Du linkede selv til en artikel, hvor forældrene annoncerede, at de ville hive deres børn væk fra undervisningen kl. 10:00 i dag tirsdag. Det var ganske almindelig skoledag i dag.
Citat fra: Lunavecchia efter December 19, 2017, 10:46:21 pmDu linkede selv til en artikel, hvor forældrene annoncerede, at de ville hive deres børn væk fra undervisningen kl. 10:00 i dag tirsdag. Det var ganske almindelig skoledag i dag.Hvad respekten fra den ene eller den anden side angår, var det et flertal i Skolebestyrelsen, som støttede op om beslutningen, eller skal der afholdes urafstemning blandt alle forældre, hver gang der skal foretages noget i skolens regi, såsom udflugter, lejrskoler eller julegudstjenester?Og i så fald, ville de forældre, som eventuelt kom i mindretal, trodse flertallet, hive deres børn ud af skolen og lave deres egne arrangementer?Under alle omstændigheder fik et fåtal af forældrene på Gribskolen deres 15 minutters flygtige berømmelse, selv om der hverken var præst eller orgelmusik, og ej heller et fyldt kirkerum, men i det mindste lykkedes det dem at komme i avisen.http://www.netavisengribskov.dk/foraeldre-afhentede-boernene-til-julegudstjeneste/Der er 576 børn, og 40 deltog i demonstrationen.
Du linkede selv til en artikel, hvor forældrene annoncerede, at de ville hive deres børn væk fra undervisningen kl. 10:00 i dag tirsdag. Det var ganske almindelig skoledag i dag.Hvad respekten fra den ene eller den anden side angår, var det et flertal i Skolebestyrelsen, som støttede op om beslutningen, eller skal der afholdes urafstemning blandt alle forældre, hver gang der skal foretages noget i skolens regi, såsom udflugter, lejrskoler eller julegudstjenester?Og i så fald, ville de forældre, som eventuelt kom i mindretal, trodse flertallet, hive deres børn ud af skolen og lave deres egne arrangementer?Under alle omstændigheder fik et fåtal af forældrene på Gribskolen deres 15 minutters flygtige berømmelse, selv om der hverken var præst eller orgelmusik, og ej heller et fyldt kirkerum, men i det mindste lykkedes det dem at komme i avisen.http://www.netavisengribskov.dk/foraeldre-afhentede-boernene-til-julegudstjeneste/
LunavecchiaCitérDu linkede selv til en artikel, hvor forældrene annoncerede, at de ville hive deres børn væk fra undervisningen kl. 10:00 i dag tirsdag. Det var ganske almindelig skoledag i dag.Her hvor jeg bor, var det sidste skoledag - før juleferien, så IKKE en almindelig skoledag !Jeg syntes det var flot, at så mange børn, fik lov til, at komme i kirke, som de plejer - til trods for, at skolen ville have forhindret det.For det første, er det kun de små klasser, der går i kirke til jul, for det andet, består klasserne jo, som bekendt... af mange elever, med andre trosretninger. Dejlige billeder - en lille landsbykirke, næsten fyldt op, af glade børn Jeg forstår godt, at præsten ikke ville blande sig, i konflikten - men graveren ringede med kirkeklokkerne, så julestemningen har jo været god
Forældrene kunne have aftalt med præsten, at børnene kom til julegudstjeneste efter skoletid. Det ville nok have været omkring klokken 11.30.Så kunne de have fulgt børnene ned til kirken - og præsten ville også have været med.Alle der havde lyst, var kommet i kirke, ligesom de plejer - og der havde været 400 børn i stedet for 40 børn.Hvorfor var forældrene til de 40 børn i kirken ikke tilfredse med jule-traditionen i år - ligesom den plejer at være?I starten troede jeg, at striden mest handlede om den gamle juletradition - men alle kan blive klogere.
Jeg har et meget bedre forslag = Pædagogerne skulle ikke have aflyst julegudstjenesten "hen over hovedet" på præst / børn / forældre !!
- i går gik de, som jeg skrev - ( forbi hvor jeg bor ) med nissehuer på, og så havde de fået juleferie.