Forfatter Emne: Næsten 50% ønsker at Merkel går af  (Læst 170 gange)

Offline Licensnægteren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    45.4%
  • Country: 00
  • Foragter NWOeliten, løgnemedierne og multikulturen
    • Vis profil
Næsten 50% ønsker at Merkel går af
« Dato: December 27, 2017, 09:35:11 pm »
Glæder mig til at se at AfD forsætter med at storme frem

Germans may be losing patience with Chancellor Angela Merkel, as a recent survey shows that nearly half of them would like to see her step down before her term is up. That figure is a marked increase on just three months ago.
Despite winning the most seats in September’s Bundestag elections, Merkel’s efforts to put together a coalition capable of running the country with her Christian Democratic Union (CDU) have so far been in vain. This fact seems to be wearing down the German public: According to the results of a YouGov poll commissioned by DPA and published in Die Welt, 47 percent of respondents said they wanted her to step down before the next election is held in 2021, up from only 36 percent who would have welcomed her early departure three months ago.

https://www.rt.com/news/414358-half-germans-want-merkel-gone/

https://www.welt.de/politik/deutschland/article171923278/Angela-Merkel-Jeder-Zweite-wuenscht-sich-vorzeitigen-Abgang-der-Kanzlerin.html
Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    75.6%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Det ville være rart med lidt objektivitet
« Svar #1 Dato: December 28, 2017, 03:42:40 am »
For nylig bragte jeg en meningsmåling, der viste et flot resultat for Socialdemokratiet - men jeg skrev ikke - at Socialdemokratiet fortsætter med at storme frem.

Jeg kaldte det en julegave og lagde ikke skjul på, at det kun var denne ene måling, som jeg omtalte - og at den var meget højere end andre meningsmålinger. Jeg synes det er mest ærligt på den måde.

Sådan er det ikke her i tråden.

Herunder bringer jeg en kurve, hvor alle 66 meningsmålinger er sat ind (der har været siden 17. november 2017 og til dags dato). Alene denne december har der været 16 meningsmålinger, der er sat ind på kurven.

Det viser tydeligt, at AFD ifølge meningsmålingerne hverken er gået frem eller tilbage siden valget.

I ganske enkelte målinger er AFD gået frem - men det modsvares helt af, at andre målinger tilsvarende viser, at AFD er gået tilbage.

Skulle vi ikke holde os til gennemsnittet af de 66 meningsmålinger, som er det, man kan se på kurven?

Det bygger trods alt på 66 gange så mange interviews med vælgere end en enkelt måling gør.

https://en.wikipedia.org/wiki/Opinion_polling_for_the_next_German_federal_election
« Senest Redigeret: December 28, 2017, 03:58:38 am af Anklageren »
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    23.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Det ville være rart med lidt objektivitet
« Svar #2 Dato: December 28, 2017, 04:11:44 am »
For nylig bragte jeg en meningsmåling, der viste et flot resultat for Socialdemokratiet - men jeg skrev ikke - at Socialdemokratiet fortsætter med at storme frem.

AfD holder sig nogenlunde konstant.

Der hvor Licensnægteren muligvis kan have en pointe, det er angående Angela Merkel som person. For hende er der stigende både parlamentarisk og folkelig modvilje mod.

Hvad så Tyskland? Tyskland er og bliver CDU-land, men der er ingen arvtager til Merkel. Forsvarsminister Ursula van de Leyen er omkring 60 og for gammel. Finansminister Wolfgang Schöeble er uhyre populær, men for gammel.

Det der har kendetegnet hele Merkels politiske karriere, er at hun fanme kan samle stumperne. Uden Merkel vil CDU/CSU ryge lige i struben på hinanden.

Hvad der står tilbage er at Tyskland nok vil opleve en højredrejning og stigende polarisering.
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."