Forfatter Emne: I Tjekkiet må lovlydige borgere bære våben  (Læst 634 gange)

Offline J. Langgaard-Nielsen (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    6%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • "Stå skal vort fædreland - som fri mænds arv!"
    • Vis profil
I Tjekkiet må lovlydige borgere bære våben
« Dato: Oktober 24, 2017, 08:56:16 pm »
"Tjekkiet gav fornylig lovlydige borgere lov til at bære skydevåben til selvforsvar. Det sker både som reaktion på den stigende terrortrussel og som følge af den tjekkiske regerings liberale syn på folks ret til generelt at kunne forsvare sig selv."

https://newspeek.info/europaeisk-praesident-eu-borgere-boer-kunne-baere-skydevaaben-til-selvforsvar/

Man skal naturligvis inden man køber et våben bestå nogle teoretiske og praktiske prøver.
Det lyder fornuftigt. På den måde vil man nok kunne si nogle skøre kugler fra.

Tjekkiets indenrigsminister Milan Chovanec:
"Vi skal ikke afvæbne vores befolkning i en tid, hvor sikkerhedssituationen konstant bliver værre."

Skal vi virkelig lære af et forhenværende østblok-land, at man altså bør kunne forsvare sig, både som person og som stat mod den islamiske trussel?
"Gud giv dig Fremtid, som Han gav dig Minder. Dig elsker jeg - Danmark mit Fædreland!"

Offline Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    37.4%
  • Country: 00
  • Foragter NWOeliten, løgnemedierne og multikulturen
    • Vis profil
Sv: I Tjekkiet må lovlydige borgere bære våben
« Svar #1 Dato: Oktober 24, 2017, 09:02:01 pm »
Jeg er helt enig. Men vi kender jo begge en topbrovter der mener at det kun skal være de kriminelle der må have skydevåben.
Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

Offline DerRudi

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Oktober 24, 2017, 09:12:26 pm »
Licensnægteren:
Citér
Jeg er helt enig. Men vi kender jo begge en topbrovter der mener at det kun skal være de kriminelle der må have skydevåben.

He he, ja, men man skal drøfte den slags helt uden om brovtesegmentet.
De er jo ved at gøre i bukserne, hvis der blot er en eller anden der nævner en peberspray!    :big_grin:

Jeg mener også, at det for skandinaviske lande var værd at se på den tjekkiske lov, blandt andet fordi der er denne prøve, man skal bestå, så man undgår de værste "gunslingers" og ustabile teenagere (f.eks.)
« Senest Redigeret: Oktober 24, 2017, 09:14:57 pm af DerRudi »
Manner, Manner!

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    93.4%
  • Country: gl
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Oktober 24, 2017, 10:03:51 pm »

Hvis det er mig, der hentydes til, så har jeg en riffel kaliber .222 med kikkertsigte og lyddæmper og en riffel kaliber 30-06 med kikkertsigte, to enkeltløbede jagtgeværer kaliber 12 og et dobbeltløbet jagtgevær kaliber 16.

Jeg har aldrig været kriminel, selvom jeg for mange år siden fik en bøde for at køre på en boret knallert.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    93.4%
    • Vis profil
Der nærmere kriminelle, der skal bevæbnes bedre
« Svar #4 Dato: Oktober 24, 2017, 10:04:50 pm »
USA

Ifølge FBI var der 665 tilfælde af lovlige drab (justifiable homicide) i 2010. Politiet dræbte 387 af dem, og private dræbte 278.

278 lovlige drab begået af civile er altså ikke mange ud af 12.996 drab i 2010 - så man må konkludere, at det næsten kun er forbryderne, der har fordel af fri adgang til våben.

https://ucr.fbi.gov/crime-in-the-u.s/2010/crime-in-the-u.s.-2010/offenses-known-to-law-enforcement/expanded/expandhomicidemain
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    37.4%
    • Vis profil
Kriminelle har våben i forvejen
« Svar #5 Dato: Oktober 24, 2017, 10:19:23 pm »
USA

Ifølge FBI var der 665 tilfælde af lovlige drab (justifiable homicide) i 2010. Politiet dræbte 387 af dem, og private dræbte 278.

