Forfatter Emne: Er I beredt angående hjemmerøverier?  (Læst 188 gange)

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    11.8%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
Er I beredt angående hjemmerøverier?
« Dato: Oktober 24, 2017, 04:28:26 pm »
Ældre ægtepar i Egå blev cirka klokken 23:45 i aftes udsat for et (mislykket) hjemmerøveri. Det har til gengæld nok kostet den modige mand i huset nogle blå mærker, idet han satte sig til modværge. Han blev da slået gentagne gange af de to forbrydere med et koben.

Begge gerningsmænd talte dansk med mellemøstlig accent og bar masker og hættetrøjer.

https://24nyt.dk/mellemoestlige-maend-taesker-mand-koben-indbrud-nat-politiet-beder-hjaelp/

Det er tit - rigtig tit, vi læser om tilsvarende.
Min frue har sagt til mig flere gange, at den nat de kommer her, skal jeg ikke "til at spille Fantomet."
Men kunne godt tænke mig at spørge andre 60+ -folk, som måtte læse med herinde: Hvad gør I? Dyre alarmer? Håber naivt, at "de" går jeres dør forbi? Vagtaftaler med naboer?

Det gør jeg mig en del tanker om, dette rent jordnære, praktiske. Og misforstå mig endelig ikke derhen, at jeg skulle være bange.
Bekymret måske. Man kan jo se på de mange beretninger, der ligner det i Egå, at de går efter ældre enlige eller par - som måske bor lidt udenfor de større byer.

Manner, Manner!

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    4%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Islam i DK? Ja tak, multikulturen længe leve!
    • Vis profil
    • DKP
Sv: Er I beredt angående hjemmerøverier?
« Svar #1 Dato: Oktober 24, 2017, 04:38:54 pm »
Man skal for guds skyld ikke sætte sig til modværge, hvis man skulle blive udsat for sådan noget, det er alt, alt for farligt. Det gælder om at forholde sig roligt og gøre alt, hvad de beder en om. Det kan ende helt galt ellers, så vær rolig og hjælp dem til at få det, de ønsker. Bevar det kølige overblik, og hjælp roligt og venligt til. Der er simpelthen ikke andet at gøre.
Observér, dokumentér, rapportér!

Offline dna

• Fuld medlem
  • Activity:
    7.6%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Oktober 24, 2017, 05:06:30 pm »
Ældre ægtepar i Egå blev cirka klokken 23:45 i aftes udsat for et (mislykket) hjemmerøveri. Det har til gengæld nok kostet den modige mand i huset nogle blå mærker, idet han satte sig til modværge. Han blev da slået gentagne gange af de to forbrydere med et koben.

Begge gerningsmænd talte dansk med mellemøstlig accent og bar masker og hættetrøjer.

https://24nyt.dk/mellemoestlige-maend-taesker-mand-koben-indbrud-nat-politiet-beder-hjaelp/

Det er tit - rigtig tit, vi læser om tilsvarende.
Min frue har sagt til mig flere gange, at den nat de kommer her, skal jeg ikke "til at spille Fantomet."
Men kunne godt tænke mig at spørge andre 60+ -folk, som måtte læse med herinde: Hvad gør I? Dyre alarmer? Håber naivt, at "de" går jeres dør forbi? Vagtaftaler med naboer?

Det gør jeg mig en del tanker om, dette rent jordnære, praktiske. Og misforstå mig endelig ikke derhen, at jeg skulle være bange.
Bekymret måske. Man kan jo se på de mange beretninger, der ligner det i Egå, at de går efter ældre enlige eller par - som måske bor lidt udenfor de større byer.

Jeg har da lidt forskelligt værktøj liggende som kan bruges som våben hvis det bliver aktuelt. Derudover ved jeg, hvor knivene i mit hus befinder sig.

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    28.8%
  • Country: dk
  • Mandag morgen Quarterback
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Oktober 24, 2017, 07:16:04 pm »
Begge gerningsmænd talte dansk med mellemøstlig accent

Ikke at de formindeligt ikke var af mellemøstlig oprindelse. Men enhver tosse af etnisk dansk oprindelse, der  befærder sig i et bestemte miljø, kan lærer at snak dansk med mellemøstlig accent.

Indbrud, og overgreb på andre, kan vel nemt anses for et af de ældste erhverv i menneskets historie. Det er der intet nyt i. At vi så ikke må være beredte og gøre modstand, mod sådanne modbydlige gerninger. Er komplet idiotisk lovgivning.
« Senest Redigeret: Oktober 24, 2017, 07:17:50 pm af MMQ »
Det eneste jeg ved, er, at jeg ikke ved noget.