Forfatter Emne: Hvorfor er samfundet så hierarkisk opbygget? Og hvorfor er folk autoritetstro?  (Læst 694 gange)

politisk ukorrekt

• Gæst
Jeg synes, at det er forkert, at samfundet er så ekstremt hierarkisk opbygget. Hvor samfundet er opbygget som en Illuminati-pyramide. Hvor vi almindelige mennesker befinder os nederst og hvor der er ekstremt langt op til toppen. Og hvor man skal bruge mellemled for at kommunikere med toppen, som man stort set ikke har nogen reel chance for som lille mand at kunne nå til.

F.eks. hvis man skriver til en toppolitiker, svarer de stort set aldrig selv. Men en sekretær svarer i bedste fald med et standardbrev. Og skriver man til Dronningen, får man også bare et ligegyldigt standardsvar tilbage fra sekretæren. Og det samme hvis man skriver til militæret, til polititoppen o.sv.

Det kan ikke være rigtigt, at man som almindelig dansker skal have så svært ved at komme i dialog med toppen af pyramiden.

Og så tænk på, at de politikere og magthavere, som er stort set umulige at få i tale, jo slet ikke er allerøverst i hierarkiet. Over dem har vi FN, NATO, EU, Paven o.s.v. Så er der ekstremt langt op til toppen og som almindelig dansker er det utopi  at få nogen kontakt eller dialog med toppen.

Hvorfor finder vi almindelige borgere i en så hierarkisk opbygning af samfundet?

Anerkender DU statsministeren som værende over dig? Ankerkender DU Dronningens ret til at lede over dig? Anerkender DU, at EU, NATO, FN o.s.v. skal bestemme over dig?

Jeg går ind for, at samfundet opbygges i små enheder, hvor hver sin enhed suverænt bestemmer over eget liv og egen enhed. Og opbygningen må aldrig være mere hierarkisk, end at laveste mand altid har en mulighed for at tale direkte med øverste mand!

Derfor nej tak til EU, NATO, FN, Dronningen, Statsministeren, Paven o.s.v. Jeg har ikke selv noget behov for at have nogen til at lede mig!

Hvordan har I andre det med at være nederst i hierarkiet og at være undersåtter? Finder I jer bare I det? :blum:
« Senest Redigeret: Januar 12, 2018, 01:02:49 am af politisk ukorrekt »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    75.6%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Ville du så bare finde dig i det, hvis der kom nogen og huggede miljøfarlige skibe op - rev dit hus ned og brugte pladsen til opbevaring af skibs skrot.

Så havde du hverken seng, computer eller TV - eller så er staten måske pludselig god nok?

Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

politisk ukorrekt

• Gæst
Ville du så bare finde dig i det, hvis der kom nogen og huggede miljøfarlige skibe op - rev dit hus ned og brugte pladsen til opbevaring af skibs skrot.

Så havde du hverken seng, computer eller TV - eller så er staten måske pludselig god nok?

Jeg taler ikke om totalt anarki. Men om at magten bør være meget tættere på borgerne, end den er i det moderne samfund.

Det skal være sådan, at enhver kan komme i tale med øverste magtelite. :yes:

Jeg er imod centraliseringen af magten. Lad os få magten tæt på borgerne. Som det i højere grad var før i tiden. I dag foregår der en uhyggelig centralisering af magten, som gør at det enkelte individ er fremmedgjort i samfundet og ikke føler, at han har noget at skulle have sagt.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    75.6%
    • Vis profil

Jeg taler ikke om totalt anarki. Men om at magten bør være meget tættere på borgerne, end den er i det moderne samfund.

Jamen politiet er styret af ministeren og en lovgivning, som folketinget har vedtaget.

politisk ukorrekt

• Gæst

Jamen politiet er styret af ministeren og en lovgivning, som folketinget har vedtaget.

Det er netop problemet. Beslutningerne skal ikke tages så langt væk fra borgerne, så disse reelt ikke har nogen indflydelse på lovgivningen.

Der er f.eks. et hav af love, jeg ikke er enig i. Hvorfor skal jeg så respektere og efterleve dem? Det er jo diktatur.

Jeg ønsker at bo i et samfund, hvor lovene vedtages lokalt og gælder lokalt. Så f.eks. hvert sit lille samfund har sine egne love. Og så kan folk flytte rundt og bosætte sig de steder, hvor de er enige i lovgivningen. :yes:

Derfor tænker jeg, at der f.eks. kunne være 200 lokalsamfund i Danmark. Med hver sin lovgivning. Og så kan det enkelte individ bosætte sig der, hvor han eller hun befinder sig bedst. Og selv have indflydelse på de lokale love og de lokale beslutninger. Lidt ligesom i et gammelt høvdingesamfund eller en lille klan. :yes:

Så når alt kommer til alt, er problemet globaliseringen, som har medført en uhyggelig centralisering af magten.

De eneste love, der skal fungere globalt, er love som f.eks. forbyder krig og våben. Al krig og alle våben skal forbydes. :yes:
« Senest Redigeret: Januar 12, 2018, 01:04:10 am af politisk ukorrekt »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    75.6%
    • Vis profil
Det er netop problemet. Beslutningerne skal ikke tages så langt væk fra borgerne, så disse reelt ikke har nogen indflydelse på lovgivningen.

Der er f.eks. et hav af love, jeg ikke er enig i. Hvorfor skal jeg så respektere og efterleve dem? Det er jo diktatur.

Jeg ønsker at bo i et samfund, hvor lovene vedtages lokalt og gælder lokalt. Så f.eks. hvert sit lille samfund har sine egne love. Og så kan folk flytte rundt og bosætte sig de steder, hvor de er enige i lovgivningen. :yes:

Derfor tænker jeg, at der f.eks. kunne være 200 lokalsamfund i Danmark. Med hver sin lovgivning. Og så kan det enkelte individ bosætte sig der, hvor han eller hun befinder sig bedst. Og selv have indflydelse på de lokale love og de lokale beslutninger. Lidt ligesom i et gammelt høvdingesamfund eller en lille klan. :yes:

Så kan man dele Ålborg op i 100 kredse hver med deres lovligning.

I Jomfru Anegade kredsen kunne der så opstå et Al Capone agtigt miljø med en kriminalitets venlig lovgivning og et kriminalitets venligt politi - mens de andre kredse var for de mere - skal vi sige borgere med mere gammeldags dyder  :smile1:

Nytårsaften kunne folk fra Jomfru Anegade kredsen tage til fest i jeres kreds og medbringe spiritus med råhypnol - og så kunne de tage jeres kvinder med over i Jomfru Anegade og installere dem i et stort horehus.

Sådan kunne i alle sammen hygge jer - hvis der ikke var en stat.

politisk ukorrekt

• Gæst

I Jomfru Anegade kredsen kunne der så opstå et Al Capone agtigt miljø med en kriminalitets venlig lovgivning og et kriminalitets venligt politi - mens de andre kredse var for de mere - skal vi sige borgere med mere gammeldags dyder  :smile1:

Nytårsaften kunne folk fra Jomfru Anegade kredsen tage til fest i jeres kreds og medbringe spiritus med råhypnol - og så kunne de tage jeres kvinder med over i Jomfru Anegade og installere dem i et stort horehus.

Ah, 100 kredse i Aalborg er måske lige i overkanten. Jeg forestiller mig at der er 1 kreds i Aalborg. Næste kreds kan så være Nørresundby. Så Brønderslev og længere oppe Sæby, Frederikshavn, Hjørring, Hirtshals, Skagen. Og længere mod syd f.eks. Rebild, Hobro, Randers, Aarhus, Horsens. Hver kreds med sine egne love og sin egen helt selvstændige administration. Hvor alt regeres og styres lokalt, så alle kan komme i kontakt med magthaverne. Kun de absolut store ting som militær, infrastruktur, miljø o.s.v. skal besluttes og styres centralt. Men langt det meste bør besluttes lokalt. :yes:

Men ja, meget gerne 100-200 kredse i Danmark.  Ok, 200 er nok mange for Danmark, men så lad os bare sige 50 for at være realistiske. Og i Norden er der så måske 200 kredse. Små stater eller bystater. Lidt ligesom Italien i gamle dage var små bystater. :yes:

Jeg ved godt, at det er lidt utopisk i dag. Men i gamle dage var det jo sådan verden fungerede. Små lokale stammer og samfund med hver deres skikke og brug.

Uanset hvad, synes jeg at vi bør bestræbe os på at få mere nærdemokrati og at bekæmpe globaliseringen.

Dette debatoplæg er også lidt en provokation. Men jeg mener i store træk, hvad jeg skriver. Jeg mener, at det er forkert, at det er umuligt at kommunikere med magthaverne. Jeg skriver tit til dem og får aldrig noget seriøst svar. Det vil jeg altså ikke finde mig i. Når magthaverne ikke gider lytte på mig, så gider jeg heller ikke efterleve deres love og påbud. Deres love og påbud mister fuldstændigt legitimitet, når de ikke gider svare på mine mails.

Dette har også den fordel, at når samfundene er så forskellige, så er der noget for enhver smag. Folk der gerne vil ryge hash, kan f-eks, bo i Horsens, hvor hash måske er tilladt. Og folk der er til flerkoneri, kan f.eks. bo i Vollsmose kreds, hvor flerkoneri tillades. O.s.v. Det giver herligt megen variation i hvordan folk kan vælge at leve deres liv. Og giver dermed utroligt stor frihed. :yes:

På den måde kan vi alle blive lykkelige og leve, som vi vil:

Anti-Rød kan skabe sit anti-rød samfund i f.eks. Roskilde bystat. Her er enhver sin egen lykkes smed og alle de, der ikke kan klare sig selv, må bukke under, da ingen har pligt til at hjælpe andre. Al beskatning afskaffes og kun de stærkeste overlever.

Carlo får sin kommunisme i Aabenraa bystat, hvor alle skal bo i små ens kasser á 25 m2 hver og hvor der er 8 års ventid på en trabant. :hyper:

Rudi får sit militærdiktatur og sin nazistiske stat i Brønderslev bystat. Tysk indføres som modersmål her.

Tigermanden får sit muslimske kalifat i Vollsmose bystat, hvor flerkoneri tillades og hvor stening er dagens orden.

Albert Johansen får sit homoparadis i Amager Fælled bystat, hvor der kun er adgang for homser. :blum:

Olsen får sit frisindede paradis  i Maribo bystat, hvor alle, der kan lide at blotte deres skridt for andre kan bo i Maribo nudist-bystat. Det bliver med andre ord et nudistparadis (Olsen kan godt lide at vise sin diller frem, så vi jo i dag i en anden tråd).

Reptiltossen får sit alienparadis i Aalborg bystat, hvor grey aliens og reptiler kan bosætte sig. Dog forbydes frimureri hér. :yes:
« Senest Redigeret: Januar 12, 2018, 01:41:48 am af politisk ukorrekt »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    75.6%
    • Vis profil

Ah, 100 kredse i Aalborg er måske lige i overkanten. Jeg forestiller mig at der er 1 kreds i Aalborg. Næste kreds kan så være Nørresundby. Så Brønderslev og længere oppe Sæby, Frederikshavn, Hjørring, Hirtshals, Skagen. Og længere mod syd f.eks. Rebild, Hobro, Randers, Aarhus, Horsens. Hver kreds med sine egne love og sin egen helt selvstændige administration. Hvor alt regeres og styres lokalt, så alle kan komme i kontakt med magthaverne. Kun de absolut store ting som militær, infrastruktur, miljø o.s.v. skal besluttes og styres centralt. Men langt det meste bør besluttes lokalt. :yes:

Men ja, meget gerne 100-200 kredse i Danmark.  Ok, 200 er nok mange for Danmark, men så lad os bare sige 50 for at være realistiske. Og i Norden er der så måske 200 kredse. Små stater eller bystater. Lidt ligesom Italien i gamle dage var små bystater. :yes:

Jeg ved godt, at det er lidt utopisk i dag. Men i gamle dage var det jo sådan verden fungerede. Små lokale stammer og sammfund med hver deres skikke og brug.

Uanset hvad, synes jeg at vi bør bestræbe os på at få mere nærdemokrati og at bekæmpe globaliseringen.

Dette debatoplæg er også lidt en provokation. Men jeg mener i store træk, hvad jeg skriver. Jeg mener, at det er forkert, at det er umuligt at kommunikere med magthaverne. Jeg skriver tit til dem og får aldrig noget seriøst svar. Det vil jeg altså ikke finde mig i. Når magthaverne ikke gider lytte på mig, så gider jeg heller ikke efterleve deres love og påbud. Deres love og påbud mister fuldstændigt legitimitet, når de ikke gider svare på mine mails.

Hvis du allerede er lovløs, så forstår jeg ikke, hvorfor du ikke købte den med Jomfru Anegade kredsen  :smile1:

Hvor tit snakker du så med borgmesteren i Ålborg? - set i lyset af at du vil have kredse af den størrelse.

politisk ukorrekt

• Gæst
Hvis du allerede er lovløs, så forstår jeg ikke, hvorfor du ikke købte den med Jomfru Anegade kredsen  :smile1:

Hvor tit snakker du så med borgmesteren i Ålborg? - set i lyset af at du vil have kredse af den størrelse.

Jeg er enig i, at Aalborg sådan set er en lidt for stor enhed, da der bor 213.000 i kommunen. Det er faktisk lidt for mange. Derfor skal Aalborg Kommune også opdeles i minimum to og gerne tre kredse. Så det bliver nemmere at komme i kontakt med borgmesteren.

Jeg ser dog i bybilledet tit Per Clausen. Mødte ham så sent som for en uge siden (snakkede ikke med ham, men gik lige forbi ham). Og jeg har også korresponderet med Aalborgs viceborgmester, som jeg i en video beskyldte for at være reptilian. Hvilket medførte en meningsudveksling med ham, hvor vi gik lidt til hinanden. Men det viste dog, at det faktisk var muligt for mig at komme i dialog med viceborgmesteren. Men det bør være endnu nemmere, så derfor opdeler jeg gerne Aalborg Kommune i 2-3 yderligere enheder.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    75.6%
    • Vis profil

Jeg er enig i, at Aalborg sådan set er en lidt for stor enhed, da der bor 213.000 i kommunen. Det er faktisk lidt for mange. Derfor skal Aalborg Kommune også opdeles i minimum to og gerne tre kredse. Så det bliver nemmere at komme i kontakt med borgmesteren.

Jeg ser dog i bybilledet tit Per Clausen. Mødte ham så sent som for en uge siden (snakkede ikke med ham, men gik lige forbi ham). Og jeg har også korresponderet med Aalborgs viceborgmester, som jeg i en video beskyldte for at være reptilian. Hvilket medførte en meningsudveksling med ham, hvor vi gik lidt til hinanden. Men det viste dog, at det faktisk var muligt for mig at komme i dialog med viceborgmesteren. Men det bør være endnu nemmere, så derfor opdeler jeg gerne Aalborg Kommune i 2-3 yderligere enheder.

Næsten hvem som helst ville kunne gøre jer til en koloni.

politisk ukorrekt

• Gæst

Nej. Fordi de eneste verdensomspændende love, der skal gælde i mit samfund, er, at krige skal forbydes. Og alle våben skal forbydes. F.eks. foreslår jeg, at hvis f.eks. USA fremstiller våben, så skal USA´s præsident 100 år i fængsel. Så er der ingen der tør fremstille våben mere.

Det samme med krige. Hvis f.eks. Danmark´s statsminister (eller en lokal bystats høvding) kaster sit folk ud i en krig, så skal han i fængsel med det samme. I mit samfund var Anders Fogh blevet dømt til 100 års fængsel for at kaste Danmark ud i den ulovlige Irak-krig.

Nu er jeg dog egentlig ikke tilhænger af fængsel. Jeg går mere ind for fodlænker og den slags. Men som jeg har nævnt før, så ved meget alvorlige forbrydelser kan fængsel godt forsvares. Forbrydelser imod menneskeheden f.eks.
« Senest Redigeret: Januar 12, 2018, 11:11:56 am af politisk ukorrekt »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    75.6%
    • Vis profil

Nej. Fordi de eneste verdensomspændende love, der skal gælde i mit samfund, er, at krige skal forbydes. Og alle våben skal forbydes. F.eks. foreslår jeg, at hvis f.eks. USA fremstiller våben, så skal USA´s præsident 100 år i fængsel. Så er der ingen der tør fremstille våben mere.

Har du tænkt over, at det kræver noget at forbyde krige?

politisk ukorrekt

• Gæst
Wow, spændende læsning. Der er vidst ikke meget der har forandret sig her.
VIGTIGT: Alex Jones kombineres med min hobby her: https://www.youtube.com/watch?v=GmwQb_u_r6U

Selvfølgelig virker Alex Jones´produkter ikke. Han er controlled opposition og meget af det, han står for er fup og svindel. Dog mikset med sandhed. :yes:

Jeg er overbevist om at Staten Gentofte er enig i at de ikke skal betale til resten af landet og skal have en 1% selskabsskat.
På Islands-Brygges parlament spurgte de gentagende gange om hvem der vil tvinge dem til at stoppe deres produktion af våben og hvem der vil gribe ind hvis Tårnby-stor-stat skulle stemme sig ind som en Brygge-republik.
KøbenhavnCistan vil gerne vide hvordan man afvæbner andre lande, da Sudans millitær og oprørsbevægelser sagde nej.

Staten Gentofte skal da have lov til ikke at opkræve skat. Og så kan de passe sig selv i deres egen lille velhaveridyl. Mens vi andre slipper for deres snobberi. Win Win. :blum:

Med hensyn til at stoppe de enkelte bystaters produktion af våben, så er det et af de få områder, hvor jeg går ind for en verdensomspændende kontrol. Kontrollen skal kun gælde krig, våben og den slags, som vedrører hele planeten. Også miljø måske. Kort sagt de områder, hvor man ikke kan egotrippe, fordi det vil have for store konsekvenser for alle de andre bystater. Men så længe den enkelte bystats egotrip ikke går ud over andre, skal de have lov at egotrippe. Derfor skal Gentofte Bystat have lov at kræve 0% i skat. :yes:

Bekymrede borgere spørger om svar-pligten gælder for samtlige borgere på alle henvendelser, eller om det kun er samtligt politiske valgte som personligt skal svare på alt eller kun by-stats-ledere? Og hvad nu hvis en bys lokale lovgivning afskaffer denne svar-pligt.

Jeg vil sådan set ikke tvinge de enkelte bystater til at have svarpligt. Men jeg argumenterer for, at der er alt andet lige større chancer for at komme i dialog med magthaverne, jo kortere kommandovejen er op til toppen. Så kan du kalde det svarpligt eller ej. Men det er uhøfligt ikke at svare, når man står face to face med folk, der stiller én et spørgsmål. Jo kortere kommandovejen er, jo sværere er det for magthaverne at tale udenom og at ignorere henvendelser fra borgerne.

Efter en snak med Mette Fredriksen!
Mette Fredriksen understreger at hun personligt svarer og inviterer samtlige representanter for lokal-afdelinger af Socialdemokratiet, men da hun modtager 100-200 henvendelser dagligt som handler om "alt muligt mærkeligt" filtrerer hendes medarbejdere meget "støj" fra. Hun lyder bekymret over at hun har ignoreret gentagende af dine henvendelser, og spørger hvilken lokalgruppe du er en del af og hvor mange medlemmer din organisation har...
... hun mener at hvis du ønsker at snakke om Illuminati og Øgle-mennesker bør du kontakte de borgerlige, da hun ikke mener nogen i Socialdemokratiet har nogen brugbar viden. (Jeg tog mig den frihed at afvise hendes Terapeut forslag og insistere på at der måtte være nogen der tog politisk ansvar.)
Hun var meget tydelig i at hun ikke drikker eller bader i blod og hun mener ikke at Danmark skal have hverken djævle-tilbedelse eller traditionel satanisme som stats-religion. Hun er ked af hendes "alderstegn" og bruger en god foundation til at skjule dem, men hun er villig til at give det et forsøg hvis du kender et produkt der kan købes i Matas eller lignende der indeholder kunstigt fremstillet barneblod. Hun vil ikke lægge penge i produkter der indeholder det fra faktiske børn, da hun ikke bryder sig ikke om tanken om at børn bliver brugt som produktions-dyr.
Hun er dog villig til at tage en debat med relevante organisationer om en større opdeling af kirke og stat.
Mette går ikke ind for en befolkningsreduktion men arbejder aktivt (desværre ikke nært med mig) på at få fødselstallet i Danmark til at stige. Hun går heller ikke ind for at ensrette alle mennesker, men mener at DFs, og Nye Borgerliges Assimilation i stedet for Integration dækker det.

Vi snakkede om mange flere emner på de 25 min. Jeg har optagelsen af samtalen, inkl den første del hvor hun grinede (nuttet), spurgte om jeg var seriøs og overvejede om hun skulle forlade mødet eller fortsætte samtalen.
[/b]

Du får dog en LIKE denne gang. Fordi du har gjort dig umage med at forfatte et sjovt og sarkastisk indlæg, som jeg godt kan se det morsomme i. Selvom jeg godt ved, at du gør grin med mit forslag. :blum:

Dette debatoplæg er nu ikke bare fis og ballade. Men vi kan kalde det en provokation, fordi jeg gerne vil stille spørgsmålstegn ved om den samfundsmodel, vi har her i vesten, nødvendigvis er den rigtige. Derfor bør der være plads til måske utopiske ideer og tankespind. :yes:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    75.6%
    • Vis profil
Stem på Øgle-Bob og få mere solskin
« Svar #13 Dato: Januar 13, 2018, 12:53:28 am »
Stem på Borgerlisten Frit Ålborg og giv pensionisterne 10% mere solskin.

Tid til forandring

Pensionisterne har længe nok været blege under gammelpartierne, så vær med til at give dem mere kulør.

Hvorfor stiller du ikke op til valget, så får du politikerne i tale.
« Senest Redigeret: Januar 13, 2018, 12:57:11 am af Anklageren »

politisk ukorrekt

• Gæst
Sv: Stem på Øgle-Bob og få mere solskin
« Svar #14 Dato: Januar 13, 2018, 01:14:53 am »
Stem på Borgerlisten Frit Ålborg og giv pensionisterne 10% mere solskin.

Tid til forandring

Pensionisterne har længe nok været blege under gammelpartierne, så vær med til at give dem mere kulør.

Hvorfor stiller du ikke op til valget, så får du politikerne i tale.

Jeg er ikke korrupt nok til at nå langt i politik. Kun korrupte psykopater kan nå langt i den verden. Fordi man skal indgå studehandler og indgå en masse uacceptable kompromisser for at nå langt. Og så skal man være stræbertypen med spidse albuer, hvad jeg ikke er. Jeg er en tilbagelænet afslappet type, der ikke gider kæmpe mig frem i flokken. Jeg trives bedst som den frie fugl, der står udenfor og betragter og analyserer det hele. Enespænderen, der ikke gider være en del af flokken, men går sine egne veje. Sådan en type har ikke en kinamands chance i politik, hvor det gælder om at indgå alliancer og fedte sig frem. :yes:

Man skulle tro du selv var lidt den type, siden du har bosat dig på Grønland. Langt væk fra det hele. :blum:
« Senest Redigeret: Januar 13, 2018, 01:16:41 am af politisk ukorrekt »