Forfatter Emne: LUK nu de islamiske "friskoler"!  (Læst 370 gange)

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.6%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
LUK nu de islamiske "friskoler"!
« Dato: Oktober 27, 2017, 11:41:59 am »
Den 21/9 modtog Undervisningsministeriet en bekymret e-mail fra en person, der har/havde en bror gående på Vejle Privatskole. I mail'en refererede vedkommende, hvad religionslæreren på skolen havde sagt i klassen:

- at "man skal ikke være ven med vantro. Man vil brænde i helvede, hvis man synder, og "danskerne" er dømt til helvede."
Den generelle følelse på skolen er, at "hvis du ikke er muslim, er du ikke en af os", og "danskerne er svin og vantro."

https://www.b.dk/nationalt/flere-muslimske-friskoler-har-baand-til-islamistisk-bevaegelse

6/8 skrev en anden borger til Undervisningsministeriet:

"Kan det virkelig passe, at Undervisningsministeriet ikke gør noget ved, at Selam Privatskole i Aarhus tvinger pigerne til at tage tørklæde på i skolen?"
- - - - -
Sidste år (2016) modtog Vejle Privatskole og Selam Privatskole i alt 19 millioner kroner i statstilskud....!

Begge skoler er under tilsyn af Styrelsen for Undervisning og Kvalitet, som for et par måneder siden fratog den muslimske Nordvest-skolen i København dens tilskud, hvorefter den lukkede.

https://www.tv2lorry.dk/artikel/omstridt-muslimsk-friskole-lukker-og-slukker

Undervisningsminister Merete Riisager, jeg synes du skulle lukke de parasit-anstalter, som hader os vantro svin så meget. Fratag dem statsstøtten - så er vi allerede på vej.

« Senest Redigeret: Oktober 27, 2017, 12:12:15 pm af DerRudi »
Manner, Manner!

Solkorset

• Gæst
Sv: LUK nu de islamiske "friskoler"!
« Svar #1 Dato: Oktober 27, 2017, 01:18:20 pm »
Det er utåleligt, at danskerne forsat må finde sig i, at dette forbandede ros æder sig ind på os fra alle vinkler.

De fleste af mine venner og bekendte har samme mening som jeg: UD!
Det virker som en skør fremtidsfilm, meget af hvad man hører: I danskernes eget land har man oprettet privatskoler, hvor det danske folk svines til, og hvor eleverne ensrettes til at hade alle "vantro" - ja, vel sagtens også til at slå os ihjel, sådan som der står i koranen.

Hvis der er enkelte danske lærere, der underviser på disse skoler, må det da være sådan nogle som Tigermanden!

Er enig med dig, Rudi, i at samtlige islam-skoler skulle lukkes. Det ville en stat med ansvarlighed for eget folks ve og vel da gøre.   :thumbsup:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    97.6%
  • Country: gl
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Oktober 27, 2017, 01:32:36 pm »

Begge skoler er under tilsyn af Styrelsen for Undervisning og Kvalitet, som for et par måneder siden fratog den muslimske Nordvest-skolen i København dens tilskud, hvorefter den lukkede.

Man gør altså allerede noget ved problemet, og det er nok nødvendigt at gøre det på den måde, da det ville være forfatningsstridigt specifikt at undtage en religion fra at lave friskoler, hvis de overholder reglerne.

Det gør alle muslimske friskoler næppe, men det skal jo konstateres først.

Til Solkorset vil jeg sige "held og lykke med at samle stillere" - det går ikke godt - vel.
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Solkorset

• Gæst
« Svar #3 Dato: Oktober 27, 2017, 01:43:40 pm »
Anklageren:
Citér
Til Solkorset vil jeg sige "held og lykke med at samle stillere" - det går ikke godt - vel.

Tak.
Jeg er imidlertid ikke med til at "samle stillere" (vælgerunderskrifter) til nogen, så du har ikke rigtigt noget at have det skadefro i.
Ku' være, der var nogen, der lo bedst til sidst. Engang, Anklager.  :laugh:

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    25.6%
  • Mandag morgen Quarterback
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Oktober 27, 2017, 02:04:03 pm »
Med den logik, er der også en del efterskoler og højskoler med protestantiske værdier der burde luk. Da lærrene på disse steder, kan være mindst ligeså ekstremistiske.

At en skolelærer burde fyres. Betyder ikke en skole burde lukke, hvis den ellers overholder lovgivningen.
Det eneste jeg ved, er, at jeg ikke ved noget.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.2%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: November 02, 2017, 07:54:24 am »

Al-Salam Skolen i Odense lukker: - Konkurs er eneste udvej

https://www.tv2fyn.dk/artikel/al-salam-skolen-i-odense-lukker

Fint, det går "den rigtige vej" for islam-skolerne  :JC_ghey:

Farvel Interpol Quest

• Gæst
« Svar #6 Dato: November 02, 2017, 09:45:47 am »

Al-Salam Skolen i Odense lukker: - Konkurs er eneste udvej

https://www.tv2fyn.dk/artikel/al-salam-skolen-i-odense-lukker

Fint, det går "den rigtige vej" for islam-skolerne  :JC_ghey:

Og samme for Interpol quest

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: November 02, 2017, 11:22:01 am »
Tja, men vi stemte jo imod ved afstemningen om retsforbeholdet den 3. december 2015, hvor et stor flertal sagde NEJ (53,1% af de afgivne stemmer)!
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.2%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: November 02, 2017, 04:15:16 pm »
Kan de så ikke lige tage de Jødiske, Indremisionske, mm. med samtig. Den form for mærkelige sub-kulturer som lærer at resten af samfundet er "forkert" eller "syndigt" hører ikke til i et fællesskab.

Er det ikke lige det, du selv gør  :dash2:

Kristne har ikke noget imod ateister, og blander sig ikke  -  I må tro hvad I vil, hvis I lader andre i fred, og ikke begår terror eller skade på andre - men DU vil blande dig -  du vil bestemme, om kristne må være en del af samfundet !

Du er faktisk ikke bedre end islamisterne, de vil også have omvendt hele verden, til DERES tro !  :bad: