Forfatter Emne: Nogen el-bil tosser her?  (Læst 692 gange)

Offline Carlo (OP)

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 6142
  • Activity:
    42.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Nogen el-bil tosser her?
« Dato: November 25, 2017, 07:08:12 am »
Og tro at el-biler repræsenterer bæredygtighed. Så svar mig lige på det her:

Hvad skulle der være i vejen for at indføre lavere hastigheder og accellerationer? Hvad skulle der være i vejen for lettere og mindre biler? Udformet som mere skat på de tunge, brændstofslugende biler? Hvad skulle der være i vejen med at bruge mere tog, bus, syggel og gåben?

Det vil være bæredygtigt. Langt mere bæredygtigt end el-biler.

Det høje energiforbrug vil betyde menneskehedens endeligt. El-biler vil alligevel kun være på dagsordenen for få % af menneskeheden. Og være totalt uden betydning for det endelig, så drop tosserierne.
Anti-rød: " Der skulle helst brede sig en frygt i befolkningen ............."

Offline dna

  • Senior medlem
  • ****
  • Indlæg: 284
  • Activity:
    11.6%
    • Vis profil
Sv: Nogen el-bil tosser her?
« Svar #1 Dato: November 25, 2017, 09:05:08 am »
Det er der ikke noget i vejen for rent teknisk. Det er kun et spørgsmål om lovgivning, altså i sidste ende hvad politikerne ønsker.

Jeg ved egentlig ikke om nutidens elbiler er mere eller mindre forurenende end nutidens brændstofbiler. Det afhænger af mange ting. Energiomkostninger i produktionen, hvor kommer strømmen fra, hvor meget energi koster det at hive olien op og gøre den klar til brændstof, afskaffelse af bilerne når de er udtjent osv.

Muligvis er elbiler ikke miljømæssige rentable nu, men de har stort potentiale til at blive det når og hvis vi får omlagt større dele af elproduktionen fra ren og stabil energi (eksempelvis Thorium-kraftværker).

Der hvor jeg ser den store miljømæssige omvæltning er når selvkørende biler i form af taxaservice erstatter bilerne (i første omgang i byerne). Altså ingen (eller ganske få) ejer en bil, men når man skal bruge en bil bestiller man via en app og 5 min efter holder den, hvor man bestiller den til. Der vil kun være behov for ca. 10% af den nuværende vognpark. Mange af disse kan være små biler med plads til 1 eller 2 personer. Man reducere vejenes arealer og eliminerer de store parkeringarealer ved indkomstcentre osv. Der er rigtig mange fordele og indenfor få år vil vi se det blive til virkelighed.

Offline genuine Troll

  • Senior medlem
  • ****
  • Indlæg: 295
  • Activity:
    15.6%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
Sv: Nogen el-bil tosser her?
« Svar #2 Dato: November 25, 2017, 09:08:25 am »
Hvis jeg havde råd ville jeg ha en elbil,  godt for miljøet, :girl_smile:

Fake profil, :girl_blum2:

Offline Carlo (OP)

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 6142
  • Activity:
    42.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Nogen el-bil tosser her?
« Svar #3 Dato: November 26, 2017, 10:19:49 am »
Der hvor jeg ser den store miljømæssige omvæltning er når selvkørende biler i form af taxaservice erstatter bilerne (i første omgang i byerne). Altså ingen (eller ganske få) ejer en bil, men når man skal bruge en bil bestiller man via en app og 5 min efter holder den, hvor man bestiller den til. Der vil kun være behov for ca. 10% af den nuværende vognpark.

Ja, men alle skal bruge bilen samtidigt. Så vil vi få en enorm bilpark, hvoraf størstedelen kun vil køre mellem 6 og 9 og mellem 15 og 18.

Men hvad mener du om mit oplæg:

Hvad skulle der være i vejen for at indføre lavere hastigheder og accellerationer? Hvad skulle der være i vejen for lettere og mindre biler? Udformet som mere skat på de tunge, brændstofslugende biler? Hvad skulle der være i vejen med at bruge mere tog, bus, syggel og gåben?
Anti-rød: " Der skulle helst brede sig en frygt i befolkningen ............."

