Afstemning

Hvordan sætter vi en stopper for gangsters, som afpresser forretningsdrivende?

Vi skal da skam ej stoppe dem. Det er jo herlig kulturberigelse. Allahu Akhbar!
0 (0%)
Vi kunne overveje rundbordssamtaler og radikal pædagogik? Forståelse og pussenussen er vejen frem.
0 (0%)
Vi må stole på at politiet kan håndtere det og blande os udenom. Politiet har jo bare såååå meget tjek på banderne ;)
1 (16.7%)
Der skal være nul tolerance. Ud af landet med dem med det samme. RAUS!! Menneskerettigheder og konventioner MY BARE ASS!
4 (66.7%)
Systemet har for længst vist, at det har spillet fallit. Der er kun én ting at gøre. Oprette selvtægtsbander og give dem tilbage af samme skuffe. Pollitiet og retssystemet er vatpikke!
1 (16.7%)
ANDET? Fortæl selv, hvad DU ville gøre?
0 (0%)

Totale antal stemmeafgivende: 5

Forfatter Emne: Hvordan skal vi håndtere mafiosoer, der afpresser forretningsdrivende?  (Læst 2083 gange)

politisk ukorrekt

• Gæst
Sv: Hvordan skal vi håndtere mafiosoer, der afpresser forretningsdrivende?
« Svar #45 Dato: Januar 25, 2018, 04:11:40 pm »
Foranlediget af denne artikel, der beskriver,hvorledes forretningsdrivende i Tingbjerg bliver afpresset til at betale beskyttelsespenge til den lokale mafia, kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad din-debat-panelet mener, at der konkret skal gøres for at stoppe disse gangsters?

http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2018-01-21-fem-maend-raserer-bageri-foran-spisende-gaester
Han skal ikke have en krone.
Han er på vej hjem.
https://ekstrabladet.dk/112/bager-ali-risikerer-nu-at-blive-udvist-han-er-tiltalt-for-brandstiftelse/7011933

Ok, interessant nyt i sagen, må man sige.

Hvis det er sandt (men nu er han jo ikke dømt endnu), er jeg sådan set enig i, at han bør udvises, uanset at det er forkasteligt, hvad han ellers har været udsat for. Men principielt kan man jo ikke bare lade ham blive, når andre smides ud for lignende forseelser.

I øvrigt studser jeg lidt over, at han angives som værende 19 år. Han ser da en del år ældre ud. Jeg ville skyde på 25-26.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.4%
    • Vis profil
« Svar #46 Dato: Januar 26, 2018, 03:00:35 pm »
Ja..det var jo en overraskelse  :smile1:

Jeg syntes vi skal have sendt, alle kriminelle muslimer hjem, men i dette tilfælde, syntes jeg han skal have en chance - han har deltaget i noget, som han åbenbart ikke kendte forklaringen på, han troede hans venner havde købt en bil, af et familie-medlem, men det viste sig så, at de havde stjålet den, og ville brænde den af.

Det er jo en dum situation at være i, men det kan ikke sammenlignes med -  stenkast efter hjemmeplejen, og sten gennem ruder -  forskellge steder -  hvor folk kan komme i livsfare - vold og hærværk, stenkast efter piliti og brandvæsen o.s.v.

https://ekstrabladet.dk/112/ven-bager-ali-tilboed-penge-for-at-gaa-fri/7012914

Konverteret til kristendom

Ali Parnian var iført mørke bukser, lys skjorte og vest til dagens retsmøde. Med foldede hænder fulgte han med i forklaringen fra den forhenværende ven.

Selv fastholder han sin uskyld. De havde ikke talt om at brænde bilen af, forklarede Ali Parnian. Han troede nemlig, at vennen havde købt den for 5000 kr.

Ali Parnian forklarede, at familiemedlemmet, der blev forbrændt i ansigtet, havde fået forbrændingerne, fordi han havde leget med en spraydåse og en lighter.

Om Ali Parnians personlige forhold kom det frem i retten, at han rejste til Danmark i 2015, hvorefter han fik opholdstilladelse som uledsaget flygtningebarn. Han havde tidligere forsøgt at rejse til Danmark med sin far, men de var blevet sendt retur til Italien, hvor de i første omgang havde fået visum.

