Forfatter Emne: Havmåger er nogle halunker.  (Læst 184 gange)

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    88.4%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Havmåger er nogle halunker.
« Dato: December 10, 2018, 08:20:01 am »
Se bare hvad de kan finde på

https://www.facebook.com/trynottolaughpets/videos/241822149998550/

Her kaldes de havmåger, men der er to arter. Sølvmåge og Sildemåge. Forskellen kendes kun på farven på pupillen.

Og så er der, i darwinistisk-udviklingsbiologisk forstand, noget mærkeligt med dem. De er en ringart. Fri mig for at komme med forklaringen på hvad det er.

Og fugle der er halunker. Alliker er endnu værre. Jeg sad på en cafe i Przmyzl i Polen og nød min burgermad. Jeg havde godt spottet allikerne havde kig på min tallerken, så jeg var vagtsom. Men ikke vagtsom nok, for jeg boede mig lige over mod servitricen for at tage imod min cola. Så var der en der og nuppede en pommes frit fra tallerkenen.
« Senest Redigeret: December 10, 2018, 08:45:57 am af Carlo »
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline Tørresnoren

• Hyper medlem
  • Activity:
    6.4%
    • Vis profil
Sv: Havmåger er nogle halunker.
« Svar #1 Dato: December 10, 2018, 08:35:24 am »
Hov, du linker vist til noget andet end måger - prøv lige igen.. :smile1:

Men ja, måger er bare nogle slubberter:

'Men indimellem bliver det bare for meget - eksempelvis mågen, som en sommerdag dykkede ned og nuppede en nakkekotelet fra havebordet'...
  :hyper:

https://www.fyens.dk/livsstil/Kjeld-Bjerre-Naar-fuglene-er-for-meget/artikel/3153470

Jeg gør en del ud af at fodre havens (mindre) fugle i de måneder hvor det kan være svært for dem at finde føde - men jeg har måtte fremstille et specielt foderbræt hvor kun de små kan komme til fadet - ellers ville måger, skader og et par andre slughalse simpelthen tømme hele skidtet på ca. 4 minutter..  :big_grin:
'Uanset hvor mørkt livet til tider kan se ud, så husk at der altid er lys i køleskabet'....

Offline Forsvareren

• Senior medlem
  • Activity:
    42.2%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: December 10, 2018, 04:18:03 pm »
Der er 5 almindelige mågearter i Danmark, og de er svære at se forskel på - med undtagelse af hættemågen, der er nem at kende pga sit brune hovede. Måger er desuden bare grå, indtil de bliver voksne i 3-4 årsalderen, og som ungfugle kan selv eksperterne normalt ikke se forskel på dem.

De almindelige arter er:
Hættemåge (brunt hovede om sommeren og to sorte ørevarmere om vinteren, knaldrøde ben, den mindste af arterne)
Stormmåge (grå overside, sorte vingespidser, gulgrønne ben)
Sølvmåge (forstørret udgave af stormmågen, sidder i enhver havn og holder opsyn)
Sildemåge (samme størrelse som sølvmåge, men sort på oversiden, gule ben, ses ikke om vinteren, da den er trækfugl)
Svartbag (ligner sildemågen til forveksling, men er bare større. Kødfarvede ben. Kendes let på det specielle “grau” skrig.)

Udover disse 5 almindelige arter, er der også adskillige sjældne arter, som man kan være heldig at møde. Ialt er hele 24 forskellige mågearter set i Danmark.

Offline Lorenz

• Senior medlem
  • Activity:
    3.2%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: December 10, 2018, 06:11:01 pm »
Der er 5 almindelige mågearter i Danmark, og de er svære at se forskel på - med undtagelse af hættemågen, der er nem at kende pga sit brune hovede. Måger er desuden bare grå, indtil de bliver voksne i 3-4 årsalderen, og som ungfugle kan selv eksperterne normalt ikke se forskel på dem.

De almindelige arter er:
Hættemåge (brunt hovede om sommeren og to sorte ørevarmere om vinteren, knaldrøde ben, den mindste af arterne)
Stormmåge (grå overside, sorte vingespidser, gulgrønne ben)
Sølvmåge (forstørret udgave af stormmågen, sidder i enhver havn og holder opsyn)
Sildemåge (samme størrelse som sølvmåge, men sort på oversiden, gule ben, ses ikke om vinteren, da den er trækfugl)
Svartbag (ligner sildemågen til forveksling, men er bare større. Kødfarvede ben. Kendes let på det specielle “grau” skrig.)

Udover disse 5 almindelige arter, er der også adskillige sjældne arter, som man kan være heldig at møde. Ialt er hele 24 forskellige mågearter set i Danmark.

SIKKERHEDSKOPIERET!!!

Offline Olga_K

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    6.4%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: December 10, 2018, 09:24:29 pm »

Så var der en der og nuppede en pommes frit fra tallerkenen.

OMG: En Junkfugl!

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: December 10, 2018, 09:31:49 pm »
Hvorfor kan jeg ikke give nogen likes?

Det virker ikke.
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    38.6%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: December 10, 2018, 10:54:51 pm »

Det virker ikke.

Det kan jeg heller ikke.
Vi skal endelig huske den gode debat.

Offline Me

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.4%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: December 10, 2018, 11:22:11 pm »

Det virker ikke.

Anklageren, jeg giver dig lige en manuel like. :smile1:
Altid glad for at hjælpe. :smile:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: December 10, 2018, 11:27:01 pm »
Fedt hvis likes er afskaffet. Det er langt mere konstruktivt hvis folk begynder at argumentere i stedet for bar at like. Så bliver en type som Genuine Troll nødt til at begynde at tænke selv he he

Det er ikke afskaffet Reptil Formskifter. Det er en fejl.

Sidste gang, likes blev afskaffet, kunne man hverden se ikonet, eller hvor mange man havde. Jeg mistede 5.000 likes ved den lejlighed - men pyt - jeg har fået nogen nye.

- også dengang var der nogen, der var glade for det, fordi de ikke rigtig havde nogen  :smile1:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Gyyyys
« Svar #9 Dato: December 10, 2018, 11:52:46 pm »

Du går vist meget op i likes. For mig at se er likes ligegyldige. Hvis man har populære holdninger eller er god til at snakke andre efter munden - er det nemt at få mange likes. Jeg synes det er mere interessant at folk tør stå frem med de holdninger de har på hjerte uden at tænke på om de bliver populære derpå eller får likes.

Dengang jeg mistede de mange likes, sov jeg ikke en uge. Nogen gange var jeg lige ved at falde i søvn, men så vågnede jeg med et sæt og kunne ikke lade være med at hulke højt.

Det blev for meget for min samlever, så de næste nætter græd jeg lydløst, for det er ikke sjovt at blive hånet, når man er helt knust. Jeg kunne dog ikke forhindre at puden blev plaskvåd af alle de tårer - så jeg måtte tørre den på radiatoren om morgenen.

Jeg kom jo langsomt over det, men nu gør du mig helt nervøs for, at det kan ske igen Reptilus.

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    88.4%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: December 11, 2018, 12:02:17 am »
Jeg var lidt amatørornitolog i mine midaldrende dage. Stod ovre på forhøjningen på Kalvebod Fælled i min uniform, der var en khaikijakke og lange grønne gummistøvler. Min kikkert var lånt, for en god fuglekikkert koster rask væk mange tusind bops.

Der kom også mange andre ornitologer der dengang. "Se, en Mudderklire". Men så kom nogle af os andre ornitologer til at bemærke en anden kategori fuglekiggere. "Det var satans" sagde vi andre til hinanden. "De kigger sq ikke efter fugle" og vi kiggede Mona Lisa-agtigt på hinanden. De kiggede efter arten Homo Sapiens der kom parvis på syggel. Nogle gange når de havde spottet nogen de syntes de fandt interessante, pakkede de hurtigt sammen og flintrede efter dem på syggel. Hmmmm...... mon de nogle gange fik et smugkik af Venus i Det Grønne.
« Senest Redigeret: December 11, 2018, 12:03:49 am af Carlo »
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Ornitologer er lidt sære
« Svar #11 Dato: December 11, 2018, 12:11:20 am »
Jeg var lidt amatørornitolog i mine midaldrende dage. Stod ovre på forhøjningen på Kalvebod Fælled i min uniform, der var en khaikijakke og lange grønne gummistøvler. Min kikkert var lånt, for en god fuglekikkert koster rask væk mange tusind bops.

Der kom også mange andre ornitologer der dengang. Men så kom nogle af os andre ornitologer til at bemærke en anden kategori fuglekiggere. "Det var satans" sagde vi andre til hinanden. "De kigger sq ikke efter fugle" og vi kiggede Mona Lisa-agtigt på hinanden. De kiggede efter arten Homo Sapiens der kom parvis på syggel. Nogle gange når de havde spottet nogen de syntes de fandt interessante, pakkede de hurtigt sammen og flintrede efter dem på syggel. Hmmmm...... mon de nogle gange fik et smugkik af Venus i Det Grønne.

Jeg har hjulpet med at ringmærke, og jeg har været med på ture. Så sad vi og frøs tidligt om morgenen ved Blåvands Hug, og med en god kikkert kunne vi se nogen små prikker - langt - langt - ude, og så jublede de alle sammen, fordi de havde set en sule  :big_grin:

Der var også et gods derude, som vi kunne få lov til at komme ind på, fordi de var ornitologer, og det var en oplevelse. Der var mange kronhjorte, og det var ikke i en dyrehave, kærhøge og ikke mindst overnattede der tusinder af gæs. Når man står på jorden og hundreder af gæs letter og flyver lavt hen over hovedet på en, så får man ellers noget af en kvalitetsoplevelse.

Om aftenen spillede vi guitar og sang, og det var heller ikke værst  :smile1:

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.8%
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
Sv: Gyyyys
« Svar #12 Dato: December 11, 2018, 10:06:02 am »
Dengang jeg mistede de mange likes, sov jeg ikke en uge. Nogen gange var jeg lige ved at falde i søvn, men så vågnede jeg med et sæt og kunne ikke lade være med at hulke højt.

Det blev for meget for min samlever, så de næste nætter græd jeg lydløst, for det er ikke sjovt at blive hånet, når man er helt knust. Jeg kunne dog ikke forhindre at puden blev plaskvåd af alle de tårer - så jeg måtte tørre den på radiatoren om morgenen.

Jeg kom jo langsomt over det, men nu gør du mig helt nervøs for, at det kan ske igen Reptilus.

Ironi og sort humor når det er bedst ... :w00t:

Men jeg er sikker på at der en' der græder mere over den manglende like funktion, vores allesammens trådløse Troll hvis hænder sikkert ryster af abstinenser i dette øjeblik ... :ahappy:
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline genuine Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    8%
  • Køn: Kvinde
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
Sv: Gyyyys
« Svar #13 Dato: December 11, 2018, 05:45:49 pm »

Ironi og sort humor når det er bedst ... :w00t:

Men jeg er sikker på at der en' der græder mere over den manglende like funktion, vores allesammens trådløse Troll hvis hænder sikkert ryster af abstinenser i dette øjeblik ... :ahappy:

:girl_cray3:  :girl_cray3:  :girl_cray3:  :girl_sad:  :girl_impossible:
Fake profil, :girl_blum2:

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    88.4%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: December 12, 2018, 03:11:38 am »
Ny hører vi ikke så meget til kreationisterne, men dengang vi gjorde, var et af deres argumenter for skabelsen at der ikke finde eksempler på at en art har udviklet sig til en anden.

Men Sølvmågen-sildemågen er et "bevis" på at nye arter udvikles. Evolution for øjnene af os.