Afstemning

Hvordan sætter vi en stopper for gangsters, som afpresser forretningsdrivende?

Vi skal da skam ej stoppe dem. Det er jo herlig kulturberigelse. Allahu Akhbar!
0 (0%)
Vi kunne overveje rundbordssamtaler og radikal pædagogik? Forståelse og pussenussen er vejen frem.
0 (0%)
Vi må stole på at politiet kan håndtere det og blande os udenom. Politiet har jo bare såååå meget tjek på banderne ;)
1 (16.7%)
Der skal være nul tolerance. Ud af landet med dem med det samme. RAUS!! Menneskerettigheder og konventioner MY BARE ASS!
4 (66.7%)
Systemet har for længst vist, at det har spillet fallit. Der er kun én ting at gøre. Oprette selvtægtsbander og give dem tilbage af samme skuffe. Pollitiet og retssystemet er vatpikke!
1 (16.7%)
ANDET? Fortæl selv, hvad DU ville gøre?
0 (0%)

Totale antal stemmeafgivende: 5

Forfatter Emne: Hvordan skal vi håndtere mafiosoer, der afpresser forretningsdrivende?  (Læst 2088 gange)

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.8%
    • Vis profil
Sv: Hvordan skal vi håndtere mafiosoer, der afpresser forretningsdrivende?
« Svar #30 Dato: Januar 24, 2018, 08:52:01 am »
Og hvorfor skulle de så flygte til Danmark ?

Jeg kunne forestille, at det var fordi de blev forfulgte, som kristne bliver i Iran ...

https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/irans-kristne-har-det-sv%C3%A6rt

Religiøs chikane er et problem for de kristne i Iran, og især de kristne konvertitter skal holde lav profil.

De gamle kristne samfund kan godt eksistere i Iran, men mange af de oprindelige kristne er trætte af at leve i landet. Situationen er vanskeligere for konvertitterne, og der er principielt dødsstraf for at konvertere i Iran.Rapporten henviser til, at en fremtrædende kristen prædikant, der var konverteret fra islam, blev henrettet i begyndelsen af 1990erne. Men ifølge rapportens kilder er der ikke nyere eksempler på henrettelser.

Anklageren

Nu trækker du i land igen
« Svar #27 Dato: Januar 23, 2018, 10:39:12 pm »

Du har ellers påstået, at du ikke har noget imod muslimer, hvis de passer det, som de skal.

Citat slut

Hvor vil du nu hen ?

Jeg har ikke tid til, at finde hvor jeg skrev, at det ikke var kuløren på indvandrerne - men om de opførte sig ordentligt, ikke kom for at få islam indført i Danmark, og at de ville forsørge sig selv.

Selv Alternativet kender de kristnes forfølgelse i Iran :

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/alternativet-alle-kristne-iranere-skal-have-asyl/6222398

Kristine iranere forfølges i hjemlandet, og derfor bør de være selvskrevne til at få asyl, når de kommer til Danmark som flygtninge.

Muslimer  fra Iran - har ingen grund til, at komme til Danmark  !!

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    84%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Kristne er ikke de eneste, der bliver forfulgt
« Svar #31 Dato: Januar 24, 2018, 12:26:27 pm »
Jeg er uddannet lærer i samfundsfag, og på lærerseminariet har jeg skrevet en eksamensopgave om den iranske revolution, så jeg ved lidt om det.

Det var jo shah, Mohammad Reza Pahlavi som iranerne gjorde oprør imod under revolutionen, og han var ikke kristen.

Det kan man næsten udlede af navnet, for kun få kristne hedder Mohammad.

Mohammad Reza Pahlavi var vistnok heller ikke muslim - måske var han ateist - for Pahlavi dynastiet indførte et sekulært styre efter vestligt forbillede. Jeg kan godt lide, at Pahlavi dynastiet adskilte religion fra politik og gik imod de yderliggående præster - men Mohammad Reza Pahlavi var samtidig en meget brutal diktator. Landet var dårligt ledet, så folket gjorde oprør.

