Forfatter Emne: De københavnske S-tog skal privatiseres  (Læst 193 gange)

Offline Anklageren (OP)

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 17346
  • Activity:
    93.4%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
De københavnske S-tog skal privatiseres
« Dato: December 13, 2017, 11:19:05 am »
Citat: "Transportminister Ole Birk Olesen (LA) fremhæver erfaringerne fra udbuddet af strækninger i Jylland – blandt andet Aarhus – Herning, som inspirationskilde.
- Vi kan bygge videre på de gode erfaringer vi har med den midt og vestjyske togdrift, hvor der er høj punktlighed og høj passagertilfredshed", siger han.

Han er jo også fra Liberal Alliance, for er det nu sandt, at erfaringerne er så gode med Arriva på strækningen Aarhus – Herning?

29. juli 2017 Problemerne fortsætter hos Arriva: Flere togafgange mellem Herning og Aarhus forsinket

HERNING Der var store problemer med at få togene til at køre mellem Herning og Aarhus fredag eftermiddag. Det samme gælder i dag, lørdag.

Arriva har problemer med fjernstyringen af signalerne på ruten, så flere tog kører i øjeblikket med forsinkelse.

Det oplyser Arriva lørdag morgen. Togene begyndte fredag at køre igen senere på dagen, men der var pæne forsinkelser i timerne efter, og det ser nu altså ud til at fortsætte.

https://www.aoh.dk/artikel/problemerne-fortstter-hos-arriva-flere-togafgange-mellem-herning-og-aarhus-forsinket

06. december 2017 Arriva-problemer mellem Herning og Aarhus

TRAFIK Hvis man skal med toget mellem Herning og Aarhus, så skal man væbne sig med tålmodighed denne morgen.

Arriva meddeler, at der er forsinkelser, og at det skyldes signalproblemer.

Det er overskæringen ved Funder, ikke rigtig fungerer.

Der er ingen tidshorisont for, hvornår problemerne ventes løst.

https://www.aoh.dk/artikel/arriva-problemer-mellem-herning-og-aarhus


Det er et problem, at man ikke kan regne med, hvad ministrene siger.

DSB kører med overskud, og der er elendige erfaringer med den sidste privatisering af DSB. Der gik ikke en dag, uden avisforsiderne og TV-nyhederne var klar med nye friske historier om DSBFirst-skandalen for 6 år siden.

Den privatisering var så dyr for DSB, at de fik underskud. Nu har DSB overskud igen, og Liberal Alliance har vistnok tænkt sig at ødelægge det igen. Ingen problemer, danskerne betaler.

Det virker som om de norske politikere ikke lyver så meget.

Da købet af hundedyre F35-fly skulle besluttes. Den danske regeringen antog forud for beslutningen, at hvert F-35 årligt kunne præstere 250 flyvetimer. Norske Forsvarsdepartementet regner med blot 167 flyvetimer per fly om året.

Det er en skam, at alting er så dyrt i Norge, ellers ville jeg overveje at flytte derop. Jeg vil ofre 50 kr. på en lottokupon til jul - selvom jeg ved, at det nok er en dårlig investering.




Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor