Atter et knæfald for islam.Den amerikanske legetøjsproducent Mattel, der står bag de ikoniske Barbie-dukker, har nu lanceret en barbie med hijab!Der følger også fægteudstyr med til dukken, hvilket skyldes at Mattel har ladet sig inspirere af den muslimske fægter Ibtihaj Muhammed, der vandt bronze ved OL i Rio sidste år. Mattel skriver på twitter:"Vi er så glade for at kunne ære Ibtaj Muhammed med denne unikke barbie-dukke. Ibtihaj inspirerer kvinder og piger over hele verden til at bryde grænser."https://www.dr.dk/nyheder/udland/mattel-lancerer-foerste-barbie-dukke-med-hijabNej, Mattel gør et knæfald for den islamiske erobrerkultur. De fatter det muligvis ikke selv i deres pengebegærlighed, men de er med til at hyggeliggøre et af symbolerne på sharialovens kvindesyn. Det vandrende kvindelige fængsel. Dette vil legetøjsproducenten eksportere til hele verdens piger.
Hvor er det fint at barbie lader sig inspirere af en kvinde med OL talenter. En hijab er ikke lige min smag, men jeg er godt træt af at kvinder kun mødes med tanken om at de skal være afklædte uden at kunne noget.Hvis den bliver godkendt til at blive solgt i fundementalistiske islamistiske lande, vil den måske inspirere kvinder der til at udvikle deres talenter uanset deres egen hijab.Jeg håber at se flere producenter som lader sig inspirere af selvstændige kvinder.
Når du skriver det, så tror jeg på dig fordi du forekommer mig yderst troværdigt!. Så bare skriv! at du ikke samler den pung fyldt med herligt dansk bistands pengene, som den sækkeklædte quinde foran dig tabte. Rudi, my man, duskynder dig til quinden ikke?
Der er tale om et legetøjsprodukt der har været falmende længe, og nu tyr til små stunts som dette for at få noget omtale. Som jeg ser det bør alle være ligeglade, for det er absolut intet af konsekvens. Politisk korrekte forældre køber alligevel ikke deres børn Barbie dukker, og det ændrer sig ikke af dette. Mattel kæmper bare for stadig at være relevant.
Krøngel: CitérNår du skriver det, så tror jeg på dig fordi du forekommer mig yderst troværdigt!. Så bare skriv! at du ikke samler den pung fyldt med herligt dansk bistands pengene, som den sækkeklædte quinde foran dig tabte. Rudi, my man, duskynder dig til quinden ikke?Der er et godt gammelt princip, jeg sammen med andre hylder. Nemlig at har man opholdstilladelse i Danmark og gerne vil deltage i døgnets debat, så skriver man dansk. Debatten er jo til for at lette forståelsen for, hvad andre mener. Så jeg synes godt, at man kan forlange af deltagerne herinde, at man udtrykker sig i det sprog, der nu engang er modersmålet her til lands.Det dér (som jeg citerer)?Det er muligvis marijuana-amerikansk slang.Dansk er det ikke.
Fin idé med Islamisk korrekte Barbie-dukker, og hvorfor egentlig ikke? Det går så fint i tråd med det, jeg tidligere har nævnt med, at børn og unge i enorm grad orienterer sig mod Islam og Mellemøsten, når de skal definere sig selv kulturelt. Giv endelig vores vestlige unge en omgang Islam i en tidlig alder - så kan de selv vælge senere, når de bliver ældre, om de ønsker at blive Muslimer - eller om de hellere vil være kedelige ateister/kristne. Man kan sige, at Islam er blevet moderne og smart i de unges selvforståelse - hvis man skal udtrykke det lidt poppet.
Så mangler vi bare en drenge jihad dukke, man kan skære hovedet af, hvor en rød farve løber ud af en beholder for at forestille blod.Og en kasse til de større drenge med 72 Barbie jomfrudukker.Hvad med et legetøjs selvmordsbælte."Sunde" lege for muhammedanerbørn, og "sunde" børneudsendelser. Det er bare tigermand.https://www.youtube.com/watch?v=5v_IaFWWARw