Det er derfor klart, at mange af Pahlavis tilhængere flygtede i forbindelse med revolutionen.

Det er også rigtigt, at de kristne har været forfulgt i Iran på grund af, at USA/Storbritannien omstyrtede den demokratisk valgte Mossadegh, fordi han nationaliserede olien - så der opstod et fjendtligt forhold til især USA, og amerikanerne er jo kristne. George Bush er stærkt troende kristen, som har skrevet en bog om, hvordan han fandt Jesus - og han har udråbt Iran til at være en del af ondskabens akse - med en klar religiøs undertone.

Nu skal vi så afgøre, om bageren, Ali Parnian er kristen flygtning - eller en af de mange muslimer, der er flygtet fra Iran - uden at nogen af os ved det.

Jeg mener, det taler for, at Ali Parnian er muslim, at han har et meget muslimsk navn. Ali er det mest almindelige navn hos shia muslimerne - mens færre sunni muslimer eller kristne hedder Ali.

Det skyldes, at shia muslimernes store forbillede er Ali ibn Abi Talib (der levede på Muhammeds tid) og Shia er en forkortelse af Shia-tu Ali (Shī‘at ‘Alī, ”Alis parti”). Det er netop Ali, som shia muslimerne strides med sunni muslimerne om.

Du har derimod ingen begrundelser - udover at du personligt ville foretrække, at Ali Parnian er kristen.

Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.8%
    • Vis profil
« Svar #32 Dato: Januar 24, 2018, 04:31:36 pm »
Anklager.... jeg kan se, det er "en længere historie"  vedrørende Iran .. men hvis vi går frem til nutiden, så er det kristne i Iran, der forfølges, og som har grund til at flygte - IKKE muslimerne.

https://www.forfulgt.dk/forfoelgelse/iran

Sådan lider de kristne

Den hårdførhed, der eksisterer inden for det iranske lederskab, er i høj grad anti-kristent og skaber store problemer for alle kristne grupper i Iran, men specielt for fællesskaber for kristne, som er konverteret fra islam.

___

Eksempler

Hen over rapporteringsperioden til Verdensranglisten 2018 var der mindst 52 anholdelser. Mange kristne (specielt konvertitter) er blevet retsforfulgt og idømt lange fængselsstraffe. Andre afventer fortsat rettergang. I mellemtiden udsættes deres familier for offentlige ydmygelser.
Adskillige husmenigheder blev angrebet i rapporteringsperioden. De fleste af disse fungerer ikke længere som husmenigheder.
En rapport fra den sydøstlige region fortæller, at en konvertit blev slået af sin fætter på grund af sin tro på Kristus. En anden var nødt til at give afkald på sin løn, da hans klienter truede med at melde ham til regeringen. Der er formentlig mange flere af denne slags eksempler på forfølgelse, men i mange tilfælde bliver de ikke indberettet for at undgå følgevirkninger.
Kristne ledere fra de samfund, hvor der ikke er konvertitter, bliver indimellem tvunget til at indrapportere oplysninger vedrørende deres menigheder til regeringen.

Rapporteringsperiode: 1. november 2016 – 31. oktober 2017

Så forklaringen på deres navne, kan være fordi -  de er konvertitter.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    84%
    • Vis profil
Du ved tilsyneladende meget mere om Ali Parnian end jeg gør Lyjse
« Svar #33 Dato: Januar 24, 2018, 05:05:51 pm »
Jeg ved ikke andet, end hvad pressen har skrevet - og jeg ved derfor ikke engang, om Ali Parnian er født i Danmrk eller i Iran.

Vil du være sød at fortælle, hvilken menighed Ali Parnian er medlem af - hvornår Ali Parnians familie er flyttet til Danmark - og hvor du ved det fra?

Anklager.... jeg kan se, det er "en længere historie"  vedrørende Iran .. men hvis vi går frem til nutiden, så er det kristne i Iran, der forfølges, og som har grund til at flygte - IKKE muslimerne.

https://www.forfulgt.dk/forfoelgelse/iran

Sådan lider de kristne

Den hårdførhed, der eksisterer inden for det iranske lederskab, er i høj grad anti-kristent og skaber store problemer for alle kristne grupper i Iran, men specielt for fællesskaber for kristne, som er konverteret fra islam.

