Citat fra: Phil efter December 31, 2017, 02:50:31 pmNu har "den lille mand" som regel også en vis evne til at tryne sig selv.Jeg har ikke meget forstand på fagforeninger, men læste lige lidt på linket og kan se at den væsentligste forskel i de røde og de gule fagforeninger er at de røde åbenbart mest er baseret på den lille mand der ikke kan finde ud af en skid selv, - det var måske lidt groft sagt, men så for dem der på forhånd har indstillet sig på et livslangt forløb med en chef der fortæller dem hvad de skal lave, et 7 til 4 job hver dag og ferie dikteret af andre.Hvorimod de frie fagforeninger både har iværksætterrådgivning, tjek af ansættelseskontrakt og erhvervsrådgivning for den der samtidig driver selvstændig virksomhed, og altså i langt højere grad er baseret på folk der tænker selvstændigt, kan finde ud af selv at lave en ansættelseskontrakt og hvor skridtet fra at arbejde for andre og til at skabe sit eget job og arbejde for sig selv, ikke er så langt og utænkeligt som for dem i de røde fagforeninger.Det er altså to helt forskellige typer mennesker de to typer fagforeninger appellerer til så vidt jeg kan se, - er det sådan det er ?Repetition: Det er altså ikke et tegn på selvstændighed at betale kontingent til en gul "fagforening", som ikke laver overenskomster for deres medlemmer - så de lige så godt kunne smide pengene ud af vinduet.En fagforenings arbejde er at hjælpe medlemmerne, hvis de ikke får den overenskomstfastsatte løn - og det sker tit, at et medlem ikke får det.Det arbejde kan man jo ikke udføre, hvis man ikke indgår overenskomst med arbejdsgiverne.De selvstændiges fagforening hedder ASE, som også har en A-kasse - og det er noget helt tredje, som du kan være medlem af, hvis du starter en selvstændig virksomhed. Så har du en smule sikring og lidt hjælp som iværksætter. Jeg har også selv været medlem af ASE som iværksætter.https://www.ase.dk/
Nu har "den lille mand" som regel også en vis evne til at tryne sig selv.Jeg har ikke meget forstand på fagforeninger, men læste lige lidt på linket og kan se at den væsentligste forskel i de røde og de gule fagforeninger er at de røde åbenbart mest er baseret på den lille mand der ikke kan finde ud af en skid selv, - det var måske lidt groft sagt, men så for dem der på forhånd har indstillet sig på et livslangt forløb med en chef der fortæller dem hvad de skal lave, et 7 til 4 job hver dag og ferie dikteret af andre.Hvorimod de frie fagforeninger både har iværksætterrådgivning, tjek af ansættelseskontrakt og erhvervsrådgivning for den der samtidig driver selvstændig virksomhed, og altså i langt højere grad er baseret på folk der tænker selvstændigt, kan finde ud af selv at lave en ansættelseskontrakt og hvor skridtet fra at arbejde for andre og til at skabe sit eget job og arbejde for sig selv, ikke er så langt og utænkeligt som for dem i de røde fagforeninger.Det er altså to helt forskellige typer mennesker de to typer fagforeninger appellerer til så vidt jeg kan se, - er det sådan det er ?
Jamen de mennesker er måske slet ikke interesseret i en overenskomst, men vil hellere selv lave en (måske bedre) ansættelseskontrakt og gerne have den tjekket af deres fagforening, - gør de røde fagforeninger det ?
Hvis man selv laver en kontrakt står den aftalte løn, ferie o.s.v. jo i den aftalte kontrakt og der er ingen brug for nogen "fælles" overenskomst.ASE er for dem der allerede har en selvstændig virksomhed, men der er også mange mellemfaser og folk der ikke rigtig ved hvad de skal vælge, som måske allerede har en lille virksomhed i gang som de bare ikke rigtig kan leve af endnu og som derfor også har et arbejde, eller andre som måske senere overgår til at være selvstændig leverandør til deres tidligere arbejdsplads. Det er tit det kan betale sig for begge parter, især hvis det er en erfaren og innovativ medarbejder.Iøvrigt også en samarbejdsform der vinder mere og mere udbredelse.Men jeg kan da godt se at for 1000 samlebåndsarbejdere ang mas er det naturligvis lettere også at lave en samlebåndsaftale, eller overenskomst som du kalder det, - som heller ikke er særlig retfærdig da nogle er både dygtigere, hurtigere og har færre fejl end andre og derfor bidrager mere.
Jeg har ikke meget forstand på fagforeninger, men læste lige lidt på linket og kan se at den væsentligste forskel i de røde og de gule fagforeninger er at de røde åbenbart mest er baseret på den lille mand der ikke kan finde ud af en skid selv, - det var måske lidt groft sagt, men så for dem der på forhånd har indstillet sig på et livslangt forløb med en chef der fortæller dem hvad de skal lave, et 7 til 4 job hver dag og ferie dikteret af andre.
Har de røde fagforeninger også iværksætterrådgivning,
......... tjek af ansættelseskontrakt
og erhvervsrådgivning for den der samtidig driver selvstændig virksomhed ?
Det er altså to helt forskellige typer mennesker de to typer fagforeninger appellerer til så vidt jeg kan se, - er det sådan det er ?
Måneskin.Ja hvorfor kalder jeg mig for det??????, et kæmpe problem, men hvorfor kalder du dig for "Terrence/Flixtor, Syl," og alt muligt andet, kan du se problemet, du er tæske falsk, og det har du det godt med, så hvorfor må jeg ikke lege samme leg.De kærligeste hilsner Kurt Walitheim.
så hvorfor må jeg ikke lege samme leg.
Hvad skulle de dog så beskæftige sig med uden deres yndlings-Prügelknabe?