Ali Parnian er tidligere ustraffet
og forklarede, at han ikke kan sendes tilbage til Iran, da han er konverteret til kristendom fra islam. Han afviste også, at det var en mulighed at genåbne bagerforretningen i Tingbjerg på grund af den seneste tids ballade. I stedet havde han samlet et hold ansatte, der kunne åbne forretning et nyt sted.

Der forventes dom senere i dag.

Offline Københavns universitet

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #47 Dato: Januar 26, 2018, 03:25:49 pm »
Ja..det var jo en overraskelse  :smile1:

Jeg syntes vi skal have sendt, alle kriminelle muslimer hjem, men i dette tilfælde, syntes jeg han skal have en chance - han har deltaget i noget, som han åbenbart ikke kendte forklaringen på, han troede hans venner havde købt en bil, af et familie-medlem, men det viste sig så, at de havde stjålet den, og ville brænde den af.

Det er jo en dum situation at være i, men det kan ikke sammenlignes med -  stenkast efter hjemmeplejen, og sten gennem ruder -  forskellge steder -  hvor folk kan komme i livsfare - vold og hærværk, stenkast efter piliti og brandvæsen o.s.v.

https://ekstrabladet.dk/112/ven-bager-ali-tilboed-penge-for-at-gaa-fri/7012914

Konverteret til kristendom

Ali Parnian var iført mørke bukser, lys skjorte og vest til dagens retsmøde. Med foldede hænder fulgte han med i forklaringen fra den forhenværende ven.

Selv fastholder han sin uskyld. De havde ikke talt om at brænde bilen af, forklarede Ali Parnian. Han troede nemlig, at vennen havde købt den for 5000 kr.

Ali Parnian forklarede, at familiemedlemmet, der blev forbrændt i ansigtet, havde fået forbrændingerne, fordi han havde leget med en spraydåse og en lighter.

Om Ali Parnians personlige forhold kom det frem i retten, at han rejste til Danmark i 2015, hvorefter han fik opholdstilladelse som uledsaget flygtningebarn. Han havde tidligere forsøgt at rejse til Danmark med sin far, men de var blevet sendt retur til Italien, hvor de i første omgang havde fået visum.

Ali Parnian er tidligere ustraffet
og forklarede, at han ikke kan sendes tilbage til Iran, da han er konverteret til kristendom fra islam. Han afviste også, at det var en mulighed at genåbne bagerforretningen i Tingbjerg på grund af den seneste tids ballade. I stedet havde han samlet et hold ansatte, der kunne åbne forretning et nyt sted.

Der forventes dom senere i dag.

Møg ærgerligt det ikke lykkes, at få ham udvist
Ali Parnians egen forklaring fandt anklageren ikke troværdig.

- Det er usædvanligt, at man tanker benzin i sodavandsflasker, når man bare kunne køre bilen hen og tanke, sagde han.

Anklageren mente, at Ali Parnian skulle dømmes fængsel i fire til seks måneder, udvises af landet og betale en erstatning på 36.000 kroner til Tryg-Forsikring.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    83.8%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Mere om samtalen, der er som en samtale mellem en døv og en blind :-)
« Svar #48 Dato: Januar 26, 2018, 05:02:15 pm »

Du erkender altså, at jeg har ret  :smile1:

Jeg forstår dig simpelthen ikke.

Jeg har i mindst 30 år været klar over, at kristne bliver forfulgt i Iran - og jeg har aldrig skrevet noget andet.

Muslimer bliver også forfulgt i Iran - som i så mange andre muslimske lande - og det lærer du nok aldrig at forstå - uanset hvor mange muslimske flygtninge der er i verden - som er flygtet fra muslimske lande.

Jeg ved af sørgelig erfaring - at du ikke vil forstå det, jeg skriver her - men det er ellers helt indlysende, at man kan blive forfulgt af andre årsager end religion - og at muslimer derfor ikke er fredede i muslimske lande.

Desuden er Iran fjender af Saudi Arabien - som er sunni-muslimer - så sunni-muslimer er på linje med kristne udsatte af religiøse årsager i Iran.

« Senest Redigeret: Januar 26, 2018, 05:12:28 pm af Anklageren »
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.4%
    • Vis profil
« Svar #49 Dato: Januar 27, 2018, 12:22:11 pm »
Anklager

Citér
Muslimer bliver også forfulgt i Iran - som i så mange andre muslimske lande - og det lærer du nok aldrig at forstå - uanset hvor mange muslimske flygtninge der er i verden - som er flygtet fra muslimske lande.

Jeg ved udmærket godt, at hvor der er muslimer - er der ballade !

Sunni- og shiamuslimer slås - Tyrkiet slås med kurdere o.s.v.

Og de tager krigen med til Danmark

http://blogs.bt.dk/verdenifoelgekhader/2015/05/22/nu-er-konflikten-rykket-taettere-pa/

Løsningen er, at flere asylansøgere konverterer til kristendom.

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/midtvest/flere-asylansoegere-konverterer-til-kristendom

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    83.8%
    • Vis profil
« Svar #50 Dato: Januar 27, 2018, 12:45:33 pm »

http://blogs.bt.dk/verdenifoelgekhader/2015/05/22/nu-er-konflikten-rykket-taettere-pa/

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/midtvest/flere-asylansoegere-konverterer-til-kristendom

Hvorfor skriver du så: " .. men hvis vi går frem til nutiden, så er det kristne i Iran, der forfølges, og som har grund til at flygte - IKKE muslimerne."

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=7455.msg100544#msg100544

Virker det ikke lidt dumt, når du nu skriver: "Sunni- og shiamuslimer slås - Tyrkiet slås med kurdere o.s.v. "

Jeg kan i hvert fald ikke få det til at hænge sammen.

Det er både rigtigt, at  hvor der er muslimer - er der ballade - og at kristne slagter hinanden.

Europa er krigens kontinent - krig, krig og atter krig. I det mindste efter at Europa blev krístent.

Hvor mange millioner kristne vil du skyde på - at andre kristne har slagtet i krige i Europa - mens præster på begge sider har velsignet tropperne?

50 millioner? 100 millioner?
« Senest Redigeret: Januar 27, 2018, 12:55:49 pm af Anklageren »

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.6%
  • Country: dk
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
« Svar #51 Dato: Januar 27, 2018, 05:20:10 pm »

Hvorfor skriver du så: " .. men hvis vi går frem til nutiden, så er det kristne i Iran, der forfølges, og som har grund til at flygte - IKKE muslimerne."

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=7455.msg100544#msg100544

Virker det ikke lidt dumt, når du nu skriver: "Sunni- og shiamuslimer slås - Tyrkiet slås med kurdere o.s.v. "

Jeg kan i hvert fald ikke få det til at hænge sammen.

Det er både rigtigt, at  hvor der er muslimer - er der ballade - og at kristne slagter hinanden.

Europa er krigens kontinent - krig, krig og atter krig. I det mindste efter at Europa blev krístent.

Hvor mange millioner kristne vil du skyde på - at andre kristne har slagtet i krige i Europa - mens præster på begge sider har velsignet tropperne?

50 millioner? 100 millioner?

Har du selv tal på dette?? Anklageren :shablon_01: :shablon_02: :ph34r: Så lad os se dem. :fool: :dash1:
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    83.8%
    • Vis profil
« Svar #52 Dato: Januar 27, 2018, 05:25:58 pm »

Har du selv tal på dette?? Anklageren :shablon_01: :shablon_02: :ph34r: Så lad os se dem. :fool: :dash1:

Det har jeg ikke, men jeg ved, at fraværet af krig siden 1945 er usædvanligt i Europa - fordi der næsten konstant har været krig i Europa i 1000 år indtil det.

Under 2. verdenskrig døde der ca. 55 millioner, men det var jo ikke kun i Europa. I Tyskland døde 10,77% af befolkningen under 2. verdenskrig - og i Polen døde 18,51% af befolkningen.

- men nu handler det jeg skriver altså om ca. 1000 års historie siden Europa blev kristent, så der er mange flere.

« Senest Redigeret: Januar 27, 2018, 05:33:27 pm af Anklageren »

Online Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    94.2%
  • Country: 00
  • Foragter NWOeliten, løgnemedierne og multikulturen
    • Vis profil
Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    83.8%
    • Vis profil
Det er ikke nogen artikel
« Svar #54 Dato: Januar 27, 2018, 06:32:24 pm »
Ny artikel her. Han fik en sur smiley

http://balletmagnifique.blogspot.dk/2018/01/kaj-bageri-fik-sur-smiley-af.html

Der er ingen som aner, om det er sandt, når det kun står på de sociale medier blandt dem, der så ofte går i selvsving.

Det kan være sandt, men vi ved det faktisk ikke, fordi vi mangler troværdige kilder.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.4%
    • Vis profil
« Svar #55 Dato: Januar 28, 2018, 11:52:46 am »

Det har jeg ikke, men jeg ved, at fraværet af krig siden 1945 er usædvanligt i Europa - fordi der næsten konstant har været krig i Europa i 1000 år indtil det.

Under 2. verdenskrig døde der ca. 55 millioner, men det var jo ikke kun i Europa. I Tyskland døde 10,77% af befolkningen under 2. verdenskrig - og i Polen døde 18,51% af befolkningen.

- men nu handler det jeg skriver altså om ca. 1000 års historie siden Europa blev kristent, så der er mange flere.

Anklager

Citér
Hvor mange millioner kristne vil du skyde på - at andre kristne har slagtet i krige i Europa

Du må kunne bevise din påstand !

https://jyllands-posten.dk/debat/breve/ECE4096392/Religion-skaber-krig/

Det 20. århundrede var måske det blodigste århundrede med hensyn til antallet af mennesker, der direkte eller indirekte blev dræbt i krige. Hvor meget havde religion med det at gøre?

Ingen af de store krige i nyere tid var religionskrige. Hverken Første eller Anden Verdenskrig udsprang af religion, lige så lidt som Boerkrigen, Korea-krigen, Vietnam-krigen eller Den Kolde Krig gjorde det.

Mao Zedong skal have været skyld i flere dødsfald end nogen anden enkeltperson i det 20. århundrede, omkring 80 mio. mennesker.
Mao var ikke religiøs, men ateist og darwinist. Stalin kommer ind som nummer to med 60 mio. landsmænds død. Han var ligeledes ateist og darwinist.

Hitler var nr. tre. Hans nazisme var ingen religiøst inspireret ideologi, men en direkte udløber af darwinismen, en slags socialdarwinisme i praksis.

Pladserne som nr. fire og fem konkurrerer Lenin og Belgiens Kong Leopold den 2. om. Heller ingen af de store igangværende krige kan siges at være drevet af religiøse følelser. På trods af alle smukke ord om krig imod terrorisme er den amerikanske krig i Irak et strategisk træk for at sikre adgang til landets oliereserver, og Darfur-krigen er en krig imellem forskellige oprørsgrupper. Hvor er de mange religionskrige?

Citat slut

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    83.8%
    • Vis profil
Det har ikke været religionskrige siden korstogene
« Svar #56 Dato: Januar 28, 2018, 02:08:19 pm »
Det er bare blevet så moderne at tale om religionskrige, men det har man ikke gjort tidligere.

Man kan vælge at se krige som et udtryk for realpolitik eller vælge en anden vinkel - men en kristen på den ene side - og en muslim på den anden side - kan i min tankeverden kæmpe om rigdomme som oliekilder - uden at man absolut behøver at kalde det en religionskrig.

Det er ligegyldigt, om du ikke tror, at arabere kan være drevet af grådighed - så det er ikke noget, jeg gider debattere - og nu skal jeg forklare hvorfor.

Der er noget underligt ved at tale om den kristne kulturarv, når der er tale om noget positivt - og så fravælge det - når det passer bedre ind i ens kram.

Jeg tager det helt kontant, og springer over undskyldningerne: Hvis en tysk soldat og en britisk soldat har peget på hinanden med et skydevåben, så har det været to kristne, der peger på hinanden.  Det er kristne, der dræber hinanden.

Det er nærmere værre - at kristne dræber hinanden i krige på grund af begær efter jord, penge og råstoffer.

Griskhed og misundelse er bare endnu nogen kedelige egenskaber, som vi kan føje til foragten for menneskeliv.

Du skulle læse "Et kontinent i krig - Europas historie gennem 1000 år", som har været meget rost af historikere.

Anklager

Citér
Hvor mange millioner kristne vil du skyde på - at andre kristne har slagtet i krige i Europa

Du må kunne bevise din påstand !

https://jyllands-posten.dk/debat/breve/ECE4096392/Religion-skaber-krig/

Det 20. århundrede var måske det blodigste århundrede med hensyn til antallet af mennesker, der direkte eller indirekte blev dræbt i krige. Hvor meget havde religion med det at gøre?

Ingen af de store krige i nyere tid var religionskrige. Hverken Første eller Anden Verdenskrig udsprang af religion, lige så lidt som Boerkrigen, Korea-krigen, Vietnam-krigen eller Den Kolde Krig gjorde det.

Mao Zedong skal have været skyld i flere dødsfald end nogen anden enkeltperson i det 20. århundrede, omkring 80 mio. mennesker.
Mao var ikke religiøs, men ateist og darwinist. Stalin kommer ind som nummer to med 60 mio. landsmænds død. Han var ligeledes ateist og darwinist.

Hitler var nr. tre. Hans nazisme var ingen religiøst inspireret ideologi, men en direkte udløber af darwinismen, en slags socialdarwinisme i praksis.

Pladserne som nr. fire og fem konkurrerer Lenin og Belgiens Kong Leopold den 2. om. Heller ingen af de store igangværende krige kan siges at være drevet af religiøse følelser. På trods af alle smukke ord om krig imod terrorisme er den amerikanske krig i Irak et strategisk træk for at sikre adgang til landets oliereserver, og Darfur-krigen er en krig imellem forskellige oprørsgrupper. Hvor er de mange religionskrige?

Citat slut

« Senest Redigeret: Januar 29, 2018, 02:47:31 am af Anklageren »

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.4%
    • Vis profil
« Svar #57 Dato: Januar 29, 2018, 02:09:29 pm »
Anklager

Citér
Det er nærmere værre - at kristne dræber hinanden i krige på grund af begær efter jord, penge og råstoffer.

Nu syntes jeg, du viser afmagt, du er godt nok langt ude   :connie_22:  men en god fantasi - det har du da.... du har bare ikke noget, at há den i..

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    83.8%
    • Vis profil
Eller også er du underlig
« Svar #58 Dato: Januar 29, 2018, 02:28:52 pm »
Anklager

Citér

Nu syntes jeg, du viser afmagt, du er godt nok langt ude   :connie_22:  men en god fantasi - det har du da.... du har bare ikke noget, at há den i..

Du bilder dig ellers selv ind, at kristendommen påvirker den måde, man lever på - og det er ikke underligt, at du gør det, for kristendommen handler især meget om moral og etik.

Når jeg så peger på, hvordan indførelsen af kristendommen har påvirket europæernes adfærd, så er der et eller andet - der kortslutter   :yes:

Hvis kristendommen påvirker mennesker positivt - så vil man ikke forvente, at kristne menneskers handlinger er så krigeriske og selviske, når de bevæger sig uden for kirken.

Der har været mere krig i Europa, end der har været andre steder i verden siden kristendommen blev indført, og både herskerne som har sendt befolkningen i krig og soldaterne har været kristne.

Det er helt rigtigt, at islam har bredt sig ved hjælp af sværdet - men siden de har gjort det, har europæerne underlagt sig næsten hele verden med undtagelse af Japan, og har gjort landene til kolonier med våben i hånd. Det omfatter også de fleste muslimske lande.

« Senest Redigeret: Januar 29, 2018, 02:50:15 pm af Anklageren »

Offline Evalu

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #59 Dato: Januar 29, 2018, 02:31:05 pm »
Hvem afpressede hvem?
Sagen bliver mere og mere speget.

https://jyllands-posten.dk/indland/politiretsvaesen/ECE10254088/politiet-undersoeger-link-til-roeveri-i-sag-om-bagerihaervaerk/
citat:
"Bag anmeldelsen stod angiveligt den tidligere ejer af Kaj Bageri. Han solgte bageriet til Ali Parnian sidste sommer og driver nu et iransk supermarked på Søborg Hovedgade.
Ifølge Jyllands-Posten har han sagt til politiet, at Ali Parnians far sammen med andre mænd mødte op i supermarkedet og forsøgte at presse ham til at betale et større pengebeløb."
citat slut