Forfatter Emne: I dejlige Duterteland har de allerede vundet over ISIS  (Læst 800 gange)

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.6%
  • Country: ph
    • Vis profil
Sv: Spørge Jørgen
« Svar #15 Dato: Oktober 27, 2017, 02:56:14 pm »

Hvor mange LTFtosser tror du der ville være tilbage i Danmark hvis Duterte havde magten i Danmark i bare 1 uge?

Hvornår tror du personligt, at Duterte får magten i Danmark?

Han ville helt sikkert grine, ryste på hovedet og sige NEJ TAK !!!

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Du har da noget ret
« Svar #16 Dato: Oktober 27, 2017, 03:15:42 pm »

Håber da så sandelig også, at man kan støtte dansk produceret medie i fremtiden. Men fandme ikke af tvang.

Kan virkelig ikke se hvad der menes med at "danskheden er under pres" ... Alle kulturer, i alle tidsaldere har haft en udvikling af kultur. Forstå faktisk slet ikke, hvordan man definere hvornår noget er dansk? Sproget, mad, medier, politik, tøj, mode, osv. er altid under forandring, og kan på intet tidspunkt, fortolkes som "korrekt danskhed"

Den kultur der er lige NU, er dansk. Den kultur der fremtidigt vil være, ER dansk. Uanset indflydelse udefra.

Hvis Danmark, ikke var påvirkelige, ville Danmark ikke eksistere. For mig at se, er "danskheden" det samme som at lærer af andre, berige egen kultur fra andres, og bruge andres idéer og kultur til at gøre Danmark bedre.
Det land, som nogen tilsynladene ønsker her på forumet, kan henstiles med Nord Korea, i forhold til konservative "Danskheds" komplekser. Som simpelthen ganske enkelt ikke findes, eller på anden måde har eksisteret i Danmarks historien. Danmark er et land, der altid er blevet påvirket og beriget af andre kulture og nationer.

Hvad er Danskhed, mener Anklageren? Brun sovs, og kartofler er internationalt.

Jeg forstår, at du tænker med maven, men jeg er åben over for at udvikle mine kostvaner  :smile1:

De mest danske værdier står i Grundloven på grund af den måde, grundloven er blevet til på, og den er kun blevet ændret fem gange siden 1849.

Med Grundloven af 5. juni 1915 fik kvinder og tjenestefolk f.eks. stemmeret, så det er en dansk værdi. Jeg ser ingen modsætning i at det også er værdier i en hel del andre lande - for Danmark gør det på sin egen måde, da grundloven kun findes i Danmark.

« Senest Redigeret: Oktober 27, 2017, 03:24:17 pm af Anklageren »
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    44%
  • Country: dk
  • Mandag morgen Quarterback
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: Oktober 27, 2017, 03:36:29 pm »

Jeg forstår, at du tænker med maven, men jeg er åben over for at udvikle mine kostvaner  :smile1:

De mest danske værdier står i Grundloven på grund af den måde, grundloven er blevet til på, og den er kun blevet ændret fem gange siden 1849.

Okay, kan ikke bestride at det der står i grundloven, ikke skulle være dansk. Men hvis det er tilfældet, så er TV og Radio ikke dansk kultur, da grundloven ikke omfatter Radio eller TV.

Hverken TV, eller Radio, er opfundet i Danmark, og er ikke kulturalt dansk.

Mener du TV og Radio er dansk kultur?
Det eneste jeg ved, er, at jeg ikke ved noget.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: Oktober 27, 2017, 03:42:29 pm »
Okay, kan ikke bestride at det der står i grundloven, ikke skulle være dansk. Men hvis det er tilfældet, så er TV og Radio ikke dansk kultur, da grundloven ikke omfatter Radio eller TV.

Ikke når du spørger på den måde, men det er noget andet, hvis vi ser på indholdet.

En gammel dansk serie som Huset på Christianshavn var mere dansk end den gamle amerikanske serie Sams Bar osv.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    44%
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: Oktober 27, 2017, 04:39:06 pm »

Ikke når du spørger på den måde, men det er noget andet, hvis vi ser på indholdet.

En gammel dansk serie som Huset på Christianshavn var mere dansk end den gamle amerikanske serie Sams Bar osv.

Skal jeg ikke kunne argumentere imod. Har ikke set nogen af disse produktioner.

Men kan vel sammenligenes med Olsen Banden og Venner "Friends"?

Vil som sådan heller ikke argumentere imod, at Olsen Banden er mere "danskhed" end Venner er. Men der er til gengæld heller ingen tvivl om hvilken serie der blevet genudsendt, og vist mest på danske kanaler de sidste 20 år.

Uanset hvor meget jeg har Olsen Banden kær, og et par enkelte af de få dansk produceret serier og film der findes. Så er produktionen fra udlandet, bare drønhamrende meget bedre, især til prisen. Som sagt, det som vi betaler i Licens, kan en Hollywood producent, omdanne til 10 film, +20 serie om året, excl. nationale produkter, så som Årgang 0 i Danmark, Wilsberg i Tyskland, og Kakekrigen i Norge ... Og sådan kunne man fortsæt.

Det lugter langt væk af, at Danmarks "danskheds" medier, der får styrtende med penge igennem licens, misbruger disse penge, til alt andet ind at producerer dansk underholdning.

Hvis vi lige vender snuden mod DR´s produktioner, og popularitet igen http://tvm.gallup.dk/tvm/pm/2017/pm1742_LiveVosdal.htm

Deres top 10 af mest sete serier og produktioner, ligner ikke ligefrem noget der får 3,3 milliarder danske kroner til at stråle. Hvor er alle de gode krimi serier, dogme film, og sort satire som vi burde kunne producere så rigeligt af, med 3,3 milliarder om året?

Næ, elendigt og mindst talt langt fra dansk kultur, i form af reality shows så som, Den store bagedyst, Bonderøven og Hammerslag, er hvad Danmark må tage til takke med, for 3,3 milliarder fucking danske kroner ... Og kan man blive fri for dette lort af en produktions virksomhed? Næ det kan man fandme heller ikke, da dansker er indlagt til at betale til dette lorte show af en virksomhed ... Hvis det er hvad det vil sige at være dansk, og hvad "danskhed" er, så håber jeg danskhed dør, og dette, ikke stille og roligt, men hurtigt med nakkeskud.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
hvad koster en Hollywood film?
« Svar #20 Dato: Oktober 27, 2017, 05:55:12 pm »
 ’Men in Black’ af instruktøren Barry Sonnenfeld og med Will Smith, Tommy Lee Jones og Josh Brolin på rollelisten har koster ca. 1,2 milliarder kroner at producere.

’The Amazing Spider-Man’ i 3D af instruktøren Marc Webb. Produktionspris: Ca. 1,1 milliard kroner.

’The Dark Knight Rises’ har kostet omkring 1,5 milliarder kroner.

Det skal sammenlignes med at budgettet for Det Danske Filminstitut (som er navnet på statens institution der uddeler filmstøtte) i 2017 har støttet danske film med 288.400.000 kroner - som er ca. en fjerdedel af det, som en enkelt Hollywood film koster.

http://www.dfi.dk/Service/OmDFI/Budget-2017.aspx

Så det ved jeg nu ikke rigtig.

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    44%
    • Vis profil
Sv: hvad koster en Hollywood film?
« Svar #21 Dato: Oktober 27, 2017, 06:28:01 pm »
’Men in Black’ af instruktøren Barry Sonnenfeld og med Will Smith, Tommy Lee Jones og Josh Brolin på rollelisten har koster ca. 1,2 milliarder kroner at producere.

’The Amazing Spider-Man’ i 3D af instruktøren Marc Webb. Produktionspris: Ca. 1,1 milliard kroner.

’The Dark Knight Rises’ har kostet omkring 1,5 milliarder kroner.

Det skal sammenlignes med at budgettet for Det Danske Filminstitut (som er navnet på statens institution der uddeler filmstøtte) i 2017 har støttet danske film med 288.400.000 kroner - som er ca. en fjerdedel af det, som en enkelt Hollywood film koster.

http://www.dfi.dk/Service/OmDFI/Budget-2017.aspx

Så det ved jeg nu ikke rigtig.

