Forfatter Emne: Den store bande-dyst.....  (Læst 1079 gange)

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.2%
    • Vis profil
Den store bande-dyst.....
« Dato: Januar 13, 2018, 09:41:28 pm »
Den store bande-dyst https://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/tv/den-store-bande-dyst/5769837

Men ’Den store bagedyst’ er ikke for sarte sjæle. Sproget i programmet er cirka lige så grimt, som deltagernes kager er flotte. Eder og forbandelser fyger gennem luften i bageteltet.

Er der nogen herinde, der har bemærket - hvor meget de bander  - på Tv og i radio ?

Det var min datter,der gjorde mig opmærksom på det, vi har ikke bandet i vores familie, måske børnenes far, slap et bandeord løst, ved særlige lejligheder  :smile1: men det var ikke - til hvert andet ord.

Hvis jeg slog mig / slår mig - kan jeg sige af for "sagomel" eller for søren  :smile1:

Det er efterhånden sådan, at om det er i "God morgen Danmark"  eller "Vild med dans" Sarah Grünewald -  eller det er Mette Blomsterberg, deres sprog er ikke kønt !!

I dag sagde Mette Blomsterberg, eller var det i går.... "Den bliver satme god" om en kage... og i "Vild med dans" sagde  Sarah Grünewald "For satan hvor var det godt"  :angry:

Og i "Den store bagedyst" De bander og svovler i ’Den store bagedyst’, når det brænder på eller kagen klasker sammen.

Det er kun et par eks. - det er efterhånden mere normalt, at der bandes, end  - at der ikke gør.

Hvordan har I det med at bande og svovle - er det et helt normalt  for jer, eller "ryger der kun en finke af panden" i særlige tilfælde ?

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    17.6%
  • Country: aq
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Den store bande-dyst.....
« Svar #1 Dato: Januar 13, 2018, 10:11:53 pm »
En satans god kage:

cuckelicuck

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.6%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Januar 13, 2018, 11:49:04 pm »
Den store bande-dyst https://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/tv/den-store-bande-dyst/5769837

Men ’Den store bagedyst’ er ikke for sarte sjæle. Sproget i programmet er cirka lige så grimt, som deltagernes kager er flotte. Eder og forbandelser fyger gennem luften i bageteltet.

Er der nogen herinde, der har bemærket - hvor meget de bander  - på Tv og i radio ?

Det var min datter,der gjorde mig opmærksom på det, vi har ikke bandet i vores familie, måske børnenes far, slap et bandeord løst, ved særlige lejligheder  :smile1: men det var ikke - til hvert andet ord.

Hvis jeg slog mig / slår mig - kan jeg sige af for "sagomel" eller for søren  :smile1:

Det er efterhånden sådan, at om det er i "God morgen Danmark"  eller "Vild med dans" Sarah Grünewald -  eller det er Mette Blomsterberg, deres sprog er ikke kønt !!

I dag sagde Mette Blomsterberg, eller var det i går.... "Den bliver satme god" om en kage... og i "Vild med dans" sagde  Sarah Grünewald "For satan hvor var det godt"  :angry:

Og i "Den store bagedyst" De bander og svovler i ’Den store bagedyst’, når det brænder på eller kagen klasker sammen.

Det er kun et par eks. - det er efterhånden mere normalt, at der bandes, end  - at der ikke gør.

Hvordan har I det med at bande og svovle - er det et helt normalt  for jer, eller "ryger der kun en finke af panden" i særlige tilfælde ?

Åh ja ... Og de tænker ikke på alle de små børneører der lytter, tja der er jo nok ikke mange børn der ser: Den store bagedyst men helt sikkert: Vild med svans ... :ermm:

De får jo et dejligt solidt indtryk af tidens jargon ...  :sick:
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.2%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Januar 14, 2018, 08:37:06 am »
Debatsvinet

Citér
Åh ja ... Og de tænker ikke på alle de små børneører der lytter, tja der er jo nok ikke mange børn der ser: Den store bagedyst men helt sikkert: Vild med svans ... :ermm:

De får jo et dejligt solidt indtryk af tidens jargon ...  :sick:

Ja, der var engang noget de kaldte en "bandekasse" - sådan en burde de ha` på Danmarks radio.

Førhen blev børn skældt ud, når de bandede men ..

http://www.netsundhedsplejerske.dk/artikler/index.php?option=laes&id=505

Offline Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    22%
  • Country: 00
  • Foragter NWOeliten, løgnemedierne og multikulturen
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Januar 14, 2018, 09:21:05 am »
Jeg troede der var et nyt program med bander der laver kriminalitet med den overskrift. Der blev jeg skuffet.
Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #5 Dato: Januar 14, 2018, 10:43:01 am »
En satans god kage:

Jeg kan lige tilføje, at billedet stammer fra Illuminati´s seneste stormøde, der blev afholdt på Draculas´s gamle slot i Rumænien. Kagen er en gave til Lucifer aka Satan.

Ved stormødet blev der desuden serveret Chili á la kannibal og dertil blev der drukket Chauteau du Babyblod.

Bagefter stod den på lidt intimhygge deltagerne imellem:

« Senest Redigeret: Januar 14, 2018, 10:48:48 am af politisk ukorrekt »

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.2%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Januar 14, 2018, 12:00:01 pm »
Jeg troede der var et nyt program med bander der laver kriminalitet med den overskrift. Der blev jeg skuffet.

Det er jo det danske sprog, det kan have flere betydninger - selvom det staves ens.

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.2%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Januar 14, 2018, 12:01:32 pm »
Kagen... tja, den er sikkert "satans god"

Offline genuine Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.2%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Januar 14, 2018, 01:22:31 pm »
Fotoshop så det basker,  :girl_smile:  :girl_wink:

Men kagen den får 3 6 taller fra mig,  :girl_smile:
« Senest Redigeret: Januar 14, 2018, 01:24:57 pm af genuine Troll »
Fake profil, :girl_blum2:

Anklageren

• Gæst
Der er sgu gode grunde til at bande
« Svar #9 Dato: Januar 15, 2018, 02:23:41 pm »
Helt fra vi er små børn har vi lært, at det at bande er ukultiveret og grimt. Alligevel bander mange af os.

Forskere fra School of Psychology ved Keele University i England præsenterer koblingen mellem at bande og en reduktion i oplevet smerte.

Hvis du sparker til et bordben, så gør det ondt - men det gør mindre ondt, hvis du bander.

https://videnskab.dk/krop-sundhed/derfor-bander-vi

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.2%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Januar 15, 2018, 03:21:29 pm »
Anklager
Citér
Helt fra vi er små børn har vi lært, at det at bande er ukultiveret og grimt. Alligevel bander mange af os.

De var ingen i min familie ( forældre / bedsteforældre ) der bandede, så det gjorde jeg heller ikke - og jeg husker ikke, mine venner / veninder bandede, i min ungdom.

Det er ligesom - det er tilladt og "smart" i dag, før måtte de ikke bande i Radio / TV - nu bander de som en havnearbejder eller en rejekælling.

Det lyder altså ikke godt !! :angry:

Hvad folk gør, udenfor TV skærm  og radio, må de da selv bestemme.

Jeg kender en, der brugte "kraft ede mig" flere gange dagligt - nu er kræften ved at æde hende  :cray:

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    6.2%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Januar 15, 2018, 03:32:48 pm »
Anklager
Citér

De var ingen i min familie ( forældre / bedsteforældre ) der bandede, så det gjorde jeg heller ikke - og jeg husker ikke, mine venner / veninder bandede, i min ungdom.

Det er ligesom - det er tilladt og "smart" i dag, før måtte de ikke bande i Radio / TV - nu bander de som en havnearbejder eller en rejekælling.

Jeg kender en, der brugte "kraft ede mig" flere gange dagligt - nu er kræften ved at æde hende  :cray:

Så er det sgu nok guds vilje.

Men mon  ikke det afhænger af opvækst og miljø.

Preben møller Hansen blev også irettesat for at bande fra folketingets talerstol, - han henviste til at det var en erhvervsskade, - det måtte de bare acceptere for sådan talte han altid.

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Anklageren

• Gæst
Der er forskellige måder at bande på
« Svar #12 Dato: Januar 15, 2018, 03:47:19 pm »
Nogen bander næsten i hver sætning, og det synes jeg heller ikke lyder godt.

Selv bander jeg, hvis jeg slår mig, så det gør meget ondt - og jeg bander hvis noget ærgrer mig virkelig eftertrykkeligt.

Det sker sjældent, og så vil jeg have lov til at bande med god samvittighed.

Anklager

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.2%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Januar 15, 2018, 04:24:07 pm »
Phil

Jo,  opvækst og hvilket arbejde folk har ....

allerede i 2006

Klager over bandeord i DR

07. okt. 2006, 11:37

http://nyheder.tv2.dk/article.php/id-5044858:klager-over-bandeord-i-dr.html

DR fjerner bandeord i børneserie efter klager

https://politiken.dk/kultur/filmogtv/art5612400/DR-fjerner-bandeord-i-b%C3%B8rneserie-efter-klager

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.2%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Januar 15, 2018, 04:27:46 pm »
Anklager  - det er ok for mig, at folk bander - hvis de slår sig, eller andet, det er en privat sag, men de bør kunne tale ordentligt, på TV !