Fritid > PC, internet og maskiner

Linux dual med Windows 10

(1/2) > >>

Poul David:
Linux dual med Windows 10

https://www.youtube.com/watch?v=x1ykDpSzpKU

”Sådan Dual Boot Windows 10 (eller nedenfor) og Linux Mint (Ubuntu) eller andre Destro (Hindi)”

Her i denne video kan du se hvordan du får Linux sammen med Windows 10.

Mange er trætte af Windows og vil gerne prøve noget nyt, men dog ikke helt opgive Windows.

Dette kan opnås ved at sætte ind Linux, ved siden af Windows på den samme computer.

Når man så åbner sin pc, kan man selv vælge hvilket system man vil bruge den dag.

Mange pc-brugeres computere er åbne som en si, fordi de ikke har sørget for sikkerheden på den.

Mange har ikke engang et antivirus program, selv om disse både kan købes af sikkerhedsfirmaer, eller downloades gratis fra nettet.

Windows systemer er under konstant angreb fra hackere, fordi der er så mange der bruger Windows, og fordi de er nemme at hacke ind i.

Sådan er det ikke med Linux systemer, da de næsten er umulige at hacke – ikke forstået således, at de er helt umulige at hacke, men der kendes relativt kun få lykkedes indbruds forsøg.

Dette hænger sammen med flere faktorer – der er ikke ret mange på verdensplan der bruger systemet, og de er derfor ikke interessante for kriminelle.

Den korte forklaring er, at man ikke kan installere noget på et Linux system, uden at man opgiver sin adgangskode – og sørger man for at opdatere de opdateringer der kommer fra Linux udbyderen, er computeren sikret så meget, at andet ikke er nødvendigt.

Mange installerer dog en firewall på deres Linux system og så var det det.

Selvfølgelig kan man også installere et virus program på sin Linux, men mange gør det ikke, da de finder det unødvendigt.

Lunavecchia:
Ja, det er godt med dig Polle.

Det er ærlig talt uforskammet, at du udgiver dig for at være en anden og tilligemed bruger hans profilbillede, som han i øvrigt selv har kreeret og dermed har ophavsretten til.

Me:
Ja, han burde have dette profilbillede på istedet. :smile:

Anklageren:
Man forstår godt, at han ikke kan få en debatside op og køre, for han er lidt sær.

Me:
Ja, han bruger også min signatur som jeg har på min profil!!!

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version