Forfatter Emne: Før "humanist-stormagten" glider ud i mørket...  (Læst 507 gange)

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    13.2%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
Før "humanist-stormagten" glider ud i mørket...
« Dato: Oktober 25, 2017, 09:44:52 pm »
I aftes faldt jeg i at læse lidt i en bog - som jeg har for vane, før jeg skal sove. Én, der havde et stort afsnit om 1950'erne og -60'erne, da Danmark og Sverige kunne dyrke fredeligt fodboldsamkvem, og hvor man betragtede hinanden som to af de hyggelige nordiske lande, som havde så meget til fælles - og hvor vi små borgere regnede med, at sådan ville det altid være.

Desværre ved vi bedre i dag, selv om meget søges holdt tilbage af blandt andet politikere, der med stolthed leder deres folk i afgrunden. Det giver mig lyst til at citere forfatteren og debattøren Kasper Støvring, som dags dato (25/10) skriver i Berlingske Tidende:

"Sverige ligner et normalt land. Man går på arbejde, børnene går i skole, parlamentet virker osv.
Men samtidig er noget helt, helt galt. At følge udviklingen i Sverige er som at bevidne et gigantisk trafikuheld. På afstand ser det ikke ud af meget. Man lægger måske mærke til et langt bremsespor på vejen, nogle biler står på tværs, bilhorn tuder, og mennesker er samlede omkring ulykkesstedet.
Men kommer man tæt på, flyder det med blod, kødstumper hænger i laser, der er glasskår overalt, skrig og jamren lyder, og folk er i panik."

https://kulturkamp.blogs.berlingske.dk/2017/10/25/mord-og-voldtaegt-i-det-svenske-tusmoerke/

Barsk men rammende.
Støvring nævner i sin fremragende artikel også for eksempel:

-   Medier og myndigheder holder normalt oplysninger om udlændinges kriminalitet hemmelige.
-   Personer med udlændingebaggrund står bag mere end 95 procent af alle overfaldsvoldtægter, ligesom de står bag 90 procent af alle skudepisoder.

Ja, "den humanistiske stormagt" glider ned ad slisken ind i det mørke, der kaldes masseindvandring.   :ohmy:

Der er relevante tal i et link, Kasper Støvring lægger i artiklen.

« Senest Redigeret: Oktober 25, 2017, 09:48:05 pm af DerRudi »
Manner, Manner!

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
Sv: Før "humanist-stormagten" glider ud i mørket...
« Svar #1 Dato: Oktober 25, 2017, 10:03:17 pm »
Gad vide, om tallene er ligeså misvisende, som de tal vi fik i dit oplæg i går.

Det virker i hvert fald sært, at enten svenskerne eller de svenske indvandrer er så forskellige fra de danske - at det virker som om de tilhører helt andre kulturer.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    37%
  • Mandag morgen Quarterback
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Oktober 25, 2017, 10:39:38 pm »
Ja, "den humanistiske stormagt" glider ned ad slisken ind i det mørke, der kaldes masseindvandring.   :ohmy:

Det eneste jeg ved, er, at jeg ikke ved noget.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Oktober 25, 2017, 11:16:04 pm »

Hvor mange indvandrere er der i Sverige?
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    13.2%
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Oktober 26, 2017, 07:14:15 am »
Anklageren lægger for 117. gang op til at få drejet debatten ind i hans sædvanlige statistik-karrusel. Det er en taktik, han har anvendt, så længe jeg kan huske hans aktiviteter, dvs. en 6-7 år.
De fleste ved godt, at Sverige registrerer meget "løst" og at man da slet ikke har styr på, hvor mange muslimer, der bor i Sverige. Det ville ellers være yderst relevant, da man her ville finde roden til den altovervejende del af indvandrerkriminaliteten i Sverige.
Alene at man skønner, der bor omkring 50.000 illegale indvandrere i landet!

Men jeg kunne tænke mig at bidrage til debatten med noget andet end Karruselkongen Mr. Anklagers islamrygklappende show.

I januar rundede indbyggertallet i Sverige 10 millioner mennesker. Ti.
I bilder jer forhåbentlig ikke ind, at det skyldes usædvanlig stor frugtsommelighed blandt de virkelige svenskere?   :big_grin:

At der kom særlig meget drøn på op mod de 10 millioner, skyldes naturligvis den enorme indvandring.
I 2015 modtog Sverige ca. 160.000 asylansøgere; noget der betød, at antallet af mænd for første gang i den tid, man har ført statistik på området, overhalede antallet af kvinder (marts 2016). Fordi langt de fleste indtrængere er af hankøn.

En femårs-prognose sagde tidligt i 2017, at Sverige vil modtage en indvandring på 857.000 mennesker.
Samtidig viser opgørelser, at den svenske befolkning (som ikke har noget med det svenske folk at gøre) er den hurtigst voksende i Europa.

Kilder:   https://www.b.dk/nationalt/nu-sker-det-sverige-runder-ti-millioner-indbyggere

https://andersson.blogs.berlingske.dk/2017/01/26/statistikken-som-sverige-ikke-vil-kende
Manner, Manner!

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    37%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Oktober 26, 2017, 09:40:08 am »
I bilder jer forhåbentlig ikke ind, at det skyldes usædvanlig stor frugtsommelighed blandt de virkelige svenskere?   :big_grin:

En femårs-prognose sagde tidligt i 2017, at Sverige vil modtage en indvandring på 857.000 mennesker.
Samtidig viser opgørelser, at den svenske befolkning (som ikke har noget med det svenske folk at gøre) er den hurtigst voksende i Europa.

« Senest Redigeret: Oktober 26, 2017, 10:00:33 am af MMQ »

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    13.2%
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Oktober 26, 2017, 10:36:47 am »
Det er da godt, at MMQ/Anklageren har fundet nogle billeder at lege med, nu da de er argumentløse i forhold til Sveriges forvandling!
Faktisk meget sigende.
Manner, Manner!

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Om Anklagerens statistik karrussel - og DerRudis endeløse strøm af statistik
« Svar #7 Dato: Oktober 26, 2017, 11:06:52 am »
Det var også DIG, der i går bragte et oplæg i af din strøm af statistik (ganske vist falsk). Du lyver ikke bevidst, men du er let at narre, fordi du har et behov for at finde statistik med højere tal for indvandrerkriminalitet - og især for voldtægter (som er bedst til propaganda).

Det går lidt ud over - din ellers veludviklede kritiske sans - at du ikke er tilfreds med, at tallene for indvandrerkriminalitet er høje - de skal være højere.

Nu kaster du dig så over antallet af indvandrere i Sverige, og du bruger den samme taktik som Den korte Avis. Vi får at vide, at der kommer virkelig mange gennem udvalgte eksempler - men aldrig får vi at vide, hvor mange indvandrere, der rent faktisk er i Sverige.

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    13.2%
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
Sv: Om Justitsministeriets rapport
« Svar #8 Dato: Oktober 26, 2017, 12:01:21 pm »
Anklageren:
Citér
Vi får at vide, at der kommer virkelig mange gennem udvalgte eksempler - men aldrig får vi at vide, hvor mange indvandrere, der
rent faktisk er i Sverige.

Det kan du sgu da ikke bebrejde mig!
Jeg ville også gerne have nogle præcise tal om indvandring/vold- og voldtægtsforbrydelser i Sverige, men det kan jeg ikke få, så længe løgnemedierne tilslører og fortier ud over alle grænser, ligesom politiet gang på gang gives mundkurv på. I Sverige - har jeg læst - er der ligefrem nogle, der har sat sig for selv at lave deres egen statistik over indvandring og vold, fordi man ikke har andet end sig selv at stole på.

Det jeg "bragte i går" var om danske forhold, ikke svenske.
Men der tror jeg så, at DKA måske er i besiddelse af en justitsministeriel rapport, der er nyere end Peter Skaarup og andres kommentarer (som er et halvt år gamle i næste uge.)

Man får normalt ikke andet end nedladende vrængen ud af at komme med en ganske almindelig henvisning til kilder, hvis du er modtager; alligevel synes jeg, du skulle læse den jeg bringer her. "UNGDOMSKRIMINALITET - de mest kriminelle", hedder den, og den er sprit-ny (okt. 2017.)

http://justitsministeriet.dk/sites/default/files/media/Pressemeddelelser/pdf/2017/rapport_de_mest_kriminelle_unge.pdf

Især 6. -6.3 "Etnisk herkomst."

Den omhandler godt nok "kun" unge, men der er meget i den, der peger på, hvad der er rivende galt.
« Senest Redigeret: Oktober 26, 2017, 12:11:47 pm af DerRudi »
Manner, Manner!

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Sv: Om Justitsministeriets rapport
« Svar #9 Dato: Oktober 26, 2017, 02:06:59 pm »

Det jeg "bragte i går" var om danske forhold, ikke svenske.
Men der tror jeg så, at DKA måske er i besiddelse af en justitsministeriel rapport, der er nyere end Peter Skaarup og andres kommentarer (som er et halvt år gamle i næste uge.)

Man får normalt ikke andet end nedladende vrængen ud af at komme med en ganske almindelig henvisning til kilder, hvis du er modtager; alligevel synes jeg, du skulle læse den jeg bringer her. "UNGDOMSKRIMINALITET - de mest kriminelle", hedder den, og den er sprit-ny (okt. 2017.)

http://justitsministeriet.dk/sites/default/files/media/Pressemeddelelser/pdf/2017/rapport_de_mest_kriminelle_unge.pdf

Især 6. -6.3 "Etnisk herkomst."

Den omhandler godt nok "kun" unge, men der er meget i den, der peger på, hvad der er rivende galt.

Jeg har aldrig bestridt, at ikke vestlige indvandreres kriminalitetsfrekvens er højere, men det er vel ikke for meget forlangt, at vi bruger korrekte tal i debatten.

Poul Erik Andersens tal vedrører de voldtægtsdømte i perioden 2010 – 2015 - og det gør Peter Skaarups og ministeriets tal også - og der er da ikke kommet nye tal for dømte i perioden 2010 – 2015 i efteråret 2017.

Jeg tror på, at Peter Skaarups og ministeriets tal er de mest korrekte. Det er trods alt ministeriet, som alle tal om indvandrerkriminalitet stammer fra.

Peter Skaarups og ministeriets tal viser, at ikke-vestlige indvandrere er voldsomt overrepræsenterede i voldtægtsstatistikken, så det er underligt at ville tale tallene i vejret - som om det ikke er nok.

« Senest Redigeret: Oktober 26, 2017, 02:31:40 pm af Anklageren »

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
  • Country: 00
  • Islam i DK? Ja tak, multikulturen længe leve!
    • Vis profil
    • DKP
Du er ikke rigtig klog, Rudi
« Svar #10 Dato: Oktober 26, 2017, 11:17:25 pm »
Rudi er ikke debattør, han er propagandist - og det er noget ganske andet. Rudi kan ikke fremlægge nogen kilder på, at der skulle være specielt mange Muslimer i Sverige, og det mener jeg da heller ikke, der er. En række politiske partier i Sverige går ind for helt fri indvandring, og det, mener jeg, er meget visionært. Et af argumenterne går på, at havde den frie indvandring været praktiseret nu, så kunne Sveriges befolkningstal allerede nu have rundet 40 millioner. Tænk dog på de mange menneskelige ressourcer, landet kunne have suget til sig! Det ville vel så være 10 millioner ikke-Nysvenskere og 30 millioner Nysvenskere - sådan cirka. Dét ville i sandhed være en stormagt ud over det sædvanlige, og Sverige ville være på vej til at blive et af de store europæiske lande. Hvis vi overfører ideen om helt fri indvandring til danmark (hvilket jeg naturligvis er tilhænger af), så kunne man godt forestille sig en cirka 5 millioner ikke-Nydanskere og måske 20 millioner Nydanskere. Det ville være et meget vidunderligt samfund. Vi skal dog nok nå dertil, da det heldigvis stadig er meget, meget let at komme hertil. Vi skal bare læne os tilbage og vente, og så kommer det med tiden. Måske ikke i min tid, men det kommer, det kan I være helt sikre på. Og vent nu bare, når først 51 % af befolkningen er Muslimer, ja så vil resten hurtigt komme i gang med at konvertere, da de godt vil være klar over, hvad det er for fantastiske privilegier, der følger med det at være Muslim. :smile1:
« Senest Redigeret: Oktober 26, 2017, 11:35:59 pm af Tigermanden »
Observér, dokumentér, rapportér!

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    37%
    • Vis profil
Sv: Du er ikke rigtig klog, Rudi
« Svar #11 Dato: Oktober 26, 2017, 11:29:42 pm »
Og vent nu bare, når først 51 % af befolkningen er Muslimer, ja så vil resten hurtigt komme i gang med at konvertere, da de godt vil være klar over, hvad det er for fantastiske privilegier, der følger med det at være Muslim. :smile1:

Det er da til at bræk sig over.

Du mener at folk ændre deres overbevisninger, fordi andre gør?

Den eneste årsag til at konvertere, er for at se, hvad der gemmer sig under tørklædet. Og det er langt fra nok, til at undvære bacon, resten af livet.

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
    • Vis profil
    • DKP
Du har ikke forstået det
« Svar #12 Dato: Oktober 26, 2017, 11:34:13 pm »
Og vent nu bare, når først 51 % af befolkningen er Muslimer, ja så vil resten hurtigt komme i gang med at konvertere, da de godt vil være klar over, hvad det er for fantastiske privilegier, der følger med det at være Muslim. :smile1:

Det er da til at bræk sig over.

Du mener at folk ændre deres overbevisninger, fordi andre gør?

Den eneste årsag til at konvertere, er for at se, hvad der gemmer sig under tørklædet. Og det er langt fra nok, til at undvære bacon, resten af livet.

I et fremtidigt Muslimsk danmark kan man godt forestille sig, at det vil komme på mode at konvertere, fordi man gerne vil være med i fællesskabet. Du kan allerede nu i dag se, hvordan de unge ikke-Nydanske mennesker orienterer sig mod Islam, når de skal definere sig selv kulturelt. Det ses blandt andet hos de unge mænd, hvor det Islamiske langskæg er blevet så moderne inden for de sidste år. Islam er blevet smart og moderne, synes de unge, hvis man skal udtrykke det lidt poppet.  :aww: :Cherna_29:

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    37%
    • Vis profil
Sv: Du har ikke forstået det
« Svar #13 Dato: Oktober 26, 2017, 11:52:05 pm »
I et fremtidigt Muslimsk danmark kan man godt forestille sig, at det vil komme på mode at konvertere, fordi man gerne vil være med i fællesskabet. Du kan allerede nu i dag se, hvordan de unge ikke-Nydanske mennesker orienterer sig mod Islam, når de skal definere sig selv kulturelt. Det ses blandt andet hos de unge mænd, hvor det Islamiske langskæg er blevet så moderne inden for de sidste år. Islam er blevet smart og moderne, synes de unge, hvis man skal udtrykke det lidt poppet.  :aww: :Cherna_29:

Okay, og hvilken styreform, skulle et muslimsk Danmark være?

Hvorfor skulle man konventer til en overbevisning, man ikke tror på, fordi det er på mode?

Har selv "langskæg". Det gør mig hverken til, halt eller helt muslim.

De unge etniske dansker jeg ser på gaden, og kender til, koncentre sig mere om Bieber, likes på sociale medier og ti hi fnis fnis sexobjekter. Rimeligt langt fra en muslimsk overbevisning og kultur.

Fordi en snotunge æder en kebab eller kan sige allahu akbar, gør ikke snotungen til muslimsk kultur dyrker.

« Senest Redigeret: Oktober 26, 2017, 11:57:53 pm af MMQ »

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
    • Vis profil
    • DKP
Sv: Du har ikke forstået det
« Svar #14 Dato: Oktober 27, 2017, 12:05:14 am »

Okay, og hvilken styreform, skulle et muslimsk Danmark være?

Jeg forestiller mig naturligvis en demokratisk valgt regering bestående af eksempelvis Enhedslisten, Alternativet, De radikale og et Islamisk Præsteparti eller lignende.

Hvorfor skulle man konventer til en overbevisning, man ikke tror på, fordi det er på mode?

Hvem siger, de ikke tror på det?

Har selv "langskæg". Det gør mig hverken til, halt eller helt muslim.

Det er måske ikke noget, du tænker over, men du har alligevel taget et lille stykke Islamisk kultur til dig, og det skal du bare være glad for.

De unge etniske dansker jeg ser på gaden, og kender til, koncentre sig mere om Bieber, likes på sociale medier og ti hi fnis fnis sexobjekter. Rimeligt langt fra en muslimsk overbevisning og kultur.

Fordi en snotunge æder en kebab eller kan sige allahu akbar, gør ikke snotungen til muslimsk kultur dyrker.

Men den omtalte, hypotetiske snotunge er alligevel i gang med at tage Islamisk kukltur og levevis til sig. Den slags sker en smule af gangen, og så lægger man måske ikke så meget mærke til det, sådan som du ikke har gjort. Og det er vel også fint nok?  :aww: :Cherna_29: