Forfatter Emne: Videnskabsmænd: Universet eksisterer slet ikke!?  (Læst 958 gange)

Offline Poul David (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    41.8%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Altid glad for at hjælpe.
    • Vis profil
Videnskabsmænd: Universet eksisterer slet ikke!?
« Dato: Oktober 26, 2017, 04:36:09 pm »

https://www.mx.dk/viden/videnskab/story/15832281

”Forskere forundres: Universet burde slet ikke eksistere.

Et eksperiment slår fast, at universet slet ikke burde kunne eksistere, i hvert fald ikke i den form, det har.

Forskere fra CERN, den europæiske organisation for atomresearch, har udført det mest præcise eksperiment nogensinde for at finde ud af, om der er en asymmetri mellem partikler og antipartikler.

For hvis universet, som vi kender det, skal kunne eksistere, så skal der være en asymmetri, uanset hvor lille den er. Det er nemlig sådan, at partikler og antipartikler neutraliserer hinanden, når de kommer i kontakt, så hvis der ikke var en asymmetri, så ville universet ikke eksistere. I hvert fald ikke, som vi kender det.

Men forskerne kan ikke finde asymmetrien.”

Det er så det flad jords tilhængerne hele tiden har sagt, at Jorden er unikt skabt og at universet ikke har den form som videnskaben tidligere troede!

Så det er nok flad jords teorien der har ret, når vi kigger ud i det vi tror er universet?
Brug aldrig person angreb som stalker eller trolleri mod andre medlemmer - det sætter dig selv i et dårligt lys, og viser kun hvem du er som person!

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    46.2%
  • Mandag morgen Quarterback
    • Vis profil
Sv: Videnskabsmænd: Universet eksisterer slet ikke!?
« Svar #1 Dato: Oktober 26, 2017, 04:50:30 pm »

Et eksperiment slår fast, at universet slet ikke burde kunne eksistere, i hvert fald ikke i den form, det har.

Forskere fra CERN, den europæiske organisation for atomresearch, har udført det mest præcise eksperiment nogensinde for at finde ud af, om der er en asymmetri mellem partikler og antipartikler.

For hvis universet, som vi kender det, skal kunne eksistere, så skal der være en asymmetri, uanset hvor lille den er. Det er nemlig sådan, at partikler og antipartikler neutraliserer hinanden, når de kommer i kontakt, så hvis der ikke var en asymmetri, så ville universet ikke eksistere. I hvert fald ikke, som vi kender det.

Det er så det flad jords tilhængerne hele tiden har sagt, at Jorden er unikt skabt og at universet ikke har den form som videnskaben tidligere troede!

Så det er nok flad jords teorien der har ret, når vi kigger ud i det vi tror er universet?

"Efter forskerne ikke fandt nogen asymmetri mellem partikler og antipartikler, vil de nu arbejde på at bygge et endnu mere præcist måleinstrument for at forbedre de seneste resultater."

Fordi nogen enkelte undersøgelser ikke har fundet et bevis på asymmetri i partikler, betyder hverken jorden er flad, at Gud findes, eller at reptil rumvæsner har indfiltreret jorden.

« Senest Redigeret: Oktober 26, 2017, 05:17:41 pm af MMQ »
Det eneste jeg ved, er, at jeg ikke ved noget.

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    11.6%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Oktober 26, 2017, 06:17:21 pm »
Det betyder vel bare at der er lige mange partikler som der er antipartikler i universet, men at antipartiklerne bare gemmer sig et eller andet sted for vore øjne.
Måske er der et helt parallelt univers som ligner vores univers men som bare består af antistof. Måske sidder der en antistof-Torsten lige nu og skriver på et debatforum.  :yes:

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    8.2%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Oktober 26, 2017, 06:19:07 pm »
Vores modeller er ikke tilstrækkelige til at beskrive virkeligheden. Der er to muligheder:

1) Vores modeller er ikke komplette
2) Magi

Hvis videnskaben var sikre på resultatet havde de jo ikke lavet eksperimentet. Jeg er sikker på at der er rigtig mange videnskabsfolk der er begejstrede for det her resultat, for det skaber en lang række nye dybe spørgsmål, og videnskabsfolk elsker at finde svar på spørgsmål. Det her uventede resultat kan skabe nobelpriser for generationer af kommende fysikere.

Universet har stadig mange uforklarede gåder (Mørkt stof, mørk energi, universets fladhed osv.), vi har bare tilføjet endnu et.

