Forfatter Emne: Videnskabsmænd: Universet eksisterer slet ikke!?  (Læst 963 gange)

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Videnskabsmænd: Universet eksisterer slet ikke!?
« Svar #30 Dato: November 03, 2017, 08:58:12 am »
Jeg nedlægger nogle regler her.

Det må du:
Lave sjov med andres avatar som de bruger her på debatten, uanset om det er en personligt billede eller et billede de selv har skabt.

Det må du ikke:
Selv bruge et personligt billede som avatar, eller bruge et personligt lavet billede som avatar.
Poste fotografier af brugere postet på andre fora her, heller ikke som avatar, uden brugerens samtykke.

Jeg er ikke sikker på, at jeg forstå det understregede
Citér

Eksempler:
A har på et tidligere forum haft et fotografi af sig selv som avatar. Nu poster B det billede her på forummet uden samtykke. dom: Ikke OK.

A har på skrivende tidspunkt et billede af sig selv som avatar. Nu poster B det billede her på forummet uden samtykke. dom: OK.

Vi har jo en lovgivning om copyright, så denne regel er vist ulovlig, hvis den der "på skrivende tidspunkt et billede af sig selv som avatar" ejer rettighederne til billedet. Jeg har f.eks. selv tegnet det her, og det er unikt - for den oprindelige mening var, at jeg ville sende det ind til en logo konkurrence

Hvis der menes en selfie, som man har taget af sig selv, så har man også copyright til det billede.

Noget andet er, hvis man bruger et billede fra nettet, som man har lov til at bruge f.eks. clip art - så har andre sandsynligvis også lov til det.

Citér

A har på et tidspunkt haft en krussedulle han lavede i paint som avatar på et andet forum. Nu poster B dette billede uden samtykke. Dom: OK

A har på et tidspunkt haft en krussedulle han lavede i paint som avatar på et andet forum. Nu bruger B dette billede som avatar selv. Dom: Ikke Ok.

A har på et tidspunkt postet personlige fotografier der kan identificere ham på et andet forum. Nu poster B billederne på dette forum uden samtykke. Dom: Ikke Ok.

Hvis der er sager ikke dækket af ovenstående vil jeg tage det som en skønssag.
Hvis nogen er uenig i ovenstående, eller ikke forstå reglerne må de gerne sige til. Så tager vi den derfra.
« Senest Redigeret: November 03, 2017, 09:15:07 am af Anklageren »
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline politisk ukorrekt

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
  • Country: 00
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
« Svar #31 Dato: November 03, 2017, 11:42:11 am »
Jeg nedlægger nogle regler her.

Jeg synes det er fint at få lidt klarhed, da jeg også er lidt forvirret over, hvad man må og ikke må...

Det må du:
Lave sjov med andres avatar som de bruger her på debatten, uanset om det er en personligt billede eller et billede de selv har skabt.

Så Me må altså godt lave sjov med Polle´s snemand? :blum:

Det må du ikke:
Selv bruge et personligt billede som avatar, eller bruge et personligt lavet billede som avatar.
Poste fotografier af brugere postet på andre fora her, heller ikke som avatar, uden brugerens samtykke.

Ok, jeg er ikke sikker på, at jeg forstår hvad du mener....

Må man ikke poste et billede af sig selv på sin avatar? (selv bruge et personligt billede som avatar, skriver du jo). Eller mener du, at man bare ikke må bruge billeder af ANDRE på sin avatar?

Men hvor går grænsen. Hvis jeg f.eks. kan lide Lars Løkke (helt hypotetisk eksempel), må jeg så ikke bruge et billede af ham som avatar?

Eksempler:
A har på et tidligere forum haft et fotografi af sig selv som avatar. Nu poster B det billede her på forummet uden samtykke. dom: Ikke OK.

Det synes jeg lyder fair nok. Hvis jeg f.eks. i 2007 har brugt mit eget billede som avatar på en anden side, betyder det jo ikke, at jeg nødvendigvis ønsker, at det billede skal frem herinde i 2017. :yes:

A har på skrivende tidspunkt et billede af sig selv som avatar. Nu poster B det billede her på forummet uden samtykke. dom: OK.

Det er jeg uenig i. Du synes altså det er ok, hvis nogen f.eks. bruger Carlo´s profilbillede som deres egen avatar? Det mener jeg jo er identitetstyveri. Nævner det eksempel, fordi netop Carlo´s billede har været anvendt flere gange af en troll.

A har på et tidspunkt haft en krussedulle han lavede i paint som avatar på et andet forum. Nu poster B dette billede uden samtykke. Dom: OK

Der er vel også grænser for, hvad man kan kræve patent/copyright på. En krussedulle mener jeg er under bagatelgrænsen.

A har på et tidspunkt haft en krussedulle han lavede i paint som avatar på et andet forum. Nu bruger B dette billede som avatar selv. Dom: Ikke Ok.

Jeg mener stadig ikke, at en krussedulle er noget man kan kræve patent eller copyright på. Så her er jeg uenig med dig, GuBBi. Der er vel ikke ligefrem tale om noget dyrt kunstværk. Men hvor går egentlig bagatelgrænsen i praksis?

Anklageren nævnte i et svar til dig, at hans avatar oprindeligt skulle have været med i en konkurrence. Så kan man godt argumentere for, at han har copyright på det. Men hvis jeg laver et ligegyldigt billede i paint og poster det her, mener jeg nu, at det er fjollet at kræve copyright/patent på det. Der må da være en bagatelgrænse. Jeg forstår dog godt, at du måske bliver nødt til at være firkantet som moderator, da det kan være svært at se hvor denne grænse går. Måske er det derfor, du ovenover sætter grænsen (synes jeg) lidt firkantet.

A har på et tidspunkt postet personlige fotografier der kan identificere ham på et andet forum. Nu poster B billederne på dette forum uden samtykke. Dom: Ikke Ok.

Her er jeg enig med dig. Det, jeg ikke forstår, er at du synes, at det er ok at poste folks personlige billeder herinde, hvis bare de tidligere har været postet her. Jeg mener jo, at personlige billeder stadig er personlige, uanset hvor de er postet. Hvis jeg poster et billede af mig selv herinde, er det ikke det samme som at jeg giver andre lov til at poste det. F.eks. er Anklagerens personlige billeder flere gange blevet postet af andre herinde og det er ikke noget jeg synes er god stil. Måske er det ikke direkte imod sitets regler, men jeg synes bare stadig at det er dårlig stil.

Men det er jo svært at sætte grænsen. Jeg synes lidt, at grænsen går der, hvor en person er en offentlig person eller offentligt kendt. Derfor mener jeg, at der er forskel på at poste et billede af f.eks. jeg, Anklageren, Me eller Carlo - og så poste et billede af Lars Løkke, Dronningen eller Caroline Wozniacki.

Hvis der er sager ikke dækket af ovenstående vil jeg tage det som en skønssag.
Hvis nogen er uenig i ovenstående, eller ikke forstå reglerne må de gerne sige til. Så tager vi den derfra.

Jeg har hermed givet udtryk for min helt personlige holdning. :yes:

Jeg er dog klar over, at der er mange gråzoner her og at det må være svært at sætte grænsen som moderator.
« Senest Redigeret: November 03, 2017, 11:44:38 am af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    8.2%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #32 Dato: November 03, 2017, 12:49:24 pm »
Som nogle allerede har postet var der en af mine regler der var lettere uforståelig. Jeg har nu rettet det med fed. Naturligvis må du gerne bruge et personlgit billede som avatar, meningen jeg prøvede at få igennem (og formulerede elendigt) var at man ikke måtte bruge ANDRES personlige billeder, som avatar.
Citér

Det er jeg uenig i. Du synes altså det er ok, hvis nogen f.eks. bruger Carlo´s profilbillede som deres egen avatar? Det mener jeg jo er identitetstyveri. Nævner det eksempel, fordi netop Carlo´s billede har været anvendt flere gange af en troll.

Nej det er bestemt ikke OK at bruge det som avatar selv, men de må gerne poste billedet i et indlæg. Så hvis vi antog at jeg havde et billede af mig selv som avatar (hvilket jeg IKKE har, hvis nogen skulle være i tvivl), så kunne nogen godt skrive et indlæg hvor de skrev:
"Opfør jer ordenligt her, ellers får i problemer med ham her:" og så mit profilbillede.

Derimod ville jeg være imod hvis de brugte et billede af mig som avatar, uanset om jeg selv havde brugt det som avatar, og da slet ikke hvis det var et det lykkedes dem at grave frem med detektivarbejde på nettet.
« Senest Redigeret: November 03, 2017, 04:21:50 pm af GuBBi »

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
    • Vis profil
« Svar #33 Dato: November 03, 2017, 01:05:22 pm »
Ok, GuBBi. Tak for svaret. Det hele er lidt mere klart nu.
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Poul David (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    41.8%
  • Altid glad for at hjælpe.
    • Vis profil
« Svar #34 Dato: November 03, 2017, 03:50:35 pm »
Som nogle allerede har postet var der en af mine regler der var lettere uforståelig. Jeg har nu rettet det med fed. Naturligvis må du gerne bruge et personlgit billede som avatar, meningen jeg prøvede at få igennem (og formulerede elendigt) var at man ikke måtte bruge ANDRES personlige billeder, som avatar.

