Til hele den der "Hvor er stjernerner!?!?!?" diskussion, når det kommer til billeder fra rummet: google hvad lukketid er.Det handler om mængden af lys der kan nå at blive indfanget på et billede. Fra billeder i rummet, bla. fra månen eller en rumstation, vil det i forgrunden, Jorden eller en astronaut på månen, være så meget lysere end baggrunden, at kameraets lukketid bliver nød til at være kort, og dermed liver der ikke samlet nær nok lys til at man kan se stjerner. For stjerner er meget meget svagere end det i forgrunden. Men igen findes der faktisk nogle enkelte billeder fra månen hvor man godt kan se nogle enkelte af de stærkeste stjerner. Kan være jeg graver dem frem senere når jeg har tid.
Og det er også derfor vores GPS system virker så godt.
Hvis NASA alligevel var igang med at fake billeder ville de nok have kommet stjerner på himlen.Citat fra: Only Me efter November 06, 2017, 10:31:05 amSå man kan sagtens lave optagelser af "Månebilleder" i dagslys på Jorden, og så efterfølgende lave en sort himmel i photoshop, så det ser ud som om at det er på Månen at det er lavet - går også med levende videoer-he-he.
Så man kan sagtens lave optagelser af "Månebilleder" i dagslys på Jorden, og så efterfølgende lave en sort himmel i photoshop, så det ser ud som om at det er på Månen at det er lavet - går også med levende videoer-he-he.
Man behøver ikke være amatør for at se hvad du er.
I stedet for at se på de fjollede YouTube videoer, skulle du selv prøve at tage billeder af stjerner Only me - Vintersne eller hvad du nu kalder dig.Jeg har prøvet, selvom det egentlig var nordlys, jeg var ude efter. Som Gubbi skriver, så er lyset så svagt i forhold til dagslys, at man ikke engang kan se stjernerne med det menneskelige øje om dagen og langt mindre fotografere dem.Om natten er det noget andet. Der har været flere tråde om problemerne.I denne tråd får jeg først gode råd http://www.din-debat.dk/index.php?topic=667.msg4762#msg4762Der er et billede af kirkegården taget om natten.Man kan ikke se stjernerne. fordi lyset fra stearinlysene ved gravene er for stærkt i forhold til lyset fra stjernerne. Det er taget med et et Nikon spejlrefleks kamera med en NIKKOR 18-55 mm linse og en lukkertid på hele 10 sekunder.I tråden her får jeg gode råd efter at have prøvet om natten, hvor der er Nordlys og med lukkertider på mange sekunder http://www.din-debat.dk/index.php?topic=754.msg5471#msg5471Billedet (som er taget i polarnatten i vintertiden med mange sekunders lukkertid) er ikke redigeret i Photoshop udover at størrelsen er ændret. Her kan man se stjernerne, fordi der kun er lidt lys, men det er altså svært at få stjerner og nordlys med på billedet, og grunden bliver forklaret i trådene. Man kan se omkring 15 stjerner ud af de tusinder, man kan se med øjet i den klare polarnat.Med et forholdsvis billigt kamera som et Nikon til 3-4.000 kroner, skal man op på en lukkertid på mange sekunder for at fange stjernernes svage lys.Hvis man har en kæmpestor linse, som tager meget lys ind, ville det være lettere - men linsen ville veje ret meget i et rumskib, hvor man tænker seriøst på vægten.
Man kan da sagtens fotografere stjerner fra og i rummet:https://www.youtube.com/watch?v=aSEvygZtCcwOg fra Månen er det det samme som i rummet, fordi der ingen atmosfære er på Månen!Det er da muligt og som Nasa også undskylder sig med, at de kameraer de havde med på Apollo missionerne ikke kunne indfange stjerner fra Månen - men det lyder meget mærkeligt, at det menneskelige øje heller ikke kunne se en eneste stjerne?
Jeg ved efterhånden, at du er en total ignorant - så du får ikke det samme ud af dette, som normale mennesker ellers gør.
Billeder taget af teleskoper fra jorden om natten...... bruger du som argument for at man skal kunne se stjerner i DAGSLYS på månen?Citat fra: Only Me efter November 07, 2017, 10:34:01 amMan kan da sagtens fotografere stjerner fra og i rummet:
Man kan da sagtens fotografere stjerner fra og i rummet:
Citat fra: Warlock efter November 07, 2017, 10:40:26 amBilleder taget af teleskoper fra jorden om natten...... bruger du som argument for at man skal kunne se stjerner i DAGSLYS på månen?Citat fra: Only Me efter November 07, 2017, 10:34:01 amMan kan da sagtens fotografere stjerner fra og i rummet:Hvorfor skulle man ikke kunne se stjerner med øjnene på en sort "Månehimmel"?Astronauterne stod jo også helt i skygge af Månelandings fartøjet!Mener du så at de "glemte" at se op og ud i et sort univers?Eller hvad?