siger så ved Tryg hvem jeg er , for det første er de bedøvende lige glad og nu hulker han , så hvad har han fået ud af det .  Men bliv da bare ved med at gætte på det ene eller andet , enten tager Pølen op til dig eller du tager ned til ham , og så får i en detektiv på der kan opspore hvem der er hvem , og hvem der har falske profiler , så vil i få ro i sindet .

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #12 Dato: Januar 27, 2018, 02:45:52 pm »
Jeg har sgu aldrig postet Pølle mandens private oplysninger ,det har han vist gjort selv utallige gange , fordi som han siger så ved Tryg hvem jeg er , for det første er de bedøvende lige glad og nu hulker han , så hvad har han fået ud af det .  Men bliv da bare ved med at gætte på det ene eller andet , enten tager Pølen op til dig eller du tager ned til ham , og så får i en detektiv på der kan opspore hvem der er hvem , og hvem der har falske profiler , så vil i få ro i sindet .

Sjovt at du svarer, når det var Voldsom Volvo jeg skrev til.

Men I er jo også samme person (Måneskin er den pæne profil, der hele tiden sørger for ikke at gå over grænsen, mens andre profiler bruges til det grove arbejde. Ja, det ER gennemskuet :yes:). Du begik så en brøler at komme til at svare som Måneskin, selvom det var Voldsom Volvo, jeg henvendte mig til. :blum:

At manden nok har postet visse private oplysninger, synes jeg absolut ikke berettiger til, at man poster:

- familiebilleder af manden og hans søn (ER sket)
- poster mandens cpr. nummer (er ligegyldigt om det ellers kan findes på nettet. Er INGEN undskyldning)
- poster mandens adresse (igen helt ligegyldigt om han selv har postet den - det er stadig dårlig stil)
- beskylder manden for forbrydelser, der ikke er blevet bevist, at han har stået bag: Injurier!

Det eneste, der er berettiget, er at man forholder sig kritisk til hans TRYG-sag og til hans øvrige mere eller mindre fantasifulde røverhistorier. Det er fair nok. Men alt det andet chikane og mobberi tager jeg altså afstand fra. :yes:
« Senest Redigeret: Januar 27, 2018, 02:48:03 pm af politisk ukorrekt »

Offline måneskin

• Hyper medlem
  • Activity:
    8%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Januar 27, 2018, 02:53:53 pm »
Carlo.

Du skulle skamme dig, vil du med det du har skrevet mene, at jeg må offentliggøre de oplysninger jeg har om dig, kom nu!, du vil jo straks gøre alt for at få mig bannet, det at vide noget om andre giver jo ikke dem ubetinget ret til at svine andre til, eller syntes du det er OK!.

Poul Jørgensen
     Du har jo ingen oplysninger om Carlo , du tror i dit hoved at det er Charlee fra solen .  nu er du jo bannet engang men det er Gubbi åbenbart ligeglad med , blev du ikke smidt ud fordi du truede Tørresnoren , man skal ikke være så lidt fræk som dig der bare ignorer en banning .  Men nu er din ven pu på banen , sjovt som du lige logger ind med det samme .  :angry: :angry:

Offline Voldsom Volvo

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    4.2%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Januar 27, 2018, 02:58:15 pm »

Jeg har lige været ude og cykle 15 km. Der var ret koldt i dag, så derfor blev turen ikke så lang i dag.

Trekanter har jeg dog ej filmet i dag. Her om vinteren gider jeg ikke filme så meget, fordi cykelturene er mest noget, der skal overstås hurtigt i den her kulde. Om sommeren er det mere hyggeligt at cykle rundt og afsløre trekanter, øgler, frimurere, ufo´er o.s.v. :yes:

Hvad har du lavet i dag, Trollerik? Fik du set Wozniackis tennisfinale? Hvad mener du om hendes sejr?

Motion er godt for en som dig med de vrangforestillinger.

Din snagen har jeg ikke tænkt mig at svare på.