Forfatter Emne: Børnelokker i 50’erne  (Læst 1015 gange)

Offline Albert Johansen. (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    0.6%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • De skal ud, skal de!
    • Vis profil
Børnelokker i 50’erne
« Dato: Januar 20, 2018, 01:16:08 am »
Vi var små børn i slutningen af 1940’erne og starten af 50’erne, hva’ fa’en, der var skam da ej så megen opmærksomhed på os børn dengang, som der er på de små guldklumper nu om stunder. Akke-ja, vi kunne bruge hele eftermiddage alene uden opsyn af voksne. Den slags tænkte man da ej så meget på dengang. :cat:

Til gengæld blev vi fra en tidlig alder advaret mod børnelokkerne. Nå vi unger rendte og legede med hverandre da skam ude på gader og stræder, da stod fra tid til anden mænd, vi ej kendte og betragtede os. Vi vidste, hvad de gerne ville, det havde vores fru moder skam da fortalt os, så vi vidste med sikkerhed, at vi da skam skulle holde afstand.  :drool:

Jens var småt begavet, jeg husker, at han alle tider havde bremsespor i underbukserne, når vi skulle til svømning, og der hang altid et 11-tal under snudeskaftet på ham.

Han blev engang tilbudt en sodavand af en fremmed mand, vi andre så til, mens han fulgte med ham, vi burde have hentet en voksen, men hva’ fa’en vi var kun 8-9 år. Han kom tilbage til sine forældre om aftenen den dag, men der var skaden sket.  :JC_OMG_sign:

Han blev aldrig sig selv igen efter den omgang. Forældrene prøvede at få ham til at begynde i skole igen bagefter, men det var ikke så lige til.  :JC_PapaBear: Så vidt jeg skam da husker, kom han på et hjem, og hvad der skete derefter, ved jeg ej.

Han var ødelagt for livet, det er sikkert. Jeg så ham kun et par gange derefter, og der var et mærkeligt slør over hans øjne. Det må have været fuldbyrdet samleje, den slags slipper man ej fra med sindet i behold i den alder.

Når jeg tænker på, hvordan de små guldklumper er pakket ind i vat i dag, så er der skam da sket så meget siden dengang, hvor vi andre gik i korte bukser.  :pooh: Ej alt var bedre før i tiden. Det er mit indtryk, at der ej står voksne mænner og lurer ved legepladserne den dag i dag, og gudskelov og tak for det.

Kærlig hilsen Albert Johansen
« Senest Redigeret: Januar 20, 2018, 01:18:28 am af Albert Johansen. »
Forbandede abekatte!

politisk ukorrekt

• Gæst
Sv: Børnelokker i 50’erne
« Svar #1 Dato: Januar 20, 2018, 01:44:49 am »
Altid spændende med dine anekdoter, hr. Albert.

Hmm, du er jo en del ældre end mig, så jeg har ikke oplevet hverken 40´erne eller 50´erne. Da jeg var barn i 70´erne var det hele nu også meget frit og der blev ikke sat ret mange grænser. Men jeg husker nu ikke, at der direkte var børnelokkere, der forsøgte at få skovlen under mig. Dog var der et par episoder, der snerpede lidt derhen ad, men ikke noget, jeg ikke kunne styre. Bl.a. var der en ret nærgående kvindelig pædagog, da jeg var 13-14 år, som jeg syntes var lidt omklamrende. Og også fra 13 års-alderen husker jeg en mandlig pædagog, der var en smule lummer. Men alligevel ikke rigtigt slem. Men det var noget med, at han f.eks. én gang arrangerede en konkurrence i at tisse langt for drengene. Det var måske meget sjovt dengang. Men med dagens øjne kan jeg godt se, at det var en lidt lummer adfærd, som næppe villle blive accepteret i dag fra en voksen pædagog. Men dengang i 70´erne tog folk ikke anstød af den slags. Jeg kender også en mand, der har fortalt mig, at da han gik i børnehave dengang, gik ungerne tit splitternøgne rundt. Det ville ingen acceptere i nogen børnehave i dag. Det skyldes jo delvist også, at muslimerne er kommet til, så vi har måttet give slip på vort danske frisind og tækkes muslimerne.

I dag er det dog måske blevet lidt for hysterisk? Da jeg var dreng, badede vi alle nøgne efter idræt og det var helt normalt, at også læreren gjorde det. I dag er de unge jo super-blufærdige og det er nærmest helt utænkeligt, at en lærer kan bade ved siden af eleverne. Det er også blevet lidt for hysterisk nu. Almindelig nøgenhed er der jo intet galt i som sådan. I dag bliver nøgenhed seksualiseret på en unaturlig og usund måde. Og det gør, at de unge er blevet meget blufærdige i dag. Det er jo også mest de ældre, der er frigjorte og tør gå rundt uden trævl på kroppen, som du jo gør ude på Fælleden, Albert. :smile1:

På andre punkter er det dog alligevel blevet bedre i dag. Børn og unge respekteres mere og der foregik altså også en del ting i gamle dage, som var uacceptable med nutidens øjne. F.eks. at børn fik tæsk i skolen og nogle gange også af forældrene. Men det var før min tid, for i 70´erne var det jo allerede blevet forbudt at slå børnene i skolen. Men jeg har da en onkel, der er på alder med dig, Albert. Og han har fortalt, at dersom han var en skarnsknægt i skolen, fik han tit én med spanskrøret!

Dog synes jeg at forældre i dag overpyldrer og overbeskytter deres poder alt for meget. Da jeg var barn, kunne vi finde på at lege ude hele eftermiddagen og igen om aftenen. Og det var normalt, at vi måtte lære at klare os selv. Det hærdede jo os og gjorde os seje. I dag bliver mange unger kørt til og fra skole og bliver pakket ind i vat og bomuld. Og man ser næsten ingen børn lege på gaden mere. I dag cyklede jeg f.eks. en lang eftermiddagstur. Jeg tror knapt jeg så et eneste barn. Og vi taler om en af Danmarks største byer. I gamle dage gik der jo børn rundt overalt på gaderne. I dag sidder de derinde, trygt gemt bag deres computerskærme og iphones.
« Senest Redigeret: Januar 20, 2018, 01:56:34 am af politisk ukorrekt »

Offline Massey

• Senior medlem
  • Activity:
    1.6%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Januar 20, 2018, 09:38:39 am »
Vi var små børn i slutningen af 1940’erne og starten af 50’erne, hva’ fa’en, der var skam da ej så megen opmærksomhed på os børn dengang, som der er på de små guldklumper nu om stunder. Akke-ja, vi kunne bruge hele eftermiddage alene uden opsyn af voksne. Den slags tænkte man da ej så meget på dengang. :cat:

Til gengæld blev vi fra en tidlig alder advaret mod børnelokkerne. Nå vi unger rendte og legede med hverandre da skam ude på gader og stræder, da stod fra tid til anden mænd, vi ej kendte og betragtede os. Vi vidste, hvad de gerne ville, det havde vores fru moder skam da fortalt os, så vi vidste med sikkerhed, at vi da skam skulle holde afstand.  :drool:

Jens var småt begavet, jeg husker, at han alle tider havde bremsespor i underbukserne, når vi skulle til svømning, og der hang altid et 11-tal under snudeskaftet på ham.

Han blev engang tilbudt en sodavand af en fremmed mand, vi andre så til, mens han fulgte med ham, vi burde have hentet en voksen, men hva’ fa’en vi var kun 8-9 år. Han kom tilbage til sine forældre om aftenen den dag, men der var skaden sket.  :JC_OMG_sign:

Han blev aldrig sig selv igen efter den omgang. Forældrene prøvede at få ham til at begynde i skole igen bagefter, men det var ikke så lige til.  :JC_PapaBear: Så vidt jeg skam da husker, kom han på et hjem, og hvad der skete derefter, ved jeg ej.

Han var ødelagt for livet, det er sikkert. Jeg så ham kun et par gange derefter, og der var et mærkeligt slør over hans øjne. Det må have været fuldbyrdet samleje, den slags slipper man ej fra med sindet i behold i den alder.

Når jeg tænker på, hvordan de små guldklumper er pakket ind i vat i dag, så er der skam da sket så meget siden dengang, hvor vi andre gik i korte bukser.  :pooh: Ej alt var bedre før i tiden. Det er mit indtryk, at der ej står voksne mænner og lurer ved legepladserne den dag i dag, og gudskelov og tak for det.

Nej, de står ikke ved legepladserne mere, de kører rundt og lede efter ofre, og bruger nettet til deres svineri.
Der er visse forbrydelser hvor dødsstraf er nødvendig, dette er en af dem.

Offline genuine Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.8%
  • Køn: Kvinde
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Januar 20, 2018, 11:35:26 am »
Politisk U hvorfor tror du de børn i dag bliver kaldt curling børn?  :girl_smile:
Fake profil, :girl_blum2:

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #4 Dato: Januar 20, 2018, 11:39:03 am »
Politisk U hvorfor tror du de børn i dag bliver kaldt curling børn?  :girl_smile:

Fordi at i curling fejrer man alle ujævnheder væk for stenen. Curlingbørns forældrer fejer alle ujævnheder væk for deres børn, så de ingen modstand møder. Hermed bliver de vant til, at alt kommer nemt og gratis og bliver møgforkælede. :yes:

Jeg vil ikke tilbage til Albert´s barndom, hvor børn var meget ubeskyttede og overladt til dem selv. Men jeg ønsker en gylden middelvej. I dag har det taget overhånd med modsat fortegn, hvor børn og unge kommer alt for nemt og gratis til alt og hvor de overbeskyttes. Det er heller ikke sundt. Det er jo sjældent nu om stunder at man ser en rigtig dreng, der har beskidte knæ og kaster sig rundt i mudder og sådan noget, som vi andre gjorde, da vi var drenge. :yes:

Næh, i dag går de alle rundt i modetøj og ligner pyntedukker og ingen må blive beskidte. :hyper:

Og så går de unge alt for meget op i materielle goder nu om stunder. Da jeg var dreng, havde vi f.eks. hverken telefon eller computer. Men så spillede vi bold eller pigerne legede med dukker o.s.v. I dag bliver de fleste børn overøst med materielle goder og dyre statussymboler, som de kommer gratis til. Så får de jo et chok, når de flytter hjemmefra og skal til at kæmpe for at få de ting, de tog som en selvfølge, da de boede hjemme og fik dyre gaver én masse.
« Senest Redigeret: Januar 20, 2018, 11:43:06 am af politisk ukorrekt »

Offline Desdicardo

• Senior medlem
  • Activity:
    0.6%
  • Livet kan være godt.
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Januar 20, 2018, 11:48:25 am »
Og iPhonen er aldrig langt væk. ;))

Jeg 'fik' også meget af mine forældre men jeg måtte fortjene det dvs jeg skulle lave opgaver hjemme eller hjælpe min onkel i hans virksomhed. Der tjente jeg mine penge.
« Senest Redigeret: Januar 20, 2018, 11:51:19 am af Desdicardo »
Intet er sikkert her i livet udover døden,

Offline single females near you

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Januar 20, 2018, 01:07:37 pm »

Offline Rogn

• Nyt medlem
  • *
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Januar 21, 2018, 10:03:08 pm »
"Albert johansen" du er lidt-meget dum i hovedet at skrive sådanne noget herinde nåtr man ved "hvem" der læser med, ikke. Kom nu! men ok! Det er politiet der læser med de skal holde øje med mine plagånder men du er sku da for helvede ikke så-dum så du tror du kan skrive sådanne noget uden de vil begynde at "holde øje" med dig vel?

Albert børn er nogle vidunderlige skæbninger jeg hjalp selv mange tidligere der var kommet i "klemme" i systemet eller deres famile. "Theis" overnattede nogen-gange fordi de drak hjemme ved "ham", jeg gav ham fred så han-kunne udholde endnu en dag i helvede! Han tissede i sengen og om morgen var han "bange" for jeg ville slå ham det var han van til hjemme.

"albert-johansen" det er sådanne noget der kan gøre en blød i hjertet nåa man ser så unge mennesker have det så dårligt. Du skulle prøve at hjælpe andre mennesker i stedet for sådanne noget som du skriver om.

Med venlig hilsen Poul Jørgensen

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #8 Dato: Januar 22, 2018, 10:19:59 am »
"Albert johansen" du er lidt-meget dum i hovedet at skrive sådanne noget herinde nåtr man ved "hvem" der læser med, ikke. Kom nu! men ok! Det er politiet der læser med de skal holde øje med mine plagånder men du er sku da for helvede ikke så-dum så du tror du kan skrive sådanne noget uden de vil begynde at "holde øje" med dig vel?

Albert børn er nogle vidunderlige skæbninger jeg hjalp selv mange tidligere der var kommet i "klemme" i systemet eller deres famile. "Theis" overnattede nogen-gange fordi de drak hjemme ved "ham", jeg gav ham fred så han-kunne udholde endnu en dag i helvede! Han tissede i sengen og om morgen var han "bange" for jeg ville slå ham det var han van til hjemme.

"albert-johansen" det er sådanne noget der kan gøre en blød i hjertet nåa man ser så unge mennesker have det så dårligt. Du skulle prøve at hjælpe andre mennesker i stedet for sådanne noget som du skriver om.

Lige nu er der to, som udgiver sig for at være PJ.

Jeg spurgte Ole Jensen. Han siger at du er falsk.

Du vil så sikkert hævde, at HAN er falsk.

Men uanset hvad, så er dit indlæg lidt noget sludder. Albert har ikke forsvaret overgreb mod børn. Han gav jo netop et eksempel på, at han synes, at ikke alt var badre før i tiden. Fordi børn var mere sårbare dengang. Men der var også en anden pointe, som Albert har ret i. Nemlig at i dag overbeskytter man børn og pyldrer for meget om dem.

Offline Massey

• Senior medlem
  • Activity:
    1.6%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Januar 22, 2018, 10:35:27 am »

Men uanset hvad, så er dit indlæg lidt noget sludder. Albert har ikke forsvaret overgreb mod børn. Han gav jo netop et eksempel på, at han synes, at ikke alt var badre før i tiden. Fordi børn var mere sårbare dengang. Men der var også en anden pointe, som Albert har ret i. Nemlig at i dag overbeskytter man børn og pyldrer for meget om dem.

Meget du med dit sprogøre, ikke kunne se det er en der gør ham på tålt ophold til grin.

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.8%
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Januar 22, 2018, 10:36:25 am »
PJ´en ovenover overdriver kraftigt de tegn her " " ... :ermm: og det indikerer ?? ja gæt selv, Politisk Ukorrekt ... :ahappy:
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #11 Dato: Januar 22, 2018, 10:56:37 am »
PJ´en ovenover overdriver kraftigt de tegn her " " ... :ermm: og det indikerer ?? ja gæt selv, Politisk Ukorrekt ... :ahappy:

Nu du nævner det, sad jeg også og tænkte på, at Rudi-profilerne også har det med at overdrive med hensyn til brugen af "...".

Det kunne godt være den samme, der står bag Rudi´erne, som står bag ovenstående fake PJ. :blum:

Men det kan også være et pudsigt sammentræf. Men ja, jeg studsede også en smule over det....

Men det kunne dog forklare, hvorfor Rudi´erne og PJ-stalkerne igår rottede sig sammen imod mig og angreb mig nærmest synkront og likede hinandens indlæg. :yes:

Det hele kompliceres dog en smule af, at Rudi´erne og PJ-stalkerne har forskellige skrivestile. Derfor er jeg ikke sikker i min sag. Rudi´erne skriver, for at sige det som det er, betydeligt bedre dansk end PJ-stalkerne.

Men en konspirationsteoretiker ville naturligvis argumentere, at PJ-stalkerne bevidst laver stave- og grammatikfejl, netop for at folk ikke skal opdage sammenhængen med andre trollprofiler.

Man må dog også være åben for, at mere end én troll er på spil her. Det er ikke udelukket, at der kan være 2-3 trolls, ja måske endda 5-10 trolls herinde. Hvem siger, at der kun er én? :smile1:

Vi har Rudi´erne.

Vi har Tigermanden og Abernes Konge og Venstrefløjens Hævner o.s.v. De lyder som samme person. Jeg tror også, at Albert er med her.

Vi har PJ-stalkerne og Krønge-banden. Det er nemt genkendelige, for når man læser deres indlægshistorik, handler det ikke om meget andet end Pølle, Pølle og atter Pølle.

Vi har Blue_Velvet/Sharia/Molenbeek/12.30, der tydeligvis er den samme. Disse er besatte af "muhammzer" og så bruger de alle udtrykket "Andefar" om Anklageren. Det var efter min overbevisning også denne troll, der en overgang mobbede Carlo og kaldte ham "Carlos pik" o.s.v. Jargonen var let genkendelig.

Vi har Ieet-profilerne, som der er mange af. Men de er dog, som jeg opfatter dem, harmløse. Ieet er en insisterende debunker, men han deltager dog ikke direkte i noget mobberi.

Så der kan sagtens være mere end én troll...

Men ovenstående troll-grupper overlapper til tider hinanden en smule. F.eks. er både PJ-stalkerne og Blue_Velvet-profilerne lidt lumre i deres sprog. Bruger fækal humor o.s.v. Det KUNNE godt være samme person, men behøver dog ikke være det....

Og Tigermanden/Albert/Abernes Konge skriver ligesom Rudi´erne på et glimrende dansk. Det er ikke umuligt, at samme mand kunne stå bag disse. Selvom jeg umiddelbart er usikker på det. Jeg synes nemlig, at Rudi´erne er meget grovere i deres sprog end Albert, Tigermanden og Abernes Konge. Der nok er drillepinde, men skriver med en vis lune og humor.
« Senest Redigeret: Januar 22, 2018, 11:14:08 am af politisk ukorrekt »

Offline Me

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.4%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Januar 22, 2018, 11:26:37 pm »
Jeg tror at det ham her.   :smile1:

Altid glad for at hjælpe. :smile:

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #13 Dato: Januar 22, 2018, 11:49:34 pm »
HAHA, den var nu meget sjov, Me...det er ægte reptiløjne må man sige. Og billedet er jo fra Toldbod Plads her i byen. Der kommer jeg jo tit forbi.

Sådanne unge araber- og negertyper, ser man da skam mange af her i byen. Og de holder faktisk netop ofte til præcist ved Toldbod Plads og nede ved havnefronten. :yes:
« Senest Redigeret: Januar 22, 2018, 11:51:21 pm af politisk ukorrekt »

Offline Albert Johansen. (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    0.6%
  • De skal ud, skal de!
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Januar 23, 2018, 11:22:17 pm »

Rigtigt, min dreng, jeg ville da skam ej forsvare det skete - Jens var alt for ung til sådanne noget der.

Forbandede abekatte!