Forfatter Emne: Er en 20-års hændelse på vej?  (Læst 272 gange)

Offline Poul David (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    43.2%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Altid glad for at hjælpe.
    • Vis profil
Er en 20-års hændelse på vej?
« Dato: Oktober 29, 2017, 08:52:17 am »
Er en 20-års hændelse på vej?

https://www.dr.dk/nyheder/vejret/drs-vejrvaert-20-aars-haendelse-kan-ramme-flere-steder

”DR's vejrvært: 20-års hændelse kan ramme flere steder

Flere steder er der allerede forhøjet vandstand - det topper dog først i aften, fortæller Christian Cherry.”

Jeg mener:

Efter storm og orkan kommer vandet!

Der er i løbet af i dag søndag risiko for en 20-års hændelse med stormflod.

Det er særligt de indre danske farvande, som kan få helt op til to meter forhøjet vandstand.

Stormen har også medført skader på tagsten, væltede træer og nogle sommerhuse.

Hvordan ser det ud hos dig?

Brug aldrig person angreb som stalker eller trolleri mod andre medlemmer - det sætter dig selv i et dårligt lys, og viser kun hvem du er som person!

Offline genuine Troll

• Fuld medlem
  • Activity:
    10.4%
  • Køn: Kvinde
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
a´perfekt storm,
« Svar #1 Dato: Oktober 29, 2017, 10:30:33 am »
Og så fusede den `storm´ ud,  :girl_haha:
Fake profil, :girl_blum2:

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    22.6%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Er en 20-års hændelse på vej?
« Svar #2 Dato: Oktober 29, 2017, 10:35:37 am »
Det måvi fundere over.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline Evalu

• Senior medlem
  • Activity:
    5.2%
    • Vis profil
Sv: a´perfekt storm,
« Svar #3 Dato: Oktober 29, 2017, 10:48:39 am »
Og så fusede den `storm´ ud,  :girl_haha:

Ikke for alle.
I aften forventes der rekordagtig forhøjet vandstand.

https://www.bt.dk/krimi/lige-nu-meget-sjaelden-situation-kan-opstaa-efter-storm-dmi-foelger-udviklingen-taet
citat:
"Nogle steder er vi ude i en 100 års hændelse. Vi har simpelthen aldrig oplevet så høj en vandstand"
citat slut

https://www.fyens.dk/nyborg/Hoejvande-spaerrer-Havnegade-i-Nyborg/artikel/3198744
citat:
"Afhængig af, hvordan højvandssituationen udvikler sig hen over dagen og aftenen, vil beredskabet vurdere, om det bliver nødvendigt ligefrem at evakuere og bede beboere om at forlade området i løbet af søndag aften."
citat slut

Offline Poul David (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    43.2%
  • Altid glad for at hjælpe.
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Oktober 29, 2017, 11:25:24 am »
Det måvi fundere over.

http://vejr.tv2.dk/2017-10-29-opjusterer-prognoser-for-stormflod-kan-ende-med-en-100-aars-haendelse - seneste nyt: Nu tales der om en 100-års hændelse med stormflod i de indre danske farvande!?
Brug aldrig person angreb som stalker eller trolleri mod andre medlemmer - det sætter dig selv i et dårligt lys, og viser kun hvem du er som person!

Offline genuine Troll

• Fuld medlem
  • Activity:
    10.4%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Oktober 29, 2017, 11:29:24 am »

Ikke for alle.

https://www.bt.dk/krimi/lige-nu-meget-sjaelden-situation-kan-opstaa-efter-storm-dmi-foelger-udviklingen-taet
citat:
"Nogle steder er vi ude i en 100 års hændelse. Vi har simpelthen aldrig oplevet så høj en vandstand"
citat slut

https://www.fyens.dk/nyborg/Hoejvande-spaerrer-Havnegade-i-Nyborg/artikel/3198744
citat:
"Afhængig af, hvordan højvandssituationen udvikler sig hen over dagen og aftenen, vil beredskabet vurdere, om det bliver nødvendigt ligefrem at evakuere og bede beboere om at forlade området i løbet af søndag aften."
citat slut

Sorry-

Okay, stormen var måske noget undervurderet fra min side, det var ikke så slemt hos mig men efter jeg så tv news kan jeg godt se det må have været slemt for nogen, vinden var også nordlig og det siger de er usædvanligt,  :girl_sigh:

Offline Tørresnoren

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.4%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Oktober 29, 2017, 12:02:33 pm »
Her ude på Tørre-Røvelse Overdrev slap vi billigt fra 'Ingolf'... - og tak til vores lokale købmandskone for det...!  :yes:

- hun er nemlig kendt i hele postnummeret for straks at løbe med en halv vind hver gang der bare sker lidt herude..

:ROFL:

'Det er aldrig for sent at leve lykkeligt til sine dages ende'...

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: bs
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Oktober 29, 2017, 03:19:53 pm »

Ikke for alle.

citat:
citat slut

citat:
citat slut

Sorry-

Okay, stormen var måske noget undervurderet fra min side, det var ikke så slemt hos mig men efter jeg så tv news kan jeg godt se det må have været slemt for nogen, vinden var også nordlig og det siger de er usædvanligt,  :girl_sigh:

Folk burde generelt stoppe med deres dumme bemærkninger når der varsles om ekstremt vejr.
Hvis ikke der blev advaret, ville det også være galt.
Her slap vi med to stk. valgplakater i haven!
1 stk. kragetræ, som har flyttet sig lidt deroppe på toppen af stråtaget. (og vi har oplevet at de er blevet blæst ned før)
Lidt haveaffald der har lagt sig andre steder end der hvor vi havde placeret det.

Men vi tog os også nogle forholdsregler; flyttede krukker og andre løse genstande ind i læ.

Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline genuine Troll

• Fuld medlem
  • Activity:
    10.4%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Oktober 29, 2017, 04:17:41 pm »
Havde jeg ikke sagt undskyld?  :girl_sad:

Offline Evalu

• Senior medlem
  • Activity:
    5.2%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Oktober 29, 2017, 04:24:00 pm »
Hvis ikke der blev advaret, ville det også være galt.

Ja.
Hellere advare en gang for meget end en gang for lidt.

Har lige været i byen i Nyborg for at handle, og der gøres klar til oversvømmelse.  Udenfor Netto (som ligger tæt ved havnen) var der lagt sandsække parat.

Vi bor heldigvis ikke "i vandkanten"; men husbonden har været nede på havnen for at sikre, at bådens fortøjninger ikke er for stramme.

Offline Evalu

• Senior medlem
  • Activity:
    5.2%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Oktober 29, 2017, 04:27:05 pm »
Havde jeg ikke sagt undskyld?  :girl_sad:

Jo; men det havde du nu ikke behøvet. 

Mit svar var ikke ment som en kritik af dit indlæg.
Jeg ville bare gøre opmærksom på, at stormen(s eftervirkninger) ikke er overstået endnu.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
Det regner og er slået over i slud
« Svar #11 Dato: Oktober 29, 2017, 07:22:41 pm »
Det vil sige, at det er varmt efter årstiden, og det har regnet skomagerdrenge i over et døgn.

Egentlig er jeg ikke kvalificeret til at skrive i tråden, fordi jeg bor oppe under nordpolen, men det har aldrig afskrækket mig - for udtalte vi os kun om noget, som vi er fuldt kvalificerede til at skrive om, så ville der blive langt mellem kommentarerne.

Jeg mistede mit laksegarn, og opdagede det i går lige før regnvejret. Jeg har ikke kunnet komme "derud" på grund af vejret - og garnet har fået tæsk i 2-3 døgn, og nu er det sporløst forsvundet sammen med den orange markerings bøje. Det koster 2.000 kr. og det er ret mange penge for en pensionist, men det lykkedes at redde det store anker med ankerkæde, som jeg ellers havde sat på for at undgå dette problem.

Enden af rebet i ankerkæden var flosset, så jeg kan regne ud, at først blev rebet til land slidt i stykker, hvorefter garnet er blevet krøllet sammen og har fået landkending til en anden side, hvor rebet i den anden ende af garnet er blevet slidt i stykker.

Der var en trøst, at jeg reddede ankeret med ankerkæde, for det er dyrere.

Det kan selvfølgelig ikke sammenlignes med, hvis man får huset oversvømmet af en 100-års hændelse, men ærgerligt alligevel.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?