Forfatter Emne: Havde mord i blikket?  (Læst 303 gange)

Offline Poul David (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    45.8%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Altid glad for at hjælpe.
    • Vis profil
Havde mord i blikket?
« Dato: November 03, 2017, 10:10:18 am »
Havde mord i blikket?

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-11-02-spidskandidat-foelte-sig-truet-paa-station-han-havde-mord-i-blikket

”- Det her er en principsag, og der er ingen, som skal true mig til tavshed, siger Mette Thiesen.

Byrådsmedlem og spidskandidat for Nye Borgerlige i Hillerød Mette Thiesen oplevede at blive truet af en ung mand, da hun stod på Hillerød Station onsdag morgen klokken lidt over syv og delte flyers ud som led i sin valgkamp.”

Jeg mener:

Nu begynder venligboerne som går ind for muslimsk indvandring, at true kandidater til kommunevalget!

Findes der virkelig nogle landsforrædere, som vil af med det her ellers skønne land til muslimerne?

Brug aldrig person angreb som stalker eller trolleri mod andre medlemmer - det sætter dig selv i et dårligt lys, og viser kun hvem du er som person!

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
    • Vis profil
Sv: Havde mord i blikket?
« Svar #1 Dato: November 03, 2017, 12:52:24 pm »
En mand rev hendes flyer over, og hun tager det som en trussel. Kan godt være han var ubehagelig, men det er i sig selv ikke en forbrydelse. Det her er noget klynk, og endnu et symptom på krænkelseskulturen vi har hvor alle kæmper om at være det største offer.

Online Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    14.8%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: November 03, 2017, 01:07:16 pm »
En mand rev hendes flyer over, og hun tager det som en trussel. Kan godt være han var ubehagelig, men det er i sig selv ikke en forbrydelse. Det her er noget klynk, og endnu et symptom på krænkelseskulturen vi har hvor alle kæmper om at være det største offer.

Enig, men nu får hun opmærksomhed, som måske kaster lidt ekstra stemmer af sig.

Signalement på "forbryderen":

Mette Thiesen beskriver manden som lys i huden med lidt skæg, cirka 30 år gammel og omkring 180 centimeter høj. Han var iført hættetrøje, kasket og baggy-bukser.
I'm a Troll

Offline Evalu

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: November 03, 2017, 02:00:09 pm »
Hvis en kandidat for Nye Borgerlige forsøgte at give mig en flyer, ville jeg føle mig krænket over at blive anset for at være en mulig vælger til det parti; men jeg ville da ikke politianmelde det :smile1:.

Offline Poul David (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    45.8%
  • Altid glad for at hjælpe.
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: November 03, 2017, 03:35:10 pm »

Enig, men nu får hun opmærksomhed, som måske kaster lidt ekstra stemmer af sig.

Signalement på "forbryderen":

Mette Thiesen beskriver manden som lys i huden med lidt skæg, cirka 30 år gammel og omkring 180 centimeter høj. Han var iført hættetrøje, kasket og baggy-bukser.

Ja det kan godt være at de får brug for dette, da jeg næppe tror at de bliver repræsenteret i kommunal bestyrelserne, som et nyt parti der slet ikke er i folketinget endnu! :smile1:
Brug aldrig person angreb som stalker eller trolleri mod andre medlemmer - det sætter dig selv i et dårligt lys, og viser kun hvem du er som person!

Offline Desdicardo

• Senior medlem
  • Activity:
    2.8%
  • Livet kan være godt.
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: November 03, 2017, 03:52:42 pm »

Nogen er mere nærtagene og lette at skræmme end andre, der skete ikke yderligere men derfor er det en dårlig holdning at have - at blande politik og vold sammen og fordi 'man' tilfældigvis  er overbevist om at 'man' er på den RIGTIGE side, altså IMOD højrefløjen.

Det er bare ikke i orden.
« Senest Redigeret: November 03, 2017, 03:54:16 pm af Desdicardo »
Intet er sikkert her i livet udover døden,

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    99.2%
  • Country: gl
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: November 03, 2017, 06:31:36 pm »

Nogen er mere nærtagene og lette at skræmme end andre, der skete ikke yderligere men derfor er det en dårlig holdning at have - at blande politik og vold sammen og fordi 'man' tilfældigvis  er overbevist om at 'man' er på den RIGTIGE side, altså IMOD højrefløjen.

Det er bare ikke i orden.

Der var altså en mand med en dårlig holdning, som det ikke er i orden at have, men dem er der jo mange af. Jeg har også haft kedelige oplevelser med fremmede, og det har vi vist alle sammen haft uden at nogen har sat himmel og jord i bevægelse for vores skyld.

Skal vi ikke holde os til straffeloven i den slags sager i stedet for at puste en kedelig oplevelse op til noget stort, fordi der åbenbart skulle gælde særlige love for politikere?

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline dna

• Fuld medlem
  • Activity:
    7.4%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: November 03, 2017, 07:02:19 pm »

"gestikulerede strangulering". Underligt at du lige fokuserer på det mindst truende i hans adfærd og undlader resten. Uanset så er det en meget intolerant opførsel overfor sine medmennesker.

Offline dna

• Fuld medlem
  • Activity:
    7.4%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: November 03, 2017, 07:04:46 pm »
Hvis en kandidat for Nye Borgerlige forsøgte at give mig en flyer, ville jeg føle mig krænket over at blive anset for at være en mulig vælger til det parti; men jeg ville da ikke politianmelde det :smile1:.

Så kunne det tyde på at du er en af de meget følsomme som er nemme at krænke.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: November 03, 2017, 09:41:42 pm »

"gestikulerede strangulering". Underligt at du lige fokuserer på det mindst truende i hans adfærd og undlader resten. Uanset så er det en meget intolerant opførsel overfor sine medmennesker.

Kommenterede det ikke fordi jeg tror det er bullshit. Hvordan skulle man "gestikulere strangulering" samtidig med at man river en flyer over? Optag en video og upload den for at overbevise mig, for jeg har ikke engang fantasi til at forestille mig hvordan det skulle kunne lade sig gøre.

Indtil videre lyder det som om at et af de højst sandsynligt hundredevis af mennesker hun delte flyers ud til den dag var ubehøvlet. Det er naturligvis ikke en god ting at være ubehøvlet, men det er fandeme heller ikke ulovligt, og det lugter langt væk af stemmetrygle klynk når hun laver en politianmeldelse ud af det.

Ingen har gjort hende noget, og hun er ikke blevet truet med noget. Hun vil gerne være politiker og så må hun fandeme gro noget hård hud, for folk har lov til at være ubehøvlede overfor politikere. Deal with it.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    99.2%
  • Country: gl
    • Vis profil
Skal der laves nogen særregler for Mette Thiesen?
« Svar #10 Dato: November 03, 2017, 10:37:50 pm »

Skal manden så straffes for at have "mord i blikket"? eller hvad bør der ske i "sagen"?

Vi andre almindelige dødelige må jo pænt finde os i det, når nogen er fjendtlige og ubehøvlede.

« Senest Redigeret: November 03, 2017, 11:21:25 pm af Anklageren »
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline dna

• Fuld medlem
  • Activity:
    7.4%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: November 04, 2017, 07:33:33 am »

Kommenterede det ikke fordi jeg tror det er bullshit. Hvordan skulle man "gestikulere strangulering" samtidig med at man river en flyer over? Optag en video og upload den for at overbevise mig, for jeg har ikke engang fantasi til at forestille mig hvordan det skulle kunne lade sig gøre.

Indtil videre lyder det som om at et af de højst sandsynligt hundredevis af mennesker hun delte flyers ud til den dag var ubehøvlet. Det er naturligvis ikke en god ting at være ubehøvlet, men det er fandeme heller ikke ulovligt, og det lugter langt væk af stemmetrygle klynk når hun laver en politianmeldelse ud af det.

Ingen har gjort hende noget, og hun er ikke blevet truet med noget. Hun vil gerne være politiker og så må hun fandeme gro noget hård hud, for folk har lov til at være ubehøvlede overfor politikere. Deal with it.

Så er din fantasi ikke særligt veludviklet.