Offline Anklageren

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 15605
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Nogen el-bil tosser her?
« Svar #4 Dato: November 26, 2017, 10:46:18 am »
Der hvor jeg ser den store miljømæssige omvæltning er når selvkørende biler i form af taxaservice erstatter bilerne (i første omgang i byerne). Altså ingen (eller ganske få) ejer en bil, men når man skal bruge en bil bestiller man via en app og 5 min efter holder den, hvor man bestiller den til. Der vil kun være behov for ca. 10% af den nuværende vognpark.

Ja, men alle skal bruge bilen samtidigt. Så vil vi få en enorm bilpark, hvoraf størstedelen kun vil køre mellem 6 og 9 og mellem 15 og 18.

Men hvad mener du om mit oplæg:

Hvad skulle der være i vejen for at indføre lavere hastigheder og accellerationer? Hvad skulle der være i vejen for lettere og mindre biler? Udformet som mere skat på de tunge, brændstofslugende biler? Hvad skulle der være i vejen med at bruge mere tog, bus, syggel og gåben?

Der er ikke andet i vejen, end at de fleste foretrækker at have en bil.

Det er også ret væsentligt, hvis vi skal bevare muligheden for at vælge.

Skal staten styre borgernes liv - eller må vi selv bestemme over det?

Man behøver ikke hade muslimer for at ville stoppe indvandringen

Desværre har islamkritikken kortsluttet manges hjerner - så det kan de ikke se

Offline anti-rød.

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 1081
  • Activity:
    33.4%
  • Country: 00
  • Socialisme - verdens menneskefjendske ideologi
    • Vis profil
Sv: Nogen el-bil tosser her?
« Svar #5 Dato: November 26, 2017, 11:03:05 am »
Citat af anklageren:
"Skal staten styre borgernes liv - eller må vi selv bestemme over det?"


Du er jo socialist og socialdemokraterne taler uafbrudt om fællesskab (du skal være med hvad
enten du vil eller ej)
Især når det drejer sig om fagforeninger. Då kniber det med selvbestemmelsen, om man må være med i kristelig fagforening eller ej.

Hvordan på Danish Crown, er man medlem af kristelig fagforening der.
Det sidste var sarkastisk!


Offline Anklageren

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 15605
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Nogen el-bil tosser her?
« Svar #6 Dato: November 26, 2017, 11:20:11 am »
Tesla sætter snart en lastbil i produktion, som kan accelerere fra 0-100 km/t med 32,2 ton på 20 sekunder. Lastbilen kan oplades til en rækkevidde på 640 kilometer på en halv time, mens chaufføren holder middagspause. Og den vil blive billigere end en dieseldrevet lastbil.

EL-biler er simpelthen bedre, og de kan både produceres og køre ved brug af vedvarende energi - hvis staterne stiller passende krav. De kan laves af genanvendelige materialer. Man kan betale pant på materialerne, ligesom man gør med øl-dåser.

I fremtiden er det ikke nødvendigt at ødelægge kloden ved at forbruge alle ressourcerne - eller at forurene.

Man behøver ikke hade muslimer for at ville stoppe indvandringen

Desværre har islamkritikken kortsluttet manges hjerner - så det kan de ikke se

Offline Anklageren

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 15605
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
FRIHED, lighed og broderskab
« Svar #7 Dato: November 26, 2017, 11:28:53 am »
Du har aldrig forstået, hvad socialisme er. Du tror, det er sovjet-kommunisme.

Din form for frihed betyder, at man skal gå ned i løn, så man kan konkurrere og producere varer til kineserne (være slaver for fjerne folkeslag) - men i et socialistisk samfund arbejder man for sig selv.




Citat af anklageren:
"Skal staten styre borgernes liv - eller må vi selv bestemme over det?"


Du er jo socialist og socialdemokraterne taler uafbrudt om fællesskab (du skal være med hvad
enten du vil eller ej)
Især når det drejer sig om fagforeninger. Då kniber det med selvbestemmelsen, om man må være med i kristelig fagforening eller ej.

Hvordan på Danish Crown, er man medlem af kristelig fagforening der.
Det sidste var sarkastisk!
Man behøver ikke hade muslimer for at ville stoppe indvandringen

Desværre har islamkritikken kortsluttet manges hjerner - så det kan de ikke se

Offline Carlo (OP)

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 6142
  • Activity:
    42.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Nogen el-bil tosser her?
« Svar #8 Dato: November 26, 2017, 03:54:24 pm »
Hvis jeg havde råd ville jeg ha en elbil,  godt for miljøet, :girl_smile:

Den er det dekadente overforbrugssamfuns ypperste udtryk.

Men nu kommer der er kommentar af den slags som DerRudi og Langgård-Nielsen ikke kan lide. Den er plat.

Og Genuine Troll: den er overhovedet ikke møntet på dig.

Kommentaren er: bilen ligner en bilunge. Lige til at tage op til brystet og amme. Dens nuttede udseende får simpelthen mælken til at rende kvinderne af patterne.

De ved satme godt hvad de har med at gøre i bilindustrien.
Anti-rød: " Der skulle helst brede sig en frygt i befolkningen ............."

Offline Carlo (OP)

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 6142
  • Activity:
    42.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Nogen el-bil tosser her?
« Svar #9 Dato: November 26, 2017, 04:22:55 pm »
Der er ikke andet i vejen, end at de fleste foretrækker at have en bil.

Det er også ret væsentligt, hvis vi skal bevare muligheden for at vælge.

Hele samfundet og infrastrukteren indrettes til privatbilisme. Der er intet valg. Hvis men vil nogen steder, så kan det kun ske med bil. Det gælder det meste af verden. Jeg fik lige en biskrivelse af situatinen i Rom. Jeg fik at vide at når man overhovet vil gå der, så er det zig-zag mellem biler der parkerer på fortovene. At trille med en barnevogn. Umuligt.

At bruge en syggel som transportmdel er kun noget man kan i Skandinavien, Tyskland og Holland. Over resten af verden er det livsfarligt. I Sankt Petersburg og Kyiv har jeg set det. Prøv at cykle der.

Og Bangkok er sådan en rigtig storby som de er over hele verden. Uhyre lidt kollektiv trafik. Ingen mulighed for at cykle. Skal man noget, er privatbil eneste mulighed. Og det er den vej verdensudviklingen går.

"Muligheden for at vælge" er deponeret hos bilindustrien.

Citér
Skal staten styre borgernes liv - eller må vi selv bestemme over det?

Nu er har jeg tidligere skrevet at jeg ikke interesserer mig synderligt for hvordan det burde være, men interesserer mig mere for hvordan det faktisk er.

Vor mulighed for selv at bestemme hvordan vi vil udøve hvort overforbrug? Som el-biler også er et udtryk for. Tjaeeee.......... millioner af mennesker er allerede ramt af det overforbrug, som vi "bestemmer selv". Og vi vil alle blive ramt. Kun en lille elite vil være i stand til at købe sig fri af klimaforandringernes konsekvenser.

Måske lidt gammeldags, men jeg regner en bondes tilværelse, på Vietnams tyfonramte kyst, lige så berettiget som en dansk el-bilists.
Anti-rød: " Der skulle helst brede sig en frygt i befolkningen ............."

Offline Anklageren

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 15605
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Nogen el-bil tosser her?
« Svar #10 Dato: November 26, 2017, 04:46:55 pm »
Måske lidt gammeldags, men jeg regner en bondes tilværelse, på Vietnams tyfonramte kyst, lige så berettiget som en dansk el-bilists.

Det virker da ikke sådan.

Hvorfor skulle en bonde på Vietnams tyfonramte kyst ikke have fordele ud af at lastbiler kører varer ud til ham på den tyfonramte kyst?

Du er vel klar over, at transportsektoren er en meget vigtig del af infrastrukturen - og lige netop den del - som i dag er helt afhængig af fossile brændstoffer, som medfører global opvarmning.

- og de drøner jo rundt på små knallerter i den del af verden - så problematikken er ikke spor anderledes. Der er vækst i Asien.

Bør EL-cykler bandlyses i dit mønstersamfund - og hvorfor er det anderledes (hvis de ikke skal)?



« Senest Redigeret: November 26, 2017, 05:12:46 pm af Anklageren »
Man behøver ikke hade muslimer for at ville stoppe indvandringen

Desværre har islamkritikken kortsluttet manges hjerner - så det kan de ikke se

Krøngel

  • Gæst
Sv: Nogen el-bil tosser her?
« Svar #11 Dato: November 26, 2017, 05:11:05 pm »
Hvis jeg havde råd ville jeg ha en elbil,  godt for miljøet, :girl_smile:

Den er det dekadente overforbrugssamfuns ypperste udtryk.

Men nu kommer der er kommentar af den slags som DerRudi og Langgård-Nielsen ikke kan lide. Den er plat.

Og Genuine Troll: den er overhovedet ikke møntet på dig.

Kommentaren er: bilen ligner en bilunge. Lige til at tage op til brystet og amme. Dens nuttede udseende får simpelthen mælken til at rende kvinderne af patterne.

De ved satme godt hvad de har med at gøre i bilindustrien.


Uden at du skal være fornærmet, så virker du gammelt nok til at have oplevet diesel powered generators to make kommunication muligt mellem mennesker og bevægende objecter.
Synes du fremgang! har produceret billigt og betalbar kommunication, eller har du argumenter som beviser at kommunication ikke er bæredygtigt.

Jeg er betalt af de electric industry "windpower" og er muligt ikke objektiv, men jeg giver min bedste skud for at forsvare de nuværende investeringer in el powered cars and andre vehicles som airplanes.

Jeg vil give dig fuldstandigt ret ind at det nu ikke kan betale sig, det er en ren tilskuds forretning, men at corporations and private industries arbejder rigtigt hård, med backup fra investorer to make el powered transport affordable and environmentelly friendly, og mest vigtigt, gør det interessant for CSR støttede virksomheder to invest i.

De Lithium industry is stadigvæk meget beskidt regarding mining, underpaid slavery måske, men der er lidt fremgang, om det er nok is debatable, men ingen CSR registrerede industries slipper for tilsyn her, og det må være det ultimative redskab, "control with mining".

Der er ingen tvivl at el dreven biler er fremtiden, det er !den! område hvor udvikling sker stærkest, hvor indsatsen er massivt og hvor vores nye genaration unge begavede ingeniører virkeligt kan gøre en forskel, Norges regering satser massivt på passive energy to produce afgrøder i ørkenen igennem en combination af solceller, gen teknik og algea og mekanisk afsaltningsanlæg.
Airbus bruger milliarder på el drevne fly, sol og vind industrien er i constant udvikling og hvert eneste by med universities har en udviklings afdeling baserede på el og solar teknik og der sker ting og sager i skrivende stund.

El driven biler og fly bliver miljøvenligt og muligt også billigt, og det er ikke fordi vi kan, men fordi vi ikke kan overleve uden den tilgang, det er simpelthen for tidligt at kravle ind i hulet fordi ting ser vanskelligt ud og klokken tikker.

Vores unge generation har en kæmpe udfordring, og de kan, nu hvor der er financielt opbakning!     
« Senest Redigeret: November 26, 2017, 05:14:10 pm af Krøngel »

Offline Carlo (OP)

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 6142
  • Activity:
    42.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Nogen el-bil tosser her?
« Svar #12 Dato: November 26, 2017, 05:51:24 pm »
Hvorfor skulle en bonde på Vietnams tyfonramte kyst ikke have fordele ud af at lastbiler kører varer ud til ham på den tyfonramte kyst?.

Fordi el-lastbiler ikke er økonomisk tilgængelige for dem. Nu nævnes der at fordelene ved el-biler er at de kan drives af vedvarende energi. Vedvarende energi er en luksus for vor del af verden. Umulig for et land som Vietnam. Eller for den slags skyld 90 % af verdens befolkning.

Kina er muligvis på vej til at omstille til vedvarende energi, men det kan de kun gøre fordi de er et diktatur og har dikteret økonomi.

Vietnam har ultraliberal økonomi. Det eneste kommunistiske tilbage der, er at man skal være medlem af kommunistpartiet for at blive embedsmand, og dermed få adgang til korruptionsmidler. Men sådan er det over det meste af verden. Men det sidste i verden de tænker på, er vedvarende energi.

Citér
Du er vel klar over, at transportsektoren er en meget vigtig del af infrastrukturen - og lige netop den del - som i dag er helt afhængig af fossile brændstoffer, som medfører global opvarmning.

I DK står transportsektoren kun for 8 % af energiforbruget. Derfor er det flueknepperi at fremstille el-biler som frelsen.

Citér
- og de drøner jo rundt på små knallerter i den del af verden - så problematikken er ikke spor anderledes. Der er vækst i Asien.

Ja, for satan. Energifrådseriet er meget værre end i lille DK. I Rusland, for satan da.

Det ses her i Thailand, men også i resten af det vi kalder 3. verden. Lige så snart folk får snuden økonomisk oven vande, anskaffer de sig en bil. Her i Thailand typisk en vældig pick-up-truck.

(Hæhæ, jeg bor i et rækkehus. Længere henne er der en der har bygget en garageport i facaden af sit rækkehus. Så kommer hans store pick-up ind i soveværelset om natten. I Thailand er der ikke rigtigt noget ude og inde i husene, så det ser da meget hyggeligt ud, når de bruger den nedfældede bagklap på bilen til spisebord.)

Citér
Bør EL-cykler bandlyses i dit mønstersamfund - og hvorfor er det anderledes (hvis de ikke skal)?

Jeg har ikke noget idealsamfund. El-cykler er enormt energieffektive.
Anti-rød: " Der skulle helst brede sig en frygt i befolkningen ............."

Offline Licensnægteren

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 1750
  • Activity:
    30.2%
  • Country: 00
  • Foragter NWOeliten, løgnemedierne og multikulturen
    • Vis profil
Frihed til at betale til Danmarx Radio
« Svar #13 Dato: November 26, 2017, 08:34:14 pm »
Du har aldrig forstået, hvad socialisme er. Du tror, det er sovjet-kommunisme.

Din form for frihed betyder, at man skal gå ned i løn, så man kan konkurrere og producere varer til kineserne (være slaver for fjerne folkeslag) - men i et socialistisk samfund arbejder man for sig selv.




Citat af anklageren:
"Skal staten styre borgernes liv - eller må vi selv bestemme over det?"


Du er jo socialist og socialdemokraterne taler uafbrudt om fællesskab (du skal være med hvad
enten du vil eller ej)
Især når det drejer sig om fagforeninger. Då kniber det med selvbestemmelsen, om man må være med i kristelig fagforening eller ej.

Hvordan på Danish Crown, er man medlem af kristelig fagforening der.
Det sidste var sarkastisk!
Du går stadigvæk ind for tvangsocialisme. Hvor dem med få penge er tvunget til at betale licens til dem der har mange penge så DRtoppen kan tjene flere penge. I det tilfælde går du ikke ind for lighed men ind for tvang. Hvis man ikke var tvunget til at betale licens så ville DR toppen tjene færre penge og lavindkomst personer vil have flere penge hver måned.
Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

Offline dna

  • Senior medlem
  • ****
  • Indlæg: 284
  • Activity:
    11.6%
    • Vis profil
Sv: Nogen el-bil tosser her?
« Svar #14 Dato: November 26, 2017, 10:03:34 pm »
Der hvor jeg ser den store miljømæssige omvæltning er når selvkørende biler i form af taxaservice erstatter bilerne (i første omgang i byerne). Altså ingen (eller ganske få) ejer en bil, men når man skal bruge en bil bestiller man via en app og 5 min efter holder den, hvor man bestiller den til. Der vil kun være behov for ca. 10% af den nuværende vognpark.

Ja, men alle skal bruge bilen samtidigt. Så vil vi få en enorm bilpark, hvoraf størstedelen kun vil køre mellem 6 og 9 og mellem 15 og 18.

Men hvad mener du om mit oplæg:

Hvad skulle der være i vejen for at indføre lavere hastigheder og accellerationer? Hvad skulle der være i vejen for lettere og mindre biler? Udformet som mere skat på de tunge, brændstofslugende biler? Hvad skulle der være i vejen med at bruge mere tog, bus, syggel og gåben?

Der vil selvfølgelig være nogle peak-perioder, men det kan afhjælpes på flere måder. F.eks. med reducerede priser ved lavpeak-perioder. Systemet vil også kunne, ved hjælp af de rette algoritmer, tage højde for, hvorfra og hvortil, der kører mange folk så man f.eks. kan optimere samkørsel. En slags intelligent minibus.

Med hensyn til dine spørgsmål så er der som sådan ikke noget i vejen for de ting. Noget af det vil kræve noget lovgivning for at få det indført så det er politiske spørgsmål. Med hensyn til at bruge mere tog, bus, cykel og gåben så er det op til folk selv. I en by som København bliver det flittigt brugt fordi det giver mening (bilforhold er blevet stærkt forringet i mange år og de andre er blevet optimeret), men som det er nu giver det ikke rigtig mening så mange andre steder.

Med hensyn til miljøhensyn så vil jeg sige at så godt som ALLE mennesker er temmelig ligeglade på dette punkt på trods af hvad de tror om sig selv.