Som det er nu.
Politiet: Vi kan ikke fange (Biederman) brandstifterne. "Moar"
Anti-rød:
Jeg foreslår som vi ville gøre med vort gendarmeri.
Man kører ud til området, og når perkerne stikker af, sender man politi rothweilerne afsted for at stoppe pyromanen så han kan blive tiltalt og dømt for forsøg på mordbrand, med efterfølgende udsmidning af landet.
Du vil også spare dommerne væk.
Velkommen til løgnens år anklager, eller populært kaldet anklagerens år.
Vi ser løgnen skal promoveres for fuld kraft.
Du skriver:
"Du vil også spare dommerne væk."
Sandheden.
1) Jeg har aldrig skrevet jeg vil spare dommerne væk.
2) Jeg vil ikke spare dommerne væk.
Tværtimod vil jeg gøre restsager lettere for folk, helst undgå så mange som muligt.
Lovene skal skrives på dansk, så vi ved hvad vi skal, og ikke skal gøre. (princip: Jyske lov)
Det vil anklageren sikkert ikke.
Forskellen på et "retssamfund" og et rimeligt og retfærdigt samfund syntes at være stadig stigende.
Dommere der giver dybt kriminelle voldsforbrydere den ene "betingede" udvisning efter den anden.
I andres landes lovgivning (uden for EU) står der at udlændinge skal udvises efter 1. kriminalitet, - og det bliver de.
Et "retssamfund" der udviser velintegrerede skolepiger til fattige bedsteforældre i Thailand og Philippinerne, men tager hånd om og forgylder dybt kriminelle familier som Levakovic og hvad de ellers hedder alle sammen.
Et "retssamfund" der sender en hjemløs enlig dansk mor på herberg, men køber en villa til mange millioner til en indvandret kriminel muslimsk "problemfamilie".
Et "retssamfund" hvor politiet overtræder selve grundloven og lov om ytringsfrihed uden det får konsekvenser.
Et "retssamfund" hvor ministre og embedsmænd gang på gang formøbler millioner af skatteydernes surt sammenknoklede skillinger uden noget ansvar eller konsekvenser, ud over et latterligt "vi vil sørge for det ikke sker igen".
Det er ikke den opskrift på et "retssamfund" vi vil anbefale noget land at kopiere, - vi ville nok også blive til grin hvis vi gjorde det.
Kineserne i Singapore grinte voldsomt da jeg fortalte dem om det danske system og sagde "But then you support the lazy and all the criminals" (Jamen så understøtter i jo alle de dovne og kriminelle)
Duterte siger også at en kugle er hurtigere end en rottweiler.