Min fejl, jeg mener selvfølgelig "Overskud" fra en Hollywood producent, så som Warner Bros. Hvilket er tæt omregnende til det samme som DR får smidt i nakken om året.

Så vidt jeg ved, er det Danske filminstitut ikke en del af medielicens pakken. Men til gængæld er en del af kultur pakken, som ligger under beskatning. Ja, det er små penge de langer ud, men det er udelukket også kun et hjælpe middel, da de er ikke er producenter ligesom DR, TV2, og Nordisk film. Hvor sidst nævnte virksomhed, på egen hånd, uden om indsamlinger "licens", gør det helt hæderligt.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: Oktober 27, 2017, 09:28:43 pm »

Så vidt jeg ved, er det Danske filminstitut ikke en del af medielicens pakken. Men til gængæld er en del af kultur pakken, som ligger under beskatning. Ja, det er små penge de langer ud, men det er udelukket også kun et hjælpe middel, da de er ikke er producenter ligesom DR, TV2, og Nordisk film. Hvor sidst nævnte virksomhed, på egen hånd, uden om indsamlinger "licens", gør det helt hæderligt.

Det er da rigtigt. Det Danske filminstitut ikke en del af medielicens pakken - det er bare noget beslægtet - og noget af det jeg gerne vil have i TV, efter at de har spillet færdig i biografen.

« Senest Redigeret: Oktober 27, 2017, 09:31:06 pm af Anklageren »

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    44%
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: Oktober 27, 2017, 09:43:48 pm »
Det er da rigtigt. Det Danske filminstitut ikke en del af medielicens pakken - det er bare noget beslægtet - og noget af det jeg gerne vil have i TV, efter at de har spillet færdig i biografen.

Det Danske Filminstitut laver ingen film? De minder faktisk lidt om en børnelokker, der står med en pose penge "slik" til de sødeste, flotte, og artige producenter "børn"...

Hovedformål

Ifølge filmloven er Filminstituttets hovedformål at fremme filmkunst, filmkultur og biografkultur i Danmark ved at varetage følgende opgaver:

At yde økonomisk støtte til manuskriptudarbejdelse, udvikling, produktion, lancering og forevisning af danske film og at sikre distribution af danske film.
At udbrede kendskabet til danske og udenlandske film i Danmark og at fremme salget af og kendskabet til danske film i udlandet.
At sikre bevarelsen af film og dokumentationsmateriale om film, at indsamle film- og tv-litteratur, at forske og at gøre samlingerne tilgængelige for offentligheden.
At sørge for et bredt udbud af publikumsrettede aktiviteter om film.
At sikre en løbende dialog med filmbranchen og væsentlige brugergrupper om Filminstituttets virksomhed.
At fremme professionelt eksperimenterende filmkunst og talentudvikling gennem drift af værksteder.
At sikre produktion af oplysende film bl.a. til undervisningsbrug.

Nordisk film til gengæld, producere dansk underholdning, både film og serier, og er på mange måder den eneste seriøse kandidat til den pose penge, både Dansk film institut deler ud, og BURDE, også få en meget stor del af den kage, der hedder medielicens, hvis det skulle gå efter fortjeneste får bedste produktion, underholdning, kultur arv, og omsætning, fra den danske medieindustri.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: Oktober 27, 2017, 10:00:45 pm »

Det Danske Filminstitut laver ingen film? De minder faktisk lidt om en børnelokker, der står med en pose penge "slik" til de sødeste, flotte, og artige producenter "børn"...

Hovedformål

Ifølge filmloven er Filminstituttets hovedformål at fremme filmkunst, filmkultur og biografkultur i Danmark ved at varetage følgende opgaver:

At yde økonomisk støtte til manuskriptudarbejdelse, udvikling, produktion, lancering og forevisning af danske film og at sikre distribution af danske film.
At udbrede kendskabet til danske og udenlandske film i Danmark og at fremme salget af og kendskabet til danske film i udlandet.
At sikre bevarelsen af film og dokumentationsmateriale om film, at indsamle film- og tv-litteratur, at forske og at gøre samlingerne tilgængelige for offentligheden.
At sørge for et bredt udbud af publikumsrettede aktiviteter om film.
At sikre en løbende dialog med filmbranchen og væsentlige brugergrupper om Filminstituttets virksomhed.
At fremme professionelt eksperimenterende filmkunst og talentudvikling gennem drift af værksteder.
At sikre produktion af oplysende film bl.a. til undervisningsbrug.

Nordisk film til gengæld, producere dansk underholdning, både film og serier, og er på mange måder den eneste seriøse kandidat til den pose penge, både Dansk film institut deler ud, og BURDE, også få en meget stor del af den kage, der hedder medielicens, hvis det skulle gå efter fortjeneste får bedste produktion, underholdning, kultur arv, og omsætning, fra den danske medieindustri.

Det får Nordisk Film allerede.

I DR's public service-kontrakt for perioden 2015-2018 Står der:

8. STØTTE TIL DANSK FILM OG UDLÆGNING AF PRODUKTION
Støtte til dansk film
DR skal fortsat bidrage til at styrke dansk filmproduktion. Dansk filmproduktion skal i denne sammenhæng forstås som produktion af spillefilm og kort- og dokumentarfilm udført hos uafhængige producenter. Herudover skal DR bidrage til Talentudviklingsordningen. Nærmere bestemmelser om DRs forpligtelser over for dansk film er fastsat i bilag 1.

###

Det vil sige at DR skal vise danske film, der er lavet af uafhængige producenter. Det koster selvfølgelig penge, da Nordisk Film har copyright.

Det er også somme tider Olsen Banden.

« Senest Redigeret: Oktober 27, 2017, 10:06:21 pm af Anklageren »

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    44%
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: Oktober 27, 2017, 10:47:43 pm »

Det får Nordisk Film allerede.

I DR's public service-kontrakt for perioden 2015-2018 Står der:

8. STØTTE TIL DANSK FILM OG UDLÆGNING AF PRODUKTION
Støtte til dansk film
DR skal fortsat bidrage til at styrke dansk filmproduktion. Dansk filmproduktion skal i denne sammenhæng forstås som produktion af spillefilm og kort- og dokumentarfilm udført hos uafhængige producenter. Herudover skal DR bidrage til Talentudviklingsordningen. Nærmere bestemmelser om DRs forpligtelser over for dansk film er fastsat i bilag 1.

###

Det vil sige at DR skal vise danske film, der er lavet af uafhængige producenter. Det koster selvfølgelig penge, da Nordisk Film har copyright.

Det er jo til at luk op skide i, Anklageren.

DR. får penge for at vise dansk produceret film og TV? Ja goddag Sherlock Holmes, hvad fanden skulle de ellers bruge 3,3 milliarder danske kroner på "Høje lønninger?  :hyper:" Men hvorfor fanden skal de være total irrelevante mellemmænd der udelukkende snylter penge væk, i elendig reality TV, journalistik, høje lønninger, genudsendesler fra udlandet, og et væld af radio stationer som bidrager med NUL til dansk kultur arv, og som en hvilken som helst anden privat station kunne klare. Hvorfor?

Så gi da pengene direkte til producenten, det er da dem der skal lave produktet. Skid da hul i, hvem der vælger at rulle med båndet. Det er producenten og ikke leverandør der laver kultur, og god underholdning.  Om det DR eller Amazon der levere en dansk produceret film eller serie på et platform, er fuldstændig ligegyldigt. Nordisk film, laver allerede udmærkede produkter, som sagtens kan hamle op med produktioner fra Frankrig, England, og Norge, som umiddelbart er de største konkurenter af udenlands produktion i EU. De har en omsætning på over 3 milliarder, og kunne med deres struktur, sagtens overhale alle andre i både norden og EU på sigt. Især hvis de fik 3,3 milliarder at lege med til skuespillere, rekvisitser, udstyr, forskning, og ikke mindst reklamation. Men næ nej, DR´s, højrøvede, høj lønnede, snylter af nasserøve kontrollere jo pengene i ren fryd, over hvad de kalder, et dansk klenodie og dansk kultur arv, sender lystigt et væld af Børnetime, udenlandsk tegnefilm, Bonderøven, bagedyste, radio rød, Radio pop repeat, ligegyldig jonaulastik, og genusendelse af alverdens skrammel de har produceret de sidste 60 år. IGEN, føj for en social mølle af tåbelighed, at brug så mange penge på.
« Senest Redigeret: Oktober 27, 2017, 10:52:59 pm af MMQ »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Penge lugter ikke
« Svar #26 Dato: Oktober 28, 2017, 12:55:22 am »

Det er jo til at luk op skide i, Anklageren.

DR. får penge for at vise dansk produceret film og TV? Ja goddag Sherlock Holmes, hvad fanden skulle de ellers bruge 3,3 milliarder danske kroner på "Høje lønninger?  :hyper:" Men hvorfor fanden skal de være total irrelevante mellemmænd der udelukkende snylter penge væk, i elendig reality TV, journalistik, høje lønninger, genudsendesler fra udlandet, og et væld af radio stationer som bidrager med NUL til dansk kultur arv, og som en hvilken som helst anden privat station kunne klare. Hvorfor?

Så gi da pengene direkte til producenten, det er da dem der skal lave produktet. Skid da hul i, hvem der vælger at rulle med båndet. Det er producenten og ikke leverandør der laver kultur, og god underholdning.  Om det DR eller Amazon der levere en dansk produceret film eller serie på et platform, er fuldstændig ligegyldigt. Nordisk film, laver allerede udmærkede produkter, som sagtens kan hamle op med produktioner fra Frankrig, England, og Norge, som umiddelbart er de største konkurenter af udenlands produktion i EU. De har en omsætning på over 3 milliarder, og kunne med deres struktur, sagtens overhale alle andre i både norden og EU på sigt. Især hvis de fik 3,3 milliarder at lege med til skuespillere, rekvisitser, udstyr, forskning, og ikke mindst reklamation. Men næ nej, DR´s, højrøvede, høj lønnede, snylter af nasserøve kontrollere jo pengene i ren fryd, over hvad de kalder, et dansk klenodie og dansk kultur arv, sender lystigt et væld af Børnetime, udenlandsk tegnefilm, Bonderøven, bagedyste, radio rød, Radio pop repeat, ligegyldig jonaulastik, og genusendelse af alverdens skrammel de har produceret de sidste 60 år. IGEN, føj for en social mølle af tåbelighed, at brug så mange penge på.

Der skal nu engang være nogen kunder til danske film, og biograffilm får i forvejen direkte støtte.

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    44%
    • Vis profil
Sv: Nej men DR gør.
« Svar #27 Dato: Oktober 28, 2017, 02:11:36 am »

Der skal nu engang være nogen kunder til danske film, og biograffilm får i forvejen direkte støtte.

Vrøvl. Dansk film industri får intet fra medielicens. DR, køber sig til at vise danske film med licens penge. Det er ikke det samme som at modtage licens i første omgang. Nordisk film, zentropa osv. modtager INGEN penge fra licens, de producer og sælger et produkt.

Er der ikke publikum til danske film?

Nå okay, det er derfor Klovn the movie har en boxoffice på 65 mio. kr med et budget på 14 mio. kr. som dansk spillefilm?

Kvalitet > kvantitet

DR er støt forbruger af kvantitet produkter, både deres egen produktion og den de bestiller og køber udefra. Så nej, det er da meget sjovt at det danske medie, ikke ligefrem er efterspurgt i udlandet, men det handler ikke om mangel på dygtig filmskoler, teater, skuespillere, indstrutkøre, producer eller faciliteter.

Det handler om at nogen har "licens" host host. på markedet. Man skulle næsten tro, at de havde et træ som der voksede penge på. Sådan som de kan, med løs hånd, spendere vanvittige summer på kvantitet, og andet ligegyldigt talentløst gejl, som kun danskere der har rundet de 50 år ønsker at se på, af mangel på bedre viden om mediet.

