Afstemning

Hvem er universets højeste bevidsthed eller magtfaktor?

Gud (specificér gerne hvem eller hvad Gud er)
0 (0%)
USA´s præsident er jordens og dermed også universets mest magtfulde skabning
0 (0%)
Ingen er over bankeliten. Så Rothschilds-familien er øverst i hierarkiet
0 (0%)
Paven selvfølgelig!
0 (0%)
Lars Løkke (Danmark er verdens navle, så Danmarks statsminister må være nr. 1)
1 (20%)
Dronning Margrethe (Danmark er verdens navle, så Danmarks regent må være nr. 1)
0 (0%)
Illuminati´s Pindar, d.v.s. Illuminati´s overhoved (hvem det så end måtte være)
0 (0%)
Reptilians styrer selvfølgelig ikke blot verden, men også  universet
0 (0%)
Det er Grey aliens som styrer verden OG universet
0 (0%)
Det er Demiurge, som styrer verden og universet. D.v.s. en slags kunstig kosmisk bevidsthed.
1 (20%)
Universet er et computerspil, så det er en eller anden teenagedreng der styrer universet fra sit drengeværelse i en anden dimension.
0 (0%)
ANDET (specificér gerne selv)
3 (60%)

Totale antal stemmeafgivende: 4

Forfatter Emne: AFSTEMNING: Hvem er allerhøjest i universets hierarki?  (Læst 341 gange)

politisk ukorrekt

• Gæst
AFSTEMNING: Hvem er allerhøjest i universets hierarki?
« Dato: Januar 02, 2018, 09:22:38 pm »
Jeg kan godt lide de store filosofiske spørgsmål her i livet. Så hvem er egentlig Gud? Eller rettere: Hvem er den øverste bevidsthed, som styrer verden og universet? Er der en Gud eller ej? Eller styres verden og universet af aliens eller af en eller anden form for kosmisk bevidsthed?

Specficér gerne jeres valg med en kommentar herunder. :yes:
« Senest Redigeret: Januar 02, 2018, 09:38:25 pm af politisk ukorrekt »

politisk ukorrekt

• Gæst
Sv: AFSTEMNING: Hvem er allerhøjest i universets hierarki?
« Svar #1 Dato: Januar 02, 2018, 09:23:48 pm »
Selv har jeg stemt på Demiurge, som er en slags fallen angel, som styrer universet. Nogle identificerer ham som Lucifer (Illuminati f.eks.). Hvem der skabte Demiurge aner jeg ikke. Måske er det virkeligt en bumset teenager på sit drengeværelse i en anden dimension?

Her på jorden mener jeg dog, at reptilians er øverst i hierarkiet.

DEMIURG fra Wikipedia:

Citér
Demiurg er navnet på verdensbygmesteren inden for gnosticismen. Ordet kommer af græsk: demios (= "offentlig") + ergos (= "arbejdende"), og det betyder derfor egentlig "offentlig bygmester". Han skulle efter sigende være blevet født af Sofia (= "Visdom") uden Guds vidende, og bærer navnet Samael (= "Blind gud"), som også er det jødiske navn for dødsenglen, svarende til Kristendommens Satan.

Demiurgen kan ses som en falden engel, der bilder sig ind at være Gud, fordi han kan forme verden med hænderne. Han fik efterhånden sit eget hof med åndelige og guddommelige væsner og egne engle. Det gjorde ham overmodig og blind for den virkelige gud, og han erklærede: "Jeg er Gud, og der er ingen anden gud ved siden af mig."

Nogle identificerer dog Demiurg/Demiurge som en slags kunstig/artificial kosmisk bevidsthed, måske en computerbevidsthed.

Andre igen mener, at Demiurg/Demiurge er en stor kosmisk slange. Altså en slags drage eller..reptilian!

I den forbindelse er det sjovt, at man 6 milliarder lysår væk for nyligt har fundet en formation, der faktisk ligner en kæmpestor drage/slange. En slags kosmisk slange. Måske er det Demiurge? :hyper:

https://www.sciencedaily.com/releases/2017/11/171113111123.htm

« Senest Redigeret: Januar 02, 2018, 09:32:03 pm af politisk ukorrekt »

Offline Tørresnoren

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.8%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Januar 02, 2018, 09:36:48 pm »
Jeg har stemt 'andet'...

