Forfatter Emne: Tænk sig Jorden er flad!  (Læst 420 gange)

Offline Poul David (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    40.4%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Altid glad for at hjælpe.
    • Vis profil
Tænk sig Jorden er flad!
« Dato: Oktober 28, 2017, 10:04:15 am »
Er det ikke en herlig flad Jord vi har? :ohmy:

https://www.youtube.com/watch?v=TXns4YlzCI8

Her i denne video ser vi alle argumenterne og beviserne for en flad Jord? :yes:
Brug aldrig person angreb som stalker eller trolleri mod andre medlemmer - det sætter dig selv i et dårligt lys, og viser kun hvem du er som person!

Offline politisk ukorrekt

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.6%
  • Country: 00
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
Sv: Tænk sig Jorden er flad!
« Svar #1 Dato: Oktober 28, 2017, 11:47:47 am »
Jeg tror selv, at jorden er rund. Men nogle gange kommer selv jeg i tvivl, fordi fladjords-tilhængerne har nemlig nogle gode argumenter. Og jeg har jo sådan set aldrig selv set jordens krumning med mine egne øjne. Fra mit perspektiv er jorden jo flad. Da jeg aldrig har været så højt oppe, at jeg kunne se jordens krumning.

I sommers var jeg på Skagen og lavede DENNE video om den (måske) flade jord:

https://www.youtube.com/watch?v=TjamAu_Lw_c
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline genuine Troll

• Fuld medlem
  • Activity:
    9%
  • Køn: Kvinde
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
Sv: Tænk sig Jorden er RUND!
« Svar #2 Dato: Oktober 28, 2017, 11:57:35 am »
Det passer jo ikke, politisk U - Kigger du ud i horizonten på en klar dag (især over vand) kan du med det blotte øje se en svag krumning, hva´bar?  :girl_smile:
Fake profil, :girl_blum2:

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.2%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Oktober 28, 2017, 12:26:02 pm »

Hvis du ligger ned på en strand og kigger ud over havet, ser du horisonten derude, hvor himmel og hav mødes.
Står du derimod op og kigger, ser du kimingen, der hvor himmel og hav mødes.

Kimingen er altså længere ude end horisonten!
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    48.8%
  • Mandag morgen Quarterback
    • Vis profil
Sv: Den er faktisk nærmere Oval, hvis ikke flad.
« Svar #4 Dato: Oktober 28, 2017, 12:53:30 pm »
Det passer jo ikke, politisk U - Kigger du ud i horizonten på en klar dag (især over vand) kan du med det blotte øje se en svag krumning, hva´bar?  :girl_smile:

https://wiki.tfes.org/Viewing_Distance

Jeg er helt enig med PU. Har personligt aldrig set Jordens krumning/kimingen. Har været på Mont Blanc, og endnu bedre Kilimanjaro, hvor der burde være minimalt med forurening og forskellige partikler, der skulle være til hindring for at kunne se langt.

Med stor sandsynlighed, kunne jeg og resten af gruppen på Kilimanjaro, se ca 250 km inden kimingen. Men der var intet der beviste at Jordens var rund. Kun at det var muligt at se ufattelig langt.

Det kræver en disederet rumrejse, hvor jeg faktuelt kan se at Jorden er rund eller nærmere korrekt oval, før jeg tror på det. Er muligvis ikke fattig, men en rumrejse, er lidt over mit budget.

« Senest Redigeret: Oktober 28, 2017, 01:00:35 pm af MMQ »
Det eneste jeg ved, er, at jeg ikke ved noget.

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    11.8%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Oktober 28, 2017, 07:06:50 pm »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
Det er vist ikke sandt
« Svar #6 Dato: Oktober 28, 2017, 07:45:32 pm »
Hvis du rejser hele vejen rundt, og kommer tilbage til udgangspunktet, så kan du ikke forklare, at du ikke har mødt "kanten" af jorden på andre måder, end at jorden er en kugle.

Det er et bevis.

Jeg er lidt usikker på genuine Trolls bevis, som går ud på, at hvis du ser et højt skib i det fjerne - så kan du kun se det øverste.

Jeg er helt enig med PU. Har personligt aldrig set Jordens krumning/kimingen. Har været på Mont Blanc, og endnu bedre Kilimanjaro, hvor der burde være minimalt med forurening og forskellige partikler, der skulle være til hindring for at kunne se langt.

Med stor sandsynlighed, kunne jeg og resten af gruppen på Kilimanjaro, se ca 250 km inden kimingen. Men der var intet der beviste at Jordens var rund. Kun at det var muligt at se ufattelig langt.

Det kræver en disederet rumrejse, hvor jeg faktuelt kan se at Jorden er rund eller nærmere korrekt oval, før jeg tror på det. Er muligvis ikke fattig, men en rumrejse, er lidt over mit budget.
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    11.8%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Oktober 28, 2017, 07:56:13 pm »
Hvis Jorden er flad, hvorfor kan jeg så ikke se Mount Everest ude i horisonten? Eller Eiffeltårnet, eller Frihedsgudinden?

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    48.8%
  • Mandag morgen Quarterback
    • Vis profil
Sv: Det er vist ikke sandt
« Svar #8 Dato: Oktober 28, 2017, 08:17:21 pm »
Hvis du rejser hele vejen rundt, og kommer tilbage til udgangspunktet, så kan du ikke forklare, at du ikke har mødt "kanten" af jorden på andre måder, end at jorden er en kugle.

Det er et bevis.

Jeg er lidt usikker på genuine Trolls bevis, som går ud på, at hvis du ser et højt skib i det fjerne - så kan du kun se det øverste.

Jorden har nærmest form af en let fladtrykt badebold – eller rotationsellipsoide, som matematikerne kalder den – med en fladtrykning på cirka 1/298. Og Jordens radius ved ækvator er blot 21 kilometer større end ved polerne.

I dag har man ved hjælp af blandt andet radar- og satellitmålinger samt fotos fra rummet et meget præcist billede af Jordens form. Men i det store og hele er dette billede kun en raffineret version af den model, der blev udregnet siddende ved et skrivebord i den græske oldtid. Jorden har aldrig været 'gandske flak'.

http://videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/store-opdagelser-jordens-form-og-storrelse

Jeg er enig med PU, i den forstand, at jeg aldrig selv har fløjet rundt om jorden i et privat fly, med en fikseret bredte grad, eller har været uden for Jordens atmosfære, får selv at bevise Jorden skulle være rund, oval, eller som en halv flad badebold. Alt hvad jeg har set i denne verden, beviser kun, at Jorden er flad. Hvad en satellit, matematiker, teoretiker, forsker, og astronaut mener er sandt, er ikke ensbetydende med hvad JEG har set. For alt hvad jeg ved, kunne vi svæve rundt i rummet på ryggen af fire elefanter, der står på en kæmpe skildpadde. :JC_ghey:

Det eneste jeg ved, er, jeg ikke ved noget.
« Senest Redigeret: Oktober 28, 2017, 08:20:59 pm af MMQ »
Det eneste jeg ved, er, at jeg ikke ved noget.

Offline politisk ukorrekt

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.6%
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Oktober 28, 2017, 10:11:04 pm »
Hvis Jorden er flad, hvorfor kan jeg så ikke se Mount Everest ude i horisonten? Eller Eiffeltårnet, eller Frihedsgudinden?

Har du nogensinde prøvet at zoome ind med sådan et Nikon P900 kamera? :blum:

https://www.youtube.com/watch?v=7LHA2s6hWqE

Egentlig lidt skummelt, at folk kan sidde på flere km´s afstand og lure damerne på stranden. Der er sikkert mange voyeurs, som har sådan et kamera. :yes:
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Poul David (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    40.4%
    • Vis profil
Sv: Tænk sig Jorden er RUND!
« Svar #10 Dato: Oktober 29, 2017, 09:09:20 am »

Nej, det er ikke rigtigt!

Er denne video ikke et herligt bevis på den flade jord?

https://www.youtube.com/watch?v=ACx0OiXPig8&t=902s

“Debunk Globe Geometry, See Flat Earth 4D Reality”

“Flat earth 4D perspective is reality. 2D globe earth geometry is fantasy. It's all about frames of reference. Globe geometry ignores personal perspective with external frames of reference that simply do not reflect reality. You can not debunk the flat earth with globe earth thinking in a 2D perspective with an external frame of reference that does not account for how we see the world. See how horizons really work”

Her kan du lære om dit personlige perspektiv i naturen på 20 minutter!

Lad ikke dine øjne snyde dig, til at tro at Jorden er en kugle!?

Jorden er flad både horisontalt (vandret) og vertikalt (lodret)!?

Flere og flere får åbnet deres øjne for denne sandhed, men mange nægter stadig at tro på hvad de faktisk ser, og i stedet tror på videnskabens autoritet om det usynliges forklaringer!?

Brug aldrig person angreb som stalker eller trolleri mod andre medlemmer - det sætter dig selv i et dårligt lys, og viser kun hvem du er som person!

Offline Poul David (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    40.4%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Oktober 29, 2017, 09:14:03 am »

Det kan du ikke, fordi du har et perspektiv syn!

https://www.youtube.com/watch?v=kddf4BvrEMk&t=48s

Det er vores øjnes perspektiv syn, der gør at vi tror at der er en krumning i horisonten, hvor f.eks. skibe forsvinder ned under!

De forsvinder ikke under en krumning, men forsvinder i øjnenes forsvindingspunkt!

OMG

• Gæst
« Svar #12 Dato: Oktober 29, 2017, 09:22:20 am »
Citat fra: Only Me

De forsvinder ikke under en krumning, men forsvinder i øjnenes forsvindingspunkt!
[/quote

Magen til sludder skal man længe lede efter

Offline Poul David (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    40.4%
    • Vis profil
Sv: Det er vist ikke sandt
« Svar #13 Dato: Oktober 29, 2017, 09:36:23 am »

Det er et bevis.

Nej det er ikke rigtigt med det skib der forsvinder i horisonten!

https://www.youtube.com/watch?v=Gkzbx99vUhI&t=151s

Skibet forsvinder i øjnenes forsvindingspunkt, men kan zoomes ind med et kamera alligevel.

Det er altså ikke sejlet under en såkaldt krumning i horisonten, for så kunne kameraet heller ikke se det!

Til sidst når skibet er sejlet endnu meget længere ud, kan kameraet i den højde over jorden der ses fra heller ikke se skibet, men dette skyldes at bølgerne dækker for udsynet!

Og dette er kun én af årsagerne til, at flad jords teoretikerne har fået lidt "vind i sejlet"! :smile1:

Offline Poul David (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    40.4%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Oktober 29, 2017, 09:49:56 am »
Jeg tror selv, at jorden er rund. Men nogle gange kommer selv jeg i tvivl, fordi fladjords-tilhængerne har nemlig nogle gode argumenter. Og jeg har jo sådan set aldrig selv set jordens krumning med mine egne øjne. Fra mit perspektiv er jorden jo flad. Da jeg aldrig har været så højt oppe, at jeg kunne se jordens krumning.

I sommers var jeg på Skagen og lavede DENNE video om den (måske) flade jord:

https://www.youtube.com/watch?v=TjamAu_Lw_c

Ja de snyder dig/os til at se en krumning!?

https://www.youtube.com/watch?v=8evMuFYrILI

Med fiske øjne linser, snyder de dig til at se en krumning af Jorden!

Med kameraer uden brug af fiske øjne linser, er Jordens horisont helt lige og ikke krum!?

Stoler du stadig på Nasa?