Nej det er bestemt ikke OK at bruge det som avatar selv, men de må gerne poste billedet i et indlæg. Så hvis vi antog at jeg havde et billede af mig selv som avatar (hvilket jeg IKKE har, hvis nogen skulle være i tvivl), så kunne nogen godt skrive et indlæg hvor de skrev:
"Opfør jer ordenligt her, ellers får i problemer med ham her:" og så mit profilbillede.

Derimod ville jeg være imod hvis de brugte et billede af mig som avatar, uanset om jeg selv havde brugt det som avatar, og da slet ikke hvis det var et det lykkedes dem at grave frem med detektivarbejde på nettet.
[/quote]

Jeg kan kun sige til alt dette, at den aventar jeg nu bruger, den havde jeg kopieret fra nettet for flere år siden og den var lovlig at downloade!

Den bruger jeg så også her, for den har stået på min harddisk i adskillige år nu - selv om me tror at han kan drille mig med sine copy past!

Men lad dog manden det, hvis dette er hans eneste fornøjelse!

Brug aldrig person angreb som stalker eller trolleri mod andre medlemmer - det sætter dig selv i et dårligt lys, og viser kun hvem du er som person!

Offline Me

• Hyper medlem
  • Activity:
    25.4%
    • Vis profil
« Svar #35 Dato: November 03, 2017, 04:01:16 pm »
Hvorfor virker ikke funktionen "skjule profil" ?

Altid glad for at hjælpe. :smile:

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    22.6%
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #36 Dato: November 15, 2017, 04:53:53 pm »
Ikke fordi det kommer mig ved.

Det kommer ikke alene dig meget ved, men så meget at du bestemt må involvere os andre sagesløse i det.

Citér
I så fald har vi at gøre med en rablende idiot der har totalt koks i kysen.

Du har da selv endnu mere af ovenstående karakteristik.

Citér
Det undrer mig sådanne kan gå løse rundt i samfundet.

Dig kan man godt have gående løs, men hvad siger din kone til alle dine rablerier?
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline Poul David (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    41.8%
    • Vis profil
« Svar #37 Dato: November 16, 2017, 03:30:47 pm »
Citér

Den avatar jeg nu har sat ind, er mit personlige billede - sådan ser jeg ud i virkeligheden og sådan hedder jeg også i virkeligheden!

Jeg forstår ikke helt GuBBi´s regler - at andre medlemmer må poste mit personlige billede?

Kan nogen forklare dette?
Brug aldrig person angreb som stalker eller trolleri mod andre medlemmer - det sætter dig selv i et dårligt lys, og viser kun hvem du er som person!

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
    • Vis profil
« Svar #38 Dato: November 16, 2017, 10:04:41 pm »
Den avatar jeg nu har sat ind, er mit personlige billede - sådan ser jeg ud i virkeligheden og sådan hedder jeg også i virkeligheden!

Jeg forstår ikke helt GuBBi´s regler - at andre medlemmer må poste mit personlige billede?

Jeg gætter på, at forskellen er, at hvis en person bruger din avatar som profil, så udgiver han sig jo for at være dig. Hvilket er fup og fidus.

Mens hvis han bare poster et billede, du selv har offentliggjort, så mener GuBBi vel, at du i og med, at du har postet et billede af dig selv (via din avatar), er at regne som en offentlig person. Og derfor er det at poste dit billede at sidestille med at poste et billede af en hvilken som helst anden offentlig person. F.eks. Lars Løkke.

Jeg mener den er svær at afgrænse. Jeg ved nemlig ikke, om jeg er enig med GuBBi her. Fordi jeg mener ikke nødvendigvis, at man ved at poste et billede af sig selv som avatar giver sit samtykke til, at alle andre bare frit kan bruge det billede. Har man ikke copyright på det så? :blum:

Uanset hvad så bekræfter det mig bare i, at jeg gør klogt i ikke at have et personligt billede som avatar. Det kan og vil blive misbrugt før eller siden. Utvivlsomt. :yes:

Det er dog modigt af dig at stå frem. Jeg havde ikke selv gjort det. Men nu er du sikkert heller ikke så skummel som mig, så du mener vel ikke, at du har noget at skjule. Jeg er jo i kamp med Illuminati og det hele, så jeg skal passe mere på. :hyper:

Hvis det ellers er dig på billedet, ser du jo forholdsvist harmløs ud. Du er en moden herre, kan jeg også se. Men du har bevaret et ungdommeligt sind, fornemmer jeg alligevel på dine skriblerier. :yes:
« Senest Redigeret: November 16, 2017, 10:07:47 pm af politisk ukorrekt »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
Jeg tvivler på, at Gubbis regler er lovlige
« Svar #39 Dato: November 16, 2017, 10:44:40 pm »

Jeg har søgt baggrundsviden om copyright reglerne på de sociale medier.

Havde det været på Facebook, var Gubbis regler lovlige, men det skyldes de vilkår, som man accepterer, når man melder sig til Facebook.

De vilkår er skrevet af jurister, men der står ikke noget om brugen af billeder i Din-Debats vilkår.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Poul David (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    41.8%
    • Vis profil
Sv: Jeg tvivler på, at Gubbis regler er lovlige
« Svar #40 Dato: November 17, 2017, 10:04:16 am »

Jeg har søgt baggrundsviden om copyright reglerne på de sociale medier.

Havde det været på Facebook, var Gubbis regler lovlige, men det skyldes de vilkår, som man accepterer, når man melder sig til Facebook.

De vilkår er skrevet af jurister, men der står ikke noget om brugen af billeder i Din-Debats vilkår.

Ok! - Det er lidt svært at finde ud af dette her!

Måske skal GuBBi på banen, for at præciserer noget? :yes:

Offline Warlock

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    8.2%
    • Vis profil
Sv: Jeg tvivler på, at Gubbis regler er lovlige
« Svar #41 Dato: November 17, 2017, 10:54:37 am »
Folk ved godt når de gør noget som vil chikanere andre. Stop med det.

Den eneste grund til at nogen vil have "klare regler" er så de kan finde "hullerne" og derved gå til grænsen for hvor meget de kan tillade sig for at chikanere andre.

Ok! - Det er lidt svært at finde ud af dette her!
Måske skal GuBBi på banen, for at præciserer noget? :yes:

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    8.2%
    • Vis profil
« Svar #42 Dato: November 17, 2017, 01:43:20 pm »
Hvis du har et billede af dig selv som avatar her på siden, har du selv offentliggjort det på siden. Dermed kan du ikke forhindre folk i at henvise til det samme billede. Det svarer i praksis til at kommentere på et billede du selv har offentliggjort og som du selv kan tage ned. Der er mig bekendt ingen paragraffer i hverken dansk lov, eller international handelsret der ulovliggør hvad jeg beskriver her.

Der er blevet talt om ophavsretten til billederne, men til det har jeg to kommentarer: 1) Det er fotografen og ikke subjektet på et billede der har ophavsretten, medmindre andet er aftalt. 2) Hvis du har offentliggjort det her på hjemmesiden anses det som brugt her indtil der er skiftet avatar. Det er kun hvis folk tager dit billede for at bruge det i en anden sammenhæng at de bryder med din ophavsret.

Der hvor jeg trækker grænsen er hvor man graver et gammelt avatar frem der kunne være et personligt billede, for der er muligvis en grund til at man fjernede det i sin tid, og man har muligvis ikke lyst til at kunne blive genkendt på gaden fra noget man har skrevet på et debatforum. Det kan også meget nemt misbruges til chikane, og muligvis også misbrug af ophavsretten. Så i de tilfælde falder modereringshammeren.

Chikane er i det hele taget ikke tilladt så hvis et personligt billede bliver brugt (Avatar eller ej) i forbindelse med chikane falder modereringshammeren også.

Så hvis man ikke vil have folk til at kunne bruge et personligt billede af en selv i forbindelse med et indlæg (I en ellers sober tone), skal man ikke have det billede som avatar.

Offline anti-rød.

• Hyper medlem
  • Activity:
    42.2%
  • Socialisme - verdens menneskefjendske ideologi
    • Vis profil
« Svar #43 Dato: November 17, 2017, 01:59:46 pm »
Fordom.
Han synes at ligne en påståelig skolelærertype en noksagt type. Betyder en lille næse ikke mindreværd, der slår over i sygelig opmærksomhedssøgen. Se på mig, hør på mig. "Jeg er så dejlig"
Jeg har nogen idiotiske udtalelser for i alle sammen skal lægge mærke til mig. Høre på mig
Hans selvglade fjæs får en til at tænke på en pestilens for sine omgivelser.

Kuren er vist nok at dyppe hovedet i lokummet og trække ud. Fordi der viser hvad det er fuldt af.

Offline Warlock

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    8.2%
    • Vis profil
« Svar #44 Dato: November 17, 2017, 02:08:21 pm »
Jeg mener at billedet også bliver brugt både på en amerikansk og tjekkisk linkedin profiler.
Det bliver spændende det øjeblik en person bruger billedet af en som ikke er dem selv.

Kuren er vist nok at dyppe hovedet i lokummet og trække ud. Fordi der viser hvad det er fuldt af.