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    46.2%
  • Mandag morgen Quarterback
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Oktober 26, 2017, 06:39:26 pm »
Vores modeller er ikke tilstrækkelige til at beskrive virkeligheden. Der er to muligheder:

Nej, der er kun en;

Det eneste jeg ved, er, at jeg ikke ved noget.

Offline Me

• Hyper medlem
  • Activity:
    25.4%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Oktober 26, 2017, 07:00:48 pm »
Jeg gentager, Only Me,hvem har givet dig lov til at bruge mit billede som du har nu som profilbillede?
Jeg har ikke.  :angry:

Originalbilledet har jeg på min harddisk.

Altid glad for at hjælpe. :smile:

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    22%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Oktober 26, 2017, 08:28:27 pm »
Jeg gentager, Only Me,hvem har givet dig lov til at bruge mit billede som du har nu som profilbillede?

Lad det fare. Du har ingen sanktionsmuligheder alligevel.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    13%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Oktober 26, 2017, 08:57:19 pm »
Det udstiller i al fald Polle som den snylter han er.
Jeg ved slet ikke, hvad han laver her med alle de fora, han er travlt optaget af - men måske han bruger mest tid på at reklamere for dem for at lukke kunder ind i butikken.
I'm a Troll

Offline Me

• Hyper medlem
  • Activity:
    25.4%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Oktober 26, 2017, 09:20:27 pm »
Du har ingen sanktionsmuligheder alligevel.

Jo. :smile:

Offline genuine Troll

• Fuld medlem
  • Activity:
    9.2%
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Oktober 26, 2017, 10:05:00 pm »
Det betyder vel bare at der er lige mange partikler som der er antipartikler i universet, men at antipartiklerne bare gemmer sig et eller andet sted for vore øjne.
Måske er der et helt parallelt univers som ligner vores univers men som bare består af antistof. Måske sidder der en antistof-Torsten lige nu og skriver på et debatforum.  :yes:

Jepz! - Han sidder liige her -->

:girl_smile:  :girl_blum2:
Fake profil, :girl_blum2:

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.6%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Oktober 26, 2017, 10:09:14 pm »

Hvis forskerne ikke kan finde asymmetrien, kunne det vel også være fordi der ikke er nogen, - og at universet dermed slet ikke er sådan som vi opfatter det med vore sanser eller måler med vore fysiske måleapparater.

Måske er det vi kan opfatte med vore sanser bare "skyggerne" af det virkelige univers som i Plato`s hule

« Senest Redigeret: Oktober 26, 2017, 10:25:06 pm af Phil »
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal.

Offline Me

• Hyper medlem
  • Activity:
    25.4%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Oktober 26, 2017, 10:12:44 pm »

:girl_smile:  :girl_blum2:

Ja men, det er jo .....  .... ..   ...... .....  ... .....   .... osv.  :biggrin:

Offline genuine Troll

• Fuld medlem
  • Activity:
    9.2%
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Oktober 26, 2017, 10:19:31 pm »

Skulle nok have været lagt på de sjove sider men nu jeg alligevel var der omme,  :girl_smile:
« Senest Redigeret: Oktober 26, 2017, 10:21:02 pm af genuine Troll »
Fake profil, :girl_blum2:

Offline Poul David (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    41.8%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Oktober 27, 2017, 11:16:18 am »

Og hvem har givet dig lov til at indsætte mine billeder?

Originalbillederne har jeg også på min harddisk!
Brug aldrig person angreb som stalker eller trolleri mod andre medlemmer - det sætter dig selv i et dårligt lys, og viser kun hvem du er som person!

Offline Poul David (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    41.8%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Oktober 27, 2017, 11:20:05 am »

1) Vores modeller er ikke komplette
2) Magi

Hvis videnskaben var sikre på resultatet havde de jo ikke lavet eksperimentet. Jeg er sikker på at der er rigtig mange videnskabsfolk der er begejstrede for det her resultat, for det skaber en lang række nye dybe spørgsmål, og videnskabsfolk elsker at finde svar på spørgsmål. Det her uventede resultat kan skabe nobelpriser for generationer af kommende fysikere.

Universet har stadig mange uforklarede gåder (Mørkt stof, mørk energi, universets fladhed osv.), vi har bare tilføjet endnu et.

Det ender nok med, at det alligevel er Bibelen der har ret i en Guds skabelse af Jorden-he-he!

Altså en unikt Jord!? :yes: