Forfatter Emne: Valg i USA  (Læst 180 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    94%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Valg i USA
« Dato: November 10, 2017, 09:29:32 am »
Der er heldigvis ikke nogen, som pønser på at bygge en gigantisk mur der, hvor jeg går på jagt, og jeg kan heldigvis let holde mig væk fra Texas. Jeg følger alligevel lidt med, for jeg har svært ved at forstå menneskehedens foragt for naturen på den klode, som de ellers selv og deres efterkommere er afhængige af. Mange dyrearter er forsvundet for evigt, mens jeg har levet, og mange flere vil forsvinde.

I 2018 skal der være midtvejsvalg i USA, og Demokraterne skal genvinde 24 pladser i Senatet for at overtage flertallet.

I Virginia var der valg i utide, og det var sidste tirsdag. Republikanernes kandidat Gillespie tabte med hele ni procentpoint til demokraternes Northam. Gillespie vandt ellers disse vælgere med 10 point i 2014, og Trump vandt dem med 4 point i 2016.

På Breitbart stod der med stort på forsiden "Republikansk sump - Gillespie afvist" kun to dage efter at Steve Bannon, Breitbarts formand, i et interview forudsagde, at Gillespie ville vinde, fordi han havde omfavnet Trumps dagsorden.

I USA havde man kigget på valget i spænding for at se, hvordan Trump effekten ville virke (med tanke på midtvejsvalget) - og det havde Trump også selv, for han tweetede fra Sydkorea: "Ed Gillespie arbejdede hårdt, men omfavnede mig ikke, eller hvad jeg står for".

Trump snakker og tweeter meget, men ellers er der ikke sket noget særligt - selvom han burde have travlt, fordi det ser ud til at republikanerne kan miste flertallet i kongressen i 2018.

« Senest Redigeret: November 10, 2017, 09:51:21 am af Anklageren »
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Moses

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    4%
  • Country: il
  • Lad al synd blive tilgivet og alle slaver befriet
    • Vis profil
    • Find sandheden om verden.
Sv: Valg i USA
« Svar #1 Dato: November 10, 2017, 09:45:05 am »
Det er imponerende at Trump-tilhængere kan blive ved med at tro på ham, når der er så mange gange hvor Trump har løjet.
Stadig håber mange på at han vinder. De håber på at han kan gøre tingene bedre, fordi de føler at eksisterende tidligere politikere ikke kunne.

Man skal ikke undervurdere hvor meget magt Tro og Håb har.
Lad al synd blive tilgivet og alle slaver befriet!

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    15.4%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: November 10, 2017, 09:47:01 am »
Det er imponerende at Trump-tilhængere kan blive ved med at tro på ham, når der er så mange gange hvor Trump har løjet.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    94%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: November 10, 2017, 09:55:23 am »
Stadig håber mange på at han vinder. De håber på at han kan gøre tingene bedre, fordi de føler at eksisterende tidligere politikere ikke kunne.

Man skal ikke undervurdere hvor meget magt Tro og Håb har.

Det gør jeg heller ikke. Trump har splittet nationen mere end nogen andre har gjort tidligere - og blandt de republikanske vælgere har han trofaste tilhængere.

Totalt set er han dog upopulær, for Trump har ikke tag i alle republikanske vælgere - og det beviser valget i Virginia - så det er ikke kun noget meningsmålinger viser.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    94%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: November 10, 2017, 09:58:28 am »

Det har du ret i Torsken. Trump er alligevel ligesom de andre - han snakker bare ikke sådan.

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
  • Country: dk
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: November 10, 2017, 06:10:24 pm »

TB dog det værste billede på venstrefløjen du har bragt her - øøv og bøøv. :JC_piano: :JC_coffee2:
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

Offline dna

• Fuld medlem
  • Activity:
    7.4%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: November 11, 2017, 07:41:51 am »
Der er heldigvis ikke nogen, som pønser på at bygge en gigantisk mur der, hvor jeg går på jagt, og jeg kan heldigvis let holde mig væk fra Texas. Jeg følger alligevel lidt med, for jeg har svært ved at forstå menneskehedens foragt for naturen på den klode, som de ellers selv og deres efterkommere er afhængige af. Mange dyrearter er forsvundet for evigt, mens jeg har levet, og mange flere vil forsvinde.

I 2018 skal der være midtvejsvalg i USA, og Demokraterne skal genvinde 24 pladser i Senatet for at overtage flertallet.

I Virginia var der valg i utide, og det var sidste tirsdag. Republikanernes kandidat Gillespie tabte med hele ni procentpoint til demokraternes Northam. Gillespie vandt ellers disse vælgere med 10 point i 2014, og Trump vandt dem med 4 point i 2016.

På Breitbart stod der med stort på forsiden "Republikansk sump - Gillespie afvist" kun to dage efter at Steve Bannon, Breitbarts formand, i et interview forudsagde, at Gillespie ville vinde, fordi han havde omfavnet Trumps dagsorden.

I USA havde man kigget på valget i spænding for at se, hvordan Trump effekten ville virke (med tanke på midtvejsvalget) - og det havde Trump også selv, for han tweetede fra Sydkorea: "Ed Gillespie arbejdede hårdt, men omfavnede mig ikke, eller hvad jeg står for".

Trump snakker og tweeter meget, men ellers er der ikke sket noget særligt - selvom han burde have travlt, fordi det ser ud til at republikanerne kan miste flertallet i kongressen i 2018.

Trump er først og fremmest en reaktion på utilfredsheden med politikerne og systemet. Lidt ligesom Jacob Haugaard i sin tid var det. At Clinton ikke kan vinde over en person som Trump viser først og fremmest, hvor lidt amerikanerne kan lide Clinton.
Man kan ikke ligefrem sige at Trump har gjort særlig meget for at holde på og skaffe nye vælgere til sig og partiet så på den måde har han skabt grobund for fremgang hos Demokraterne.
Det kan sagtens være at Trump-modstanderne (både republikanere og demokrater) får et godt valg og også at Trump taber om 3 år når der er præsidentvalg igen, men hvis ikke folket bliver mere tilfredse så ser vi bare en ny "Trump-type" en gang i fremtiden.