Din mening?
.
Et par ting:1) Månen har langt mindre tyngdekraft, så det ville slet ikke kræve nær så meget kraft på en raketmotor at lande sikkert der, som det ville på jorden.2) Der er ingen atmosfærer på månen, hvilket betyder dels at støv ikke bliver "hvirvlet" op, og dels at der ikke er nogle trykbølger til at skubbe støv rundt. Kun det støv der er direkte ramt rakettens "udstødning" flytter sig, og lander relativt hurtigt igen. På jorden vil det ene luftmolekyle ramme det andet, og sørge for at effekten af en raket, eller bare en vifte, bliver større en bare de molekyler der er bliver flyttet direkte i første omgang.
Tja.. GuBBi - det gode spørgsmål er stadig om den såkaldte ekstreme svage tyngdekraft overhovedet virker på Månen i Vakuum?Hvis ikke den gør det, ja så har de ikke været på Månen!
Citat fra: Only Me efter November 09, 2017, 10:24:48 amTja.. GuBBi - det gode spørgsmål er stadig om den såkaldte ekstreme svage tyngdekraft overhovedet virker på Månen i Vakuum?Hvis ikke den gør det, ja så har de ikke været på Månen!Du må undskylde, men jeg kan simpelthen ikke forstå, at du kan spørge så dumt.Hvis tyngdekraften ikke virker i vakuum - så vil der ikke være noget månestøv, som kan hvirvles op - for hvorfor i alverden skulle støv lægge sig på månens overflade, hvis der ingen tyngdekraft er?Hvis der ikke ligger støv, sten og sand på månens overflade, fordi der ingen tyngdekraft er i vakuum - så vil der heller ikke være noget, som en raketmotor kunne skubbe væk, når den lander - og så ville der slet ikke kunne blive noget krater efter raketmotoren.Noget lignende med støv på landingsmodulet.Kan du ikke forstå, hvor underlige dine teorier virker, når de er så selvmodsigende?
Hvordan kan du være så skråsikker?Jeg prøver jo bare at se sagen fra flere vinkler, og er der noget de sidste par år har lært os, så er det vel at man ikke bare skal tage den konventionelle viden for gode varer.Det kan altid betale sig at overveje om det vi tror er sandt nu også giver mening.
Citat fra: Anklageren efter November 10, 2017, 08:11:45 amCitat fra: Only Me efter November 09, 2017, 10:24:48 amTja.. GuBBi - det gode spørgsmål er stadig om den såkaldte ekstreme svage tyngdekraft overhovedet virker på Månen i Vakuum?Hvis ikke den gør det, ja så har de ikke været på Månen!Du må undskylde, men jeg kan simpelthen ikke forstå, at du kan spørge så dumt.Hvis tyngdekraften ikke virker i vakuum - så vil der ikke være noget månestøv, som kan hvirvles op - for hvorfor i alverden skulle støv lægge sig på månens overflade, hvis der ingen tyngdekraft er?Hvis der ikke ligger støv, sten og sand på månens overflade, fordi der ingen tyngdekraft er i vakuum - så vil der heller ikke være noget, som en raketmotor kunne skubbe væk, når den lander - og så ville der slet ikke kunne blive noget krater efter raketmotoren.Noget lignende med støv på landingsmodulet.Kan du ikke forstå, hvor underlige dine teorier virker, når de er så selvmodsigende?Hvordan kan du være så skråsikker?Jeg prøver jo bare at se sagen fra flere vinkler, og er der noget de sidste par år har lært os, så er det vel at man ikke bare skal tage den konventionelle viden for gode varer.Det kan altid betale sig at overveje om det vi tror er sandt nu også giver mening.
Så du afviser alt det videnskabsfolk siger?Alt det som alle rumfarts organisationer kan efterprøve?Du afviser satelitter og de eksperimenter man selv kan udføre?Du må virkelig ønske at tro på det.
Nej - jeg er ved at finde ud af om flad jords folket har ret via debat om det!
Citat fra: Only Me efter November 10, 2017, 11:05:32 amNej - jeg er ved at finde ud af om flad jords folket har ret via debat om det! Du må jo være en af flad jords folket når du kalder dig fladjord.
Citat fra: Abernes Konge efter November 10, 2017, 08:17:06 amCitat fra: Anklageren efter November 10, 2017, 08:11:45 amCitat fra: Only Me efter November 09, 2017, 10:24:48 amTja.. GuBBi - det gode spørgsmål er stadig om den såkaldte ekstreme svage tyngdekraft overhovedet virker på Månen i Vakuum?Hvis ikke den gør det, ja så har de ikke været på Månen!Du må undskylde, men jeg kan simpelthen ikke forstå, at du kan spørge så dumt.Hvis tyngdekraften ikke virker i vakuum - så vil der ikke være noget månestøv, som kan hvirvles op - for hvorfor i alverden skulle støv lægge sig på månens overflade, hvis der ingen tyngdekraft er?Hvis der ikke ligger støv, sten og sand på månens overflade, fordi der ingen tyngdekraft er i vakuum - så vil der heller ikke være noget, som en raketmotor kunne skubbe væk, når den lander - og så ville der slet ikke kunne blive noget krater efter raketmotoren.Noget lignende med støv på landingsmodulet.Kan du ikke forstå, hvor underlige dine teorier virker, når de er så selvmodsigende?Hvordan kan du være så skråsikker?Jeg prøver jo bare at se sagen fra flere vinkler, og er der noget de sidste par år har lært os, så er det vel at man ikke bare skal tage den konventionelle viden for gode varer.Det kan altid betale sig at overveje om det vi tror er sandt nu også giver mening.Du er blevet anmeldt for at bruge den samme avatar som mig!