Forfatter Emne: Flygtninge - Jeg fatter det ikke ?  (Læst 6068 gange)

Offline jalmar (OP)

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
  • Køn: Mand
  • uvidenhed blomstrer hos dem der ikke ser helheden.
    • Vis profil
Flygtninge - Jeg fatter det ikke ?
« Dato: December 30, 2014, 03:50:32 pm »
:JC_thinking:

Jeg er et stort spørgsmålstegn, fordi:

Ærligt talt fatter jeg personligt ikke flygtningestrømmen - Hvilke mennesker er det der kommer ?

Jeg fatter især ikke det, at en familiefar kan forlade sin familie - Sin Kone og hans børn ?:
(Men jeg har selvfølgelig heller aldrig stået i samme situation som disse mennesker !)

Med mindre hans familie er i 100% sikkerhed og han selv i stor fare hvis han bliver.

Men hvis den fare er så stor, fordi han har gjort et og andet, hvordan kan hans familie så være i 100% sikkerhed ?

Familien - især kone og børn er jo netop det nemmeste pressionsmiddel mod et menneske, der har forbrudt sig imod et eller andet, i en af de voldsgrupperinger der opererer hjemlandet?

Jeg forstår heller ikke hvorfor man ikke opretter internationalt kontrollerede kontorer der ved hjælp af flygtningefordeling, fjerner en del af det økonomiske incitament, så vi ved, at de flygtninge der kommer, ikke kun kommer af økonomiske grunde, men at de og deres familie virkelig er i fare.

Men der er jo så meget jeg ikke fatter her i livet - Men at for lade kone og børn fatter jeg slet ikke :negative:

Med mindre at de bandit-karteller, der leverer disse stakkels mennesker til de forskellige vestlige lande, lyver lige så stærkt som en gepard kan rende, om fremtidsmulighederne i destinationslandet, hvilket man kunne mistænke .

Men hvorfor hører man så ikke om anmeldelser af de pågældende karteller ?

Men der er jo så meget jeg ikke fatter

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.2%
    • Vis profil
Sv: Flygtninge - Jeg fatter det ikke ?
« Svar #1 Dato: December 30, 2014, 04:33:21 pm »
Jeg fatter det heller ikke Jalmar  :dash3:

http://subsite.fyens.dk/external_links/flugten-til-danmark/

Citat :

I et asylcenter på Fyn sidder syriske Khalil og håber på at få lov at blive i Danmark og få familien hertil.
Nede i Tyrkiet sidder hans kone og fire børn og venter på udfaldet.

Hvis du kører ned med musen, vil du se en frisk familie, som bor i en lejlighed i Tyrkiet... hvorfor ikke hjælpe familier hvor de er ???

Vi kan jo altså ikke rumme alle, i vores lille land !

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    50.8%
  • Country: 00
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: December 30, 2014, 05:23:34 pm »
Hvis du kører ned med musen, vil du se en frisk familie, som bor i en lejlighed i Tyrkiet... hvorfor ikke hjælpe familier hvor de er ???

Du har da ret, men Tyrkiet og landene i området er også overbebyrdede. Og der er uro blandt de lokale over at flygtninge hjælpes og de ikke får noget og har det ringere end flygtningene. Jeg tror ikke at Tyrkiet nødvendigvis synes det er en god ide at hjælpe flygtninge der.

Desuden: hvis "vi" vitterligt gjorde en indsats for at hjælpe flygtninge derude, så skulle du snart se at DF og andre, gejler en folkestemning. Snart vil det forlyde at det er urimeligt at vi hjælper flygtninge derude, mens vore ældre må æde ugegamle madpakker.
Du får ret og jeg får fred!

Fruppe

• Gæst
« Svar #3 Dato: December 30, 2014, 06:15:16 pm »
Det undrer også mig.

Man kan forlade en kæreste eller ægtefælle hvis man vurderer at denne vil eller kan klare sig selv, men man forlader sgu da ikke børnene.

Under mere "normal" krig kunne man godt flygte hvis Gestapo eller besættelsesstyrken havde en arrestordre, det skulle være meget slemt hvs de også trak hele familien ind til skrap afhøring og henrettelse, men her er der tale om IS der voldtager og myrder efter forgodtbefindende.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.2%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: December 30, 2014, 06:21:53 pm »

Du har da ret, men Tyrkiet og landene i området er også overbebyrdede. Og der er uro blandt de lokale over at flygtninge hjælpes og de ikke får noget og har det ringere end flygtningene. Jeg tror ikke at Tyrkiet nødvendigvis synes det er en god ide at hjælpe flygtninge der.

Desuden: hvis "vi" vitterligt gjorde en indsats for at hjælpe flygtninge derude, så skulle du snart se at DF og andre, gejler en folkestemning. Snart vil det forlyde at det er urimeligt at vi hjælper flygtninge derude, mens vore ældre må æde ugegamle madpakker.

Det er bedst de opholder sig, i den samme kultur, som de er vant til !

Når de kommer til Danmark, begynder de at slås på asylcentrene, de kristne bliver forfulgte af muslimerne !

http://www.jyllands-posten.dk/premium/kommentar/soendagsskolen/ECE6804738/De+fordrevne+og+de+faldne/

Enhver idiot ved, at kristne chikaneres, forfølges og myrdes i Mellemøsten, selv Røde Kors lader til at have opdaget det. Før invasionen i Ira var der knap 1,5 mio. kristne i landet. Nu menes der at være under 300.000, og mønsteret er det samme overalt i regionen. Alle kristne, der er så heldige at kunne flygte, stikker af fra de arabiske masser, militser og myndigheder. De kristne udvandrer fra deres ældgamle kernelande.

Som sagt; det ved alle, skønt ingen rører så meget som en lillefinger for at stoppe det. Kristenforfølgelser er ikke alene et mellemøstligt problem. I takt med den massive tilvandring til Europa bliver kristne indvandrere genstand for voksende chikane. Også i Danmark. På Røde Kors’ 10 asylcentre blev der i 2013 registreret 250 tilfælde af vold, trusler og chikane.

Citat slut

De må være tilfredse med forholdene i vores land / vores tro og vores kultur, ellers kunne de blive - hvor de kom fra, og slås hvor de kom fra.

DF

http://www.dr.dk/Nyheder/Regionale/Syd/2014/12/04/062613.htm

Flygtninge skal hjælpes i nærområderne - ikke her i Danmark.
Med det budskab besøger formanden for Dansk Folkeparti, Kristian Thulesen Dahl, i dag asylcentret på Sønderborg Kaserne.
For det handler om at hjælpe flest muligt, siger han.

Det giver jo langt større mening at hjælpe mennesker i deres nærområde til ordentlige vilkår, end at hjælpe et fåtal, som det jo er i den store sammenhæng, der af egen drift kan søge til Danmark, siger Kristian Thulesen Dahl til DR Syd.
Nærområderne skal have mere hjælp
Kristian Thulesen Dahl besøger asylcentret på Sønderborg Kaserne torsdag formiddag.
Han mener, at det giver god mening at give hjælpen i nærområderne fremfor at bruge milliarder af kroner på at hjælpe flygtninge her i landet.

Citat slut

http://politiken.dk/indland/politik/ECE2258080/dansk-ulandsbistand-ligger-fortsat-i-top-5/

Danmark var også i 2013 blandt de mest rundhåndede lande over for verdens fattigste

Den danske udviklingsbistand løb sidste år op i 16,4 milliarder kroner, hvilket udgjorde 0,85 procent af den samlede danske økonomi.

Citat slut

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.2%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: December 30, 2014, 10:06:45 pm »
Hvilke børn - og "hvilken ret" ?

Rollo

• Gæst
« Svar #6 Dato: Januar 01, 2015, 02:24:19 pm »
Jalmar, jeg har en ide om, hvad der er asylansøgernes bevæggrund. Jeg kan selvfølgelig ikke vide det, men mit gæt er at asylansøgerne ser sig selv som indvandrere. Flygtninge-hatten tager de på, for at muliggøre deres plan.

De er indvandrere, der ønsker "en bid af vores kage", i stedet for at opbygge et velfungerende samfund derhjemme.

Rollo.

Offline Katten

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Januar 01, 2015, 04:20:57 pm »
Næ man fatter ikke hvad muslimske flygtninge skal i de kristne demokratier, de hører jo hjemme i den muslimske verden, de rige golfstater og Saudiarabien burde jo hjælpe deres trosfæller, men man kan høre latteren fra Saudiarabien og Golf Araberne helt her op over for denne logiske konsekvens, de vil sku da ikke have disse flygtninge, men tværtimod vil have en trojansk hest i EUropa med mill af muslimer, det er et mønster man har set i mange år nu, men snart udvikler situationen sig også i EUropa imod et opgør imod dette vanvid, i vores nabo hinsidan brændes snart en moske dagligt, og det vil brede sig til resten af EUropa, det er sørgeligt at politikkerne stadig gør som strusen, men det går ikke over som de lalleglade radikale tror, Europa i flammer hedder en serie fra 2 WW, mange har åbenbart intet lært af fortiden, derfor bliver den gentaget igen og igen.   :alien:

Joakim

• Gæst
Ikke meget mandfolk over dem
« Svar #8 Dato: Januar 01, 2015, 04:34:24 pm »
Sjovt de lige rammer Danmark, samme lande hvis flag de brændt i 2006 fordi deres pædofile profet blev tegnet.