278 lovlige drab begået af civile er altså ikke mange ud af 12.996 drab i 2010 - så man må konkludere, at det næsten kun er forbryderne, der har fordel af fri adgang til våben.

https://ucr.fbi.gov/crime-in-the-u.s/2010/crime-in-the-u.s.-2010/offenses-known-to-law-enforcement/expanded/expandhomicidemain
Et våben som er ligeså farligt som et skydevåben er en bil.
http://www.investors.com/politics/commentary/gun-vs-traffic-accident-deaths-getting-the-data-straight/
Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    93.4%
    • Vis profil
Sv: Kriminelle har våben i forvejen
« Svar #6 Dato: Oktober 24, 2017, 11:08:44 pm »
USA

http://www.investors.com/politics/commentary/gun-vs-traffic-accident-deaths-getting-the-data-straight/

Ja - Formanden for DNSB 1991-2010 - Jonni Hansen - fik halvandet års fængsel ved Østre Landsret for at køre ind i en gruppe mennesker med sin bil, så seks måtte på hospitalet.

Offline DerRudi

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
Sv: Kriminelle har våben i forvejen
« Svar #7 Dato: Oktober 26, 2017, 07:28:41 am »
Anklageren:
Citér
Ja - Formanden for DNSB 1991-2010 - Jonni Hansen - fik halvandet års fængsel ved Østre Landsret for at køre ind i en gruppe mennesker med sin bil, så seks måtte på hospitalet.

Nøøøij. Mon så hospitalspersonalet kunne trøste disse venstreekstremister og gi' dem lidt plaster på?
Var du der selv, og var der nogen døde?

Ved du eventuelt, hvad venstreekstremisterne var i færd med, da Jonni Hansen - uklogt - gik amok? Var det bare nogle fredelige fodgængere?   :ROFL:

Din kommentar fortæller intet andet, end at du er en fordrejnings-taskenspiller.
Når licensnægteren nævner, at en bil er et farligt våben, mon han så ikke tænkte på Nice, juli 2016 og Berlins julemarked samme år?
Men av, av, av - disse virkelige terrorhandlinger med biler som våben blev jo udført af nogen, du åbenbart føler står dig særligt nær.
Manner, Manner!

Offline dna

• Fuld medlem
  • Activity:
    7.4%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Oktober 26, 2017, 08:21:39 am »
I Danmark har vi valgt at gøre det til en samfundsopgave at beskytte og forsvare enkeltpersoner, betalt af vores høje skat. Vi er stort set blevet kastreret med hensyn til at forsvare os selv og vores nærmeste.
Hvis det fungerede med politiet så ville det jo i en eller anden grad være fint, men det gøre det ikke. På trods af de mange penge vi betaler i beskyttelsespenge så kan vi ikke forvente megen hjælp, hvis overhovedet nogen, i tilfælde af overfald, vold, indbrud osv.
Det taget i betragtning så burde man måske snart overveje at give befolkning lidt større beføjelser med hensyn til at forsvare sig selv. Måske ikke skydevåben, men det kunne være lovliggørelse af peberspray.

Offline Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    37.4%
    • Vis profil
Lige det tager jeg ikke afstand fra
« Svar #9 Dato: Oktober 26, 2017, 10:15:10 am »
USA

Når folk laver hærværk lige meget om det er politisk eller ej, så kan jeg ikke tage afstand til at nogen gør modstand. JBO har sagt noget i samme stil http://www.lokalavisen.dk/joachim-b-olsen-om-selvtaegt-der-er-situationer-hvor-det-er-helt-paa-sin-plads-at-stikke-en-person-en-flad-/20160102/artikler/160109961/1051
Jeg tager selv afstand til hærværk og hvis nogen lavede hærværk på ens bolig så ville jeg da også gøre modstand. Det ville jeg gøre lige meget om personen der lavede hærværket var en AFAtosse, socialdemokrat, NBer, DFer, LAer så ville jeg blive meget sur på personen. Hærværk er ALDRIG ok og derfor kan jeg ikke tage afstand til dette forsvar. Hvilken politisk holdning Jonni Hansen har er ligegyldigt her. DFere, NBere og selv et par socialdemokrater har oplevet politisk hærværk. Dette er det samme som  Charlottesville hvor nogle venstreradikale angreb en dodge challenger som hvis er en pæn dyr bil hvad jeg ved af (jeg ved næsten intet om det men jeg tror ikke at bilen er super billig) og personen gjorde modstand med at køre ind i dem. Hvis folk ikke laver hærværk så ville dette ikke havde sket. Selv medierne indrømmer hvilken gruppe der startede

''Jonni Hansen var tiltalt for den 21. december sidste år at have kørt sin bil ind i en gruppe aktivister, der var ved at forøve hærværk mod plankeværket omkring den danske nazileders hovedkvarter i Greve syd for København. Flere af aktivisterne blev alvorligt kvæstet ved påkørslen.''
https://www.b.dk/danmark/halvandet-aars-faengsel-til-jonni-hansen
Vi ved begge to hvilken politisk holdning disse ''aktivister'' har.

« Senest Redigeret: Oktober 26, 2017, 01:26:57 pm af Licensnægteren »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    93.4%
    • Vis profil
Højrefløjens bøller
« Svar #10 Dato: Oktober 26, 2017, 10:35:08 am »
Anklageren:
Citér

Nøøøij. Mon så hospitalspersonalet kunne trøste disse venstreekstremister og gi' dem lidt plaster på?

Ved du eventuelt, hvad venstreekstremisterne var i færd med, da Jonni Hansen - uklogt - gik amok? Var det bare nogle fredelige fodgængere?   :ROFL:

Din kommentar fortæller intet andet, end at du er en fordrejnings-taskenspiller.
Når licensnægteren nævner, at en bil er et farligt våben, mon han så ikke tænkte på Nice, juli 2016 og Berlins julemarked samme år?
Men av, av, av - disse virkelige terrorhandlinger med biler som våben blev jo udført af nogen, du åbenbart føler står dig særligt nær.

Nazisters vold skal altid undskyldes, fordrejes, forklejnes

Jonni Hansen har siddet inde tre gange, så han er lidt af en bølle, som også har fået 30 dages fængsel for vold mod sin ekskone.

Det er lidt underligt, at man ikke skulle nævne det danske tilfælde af at bruge en bil som våben imod en menneskemængde, hvis man ikke er helt monoman. Vi er jo danskere.

Jeg har i øvrigt aldrig skrevet: "var du der selv" med den præcise ordlyd - så når du forsøger at efterligne mig, så kunne det gøres klogere. Jeg "tænker ikke på den måde", for det er ikke noget, jeg skriver for at sabotere. Det er ikke uvæsentlig, at det ikke er dagligdags begivenheder (som du eller din omgangskreds har oplevet) - du har viet dit liv til at skrive læserbreve om. Du skriver, fordi du vil redde verden ved at skrive læserbreve.

Du skriver altså, fordi du har et behov for at skrive om det - og derfor får vi beretninger fra udlandet - og det er ikke altid store spektakulære begivenheder - men også småting. Som altid er jeg klar til at komme med eksempler, hvis du modsiger det, for jeg lyver ikke bevidst.

Offline Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    37.4%
    • Vis profil
Lige det tager jeg afstand fra
« Svar #11 Dato: Oktober 26, 2017, 11:31:29 am »
Anklageren:
Citér

Nazisters vold skal altid undskyldes, fordrejes, forklejnes

Jonni Hansen har siddet inde tre gange, så han er lidt af en bølle, som også har fået 30 dages fængsel for vold mod sin ekskone.

Det er lidt underligt, at man ikke skulle nævne det danske tilfælde af at bruge en bil som våben imod en menneskemængde, hvis man ikke er helt monoman. Vi er jo danskere.

Jeg har i øvrigt aldrig skrevet: "var du der selv" med den præcise ordlyd - så når du forsøger at efterligne mig, så kunne det gøres klogere. Jeg "tænker ikke på den måde", for det er ikke noget, jeg skriver for at sabotere. Det er ikke uvæsentlig, at det ikke er dagligdags begivenheder (som du eller din omgangskreds har oplevet) - du har viet dit liv til at skrive læserbreve om. Du skriver, fordi du vil redde verden ved at skrive læserbreve.

Du skriver altså, fordi du har et behov for at skrive om det - og derfor får vi beretninger fra udlandet - og det er ikke altid store spektakulære begivenheder - men også småting. Som altid er jeg klar til at komme med eksempler, hvis du modsiger det, for jeg lyver ikke bevidst.

Vold imod ens eks og vold imod politiet tager jeg afstand fra (sammen med alt vold der ikke er i selvforsvar) Men du er klar over at i nogen stater i USA der er det helt lovligt at skyde indbrudstyve og folk der laver hærværk?
http://criminal.findlaw.com/criminal-charges/may-i-shoot-an-intruder.html?version=2

Offline J. Langgaard-Nielsen (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    6%
  • "Stå skal vort fædreland - som fri mænds arv!"
    • Vis profil
Sv: Kan vi få et link?
« Svar #12 Dato: Oktober 26, 2017, 11:38:44 am »
Anklageren:
Citér

Jeg har siddet og søgt på, hvad Jonni Hansen var anklaget for i sin tid.
Der var én gang for "racisme" (fordi han som partiformand var ansvarlig for nogle løbesedler) og så den med "vold mod politiet", sagen hvor han ved en Hess-demonstration i august 2007 blev dømt for at skubbe til en politibetjent.

Det med eks-konen har jeg aldrig set før, og det er heller ikke nævnt i de mange artikler, jeg fandt frem.
Vi ved jo herinde, at Anklageren ikke just er pålidelig, så jeg vil godt lige udbede mig et link, der omhandler denne hustru-vold - hvis altså ikke det er Anklager-digt?

"Gud giv dig Fremtid, som Han gav dig Minder. Dig elsker jeg - Danmark mit Fædreland!"

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.6%
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: November 01, 2017, 03:46:40 pm »
I Danmark har vi valgt at gøre det til en samfundsopgave at beskytte og forsvare enkeltpersoner, betalt af vores høje skat. Vi er stort set blevet kastreret med hensyn til at forsvare os selv og vores nærmeste.
Hvis det fungerede med politiet så ville det jo i en eller anden grad være fint, men det gøre det ikke. På trods af de mange penge vi betaler i beskyttelsespenge så kan vi ikke forvente megen hjælp, hvis overhovedet nogen, i tilfælde af overfald, vold, indbrud osv.
Det taget i betragtning så burde man måske snart overveje at give befolkning lidt større beføjelser med hensyn til at forsvare sig selv. Måske ikke skydevåben, men det kunne være lovliggørelse af peberspray.

Og baseballkøller (Du behøver ikke at købe en bold ved samme lejlighed)   :whistle:

SÅ er det bare at gi dem en´ på bolden ... :w00t:
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    31%
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: November 01, 2017, 03:47:55 pm »
"Tjekkiet gav fornylig lovlydige borgere lov til at bære skydevåben til selvforsvar. Det sker både som reaktion på den stigende terrortrussel og som følge af den tjekkiske regerings liberale syn på folks ret til generelt at kunne forsvare sig selv."

Så ved de danske rockere da hvor de skal tage hen for at købe våben. Vi må håbe EU får sat en stopper for det.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.