Forfatter Emne: Nabo strid  (Læst 600 gange)

Anklageren

• Gæst
Nabo strid
« Dato: Januar 09, 2018, 11:25:57 pm »

Taget på det her hus skinner så meget, at det er blevet centrum i en årelang strid.

Det er allerede blevet afgjort i både byretten og landsretten - men nu skal sagen i højesteret. Det sker yderst sjældent, men sagen er principiel.

Syv år efter at taget er blevet lagt på, klager naboen Bente Brusgaard over, at det skinner. Det var i 2012, og siden har sagen kørt i retssystemet.

Bente Brusgaard forklaring er, at hun ventede på, at taget blev mere mat med tiden - og nu har hun fået en uvildig til at undersøge sagen, og ifølge ham er huset 150.000 kroner mindre værd, fordi der er genskin fra naboens tag i stuen.

Alice og Michael, der ejer huset med det skinnende tag, blev dømt til at mattere den side af taget, der vender ind mod naboen. Det koster omkring 17.500 kroner, og det vil de ikke betale, da de synes, det er underligt, at naboen ikke klagede de første 7 år efter at taget blev lagt på.

Er det ikke en underlig sag? Jeg kender også nogen, der har et glaseret tegltag, og jeg synes det ser godt ud. Måske skal vi til at sagsøge hinanden noget oftere i fremtiden, for der er da mange glaserede tegltage i Danmark.

http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2018-01-09-nabostrid-om-tag-i-hoejesteret-vores-nabo-ringer-efter-syv-aar

« Senest Redigeret: Januar 09, 2018, 11:29:47 pm af Anklageren »

politisk ukorrekt

• Gæst
Sv: Nabo strid
« Svar #1 Dato: Januar 10, 2018, 12:34:09 am »
Nogle går i for små sko. Jeg kunne aldrig drømme om at sagsøge en nabo for sådan en ligegyldighed. Det lugter lidt af misundelse og Jantelov.