Forfatter Emne: Flad jord har ingen tyngdekraft på overfalden!?  (Læst 587 gange)

Offline Poul David (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    44.2%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Altid glad for at hjælpe.
    • Vis profil
Flad jord har ingen tyngdekraft på overfalden!?
« Dato: November 03, 2017, 11:30:15 am »

https://www.youtube.com/watch?v=c1jMZX7Dk40

Den flade jords masse, skaber derimod en bøjning af rummet omkring den flade jord!

Dette betyder at Solen og Månen drejer rund over jorden!

Og sådan virker det med et eksperiment:

https://www.youtube.com/watch?v=AFkC1ICfhiw&t=820s

Eller er flad jords tilhængerne bare Mad Men?
Brug aldrig person angreb som stalker eller trolleri mod andre medlemmer - det sætter dig selv i et dårligt lys, og viser kun hvem du er som person!

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    99.6%
  • Country: gl
    • Vis profil
Sv: Flad jord har ingen tyngdekraft på overfalden!?
« Svar #1 Dato: November 03, 2017, 12:02:10 pm »

Den flade jords masse, skaber derimod en bøjning af rummet omkring den flade jord!

Einstein sagde noget i den retning - selvfølgelig helt bortset fra jordens form, så du mikser det noget sammen - gør du ikke?

Citér

Ha ha ha - nå gør det dét  :big_grin:

Det kan da være rigtigt, at tyngdekraftens krumning af rummet ifølge Einstein er med til at holde himmellegemerne på plads i vores solsystem - hvis man er velvillig over for dine "teorier" - men hvorfor kobler du det sammen med flad-jord-teorien, som sagtens kan betyde - at stjernerne og planeterne ligesom er "hængt op" på himmelen?

Forestiller du dig, at månen - som man jo kan se er rund - cirkler rundt om en flad jord? Det er ret så fantasifuldt. Måske skulle du lave en tegneserie, så kunne danskerne grine af det. Det kunne måske godt blive en succes. Du skal bare være dig selv.

Citér

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Me

• Hyper medlem
  • Activity:
    24.8%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: November 03, 2017, 02:13:33 pm »
Ja, og sådan her vil månen se ud hvis den kom for tæt på solen. :smile:

« Senest Redigeret: November 03, 2017, 02:21:58 pm af Me »
Altid glad for at hjælpe. :smile:

Offline Poul David (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    44.2%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: November 03, 2017, 03:31:04 pm »

Einstein sagde noget i den retning - selvfølgelig helt bortset fra jordens form, så du mikser det noget sammen - gør du ikke?

Citér

Ha ha ha - nå gør det dét  :big_grin:

Det kan da være rigtigt, at tyngdekraftens krumning af rummet ifølge Einstein er med til at holde himmellegemerne på plads i vores solsystem - hvis man er velvillig over for dine "teorier" - men hvorfor kobler du det sammen med flad-jord-teorien, som sagtens kan betyde - at stjernerne og planeterne ligesom er "hængt op" på himmelen?

Forestiller du dig, at månen - som man jo kan se er rund - cirkler rundt om en flad jord? Det er ret så fantasifuldt. Måske skulle du lave en tegneserie, så kunne danskerne grine af det. Det kunne måske godt blive en succes. Du skal bare være dig selv.

Citér

Ha-ha, ja-ja men fladjords folket mener jo at dette link viser teorien bag Solen og Månens bevægelser over en flad jord!

De mener således at Solen ikke er langt væk slet ikke så stor som det siges i rundjords teorien!

https://www.youtube.com/watch?v=gseNeL_Rung
Brug aldrig person angreb som stalker eller trolleri mod andre medlemmer - det sætter dig selv i et dårligt lys, og viser kun hvem du er som person!

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    14.2%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: November 03, 2017, 03:52:03 pm »

Ha-ha, ja-ja men fladjords folket mener jo at dette link viser teorien bag Solen og Månens bevægelser over en flad jord!

De mener således at Solen ikke er langt væk slet ikke så stor som det siges i rundjords teorien!

At jorden er rund, er ikke en teori, men en kendsgerning.

I'm a Troll

Offline Poul David (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    44.2%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: November 04, 2017, 11:15:02 am »

At jorden er rund, er ikke en teori, men en kendsgerning.

Javel - interessant - og hvordan vil du så bevise din påstand?

Offline Tørresnoren

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.4%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: November 04, 2017, 12:57:04 pm »

Spørgsmål, off topic:

- sig mig, anvender personalet gamle aviser inde på din stue - eller går du bare rundt og klatter direkte på gulvet....?  :dash2:
'Det er aldrig for sent at leve lykkeligt til sine dages ende'...

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    14.2%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: November 04, 2017, 01:20:30 pm »

Jeg giver mig ikke af med at bevise noget, som der er oceaner af beviser på i forvejen.
I'm a Troll

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    37.6%
  • Mandag morgen Quarterback
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: November 04, 2017, 02:59:09 pm »

Jeg giver mig ikke af med at bevise noget, som der er oceaner af beviser på i forvejen.

Har godt nok aldrig selv set at Jorden er rund, så må jo tage andres arbejde og overbevisning for gode vare?

Gud findes. Fordi milliarder siger det? Jorden er rund, fordi milliarder siger det?
Personligt, har jeg ikke oplevet noget, der beviser at disse to overbevisninger, skulle være sande. Nogen vælger at tro på en Bog, himmel og helved, andre tror på deres medmennesker, fotografi, og andres logik eller overbevisninger.

Fordi du kan læse en million artikler, høre på 100 af forsker forklaringer og blive overbevist om en logik, gør den nødvendigvis ikke rigtig.
Det eneste jeg ved, er, at jeg ikke ved noget.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    10.6%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: November 04, 2017, 03:05:53 pm »
Folk der tror på flad jord har svært ved at forklare nedenstående:

Hvordan kommer solen under horisonten hvis jorden er flad?

Og desuden, hvis jorden (flad eller ej) HAR massetiltrækning som OP lægger op til, så vil resultatet være at den trækker sig selv ind til en sfære. Desuden ville man jo mærke det, og gå skråt rundt for ikke at få overbalance. At bevæge sig væk fra nordpolen ville være at gå op ad bakke.
« Senest Redigeret: November 04, 2017, 03:08:09 pm af GuBBi »

Online Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.4%
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: November 04, 2017, 03:19:01 pm »
Har godt nok aldrig selv set at Jorden er rund, så må jo tage andres arbejde og overbevisning for gode vare?

Gud findes. Fordi milliarder siger det? Jorden er rund, fordi milliarder siger det?
Personligt, har jeg ikke oplevet noget, der beviser at disse to overbevisninger, skulle være sande. Nogen vælger at tro på en Bog, himmel og helvede, andre tror på deres medmennesker, fotografi, og andres logik eller overbevisninger.

Fordi du kan læse en million artikler, høre på 100 af forsker forklaringer og blive overbevist om en logik, gør den nødvendigvis ikke rigtig.

Du ville nok ikke tro det selv om du blev sparket ud i stratosfæren på spidsen af en NASA raket ... :ermm:

Og mens vi nu er ved emnet så kan du tage ham her med ... :ahappy:

« Senest Redigeret: November 04, 2017, 07:33:39 pm af Debatsvinet »
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    37.6%
  • Mandag morgen Quarterback
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: November 04, 2017, 04:11:25 pm »

Du ville nok ikke tro det selv om du blev sparket ud stratosfæren på spidsen af en NASA raket ... :ermm:

Er overbevist om, at jeg ville dø, inden jeg kom så langt, til at kunne tage stilling til om Jorden er rund, ved at rejse på spidsen af en rumraket :) Men, jeg spænder gerne Only Me fast, og tager rejsen på indersiden af raketten.

Hvis jeg rent faktisk, kom i kredsløb om Jorden, og faktuelt kunne se at Jorden er rund. Ville jeg være overbevist. Det samme ville være tilfældet, hvis Gud en dag, skulle få lyst til at snakke.

Folk kan bruge alverdens billeder og argumentation, for at bevise at Jorden er rund. Som sagt, har stået på toppen af Kilimanjaro, og næsten på toppen af Mount Blanc, og det eneste jeg kunne se, var en flad jord, med bjerge eller savanne, så langt øjet kunne se.

Det eneste jeg ved, er, at jeg ikke ved noget.

Offline Poul David (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    44.2%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: November 04, 2017, 04:51:54 pm »
Folk der tror på flad jord har svært ved at forklare nedenstående:

Hvordan kommer solen under horisonten hvis jorden er flad?

Og desuden, hvis jorden (flad eller ej) HAR massetiltrækning som OP lægger op til, så vil resultatet være at den trækker sig selv ind til en sfære. Desuden ville man jo mærke det, og gå skråt rundt for ikke at få overbalance. At bevæge sig væk fra nordpolen ville være at gå op ad bakke.

Du kan se teorien her:

https://www.youtube.com/watch?v=GY0xhUOL3vM

Der er ingen horisont linje den kan gå under, fordi Jorden er en flad rund skive!

Dette betyder at solen cirkulere rundt over skiven og kun lyser på noget af skive af gangen!

Når den går ned om aftenen, så går den ikke ned, men forsvinder i vores øjnes forsvindingspunkt - som er horisont linjen! :yes:

Offline Me

• Hyper medlem
  • Activity:
    24.8%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: November 04, 2017, 04:58:56 pm »
Altid glad for at hjælpe. :smile:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    99.6%
  • Country: gl
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: November 04, 2017, 05:09:52 pm »

Hvis jeg rent faktisk, kom i kredsløb om Jorden, og faktuelt kunne se at Jorden er rund. Ville jeg være overbevist. Det samme ville være tilfældet, hvis Gud en dag, skulle få lyst til at snakke.

Folk kan bruge alverdens billeder og argumentation, for at bevise at Jorden er rund. Som sagt, har stået på toppen af Kilimanjaro, og næsten på toppen af Mount Blanc, og det eneste jeg kunne se, var en flad jord, med bjerge eller savanne, så langt øjet kunne se.

Der er meget, som du aldrig har set.

Havde du mange overvejelser, før du rejste til Afrika?
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?