Forfatter Emne: Nogle idéer om ny våbenlov i Danmark  (Læst 594 gange)

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    11.6%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
Nogle idéer om ny våbenlov i Danmark
« Dato: November 08, 2017, 06:52:35 pm »
Der har godt nok været flere oplæg herinde i efteråret, der har omhandlet lovliggørelse af skydevåben i Danmark med de fornødne krav, det nu kunne indeholde. Men de tråde jeg lige kan se, handler om Tjekkiet og USA, så jeg opretter min egen.

Der er nogen, der har opstillet et interessant forslag på Newspeek. Det vil jeg gerne dele herinde, og håber at høre lidt om, hvad det ikke-brovtende klientel mener. (De andre har bredt sig rigeligt):

Forslaget i overskrifter.

1.)   Vandelsgodkendelse.
2.)   Skriftlig teoretisk prøve.
3.)   Praktisk prøve.
4.)   Krav om fornyelse.
5.)   Egenbetaling.
6.)   Krav til alder og statsborgerskab.
7.)   Krav til våbentyper.
8.)   Krav til føringsmidler.
9.)   Krav om vedligeholdelse.

I kan læse om, hvad de enkelte punkter nærmere indeholder her:

https://newspeek.info/giv-danskerne-ret-til-selvforsvar-med-skydevaaben/

Jeg synes, at der er overvejet rigtig mange ting, som kan forhindre, at noget sådan straks ville løbe løbsk;  f.eks. punkt 1 med den rene straffeattest, punkt 4 kravet om at man fornyer sin tilladelse og punkt 9 om vedligeholdelsen, som betyder at man som våbengodkendt skal være aktivt medlem af en skytteklub og derved vedligeholde skydefærdigheder og våbenhåndtering.

Læg også mærke til punkt 2 - ih, hvor eventuelle 'Loyal to Familia'-medlemmer og lignende falder af.   :smile1:

Jeg ved ikke, hvem der har skrevet artiklen på Newspeek - måske har de den fra facebook - jeg understreger derfor igen, at forslagene ikke er mine, men at jeg godt kan lide mange af dem.

Manner, Manner!

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    27%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Nogle idéer om ny våbenlov i Danmark
« Svar #1 Dato: November 08, 2017, 06:59:23 pm »
Du virker noget blodtørstig.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline J. Langgaard-Nielsen

• Fuld medlem
  • Activity:
    5.8%
  • "Stå skal vort fædreland - som fri mænds arv!"
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: November 08, 2017, 09:06:15 pm »
Helt enig, Rudi. Der er mange fornuftige ting i det forslag, du refererer til.
Jeg mener også, at vi har været inde på noget af det samme i en tråd, som tog udgangspunkt i Tjekkiets nye love. Desværre kan jeg ikke finde den, selv om jeg er tæt på at ville sværge på, at vi begge skrev kommentarer.

Det med frivillige skyttekorps skulle aldrig have været nedlagt (det var nok S-R som sædvanlig!) Ikke nok med, at det ville være måden at vedligeholde færdighederne på - de mennesker, som måtte have erhvervet godkendelse som indehaver af et skydevåben, ville også dér træffe andre, som er rede til at forsvare både sig selv og Danmark. Og det ville nok være godt for noget....
"Gud giv dig Fremtid, som Han gav dig Minder. Dig elsker jeg - Danmark mit Fædreland!"

Offline Hjerter ES

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    3.2%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: November 08, 2017, 09:36:07 pm »
Hej, det er i hvert fald mega-godt skrevet.

Jeg går særligt ind for de punkter her:

Nr. 1.   Rigtig fint. Ren straffeattest bør kræves. (Der ryger nok en del af dem, du tænkte på Der Rudi.  :laugh:) Men spøg til side, det skal jo være folk, der er til at stole på, absolut ikke nogen, der kunne finde på at bruge godkendelsen til noget andet end selvforsvar, så som kriminelle handlinger eller privat hævn.

Nr. 2.   Også fint. Godt at ansøgerne lærer om straffelovens bestemmelser i den retning.

Nr. 4.   Klart, det skal fornyes - som de skriver lidt ligesom jagttegn.

Nr. 6.   100 % enig.

Nr. 9.   Det skriver I så fint. Så er der styr på tingene. Det hele kan ikke slutte med at nogle personer får godkendelsen, og så har de måske ingen forbindelse med noget som helst de næste 10 år. Vi skal i det hele taget ikke have USA-tilstande. Den måde, de har haft våbenlove på gennem tiderne, er ikke noget at tragte efter. Vi må have en lov, der passer til vores forhold.

Men de har også snart ændret sig så meget, at der må ske noget. Jeg går ind for at give danskerne ret til selvforsvar ved at give dem et skydevåben.
Når altså de har gennemført de prøver, de skal og overholder gældende regler.
I'll fight 'em!

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.4%
  • Country: gl
    • Vis profil
Vi skal ikke have private militser, som måske en dag træder i karakter i gaderne for at forsvare Danmark.

Hvis det bliver nødvendigt, så er det en statsopgave, og politiet og militæret er også fuldt ud i stand til at forsvare landet imod indre fjender i en overskuelig fremtid.

I tilfælde af at Danmark skal forsvares imod ydre fjender, er det en opgave for militæret og hjemmeværnet.

Det er der stor intersubjektiv enighed om blandt danskerne, så de private militser bliver ikke til noget.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline dna

• Fuld medlem
  • Activity:
    7.4%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: November 08, 2017, 09:52:39 pm »
Der er næppe lempeligere våbenlovgivning på vej. I Danmark har vi valgt et system, hvor borgerne ikke alene er stillet forsvarsløse, men hvis vi rent faktisk tager chancen og forsvarer os selv eller vores nærmeste vil vi formentlig blive straffet for det. Det er alene staten som har voldsmonopol under lovning af at de vil beskytte borgerne. En opgave de gang på gang svigter.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.4%
    • Vis profil
Selvforsvar er lovligt
« Svar #6 Dato: November 08, 2017, 10:01:51 pm »
Der er næppe lempeligere våbenlovgivning på vej. I Danmark har vi valgt et system, hvor borgerne ikke alene er stillet forsvarsløse, men hvis vi rent faktisk tager chancen og forsvarer os selv eller vores nærmeste vil vi formentlig blive straffet for det. Det er alene staten som har voldsmonopol under lovning af at de vil beskytte borgerne. En opgave de gang på gang svigter.

Straffelovens paragraf 13 om nødværge:

Handlinger foretagne i nødværge er straffri, for så vidt de har været nødvendige for at modstå eller afværge et påbegyndt eller overhængende uretmæssigt angreb og ikke åbenbart går ud over, hvad der under hensyn til angrebets farlighed, angriberens person og det angrebne retsgodes betydning er forsvarligt.
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    11.6%
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
Sv: Vi skal have folk med våbentilladelse ind i skytteklubberne
« Svar #7 Dato: November 08, 2017, 10:06:00 pm »
Anklageren:
Citér
Vi skal ikke have private militser, som måske en dag træder i karakter i gaderne for at forsvare Danmark.
Hvis det bliver nødvendigt, så er det en statsopgave, og politiet og militæret er også fuldt ud i stand til at forsvare landet imod indre fjender i en overskuelig fremtid.
I tilfælde af at Danmark skal forsvares imod ydre fjender, er det en opgave for militæret og hjemmeværnet.

Det er der stor intersubjektiv enighed om blandt danskerne, så de private militser bliver ikke til noget.

Jeg mente vitterlig skytteklubber, da jeg skrev det. Det er ikke det samme som "private militser".

Hvordan ved du, at politiet og militæret "i en overskuelig fremtid" er så fuldt ud i stand til at forsvare landet"?

Altså, nu er vi nogen her der taler for, at lovlydige og agtede danskere på yderst fornuftig vis skal kunne erhverve et skydevåben. Så ser man dit indlæg, som formeligt dirrer af forargelse over fremtidige tilstande, hvor de våben-besiddende netop er kommet ærligt og redeligt til godkendelsen.
Hvor er alle de illegale våben? Hvor er indvandrerbandernes gangsterskyderier - af og til på fuldstændig sagesløse - hvor er de i dit indlæg?

Vi bryder os ikke så meget om hovski-snovski-højrøvede akademikere herinde, så det dér ...intersubjektiv.   :negative:
Manner, Manner!

Offline Sturmbannführer

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0.2%
  • Vi viser Vejen
    • Vis profil
    • Nordfront
« Svar #8 Dato: November 08, 2017, 10:49:23 pm »
Spændende debatindlæg, som dog nok skal blive forsøgt afsporet (jeg kan se, at Anklageren allerede er godt i gang).

Der er næppe noget unaturligt ved, at vi vestlige mennesker overvejer, hvordan vi kan modstå det pres, der igennem snart mange år opleves fra den muhamedanske verden. For det er bestemt ikke af det gode, det vi ser fra dén kant.

Jeg mener det ligger i den menneskelige natur, at man går til modstand, når man føler sig presset på selve sit livsgrundlag. Er det ikke, hvad vi alle ville gøre? Gå til modstand, når vi føler os truet på livet? Skulle det være specielt ekstremt at ønske den mulighed for et folk, der i bund og grund bare ønsker at leve i frihed?

For hvis vi ikke gør dét - så underkaster vi os. Det er svært at se Anklagerens indlæg som andet end en opfordring til netop at underkaste sig islam. Det mener jeg vitterlig, det er.

« Senest Redigeret: November 08, 2017, 10:51:35 pm af Sturmbannführer »
Vi kæmper for Europas Frihed og Kultur

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.4%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: November 08, 2017, 11:07:26 pm »
Anklageren:
Citér

Jeg mente vitterlig skytteklubber, da jeg skrev det. Det er ikke det samme som "private militser".

Hvordan ved du, at politiet og militæret "i en overskuelig fremtid" er så fuldt ud i stand til at forsvare landet"?

Altså, nu er vi nogen her der taler for, at lovlydige og agtede danskere på yderst fornuftig vis skal kunne erhverve et skydevåben. Så ser man dit indlæg, som formeligt dirrer af forargelse over fremtidige tilstande, hvor de våben-besiddende netop er kommet ærligt og redeligt til godkendelsen.
Hvor er alle de illegale våben? Hvor er indvandrerbandernes gangsterskyderier - af og til på fuldstændig sagesløse - hvor er de i dit indlæg?

Vi bryder os ikke så meget om hovski-snovski-højrøvede akademikere herinde, så det dér ...intersubjektiv.   :negative:

Jeg er ikke forarget, og jeg har jo også selv våben og færdighed i at bruge dem.

Det er kold beregning, og jeg måler det udelukkende på, hvor mange lovlydige borgere, der bliver dræbt - for i lande hvor der er mange våben, så viser erfaringerne, at det mest er skurkene, som bruger dem.

Er det synd for forbryderne?

Det kan godt være, at nogen forestiller sig, at modstanderne af en fri våbenlovgivning synes, det er synd at skyde voldelige medlemmer af en indvandrerbande på Nørrebro.

De lytter altså ikke til andre mennesker, for det er slet ikke med i overvejelserne. Det er da ikke synd at skyde forbrydere, som selv er i færd med at skyde andre mennesker. Jeg overvejer hvorvidt en fri våbenlovgivning virker efter hensigten - og hvordan følgevirkningerne er i øvrigt.

Indvandrerbanderne skal bures inde og udvises. Rockerne skal bare bures inde.

Nu ved du jo nok også, at jeg går ind for at frigive cannabis - ikke at jeg selv vil bruge det - og så er der ikke noget at kæmpe om i gaderne, og det bliver mindre attraktivt at være kriminel. Det er mere end en milliard kroner om året til underverdenen.

Der er ingen fordele ved forbuddet, for det dæmper ikke forbruget.

« Senest Redigeret: November 09, 2017, 01:37:19 pm af Anklageren »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.4%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: November 08, 2017, 11:21:58 pm »
Spændende debatindlæg, som dog nok skal blive forsøgt afsporet (jeg kan se, at Anklageren allerede er godt i gang).

Der er næppe noget unaturligt ved, at vi vestlige mennesker overvejer, hvordan vi kan modstå det pres, der igennem snart mange år opleves fra den muhamedanske verden. For det er bestemt ikke af det gode, det vi ser fra dén kant.

Jeg mener det ligger i den menneskelige natur, at man går til modstand, når man føler sig presset på selve sit livsgrundlag. Er det ikke, hvad vi alle ville gøre? Gå til modstand, når vi føler os truet på livet? Skulle det være specielt ekstremt at ønske den mulighed for et folk, der i bund og grund bare ønsker at leve i frihed?

For hvis vi ikke gør dét - så underkaster vi os. Det er svært at se Anklagerens indlæg som andet end en opfordring til netop at underkaste sig islam. Det mener jeg vitterlig, det er.

Den eneste forskel er, hvem der skal have lov til at bruge våben.

Under den store nordiske rockerkrig blev der brugt panserværnsraketter, håndgranater, bilbomber og maskingeværer.

Det mere end antyder, at der kan blive en slags våbenkapløb i det civile samfund.

Offline Krøngel

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    4.2%
  • http://www.pottersworld.net/
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: November 08, 2017, 11:43:52 pm »
Hvad med den nyeste magic wand, vel skal det ej være så vanskeligt at eje den
Forslaget er hermed stemt ned.

Der har godt nok været flere oplæg herinde i efteråret, der har omhandlet lovliggørelse af skydevåben i Danmark med de fornødne krav, det nu kunne indeholde. Men de tråde jeg lige kan se, handler om Tjekkiet og USA, så jeg opretter min egen.

Der er nogen, der har opstillet et interessant forslag på Newspeek. Det vil jeg gerne dele herinde, og håber at høre lidt om, hvad det ikke-brovtende klientel mener. (De andre har bredt sig rigeligt):

Forslaget i overskrifter.

1.)   Vandelsgodkendelse.
2.)   Skriftlig teoretisk prøve.
3.)   Praktisk prøve.
4.)   Krav om fornyelse.
5.)   Egenbetaling.
6.)   Krav til alder og statsborgerskab.
7.)   Krav til våbentyper.
8.)   Krav til føringsmidler.
9.)   Krav om vedligeholdelse.

I kan læse om, hvad de enkelte punkter nærmere indeholder her:

https://newspeek.info/giv-danskerne-ret-til-selvforsvar-med-skydevaaben/

Jeg synes, at der er overvejet rigtig mange ting, som kan forhindre, at noget sådan straks ville løbe løbsk;  f.eks. punkt 1 med den rene straffeattest, punkt 4 kravet om at man fornyer sin tilladelse og punkt 9 om vedligeholdelsen, som betyder at man som våbengodkendt skal være aktivt medlem af en skytteklub og derved vedligeholde skydefærdigheder og våbenhåndtering.

Læg også mærke til punkt 2 - ih, hvor eventuelle 'Loyal to Familia'-medlemmer og lignende falder af.   :smile1:

Jeg ved ikke, hvem der har skrevet artiklen på Newspeek - måske har de den fra facebook - jeg understreger derfor igen, at forslagene ikke er mine, men at jeg godt kan lide mange af dem.
Nu med fuldskæg

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    27%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: November 09, 2017, 02:17:34 pm »
Den planlagte liberalisering af våbenloven i Tjekkiet bliver ikke til noget. Det vil EU nedlægge forbud imod. Alle ved godt at Europa vil blve oversvømmet med tjekkiske våben.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline Desdicardo

• Senior medlem
  • Activity:
    2.8%
  • Livet kan være godt.
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: November 09, 2017, 10:49:15 pm »
Anklageren:
Citér

Myndighederne kan lovgive lige til de bliver gasblå i deres bedrevidende hoveder. Banditterne skal nok få de våben de skal bruge. Politiet har haft mere travlt med at afvæbne alm. Danskere for gennem 'frit lejde' at få folk til at aflevere deres gamle ANTIKKE våben som ethvert bandemedlem med respekt for sig selv ikke ville eje på sit lokum!

Jeg må indrømme det vendte sig i mig da jeg på tv så en politiassistent glædestrålende præsentere en stak gamle langløbede rifler og haglgeværer. Der var meget få håndvåben og var der endelig nogen var det gamle tyske lugere og engelske webleyes fra wwII. våben der burde hænge på et museum Ak herregud!
Intet er sikkert her i livet udover døden,

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    27.2%
  • Mandag morgen Quarterback
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: November 10, 2017, 01:11:54 am »
Interessant debat.

Jeg går meget ind for at bevæbne vores hjemmeværn igen, og gerne op justere antal af dem, og midler til rådighed i hjemmet. Hvis man ikke er Hjemmeværnsmand, registeret jæger eller politimand, ser jeg virkelig ingen årsag til at have håndvåben eller andre skydevåben, som privat person. Hvorfor i al verden er dette nødvendigt?
Så folk kan skyde hinanden uden grund? Selvforsvar, er som navnet lydder, noget man gør i værge. At gå rundt med håndvåben i offentligheden, er idiotisk, og handler ikke om selvforsvar. Nærmere, fordi man er nervøs, frygter ting vil ske, og er bange for det man ikke kender. Den slags personer, skal fandme ikke udstyres med håndvåben, så de kan begå mord, og kalde det selvforsvar.

Som Desdicardo siger. Har "banditterne" rigt mulighed for at anskaffe sig håndvåben og sprængstoffer, også de mere avanceret. Uanset lovgivning.

Hvis sådan lovgivning sker. Vil personer som DerRudi, rende rundt med et håndvåben. Og når de møder en "bandit", eller bliver bange for deres egen skygge, er de langt farligere ind de mest hardcore "banditter" der lige nu er. Der ville være mange, mange flere DerRudi typer med våben, ind der nogensinde har været af "banditter" i Danmark. Kig blot på USA. Det køre jo på skinner i USA, når det kommer til privat personer der skyder efter hinanden med alverdens skydevåben. Enten når konen har lagt i lag, eller en fremmed mand betræder ens græs. Fremragende samfunds normer???..FUCK NO !!!

Sådan en våbenlovgivning, betyder alt frygt bliver oprustet. Politiker og kendte mennesker, skal have mere beskyttelse. Politi og indsats styrker, bedre udstyr, og mindre "good cop" og mere "bad cop". Private borger, bliver utrygge og mistroisk. Alle søger selv et håndvåben til hjemmet "i frygt", og de mest paranoide, render rundt med en konstant, sågar sover med en.

Kan virkelig ikke se, hvorfor, vi alle skal til at anskaffe våben? Chancen for at du bliver skudt af en her i Danmark, er så latterlig lille, i forhold til alverdens andre måder at komme til skade. Hvorfor ændre på det?

Hvis håndvåben skulle være lovlige, ville det være i samhørighed med en totalelitærstat, der indførte en "udrensning" en gang om året. Det ville jeg tildængende godt kunne se en idé i, da det stort set fjerner alt form for kriminalitet i et samfund, på meget kort tid.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Purge
« Senest Redigeret: November 10, 2017, 01:26:01 am af MMQ »
Det eneste jeg ved, er, at jeg ikke ved noget.