Forfatter Emne: Afsmeltning eller Nedsmeltning.  (Læst 469 gange)

Offline Lunavecchia (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.4%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
Afsmeltning eller Nedsmeltning.
« Dato: Juni 13, 2018, 07:25:01 pm »
Her har vi et billede af Antarktis.

https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/ny-rapport-antarktis-afsmeltning-er-tredoblet

Hvis afsmeltningen fremover foregår i samme tempo som nu eller måske endda accelererer, er der en god chance for, at en vis herre får det "skjulte kontinent" at se, inden han stiller sutskoene.
I'm a Troll

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    15%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
Sv: Afsmeltning eller Nedsmeltning.
« Svar #1 Dato: Juni 13, 2018, 07:50:57 pm »
Gys!
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
Er det ikke også varmt i Danmark
« Svar #2 Dato: Juni 13, 2018, 11:22:23 pm »
Her har vi et billede af Antarktis.

https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/ny-rapport-antarktis-afsmeltning-er-tredoblet

Hvis afsmeltningen fremover foregår i samme tempo som nu eller måske endda accelererer, er der en god chance for, at en vis herre får det "skjulte kontinent" at se, inden han stiller sutskoene.

Jeg ved godt at varme i maj og juni bare er vejr - men når man slår varmerekorder, så er det måske også "klima".

Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.2%
  • Country: aq
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Juni 14, 2018, 12:21:53 am »
Her er en artikel fra oktober 2014. Den handler om en rekordstor isudbredelse for tredje år i træk.
https://jyllands-posten.dk/nyviden/ECE7101973/antarktis-har-sat-uventet-isrekord/

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Det er der ikke noget underligt ved
« Svar #4 Dato: Juni 14, 2018, 12:40:18 am »
Her er en artikel fra oktober 2014. Den handler om en rekordstor isudbredelse for tredje år i træk.
https://jyllands-posten.dk/nyviden/ECE7101973/antarktis-har-sat-uventet-isrekord/

I år forventes den grønlandske indlandsis at vokse, og det skyldes, at det har sneet særlig meget.

Når man taler om global opvarmning, så taler man ikke om at temperaturen vil vokse konstant. Naturen er dynamisk, så man taler om, hvordan det er på langt sigt.

Ingen, der argumenterer med, at isen er vokset et år eller et par år et sted - som bevis for, at den globale opvarmning er fake - er seriøse.

Man skal se det i et større perspektiv, for der er forskel på vejr og klima.

Man siger jo heller ikke, at Danmark er ved at få et koldere klima, fordi der er isvinter et år eller to.

Offline Reptil Formskifter

• Senior medlem
  • Activity:
    29.4%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Juni 14, 2018, 01:24:25 am »
Jeg kan anbefale bogen THE GREEN GOSPEL. Der afsløres det, at den globale opvarmning er én stor fed løgn. Temperaturen er slet ikke steget spor de sidste tyve år.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Juni 14, 2018, 02:37:24 am »
Jeg kan anbefale bogen THE GREEN GOSPEL. Der afsløres det, at den globale opvarmning er én stor fed løgn. Temperaturen er slet ikke steget spor de sidste tyve år.

Det kan du ikke bilde grønlændere ind, for de kan se, at isen smelter  :smile1:

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    8%
  • Country: dk
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Juni 14, 2018, 09:44:20 am »

Hvordan vil du så forklare, at isen i Antarktis, iflg. alle smelter med forrygende fart. Hørte også at denne smeltning, får større effekt på DK, end smeltningen af den grønlandske indlandsis. Denne går så ud over den sydlige halvkugle i stedet; og her kan jeg ikke lige følge med, men klodens middeltemp. ER altså steget
https://www.dmi.dk/klima/klimaet-frem-til-i-dag/globalt/

Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

Offline Marius, the giraffe

• Fuld medlem
  • Activity:
    0.8%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Juli 15, 2018, 12:17:27 pm »

Det kan du ikke bilde grønlændere ind, for de kan se, at isen smelter  :smile1:

Jeg er enig med Anklageren her…

Jeg var til et foredrag på et lokalt Grønlands bibliotek, afholdt at 3 amerikanske videnskabsfolk, der netop havde overfløjet hele det nordlige Grønland, for at måle iskappens tykkelse.

Foredraget blev afholdt som tak til byen for pæn behandling, og var et sammendrag af de resultater de havde målt.

De havde målt at iskappen tykkelse i snit var aftaget med 70 meter på 8 år (som jeg husker det)
Samtidig viste de grafisk deres iskerneboringer at jordens CO2 indhold, gennem de sidste 300.000 år.
Her kunne man se at der siden 60’erne skete en pervers for øgning af CO2 indholdet, der nærmest fik grafen til at gå out-of.scale.

På forespørgsel fra salen, om den menneskeskabte indflydelse på begge parametre, ville forskerne ikke svare – de var forskere og forholdt sig kun til målte værdier, og  gisnede ikke om årsag og konsekvens.

Med til historien høre dog retfærdigvis også, at man ikke tilnærmelsesvis kunne påvise samme reduktion i kappetykkelsen i Nord Canada – så der er sikkert flere ting der spiller ind… 

For mit eget vedkommende er jeg dog ikke det mindste i tvivl om, at der er sket noget drastisk i verden gennem de sidste 50 år…
//MTG