___

Eksempler

Hen over rapporteringsperioden til Verdensranglisten 2018 var der mindst 52 anholdelser. Mange kristne (specielt konvertitter) er blevet retsforfulgt og idømt lange fængselsstraffe. Andre afventer fortsat rettergang. I mellemtiden udsættes deres familier for offentlige ydmygelser.
Adskillige husmenigheder blev angrebet i rapporteringsperioden. De fleste af disse fungerer ikke længere som husmenigheder.
En rapport fra den sydøstlige region fortæller, at en konvertit blev slået af sin fætter på grund af sin tro på Kristus. En anden var nødt til at give afkald på sin løn, da hans klienter truede med at melde ham til regeringen. Der er formentlig mange flere af denne slags eksempler på forfølgelse, men i mange tilfælde bliver de ikke indberettet for at undgå følgevirkninger.
Kristne ledere fra de samfund, hvor der ikke er konvertitter, bliver indimellem tvunget til at indrapportere oplysninger vedrørende deres menigheder til regeringen.

Rapporteringsperiode: 1. november 2016 – 31. oktober 2017

Så forklaringen på deres navne, kan være fordi -  de er konvertitter.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.8%
    • Vis profil
« Svar #34 Dato: Januar 24, 2018, 09:52:09 pm »
Anklager.."hvilken menighed" ?  :ohmy:

Jeg har heller ikke andre oplysninger - end hvad pressen har skrevet.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/ali-efter-haervaerk-mod-sit-bageri-jeg-kan-ikke-aabne-igen

Ali Parnian, der kom til Danmark fra Iran for lidt over to år siden, nægtede stadig at adlyde. Lørdag aften gik det igen udover butikken, da fem maskerede gerningsmænd raserede bageriet med baseballbat og jernstænger, mens der var gæster til stede.

______

Da Ali Parnian åbnede sit kombinerede bageri og restaurant for et halvt år siden, var der godt med kunder, og han var glad for at kunne åbne sit eget sted efter halvandet år i Danmark.
- Folk respekterede mig og hjalp mig. Alt var godt, og jeg passede min butik. Men nu er alt ændret. Jeg har ingen idé om, hvorfor de gør det. Jeg har ingen problemer med nogen. Jeg har ikke gjort noget forkert, siger han.

Citat slut

Her er en ung mand og hans familie -  der vil ikke vil nasse på samfundet, men klare sig selv - økonomisk, det er selvfølgelig ikke de muslimske forbryderes "kop te"  :angry:

Men heldigvis vandt de ikke !

https://www.dr.dk/nyheder/indland/politiker-stopper-indsamling-til-ali-samlede-naesten-en-halv-million-ind

Politiker stopper indsamling til Ali: Samlede næsten en halv million ind

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    84%
    • Vis profil
« Svar #35 Dato: Januar 24, 2018, 10:10:46 pm »

Når du påstår han er kristen, så må du da vide, hvilket kirkesamfund han tilhører.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.8%
    • Vis profil
« Svar #36 Dato: Januar 24, 2018, 10:17:36 pm »

Når du påstår han er kristen, så må du da vide, hvilket kirkesamfund han tilhører.

Jeg skrev jo, at jeg kun ved, hvad pressen fortæller - hvem siger han skal tilhøre en menighed ??

Jeg går ud fra, at det er en kristen familie, da muslimerne ikke bliver forfulgte i Iran, men at de ( muslimerne ) forfølger de kristne.

Familien har åbenbart fået asyl, af en grund.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    84%
    • Vis profil
« Svar #37 Dato: Januar 24, 2018, 10:43:19 pm »

Jeg skrev jo, at jeg kun ved, hvad pressen fortæller - hvem siger han skal tilhøre en menighed ??

Jeg går ud fra, at det er en kristen familie, da muslimerne ikke bliver forfulgte i Iran, men at de ( muslimerne ) forfølger de kristne.

Familien har åbenbart fået asyl, af en grund.

Du ved altså ikke noget om hans religion.

Hvor ved du så fra, hvem der flygter fra Iran?

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.8%
    • Vis profil
« Svar #38 Dato: Januar 25, 2018, 06:24:39 am »

Offline genuine Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    8%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
« Svar #39 Dato: Januar 25, 2018, 10:39:03 am »
Ingen fortjener at blive forfulgt for deres tros skyld,  :girl_smile:

Hverken kristne eller muslimer,
« Senest Redigeret: Januar 25, 2018, 10:41:21 am af genuine Troll »
Fake profil, :girl_blum2:

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #40 Dato: Januar 25, 2018, 11:49:17 am »

Som udgangspunkt er jeg enig.

Men hvad så, hvis en muslim siger til dig, Trådløse, at du som kvinde skal tie i forsamling, at utro kvinder skal stenes, men at mænd godt må have fire kvinder? Fordi det siger PROFETEN. :yes:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    84%
    • Vis profil
Som en samtale mellem en døv og en blind
« Svar #41 Dato: Januar 25, 2018, 12:31:15 pm »
]Jeg har allerede skrevet om, at kristne bliver forfulgt i Iran, hvor jeg skrev "Det er også rigtigt, at de kristne har været forfulgt i Iran på grund af ..." - men det kunne næsten ikke betale sig - vel - så jeg gider ikke det her.

Måske du kan blive lidt klogere Anklager, her er en iraner der flygtede til Danmark

https://www.youtube.com/watch?v=2BPig5Fd0e8

https://www.youtube.com/watch?v=uSJ_bcwUwoQ

https://www.youtube.com/watch?v=DsN9RENnKkM
« Senest Redigeret: Januar 25, 2018, 01:49:54 pm af Anklageren »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    84%
    • Vis profil
« Svar #42 Dato: Januar 25, 2018, 12:48:44 pm »

Som udgangspunkt er jeg enig.

Men hvad så, hvis en muslim siger til dig, Trådløse, at du som kvinde skal tie i forsamling, at utro kvinder skal stenes, men at mænd godt må have fire kvinder? Fordi det siger PROFETEN. :yes:

Genuine Troll er ikke muslim, og hun bliver heller aldrig muslim - så det er der ikke nogen, som siger til hende.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.8%
    • Vis profil
Sv: Som en samtale mellem en døv og en blind
« Svar #43 Dato: Januar 25, 2018, 02:11:01 pm »
]Jeg har allerede skrevet om, at kristne bliver forfulgt i Iran, hvor jeg skrev "Det er også rigtigt, at de kristne har været forfulgt i Iran på grund af ..." - men det kunne næsten ikke betale sig - vel - så jeg gider ikke det her.

Citat slut

Du erkender altså, at jeg har ret  :smile1:

Du indrømmer også, at du skrev: "Det er også rigtigt, at de kristne har været forfulgt i Iran på grund af..."
Min markering -

Dig: "Jeg har allerede skrevet om, at kristne bliver forfulgt i Iran ..."

Min markering, kan du se forskellen på, at kristne HAR VÆRET og at kristne BLIVER forfulgt ?

Offline Massey

• Senior medlem
  • Activity:
    2.4%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #44 Dato: Januar 25, 2018, 03:53:03 pm »
Foranlediget af denne artikel, der beskriver,hvorledes forretningsdrivende i Tingbjerg bliver afpresset til at betale beskyttelsespenge til den lokale mafia, kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad din-debat-panelet mener, at der konkret skal gøres for at stoppe disse gangsters?

http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2018-01-21-fem-maend-raserer-bageri-foran-spisende-gaester
Han skal ikke have en krone.
Han er på vej hjem.
https://ekstrabladet.dk/112/bager-ali-risikerer-nu-at-blive-udvist-han-er-tiltalt-for-brandstiftelse/7011933