Forfatter Emne: Beskidt Helga  (Læst 196 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    71.8%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Beskidt Helga
« Dato: December 23, 2017, 03:18:51 pm »
I min barndomsby var der tre originaler

Den ene var Beskidt Helga, som var den eneste hjemløse i byen, og hun gik rundt og klarede sig, som hun bedst kunne. Som navnet antyder, så var personlig hygiejne ikke hendes stærke side.

Engang blev hun anholdt af politiet og tvangsvasket på sygehuset. Det syntes jeg simpelthen som barn, var et forfærdeligt overgreb på den personlige frihed.

Nu kan jeg godt se, at det socialdemokratiske samfund var meget bedre end det borgerlige samfund i dag, hvor der er så mange hjemløse, at ingen tænker på at vaske dem, selvom samfundet er meget rigere i dag.

Den anden original var kunstmaler, men ham kunne man nu lige så tit træffe i andre jyske byer. Jeg kiggede tit på ham, når han malede, for det gjorde han på gaden. Det tog ikke mange minutter at lave et billede, som han solgte, mens det stadig var vådt, for at få råd til snaps. 

Han blev tosset i hovedet af den rene alkohol, og så kunne man se ham ligge på knæ og bede til vejskiltene.

Den tredje original var Tosse-Tommy, som gik hen af gaden - snurrede rundt, mens han vendte ansigtet imod himlen og sagde AHHHHHHHHHHH. Ham kunne ingen komme i kontakt med.

Man var meget mere tolerant dengang

Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.6%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
Sv: Beskidt Helga
« Svar #1 Dato: December 23, 2017, 04:52:27 pm »
Nu du snakker om hygiejne.... jeg havde en kollega engang i forrige århundrede, ugift og boede hjemme hos sin gamle mor, som sørgede for ham. Men da hun døde, var der ikke længere nogen, som fortalte ham, at han skulle i bad eller tage rent tøj på, så han gik i det samme arbejdstøj uge efter uge på arbejdet og skiftede til det samme private tøj hver eneste dag.
Det gik ikke i længden, for han stank efterhånden værre end en ulykke, så enden på det blev, at han på tillidsmandens foranledning blev gennet i bad en gang om ugen, hvor han ved samme lejlighed fik et sæt nyt arbejdstøj. Hans civile tøj kunne man selvfølgelig ikke rigtig gøre noget ved, så de øvrige passagerer i bussen måtte finde sig i stanken, indtil han selv på et tidspunkt kom i tanke om, at han havde mere end ét sæt tøj i klædeskabet.
I'm a Troll