Ingen over - ingen ved siden af...!

Chuck Norris styrer HELE lortet..!!  :hyper:

'Uanset hvor mørkt livet til tider kan se ud, så husk at der altid er lys i køleskabet'....

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Januar 02, 2018, 09:46:32 pm »
Jeg kan godt lide de store filosofiske spørgsmål her i livet. Så hvem er egentlig Gud? Eller rettere: Hvem er den øverste bevidsthed, som styrer verden og universet? Er der en Gud eller ej? Eller styres verden og universet af aliens eller af en eller anden form for kosmisk bevidsthed?

Ja, livets store spørgsmål er vel altid et interessant emne, og formentlig noget der på et eller andet tidspunkt optager de fleste, - også mig.

Jeg syntes bare dine 10 valg er lidt, om jeg så må sige, naive, - måske derfor kun dig og din kone har stemt - men jeg vil da gerne tage emnet op, bare kunne jeg godt forestille mig noget på et lidt højere plan og samtidig lidt mere realistisk - noget i denne stil

https://www.youtube.com/watch?v=CRkDicwjRQs

https://www.youtube.com/watch?v=LARXSPARbZU

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #4 Dato: Januar 02, 2018, 09:49:26 pm »

Specficér gerne jeres valg med en kommentar herunder.

Ja, livets store spørgsmål er vel altid et interessant emne, og formentlig noget der på et eller andet tidspunkt optager de fleste, - også mig.

Jeg syntes bare dine 10 valg er lidt, om jeg så må sige, naive, - måske derfor kun dig og din kone har stemt - men jeg vil da gerne tage emnet op, bare kunne jeg godt forestille mig noget på et lidt højere plan og samtidig lidt mere realistisk - noget i denne stil

https://www.youtube.com/watch?v=CRkDicwjRQs

https://www.youtube.com/watch?v=LARXSPARbZU

Jamen, du er da velkommen til at give dit bud på et højt plan. Og synes du ikke, at valgmulighederne er dækkende, kan du jo stemme nr. 10. ANDET. Og dernæst selv specificere, ligesom Tørresnoren gjorde, da han argumenterede for at Chuck Norris er Gud. :yes:

Jeg har bevist oprettet emnet i en lidt afslappet stil. Fordi hvis det bliver for seriøst, så er der ikke mange der gider lege med. Da der kun er ganske få meget alvorlige debattører herinde. Det betyder dog ikke, at man ikke har lov til at starte en seriøs og videnskabelig diskussion.

Jeg kan se, at du er ude i noget á la, at universet er en illusion. Jeg oprettede i sidste uge en tråd om Matrix, altså den illusion eller det fængsel, vi lever i.

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=7337.msg98292;topicseen#new
« Senest Redigeret: Januar 02, 2018, 09:54:54 pm af politisk ukorrekt »

JoYo

• Gæst
« Svar #5 Dato: Januar 02, 2018, 09:52:38 pm »

Uden tvivl
Commander in lies, Trump sammen med Nikke Haley
Og det er ikke noget fake det jeg skriver, beviset ligger under hans hår, usynligt for de fleste, men jeg hørt rygter som er sande.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Januar 02, 2018, 10:17:40 pm »

Jeg kan se, at du er ude i noget á la, at universet er en illusion. Jeg oprettede i sidste uge en tråd om Matrix, altså den illusion eller det fængsel, vi lever i.

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=7337.msg98292;topicseen#new

Nåå, - det handler nu mere om bevidsthedens rolle i cosmos som en styrende og drivende kraft.

Bevidsthed som en egenskab der gennemsyrer universet og findes overalt, og ikke kun er en egenskab ved mennesket, - og dertil en teori om at det ikke kan have været andet end bevidsthed der startede den allerførste lille vibration i big bang. Det er jo i så fald det eneste der kan have været før det.

Det syntes jeg lyder meget mere sandsynligt.

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    10%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Januar 03, 2018, 01:01:14 am »
Vi er alle ubetydelige støvkorn i det uendelige univers.