Forfatter Emne: Hvad synes I om urbaniseringen?  (Læst 579 gange)

politisk ukorrekt

• Gæst
Hvad synes I om urbaniseringen?
« Dato: November 29, 2017, 03:49:37 am »
I de senere årtier har vi set en flugt fra landet og de mindre byer ind mod de større byer. Så Danmarks 10-15 største byer er alle vokset en del (minus måske Esbjerg, der sjovt nok er gået i stampe) de senere årtier. København nærmer sig 1,3 millioner indbyggere. Aarhus har nu ca. 269.000 indbyggere, Odense ca. 176.000 og Aalborg ca. 136.000. Og tendensen er, at de alle bliver større og større. Så forvent at i 2030 vil Kbh. måske have 1,5 mio indbyggere, Aarhus 290.000, Odense 195.000 og Aalborg måske 150.000. Sådan går udviklingen jo.

Men er det en ønskværdig udvikling? Problemet, som jeg ser det, er at udviklingen sker på bekostning af de små samfund og udkants-Danmark. Vi danskere bliver jo IKKE flere og flere, tværtimod. Grunden til at indbyggertallet i Danmark stiger er indvandringen. Så væksten er betinget af, at vi får flere og flere indvandrere og at folk flytter fra de små byer og mindre samfund. Er det prisen værd?

Samtidig er der dog også noget fedt ved storbyer, indrømmet. Det er jo derfor jeg selv har bosat mig i én af landets største byer. Fordi jeg jo egentlig helst ikke vil undvære alle de tilbud af alskens slags, der er i de større byer...

Jeg er dog også bevidst om ulemperne ved storbyerne. Larmen, forureningen, et øget stressniveau, man kommer hinanden mindre ved o.s.v. F.eks. snakker jeg aldrig med mine naboer (men de er altså også nogle unge festaber alle sammen!). Mens min bror, der bor i en mindre by, snakker med sine naboer. Det er vel forskellen på at bo i en mindre by og i en storby. F.eks. udviklede jeg astma i de år, jeg boede midt i Kbh. Og da jeg flyttede til Jylland igen, aftog astmasymptomerne sjovt nok. Selvom jeg nu stadig bor i en større by. Men dog er der betydeligt mindre forurening her end midt i Kbh, hvor jeg boede i en del år. Dertil kommer mobilstrålningen fra de farlige trådløse teknologier. Den er meget skummel og årsagen til, at så mange får kræft og Alzheimers i disse år. Og især i de større byer er det et helvede med mobilstrålningen fra mobiltelefoner og mobilmaster, da du ikke kan undgå mobilstrålningen, for den er OVERALT.
« Senest Redigeret: November 29, 2017, 03:59:40 am af politisk ukorrekt »

Offline kirstenelisabeth

• Senior medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
Sv: Hvad synes I om urbaniseringen?
« Svar #1 Dato: November 29, 2017, 02:22:08 pm »
Jeg synes også, at det er dumt, at så mange ønsker at flytte fra landet og ind til byerne.

Man må se på grundene til, at folk gør det:

Jeg har hørt, at det betyder meget, når skoler og børneinstitutioner bliver lukket.

Det må jo også betyde noget, at de små lokale hospitaler lukker, og der bliver langt til
skadestuer.

Jeg mener også, at det vil være en god ide at åbne uddannelsesinstitutioner langt væk fra
storbyerne.  Man har i de senere årtier gjort det modsatte og lukket f.eks. flere seminarier
i små jyske samfund, det synes jeg ikke, at man skulle have gjort.

Desuden synes jeg, at man må oprette kulturhuse og biblioteker i de små samfund, den slags tiltrækker unge mennesker.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    55.2%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: November 30, 2017, 03:30:04 pm »
Alle de forslag er kommunale omkostninger.
Men vil de acceptere at skatten så bliver højere i de områder?

Jeg kender dem også. Den ene sætning er :"Lavere skatter!" Den anden sætning er: "Bedre offentlig service". Det bliver de ved med at gentage, som om de stammer.

Der gøres i forvejen meget økonomisk for at holde liv i håbløst udkantsdanmark. Med statstilskud til privatskoler, med tihørende offentligt bekostet transport af børnene til skolen. Sjovt nok er det Venstre, som er de mest ivrige med den slags tilskud. De kalder sig ellers liberale.

Og så er der en ordning med tilskud til nedrivning af faldefærdige huse på landet. For at holde ejendomspriserne kunstigt oppe. En Wenstrebonde i mit nabolag har købt tre huse billigt, som han så lader forfalde for at score gevinsten.
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline Frederico

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: November 30, 2017, 09:59:43 pm »
I de senere årtier har vi set en flugt fra landet og de mindre byer ind mod de større byer. Så Danmarks 10-15 største byer er alle vokset en del (minus måske Esbjerg, der sjovt nok er gået i stampe) de senere årtier. København nærmer sig 1,3 millioner indbyggere. Aarhus har nu ca. 269.000 indbyggere, Odense ca. 176.000 og Aalborg ca. 136.000. Og tendensen er, at de alle bliver større og større. Så forvent at i 2030 vil Kbh. måske have 1,5 mio indbyggere, Aarhus 290.000, Odense 195.000 og Aalborg måske 150.000. Sådan går udviklingen jo.

Men er det en ønskværdig udvikling? Problemet, som jeg ser det, er at udviklingen sker på bekostning af de små samfund og udkants-Danmark. Vi danskere bliver jo IKKE flere og flere, tværtimod. Grunden til at indbyggertallet i Danmark stiger er indvandringen. Så væksten er betinget af, at vi får flere og flere indvandrere og at folk flytter fra de små byer og mindre samfund. Er det prisen værd?

Samtidig er der dog også noget fedt ved storbyer, indrømmet. Det er jo derfor jeg selv har bosat mig i én af landets største byer. Fordi jeg jo egentlig helst ikke vil undvære alle de tilbud af alskens slags, der er i de større byer...

Jeg er dog også bevidst om ulemperne ved storbyerne. Larmen, forureningen, et øget stressniveau, man kommer hinanden mindre ved o.s.v. F.eks. snakker jeg aldrig med mine naboer (men de er altså også nogle unge festaber alle sammen!). Mens min bror, der bor i en mindre by, snakker med sine naboer. Det er vel forskellen på at bo i en mindre by og i en storby. F.eks. udviklede jeg astma i de år, jeg boede midt i Kbh. Og da jeg flyttede til Jylland igen, aftog astmasymptomerne sjovt nok. Selvom jeg nu stadig bor i en større by. Men dog er der betydeligt mindre forurening her end midt i Kbh, hvor jeg boede i en del år. Dertil kommer mobilstrålningen fra de farlige trådløse teknologier. Den er meget skummel og årsagen til, at så mange får kræft og Alzheimers i disse år. Og især i de større byer er det et helvede med mobilstrålningen fra mobiltelefoner og mobilmaster, da du ikke kan undgå mobilstrålningen, for den er OVERALT.

Spændende emne, især det med mobilstrålingen, men det vender jeg tilbage til senere med nogle betragtninger :yes:

Urbaniseringen, tja, det er jo en del af en langvarig historisk udvikling, som startede, da vi blev bønder helt tilbage i stenalderen. Dengang besluttede vi mennesker os for at blive på samme sted, så man kunne dyrke jorden der. Så kunne man jo ikke blive ved med at flytte rundt hele tiden, som man havde gjort tidligere, hvor man fulgte dyreflokke  som man jagede. Så på den måde så er vores moderne bysamfund jo rødder langt tilbage i historien.

Men hvis jeg skal forholde mig til mig selv og den tid, jeg kender og lever i, altså nutiden, så vil jeg sige, at jeg egentlig kan se det charmerende i begge dele - både livet på landet og i byen. Der er så mange der har så travlt i dag, så jeg tror nu at de fleste ville have godt af en lille tur ud på landet fra tid til anden. :yes: Er der noget mere afslappende end de åbne vidder og fugles kvidren. Ja ok, nu skal det ikke lyde som om jeg er sådan en gammel gubbe, der bare ønsker at sidde og kigge ud over en sø og ryge pipbe  :hyper: For det mener jeg da bestemt ikke, jeg er blevet endnu. Men det er jo noik meget naturligt at man med alderen kommer til at geare lidt ned.

Der er jeg nu ikke nået til endnu, jeg nyder storbylivet, for det passer meget bedre til mig med den enspænderlivsstil, jeg altid har haft. Her i byen kan jeg møde mange forskellige mennesker og også mange der ikke ligner mig, og det synes jeg er spændende. Hvorfor skulle jeg kun omgive mig med nogen, der ligner mig selv, for det kender jeg jo allerede.

Noget andet er så det med, at vi borgere er meget nemmere at styre, når vi bor klumpet sammen i byerne, og det er her mobiltelefonstråling kommer ind i billedet. Jeg tror ikke vi i virkeligheden ved, hvordan den slags stråling kan bruges. Eller det vil sige, jeg tror ikke vi såkaldt almindelige mennesker ved det. For I kan godt være sikker på at magteliten for længe siden har fundet ud af, hvordan de kan påvirke os gennem stråling og manipulere med os. Den slags arbejdede russerne med, og når de har gjort det så har vi andre jo nok også. Men det får vi aldrig noget at høre om.

Så måske er det mere sikkert at bo på landet, men så må man gå på kompromis med alle de sjove og spændende oplevelser, der er ved ar bo i en stor by. Så egentlig ved jeg ikke, hvilket senarie, der er bedst. Det bedste ville vel være, at vi fik klarhed over, om myndighederne forsøger at manipulere os gennem mobilstråling, hvilket der er meget, der taler for.

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #4 Dato: November 30, 2017, 10:29:36 pm »
Spændende emne, især det med mobilstrålingen, men det vender jeg tilbage til senere med nogle betragtninger :yes:

:yes:

Urbaniseringen, tja, det er jo en del af en langvarig historisk udvikling, som startede, da vi blev bønder helt tilbage i stenalderen. Dengang besluttede vi mennesker os for at blive på samme sted, så man kunne dyrke jorden der. Så kunne man jo ikke blive ved med at flytte rundt hele tiden, som man havde gjort tidligere, hvor man fulgte dyreflokke  som man jagede. Så på den måde så er vores moderne bysamfund jo rødder langt tilbage i historien.

Sandt. Der er skam da og da skam ej heller noget galt med urbaniseringen i sig selv. Men jeg synes måske bare, at det er ved at tage overhånd. Så vilkårerne for folk på landet og i de små byer forringes mere og mere. Det er min påstand, at mange tvinges til storbyerne, fordi der ikke længere er tilstrækkeligt med service i de mindre byer. Det er ikke fordi, de gerne vil væk fra deres hjemstavn. Men de tvinges væk på grund af arbejdsløshed, ingen skoler til børnene, dårlig lægehjælp i lokalområdet o.s.v. F.eks. er der mange mindre byer her i Nordjylland hvor de nærmest kun har én praktiserende læge til hele byen. Og hvis han bliver syg eller kradser af, er de på den. :hyper:

Men hvis jeg skal forholde mig til mig selv og den tid, jeg kender og lever i, altså nutiden, så vil jeg sige, at jeg egentlig kan se det charmerende i begge dele - både livet på landet og i byen. Der er så mange der har så travlt i dag, så jeg tror nu at de fleste ville have godt af en lille tur ud på landet fra tid til anden. :yes: Er der noget mere afslappende end de åbne vidder og fugles kvidren. Ja ok, nu skal det ikke lyde som om jeg er sådan en gammel gubbe, der bare ønsker at sidde og kigge ud over en sø og ryge pipbe  :hyper: For det mener jeg da bestemt ikke, jeg er blevet endnu. Men det er jo noik meget naturligt at man med alderen kommer til at geare lidt ned.

Da jeg var ung havde jeg vildt travlt med at komme til storbyen. Og hele mit voksne liv har jeg boet i storbyen. Jeg er nok selv mest storbymenneske, da jeg har behov for at der er nogle spændende tilbud og aktiviteter omkring mig. Jeg nyder dog til tider at tage ud af byen for at få lidt frisk luft. Men så savner jeg hurtigt storbyen igen. :yes:

Det ændrer dog ikke ved, at jeg stadig synes, at folk skal have alternativet at bo i de små byer og ude på landet. Man skal ikke manipulere folk ind i storbyerne for enhver pris.

Der er jeg nu ikke nået til endnu, jeg nyder storbylivet, for det passer meget bedre til mig med den enspænderlivsstil, jeg altid har haft. Her i byen kan jeg møde mange forskellige mennesker og også mange der ikke ligner mig, og det synes jeg er spændende. Hvorfor skulle jeg kun omgive mig med nogen, der ligner mig selv, for det kender jeg jo allerede.

Jeg har det omvendt. Jeg er taget til storbyen for at møde nogle, der ligner mig. Fordi i de små landsbyer er der ingen, der er så tossede som mig. :blum:

:hyper:

Ok, det er lidt en spøg. Og dog. Jeg er lidt en speciel type og det er svært for vi specielle typer at finde os til rette i landsbyerne, hvor alle lever ens (villa, volvo og wife).

Noget andet er så det med, at vi borgere er meget nemmere at styre, når vi bor klumpet sammen i byerne, og det er her mobiltelefonstråling kommer ind i billedet. Jeg tror ikke vi i virkeligheden ved, hvordan den slags stråling kan bruges. Eller det vil sige, jeg tror ikke vi såkaldt almindelige mennesker ved det. For I kan godt være sikker på at magteliten for længe siden har fundet ud af, hvordan de kan påvirke os gennem stråling og manipulere med os. Den slags arbejdede russerne med, og når de har gjort det så har vi andre jo nok også. Men det får vi aldrig noget at høre om.

Agenda 21 og nu også Agenda 2030 handler jo om at få folk ind i storbyerne og affolke de mindre byer. Så skal folk leve i små kasser i højhuse og skyskrapere i storbyerne. Det er derfor, de bygger så mange højhuse i de store danske byer for tiden. Her i Aalborg er der højhuseboom. Fordi eliten vil have folk til at bo i små kasser. Som burhøns. Så kan de kontrollere folk gennem wifi og mobilstrålning fra 5G mobilmaster, der indføres om få år. Når disse 5G master indføres, vil vi få det totalitære overvågningssamfund, hvor eliten kan styre os som burhøns. Og både russerne, som du nævner det, og USA kender allerede til, hvordan man udfører mindcontrol/hjernevask gennem mobilmaster og mobilstrålning. Jeg kan opfordre folk til at se den danske Youtube´er Creatrix13´s kanal. Han har en masse om mobilfaren. Og han kommer også ind på, at der er en direkte plan fra regeringernes side om at styre befolkningen gennem mobilstrålning og mobilmaster.

Se evt. filmen Control Factor. Den er officielt science fiction, men whistleblowers har afsløret, at filmen faktisk bare beskriver virkeligheden. CIA er allerede i stand til at udføre samme mindcontrol og hjernevask gennem mobiltelefoni og mobilmaster, som det illustreres i filmen Control Factor. Filmen handler om, at eliten i USA eksperimenterer med at udøve mindcontrol på befolkningen. Og i filmen ser man, hvordan de fra mobilmaster sender nogle bestemte frekvenser ud, så folks hjerner påvirkes. F.eks. får de i filmen startet voldelige optøjer i et kvarter ved at sende negative vibrationer ud via mobilmaster. Og den slags teknologi findes i virkeligheden og anvendes allerede i bl.a. USA. De maseskyderier, vi har set de senere år i USA, er falske flag. Og de laves ved at eliten/CIA udser sig en patsy eller et offer. Og så laver de mindcontrol på ham via mobilstrålning og får ham hjernevasket til at skyde nogle mennesker. Det er falske flag, fordi de tvangstanker, som proppes ind i hovedet på den skydegale person, ikke er hans egne tanker. Men tanker han påduttes via mobilstrålning.

Breivik blev også påduttet tvangstankerne om at begå sin udåd - hjernevasket gennem mobilstrålning. Derfor var terrorangrebet i Norge også et falsk flag. Breivik var i virkeligheden bare en marionetdukke, som ikke havde kontrol over sine egne tanker og handlinger. Han var jo også frimurer, så det forklarer en del. Lur mig om de ikke styrede ham højt oppe fra frimurerlogen. :yes:

Rauni Kilde fra Finland har afsløret alt dette. Hun blev myrdet i 2015 fordi hun afslørede for meget.

384 - Dr. Rauni Kilde (8 of 13): Mind control, mobile phones, zombies, switching, youth, Illum.

https://www.youtube.com/watch?v=10jCh9JNlkc

Så måske er det mere sikkert at bo på landet, men så må man gå på kompromis med alle de sjove og spændende oplevelser, der er ved ar bo i en stor by. Så egentlig ved jeg ikke, hvilket senarie, der er bedst. Det bedste ville vel være, at vi fik klarhed over, om myndighederne forsøger at manipulere os gennem mobilstråling, hvilket der er meget, der taler for.

Jeg foretrækker stadig storbyen, men er bevidst om faren ved mobiler. Derfor bruger jeg kun min mobil et par gange om dagen. Ikke som de unge, der går rundt med mobilos døgnet rundt.
« Senest Redigeret: November 30, 2017, 10:38:48 pm af politisk ukorrekt »