Afstemning

Hvis du selv kunne vælge din egen alder, hvor gammel ville du så ønske at være?

0-5 år: Det er hyggeligt at være baby eller todler og være helt uansvarlig. Alle skal være slaver for mig og jeg skal ikke lave noget selv. Jeg behøver ikke engang tørre min egen røv ha ha.
0 (0%)
6-10 år: Jeg vil gerne være et uansvarligt lille barn. Dog stadig stor nok til at kunne gøre ting af mig selv. Det er nu meget rart at kunne spise selv og at slippe for at andre skal følge en ud på toilettet.
0 (0%)
11-15 år: Det er fedt at være i puberteten og følge de spændende forandringer ens krop gennemgår. Herligt at se hvordan man vokser på alle punkter. Så føler man sig åh, så sej.
0 (0%)
16-20 år: Endeligt udvokset. Og stor og stærk. Og stadig hamrende ung og lækker. Jeg kan score for vildt og jeg kan begynde at tage kørekort og gå i byen. Sejt.
0 (0%)
21-25 år: Nu er jeg helt voksen og kan flytte hjemmefra og gøre næsten som jeg vil. Jeg kan endda vælge mit drømmestudie og måske få mig en sød kæreste og stifte familie. Jeg er også stadig ung nok til at tosse mig i byen natten lang uden at gå fysisk ned
2 (33.3%)
26-30 år: Jeg er begyndt at få livserfaring og det er en fordel, så jeg ikke laver de største dumheder længere. Samtidig er jeg jo stadig ung og lækker og kan score for vildt. Jeg er gammel nok til at begynde at tjene en del penge.
0 (0%)
31-35 år: Jeg er voksen og følsom. Har måske skiftet famiie og er begyndt at etablere mig. Og jeg er stadig forholdsvist ung og frisk.
0 (0%)
36-40 år: Endelig er jeg ved at føle mig moden. Jeg har måske fået råd til en villa og en volvo. Jeg sidder rigtigt godt i det. Dejligt at være blevet voksen.
1 (16.7%)
41-45 år: Nu er jeg virkeligt moden. Hvis jeg ikke er fyrre, fed og færdig, er dette en alder, hvor man kan høste frugterne af ungdommens uddannelsesræs og begynde at tjene mange penge. Ens børn er måske i teenagealderen nu.
0 (0%)
46-50 år: Jeg er begyndt at få småskavanker, men til gengæld har jeg fået mere ro på nu. Hviler i mig selv. Ved hvem jeg er og hvad jeg står for. Har måske fået sat børn i verden og sendt dem ud af reden.
0 (0%)
51-55 år: Nu fuldvoksen. Ikke ung længere, men heller ikke så gammel, at jeg ikke kan nyde livet. Jeg har etableret mig og sidder godt i det. Dog er jeg begyndt at få små fysiske skavanker.
0 (0%)
56-60 år: Det er herligt at nærme sig sin pension. Jeg nyder dog fortsat at give det sidste, jeg har, på arbejdsmarkedet.
0 (0%)
61-65 år: Jeg er nu pensionsmoden. Dejligt at slippe for det store ræs. Bare nyde livet og høste frugterne af et langt livs slæberi.
0 (0%)
66-70 år: NU er jeg helt sikkert gået på pension. Jeg nyder bare at blive vartet op og se de unge pukle for mig ha ha. Mens jeg rejser verden rundt og nyder livet.
0 (0%)
71-75 år: Jeg kan for alvor mærke skavankerne og slitagen. Men hold op hvor er jeg dog viis og klog. Jeg betragtes som et omvandrende orakel. Jeg ved alt om livet. Bare spørg mig.
0 (0%)
76-80: Jeg er nu så viis, at jeg er Illuminatus. Jeg drikker babyblod og holder mig stadig frisk i hjernen derigennem. Jeg er også blevet frimurer.
0 (0%)
81-85 år: Jeg døjer med at gå. Men det er et eller andet sted herligt at kunne slappe helt af og lade de unge pukle for én. Jeg drikker 2 liter rødvin hver dag og hører Bach og Mozart hver aften.
0 (0%)
86-90 år: Jeg kan ingenting mere. Næsten da. Men jeg er begyndt at få nok nu. Det har været et fedt, men også hårdt liv. Kan jeg ikke snart komme op til reptilerne på månen, så jeg kan starte en ny inkarnation i en ung og frisk krop?
0 (0%)
OVER 90 år: Jeg er Illuminatus og kan leve mindst 100 år. Det er sundt at drikke babyblod under vore frimurermøder i logen.
3 (50%)

Totale antal stemmeafgivende: 5

Forfatter Emne: Hvilken alder ville du helst have, hvis du kunne bestemme?  (Læst 884 gange)

politisk ukorrekt

• Gæst
Hvilken alder ville du helst have, hvis du kunne bestemme?
« Dato: Januar 13, 2018, 11:48:16 am »
Dette er halvt alvor og halvt sjov leg.

Hvilken alder ville du helst være, hvis du selv kunne vælge?

Hvis vi siger, at du kunne vælge én alder og så være den alder resten af livet. F.eks. at leve 30 år i en 20 årigs krop eller at leve 30 år i en 70 årigs krop. Du kan selv vælge.

politisk ukorrekt

• Gæst
Sv: Hvilken alder ville du helst have, hvis du kunne bestemme?
« Svar #1 Dato: Januar 13, 2018, 11:58:26 am »
Jeg har selv valgt 21-25. Med denne begrundelse:

Det var også fedt at være teenager. Men det var surt, at man ikke kunne gøre som man ville og gå i byen o.s.v. Det kan man, når man er først i 20´erne. Og 20-25 år er måske også den alder, hvor ens krop fungerer bedst rent fysisk. Jeg havde en utroligt god kondi i den alder. Det var i den alder, at jeg  leverede mine bedste sportslige præstationer. Efter 25 år gik det nemlig lidt ned ad bakke. Så jeg vil mene, at man fysisk set topper i denne alder. Og det er også her, at man kan skabe sig så tosset man vil ude i byen. Kort sagt føler man sig rigtigt fri og virkeligt meget i live, når man er først i 20´erne. Jeg kunne godt mærke, at da jeg fyldte 30, havde jeg kropsmæssigt en smule mindre energi, end da jeg var f.eks. 24. Derfor vælger jeg 21-25 år. Gid man kunne have den alder hele livet. Tænk så meget overskud man altid ville have. :yes:

Den ulempe, der var i denne alder, som jeg husker det, var at jeg brugte utroligt meget tid på studier. Og det kunne godt være lidt surt, må jeg også indrømme. Men til gengæld var tyverne jo den alder, hvor jeg var flyttet hjemmefra og kunne begynde at leve frit, som jeg ville. Så fordelene opvejede klart ulemperne. En anden ulempe i denne alder var økonomien. Jeg har aldrig haft så få penge, som da jeg var først i tyverne. Men mange af de glæder, man havde dengang, var jo gratis.

I virkeligheden ville det ideelle være at kunne kombinere flere alderstrin. F.eks. at have en 22 årigs krop og have en 60 årigs erfaring. Jeg tog nogle dumme beslutninger, da jeg var ung, som jeg givetvis ikke ville have taget, hvis jeg havde været mere livserfaren.

Jeg har dog ikke prøvet at være over 60 endnu. Så derfor kan jeg ikke rigtigt vurdere, hvordan det føles. Jeg frygter dog lidt de sygdomme og de skavanker, som sikkert kommer i den alder. Alle dem, jeg kender, der er 60-80 år, tager jo en hulens masse medicin. Well, de fleste i hvert fald. Blodtryksmedicin. Medicin mod uregelmæssig hjerterytme. Kolesterolmedicin. Migrænemedicin. Gigtmedicin. Og jeg-ska-gi-dig-ska-jeg. Så umiddelbart har jeg svært ved at forestille mig, at det er meget federe at være 70 end at være 25.
« Senest Redigeret: Januar 13, 2018, 12:10:08 pm af politisk ukorrekt »

Offline Desdicardo

• Senior medlem
  • Activity:
    3.2%
  • Køn: Mand
  • Livet kan være godt.
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Januar 13, 2018, 03:23:43 pm »
Jeg vil gætte på vi alle vil være 25 igen hvis jeg ikke tager meget fejl. ;))))

Laver du den test for at se hvor mange på dette forum der er medlemmer Illuminati ? Haha!
« Senest Redigeret: Januar 13, 2018, 03:26:57 pm af Desdicardo »
Intet er sikkert her i livet udover døden,

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    82%
  • Country: gl
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Januar 13, 2018, 04:06:33 pm »
Jeg vil gætte på vi alle vil være 25 igen hvis jeg ikke tager meget fejl. ;))))

Laver du den test for at se hvor mange på dette forum der er medlemmer Illuminati ? Haha!

Hvis man altså ikke kunne vælge en krop på 25 samtidig med en ældres erfaringer.
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    10.8%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Januar 13, 2018, 05:28:56 pm »
Alle dem, jeg kender, der er 60-80 år, tager jo en hulens masse medicin. Well, de fleste i hvert fald. Blodtryksmedicin. Medicin mod uregelmæssig hjerterytme. Kolesterolmedicin. Migrænemedicin. Gigtmedicin. Og jeg-ska-gi-dig-ska-jeg.

Jeg tager aldrig medicin, men jeg er også nærmere de 60 end de 80.

At sige at hver alder har sin charme er godt nok lidt af en floskel, men man kan da sagtens have et glimrende liv uanset alder, hvis ellers helbredet er så nogenlunde.
Men klart at det er sjovere at være 25 år, hvor man stadig kan se frem til, at man formentlig har flere år tilbage end man hidtil har forbrugt.
Det begynder først at knibe, når man når 40 års alderen, hvor man må erkende, at chancen for at have endnu 40 år tilbage ikke er så stor, som den har været.
I'm a Troll

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
På hvad side af de 60 befinder vi os så ...
« Svar #5 Dato: Januar 13, 2018, 08:30:44 pm »
Det afhænger jo helt af hvordan du lever de sidste 40 år ... :ermm:

Der skærer man nok det fede fra flæsket og drikker minimælk ... :w00t:
« Senest Redigeret: Januar 13, 2018, 08:32:58 pm af Debatsvinet »
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline dna

• Senior medlem
  • Activity:
    0.2%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Januar 13, 2018, 10:36:58 pm »
Sidste halvdel af 20'erne. Der er stadig masser af fest og glade dage og man har fået aflagt en del af ungdommens "kluntethed".

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Januar 13, 2018, 10:52:22 pm »

Det syntes jeg nu ikke, hver alder har sin charme så længe helbredet holder og man er rask og rørig, - og det er nu meget rart med lidt erfaring så man ikke skal gentage ungdommens dumheder i een uendelighed.
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.4%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Januar 13, 2018, 10:52:40 pm »
Jeg håber at når jeg bliver pensionist at jeg så er lige så frisk, rig og viril som Albert Johansen.  :smile1:

Hvis helbredet er ok, så kan pensionsalderen godt være en rigtig god tid hvor man har både tid og penge til at gøre hvad man har lyst til.

Offline dna

• Senior medlem
  • Activity:
    0.2%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Januar 13, 2018, 11:30:15 pm »
Jeg håber at når jeg bliver pensionist at jeg så er lige så frisk, rig og viril som Albert Johansen.  :smile1:

Hvis helbredet er ok, så kan pensionsalderen godt være en rigtig god tid hvor man har både tid og penge til at gøre hvad man har lyst til.

Der er noget rigtigt over det billede, men jeg synes nu det er lykkedes mig at skabe et liv, hvor jeg rimeligvis har alle 3 dele så det er jeg godt tilfreds med.

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #10 Dato: Januar 14, 2018, 01:27:52 am »
Billedet ovenover, som TORSKen postede, passer nok på mange mennesker. Men ikke helt på mig. Jeg er nemlig ikke en stræber og har derfor aldrig gået op i at anskaffe mig en masse penge og materielle goder. Problemet med vores samfunds indretning er, at det for de fleste mennesker er umuligt at få grønt i alle tre felter på én gang. Og derfor er det svært for mennesker at blive rigtigt lykkelige i dagens samfund

Hvilket også er en af grundene til at jeg bekæmper eliten, fordi jeg er af den mening, at der er ressourcer nok på jorden til, at vi alle kunne have både penge, tid og energi, hvis ressourcerne blev mere retfærdigt fordelt.

Med andre ord tror jeg på, at hvis resscourcerne blev mere retfærdigt fordelt, ville vi alle skulle arbejde mindre end i dag og dermed have mere tid. Og samtidig kunne vi alle have flere penge. Og mindre arbejde og flere penge giver mere overskud og energi.

Offline genuine Troll

• Senior medlem
  • Activity:
    3.4%
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Januar 14, 2018, 11:28:10 am »
Det lader vist til at vi har et par frimurere herinde kan jeg se på din afstemning,  -   :girl_smile: 
Fake profil, :girl_blum2:

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #12 Dato: Januar 14, 2018, 11:37:10 am »
Det lader vist til at vi har et par frimurere herinde kan jeg se på din afstemning,  -   :girl_smile:

Ja, måske.

Dog mere sandsynligt nogle, der vil drille reptiltossen. :blum:

Offline Olga_K

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0.4%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Marts 11, 2018, 11:10:34 pm »
På trods af de store fordele ved at have en ung krop, så har jeg alligevel valgt at være i 30'erne.

Jeg mener ikke, at alder og klogskab nødvendigvis hænger sammen (så kunne man stille det gode spørgsmål: "Hvilken alder popper hjernen færdig?") men det er noget sjovere at vide ting, uden bare at udtale sig latterligt og skråsikkert om noget man ikke ved en skid om.