Anklageren

• Gæst
Hvorfor bliver de ikke i nabolandene?
« Svar #9 Dato: Januar 01, 2015, 04:37:44 pm »
Det gør de også. Langt de fleste flygtninge i verden søger tilflugt et andet sted i deres eget land eller i et naboland.

Mindst 80% af verdens flygtninge opholder sig i udviklingslande – relativt få flygtninge får asyl i Europa, Nordamerika eller Australien. Der er et generelt fald i andelen af asylansøgere til de industrialiserede lande.

Næ man fatter ikke hvad muslimske flygtninge skal i de kristne demokratier, de hører jo hjemme i den muslimske verden, de rige golfstater og Saudiarabien burde jo hjælpe deres trosfæller, men man kan høre latteren fra Saudiarabien og Golf Araberne helt her op over for denne logiske konsekvens, de vil sku da ikke have disse flygtninge, men tværtimod vil have en trojansk hest i EUropa med mill af muslimer, det er et mønster man har set i mange år nu, men snart udvikler situationen sig også i EUropa imod et opgør imod dette vanvid, i vores nabo hinsidan brændes snart en moske dagligt, og det vil brede sig til resten af EUropa, det er sørgeligt at politikkerne stadig gør som strusen, men det går ikke over som de lalleglade radikale tror, Europa i flammer hedder en serie fra 2 WW, mange har åbenbart intet lært af fortiden, derfor bliver den gentaget igen og igen.   :alien:

Joakim

• Gæst
Du kan se her hvorfor de flygter frem for at blive og kæmpe
« Svar #10 Dato: Januar 03, 2015, 08:00:28 pm »
som rigtige mænd, ikke engang når dompappen har våbnet kan de noget.http://retardo.dk/videos.php?id=9982

:JC-ROFL:

Offline jalmar (OP)

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
  • uvidenhed blomstrer hos dem der ikke ser helheden.
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Januar 06, 2015, 09:44:07 am »
Vi har hørt og læst om Isils metoder -

Hvad får mænd til at forlade deres kone og børn - Når de ved hvad Isil står for/gør ved kvinder ?

På mig virker det som fejhed og/eller magelighed.

Eller
ved disse mænd noget vi ikke ved ?

For dem der kommer via banditorg. betaler det blege for at komme til Nordeuropa/Danmark -

Ergo det er ikke penge der mangler i familien -

Rollo

• Gæst
« Svar #12 Dato: Februar 08, 2015, 01:34:48 pm »
Hvis man er uenig i en anden debattørs meninger, vil det være naturligt, at argumentere imod. Hvis en debattør er meget uforskammet overfor en anden debattør, kan man evt. give en negativ karma (ikke at jeg siger, at man bør) til den uforskammede debattør. Hvornår bør man ellers tildele negativ karma? Ihvert fald ikke hvis man blot er uenig.

I stedet for at argumentere imod dette debatindlæg:
"Jalmar, jeg har en ide om, hvad der er asylansøgernes bevæggrund. Jeg kan selvfølgelig ikke vide det, men mit gæt er at asylansøgerne ser sig selv som indvandrere. Flygtninge-hatten tager de på, for at muliggøre deres plan.
De er indvandrere, der ønsker "en bid af vores kage", i stedet for at opbygge et velfungerende samfund derhjemme.
Rollo."
som jeg skrev længere oppe, har Anklageren valgt at give en negativ karma, med begrundelsen "Benægter at flygtninge flygter fra noget". Det er efter min mening misbrug af karmasystemet, så derfor giver jeg ham en tilbage.

Beklageligt, for jeg bryder mig ikke om at uddele negativ karma.

Lad os se på det saglige i dette. Mit debat-svar skal ses i sammenhæng med Jalmars spørgsmål øverst i debatten. Jalmar skriver om syriske flygtninge der kommer videre til Danmark. Jeg forsøger at forklare hvorfor. Jeg har tidligere argumenteret for, at flygtninge der søger til nærmeste sikre land, er reelle flygtninge, mens de der søger meget langt væk er "asylansøgere under påskud af at være flygtninge", efter min mening. Asylansøgernes intention må være at blive indvandrere, vurderer jeg. Jeg benægter således ikke at de flygter fra noget. Jeg antager, at de ikke har reelle hensigter. Hvis de havde reelle hensigter, ville tage til nærmeste sikre land, mener jeg.

Folk kan være uenige i dette og argumentere imod. Men hvis reaktionen er at tildele negativ karma til debattører man blot er uenig med, så afspores debatten.

Jeg kan love to ting:
1. Jeg vil ikke anvende negativ karmatildelig i stedet for argumenter
2. Jeg giver hvad jeg får, forstået på den måde, at folk der uddeler negativ karma som straf, i stedet for at argumentere, får en "bytter" af mig.

Hvis folk har lyst til at være gavmilde med den positive karma-knap, så for min skyld ingen alarm.

Med ønske om en god og saglig debat, trods uenighed.

Domprovsten

• Gæst
« Svar #13 Dato: Februar 08, 2015, 01:50:59 pm »
Citér
Jalmar, jeg har en ide om, hvad der er asylansøgernes bevæggrund. Jeg kan selvfølgelig ikke vide det, men mit gæt er at asylansøgerne ser sig selv som indvandrere. Flygtninge-hatten tager de på, for at muliggøre deres plan.

Rollo

Det er langt hen ad vejen rigtigt, det med flygtninge-hatten. Og så er der desværre grund til at tilføje noget mere: Der er nogle ind imellem strømmene af asyansøgere, som har et endnu værre formål med at ville til Europa. Terror.
Som en "afhopper" i Norge har fortalt til NRK: "Undervurder ikke de celler, som Islamisk Stat har rundt omkring i Europa."
Disse "sovende celler" venter på at få besked fra IS om, hvor de skal slå til.
IS prøver nemlig at få smuglet terrorister ind i de Europæiske lande, idet de benytter sig af den store og kaotiske udvandring fra Syrien.

http://jyllands-posten.dk/international/mideast/ECE7215893/IS-afhopper-Der-er-sovende-celler-i-europa/

Anklageren

• Gæst
Karma krigen
« Svar #14 Dato: Februar 08, 2015, 01:52:02 pm »
Hvis man er uenig i en anden debattørs meninger, vil det være naturligt, at argumentere imod. Hvis en debattør er meget uforskammet overfor en anden debattør, kan man evt. give en negativ karma (ikke at jeg siger, at man bør) til den uforskammede debattør. Hvornår bør man ellers tildele negativ karma? Ihvert fald ikke hvis man blot er uenig.

I stedet for at argumentere imod dette debatindlæg:
"Jalmar, jeg har en ide om, hvad der er asylansøgernes bevæggrund. Jeg kan selvfølgelig ikke vide det, men mit gæt er at asylansøgerne ser sig selv som indvandrere. Flygtninge-hatten tager de på, for at muliggøre deres plan.
Rollo."
som jeg skrev længere oppe, har Anklageren valgt at give en negativ karma, med begrundelsen "Benægter at flygtninge flygter fra noget". Det er efter min mening misbrug af karmasystemet, så derfor giver jeg ham en tilbage.

Beklageligt, for jeg bryder mig ikke om at uddele negativ karma.

Lad os se på det saglige i dette. Mit debat-svar skal ses i sammenhæng med Jalmars spørgsmål øverst i debatten. Jalmar skriver om syriske flygtninge der kommer videre til Danmark. Jeg forsøger at forklare hvorfor. Jeg har tidligere argumenteret for, at flygtninge der søger til nærmeste sikre land, er reelle flygtninge, mens de der søger meget langt væk er "asylansøgere under påskud af at være flygtninge", efter min mening. Asylansøgernes intention må være at blive indvandrere, vurderer jeg. Jeg benægter således ikke at de flygter fra noget. Jeg antager, at de ikke har reelle hensigter. Hvis de havde reelle hensigter, ville tage til nærmeste sikre land, mener jeg.

Folk kan være uenige i dette og argumentere imod. Men hvis reaktionen er at tildele negativ karma til debattører man blot er uenig med, så afspores debatten.

Jeg kan love to ting:
1. Jeg vil ikke anvende negativ karmatildelig i stedet for argumenter
2. Jeg giver hvad jeg får, forstået på den måde, at folk der uddeler negativ karma som straf, i stedet for at argumentere, får en "bytter" af mig.

Hvis folk har lyst til at være gavmilde med den positive karma-knap, så for min skyld ingen alarm.

Med ønske om en god og saglig debat, trods uenighed.

Det du er i gang med er at ødelægge karma systemet, som trives bedst i stilhed.

Dine personangreb og efterfølgende karma skriverier har fået adskillige andre til at give mig negativ karma, og det er du klog nok til at kunne forudse, så er du ikke lidt skinhellig?