Der findes rigtige gode produktioner i Danmark, som er forholdsvis lavt budgettet. Så som Klovn, Klassefesten, 9 April, Krigen, Kapgang, Dogville, Melancholia, R, Italiensk for begyndere osv. Som alle kan hamle op med Hollywood produktioner på et lavt budget, i forhold til kvalitet. Deres problem, er omtale og omdømme.

Kig derefter på Norge, som bruger væsentligt flere penge på produktion og reklamering af deres film, og vi finder kæmpe succes, både i USA og resten af EU, med tiltler som, Troldjægeren, Headhunterne, Hawaii, Oslo, Frihedskæmperen Max Manus, Kongen av Bastøy, og Kon-Tiki .... Som ALLE har ramt et større boxoffice og publikum i forhold til budget, ind de danske film "med undtagelse af Klovn"...Og det er fandme ikke fordi, at penge lugter. "og det er uden at snakke om serier, hvor de også er mile vis foran, da Danmark for det meste, vælger at sælge sit produkt, til komplet omskrivning og indspildning i Hollywood ... med andre ord sell outs."

Mangel på markedsføring og brug af penge på HELT forkerte ting, er hvad den danske film industri og medie, er brillante til.
« Senest Redigeret: Oktober 28, 2017, 02:22:49 am af MMQ »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Du må bare elske bureaukrati
« Svar #28 Dato: Oktober 28, 2017, 12:58:04 pm »
Prøv at forestil dig, at du producerer udsendelser, og sidder og forhandler med DR om at producere en udsendelse. Så kommer I til det med prisen - men du ved ikke hvad udsendelsen skal koste - fordi du ikke ved, om du får tilskud. Det siger du så til programchefen - og så venter I med at forhandle færdig, til du har fået et forhåndstilsagn om at få tilskud  :yes:

Eller også bliver ministeriet en slags medarbejdere i DR - eller hvem der nu har public service forpligtelserne - så det er dem, du forhandler med.

Så synes jeg det er mere fornuftigt, at der står i  DR's public service-kontrakt for perioden 2015-2018:

Udlægning af produktion til de uafhængige produktionsselskaber fra DR
"DR skal i kontraktperioden udlægge produktion til uafhængige producenter for 300 mio. kr. i gennemsnit pr. år over kontraktperioden. Af hensyn til DRs planlægning kan der accepteres udsving de enkelte år, dog således at den samlede udlægning i kontraktperioden svarer til udlægningskravet."

Derefter følger der detaljer om hvad det skal omfatte. I det hele taget bestemmer DR ikke meget selv, da  DR's public service-kontrakt for perioden 2015-2018 stiller helt detaljerede krav til DR.

Vrøvl. Dansk film industri får intet fra medielicens. DR, køber sig til at vise danske film med licens penge. Det er ikke det samme som at modtage licens i første omgang. Nordisk film, zentropa osv. modtager INGEN penge fra licens, de producer og sælger et produkt.

Er der ikke publikum til danske film?

Nå okay, det er derfor Klovn the movie har en boxoffice på 65 mio. kr med et budget på 14 mio. kr. som dansk spillefilm?

Kvalitet > kvantitet

DR er støt forbruger af kvantitet produkter, både deres egen produktion og den de bestiller og køber udefra. Så nej, det er da meget sjovt at det danske medie, ikke ligefrem er efterspurgt i udlandet, men det handler ikke om mangel på dygtig filmskoler, teater, skuespillere, indstrutkøre, producer eller faciliteter.

Det handler om at nogen har "licens" host host. på markedet. Man skulle næsten tro, at de havde et træ som der voksede penge på. Sådan som de kan, med løs hånd, spendere vanvittige summer på kvantitet, og andet ligegyldigt talentløst gejl, som kun danskere der har rundet de 50 år ønsker at se på, af mangel på bedre viden om mediet.

Der findes rigtige gode produktioner i Danmark, som er forholdsvis lavt budgettet. Så som Klovn, Klassefesten, 9 April, Krigen, Kapgang, Dogville, Melancholia, R, Italiensk for begyndere osv. Som alle kan hamle op med Hollywood produktioner på et lavt budget, i forhold til kvalitet. Deres problem, er omtale og omdømme.

Kig derefter på Norge, som bruger væsentligt flere penge på produktion og reklamering af deres film, og vi finder kæmpe succes, både i USA og resten af EU, med tiltler som, Troldjægeren, Headhunterne, Hawaii, Oslo, Frihedskæmperen Max Manus, Kongen av Bastøy, og Kon-Tiki .... Som ALLE har ramt et større boxoffice og publikum i forhold til budget, ind de danske film "med undtagelse af Klovn"...Og det er fandme ikke fordi, at penge lugter. "og det er uden at snakke om serier, hvor de også er mile vis foran, da Danmark for det meste, vælger at sælge sit produkt, til komplet omskrivning og indspildning i Hollywood ... med andre ord sell outs."

Mangel på markedsføring og brug af penge på HELT forkerte ting, er hvad den danske film industri og medie, er brillante til.
« Senest Redigeret: Oktober 28, 2017, 01:03:11 pm af Anklageren »

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    44%
    • Vis profil
Sv: Du må bare elske bureaukrati
« Svar #29 Dato: Oktober 28, 2017, 01:41:55 pm »
Prøv at forestil dig, at du producerer udsendelser, og sidder og forhandler med DR om at producere en udsendelse. Så kommer I til det med prisen - men du ved ikke hvad udsendelsen skal koste - fordi du ikke ved, om du får tilskud. Det siger du så til programchefen - og så venter I med at forhandle færdig, til du har fået et forhåndstilsagn om at få tilskud  :yes:

Eller også bliver ministeriet en slags medarbejdere i DR - eller hvem der nu har public service forpligtelserne - så det er dem, du forhandler med.

Så synes jeg det er mere fornuftigt, at der står i  DR's public service-kontrakt for perioden 2015-2018:

Udlægning af produktion til de uafhængige produktionsselskaber fra DR
"DR skal i kontraktperioden udlægge produktion til uafhængige producenter for 300 mio. kr. i gennemsnit pr. år over kontraktperioden. Af hensyn til DRs planlægning kan der accepteres udsving de enkelte år, dog således at den samlede udlægning i kontraktperioden svarer til udlægningskravet."

Derefter følger der detaljer om hvad det skal omfatte. I det hele taget bestemmer DR ikke meget selv, da  DR's public service-kontrakt for perioden 2015-2018 stiller helt detaljerede krav til DR.

Det er skam også helt rigtigt. Men det ændre ikke på, at DR, selv bestemmer hvilke uafhængige produkter, og hvilke uafhængige selskaber, de køber disse produkter af.

Jeg ser ingen fornuft i, at det er DR, der forhandler priser med uafhængige selskaber af film produktion, når de på alle leder og kanter står for at fremvise kvantitet. Ville klart fortrække at det udelukkende var Det danske film institut. Som i det mindste, har en smule næse for hvad der dansk klenodie og kvalitet. Som havde licens pengene til rådighed, og kunne vælge om det er produktion, reklamation, udbyder, eller 3 part, der har mest brug for penge, for at udvikle bedre underholdning i Danmark.

At smide 3,3 milliarder hos en enkelt udbyder, er en fallit erklæring fra Dansk side, når det kommer til at forbedre medie og underholdnings platforme.

Anklageren, du virker til at være blind i denne sag, ligesom mange andre stærke tilhænger af DR, og deres produkter og tilkøb. Jeg finder det selvfølgelig utroligt morsomt, at jeg kender folk der er tilhænger af DR, og gængse bruger af deres udbud, som altid har den samme argumentation, får at bruge DR, istedet for andre produkter og udbyder.....

Citér
Jamen, det har jeg skam altid brugt
Efterfulgt af
Citér
Det er nemt
Og
Citér
Ingen reklamer
Muligvis også
Citér
Jeg kan ikke finde ud af det der, moderne stemring
For at slutte på
Citér
Jeg har ikke råd til alle de der store TV pakker, så DR og TV2 er fint

:bad: :dash2: