Forfatter Emne: Ny Ubuntu  (Læst 381 gange)

Offline Poul David (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    46.6%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Altid glad for at hjælpe.
    • Vis profil
Ny Ubuntu
« Dato: Oktober 22, 2017, 04:24:15 pm »
https://www.computerworld.dk/art/241433/helt-ny-version-af-ubuntu-klar-dropper-udskaeldt-brugerflade

"Helt ny version af Ubuntu klar: Dropper udskældt brugerflade
Canonical har udgivet version 17.10 af det populære Linux-system Ubuntu, og denne gang dropper Canonical Unity og har i stedet valgt Gnome-brugerfladen"

Hvorfor betale for et styresystem, når man kan få et gratis?
Brug aldrig person angreb som stalker eller trolleri mod andre medlemmer - det sætter dig selv i et dårligt lys, og viser kun hvem du er som person!

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    25.6%
  • Mandag morgen Quarterback
    • Vis profil
Sv: Ny Ubuntu
« Svar #1 Dato: Oktober 22, 2017, 04:48:48 pm »
https://www.computerworld.dk/art/241433/helt-ny-version-af-ubuntu-klar-dropper-udskaeldt-brugerflade

Canonical har udgivet version 17.10 af det populære Linux-system Ubuntu, og denne gang dropper Canonical Unity og har i stedet valgt Gnome-brugerfladen"

Man kan da også pirat kopiere og snyde sig til det. Tvivler nu stærkt på at dette Linux-system, kan det som jeg som bruger, har behov for, så selvom det er gratis, er det ikke nødvendigvis brugbart.

Det eneste jeg ved, er, at jeg ikke ved noget.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    97.4%
  • Country: gl
    • Vis profil
Der er måske meget mere, som du har holdt skjult
« Svar #2 Dato: Oktober 22, 2017, 05:40:06 pm »

Man kan da også pirat kopiere og snyde sig til det. Tvivler nu stærkt på at dette Linux-system, kan det som jeg som bruger, har behov for, så selvom det er gratis, er det ikke nødvendigvis brugbart.

Vil det sige, at du også piratkopierer og snyder dig til styresystemet på den computer, som du også ulovligt omgår at betale afgift til?

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    25.6%
    • Vis profil
Sv: Der er måske meget mere, som du har holdt skjult
« Svar #3 Dato: Oktober 22, 2017, 05:45:18 pm »

Vil det sige, at du også piratkopierer og snyder dig til styresystemet på den computer, som du også ulovligt omgår at betale afgift til?

Din antagelse er noteret. Og nej, jeg skrev "Man kan da også pirat kopiere og snyde sig til det." Ikke at jeg gør det, blot at man kan gøre det.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Oktober 22, 2017, 06:10:57 pm »
Spændende. Lang tid siden jeg har leget med Ubuntu. Faktisk var version 10 den sidste jeg prøvede og er sikker på at der nok er sket en del siden. Vigtigst af alt håber jeg at det nu er lavet sådan at en almindelig bruger aldrig nogensinde har behov for at skrive kode i terminalen bare for at installere nogle programmer eller drivere. Det var klart det mest irreterende ved ubuntu (og al linux faktisk) i gamle dage. For selv om jeg ikke selv er totalt tabt bag en vogn når det kommer til IT, så kan jeg heller ikke huske kodesyntaksen for linux på stående fod, og var tit afhængig af at kunne google mig til folk der allerede har fundet og skrevet koden for det jeg gerne ville have styresystemet til at gøre.

Når det er sagt var jeg rigtig glad for linux, fordi det var så let og kørte meget hurtigt på selv gamle og svage computere, og når først alting var installeret kørte det super stabilt. Til min daglige brug herhjemme har jeg dog en række spil jeg godt kan lide at spille, som ikke altid virker på linux, så tror ikke det bliver mit primære. Men kan være jeg kigger på at lave noget dualboot på min PC, hvis det stadig er et feature Ubuntu har.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    97.4%
    • Vis profil
Du må melde dig til et danskkursus
« Svar #5 Dato: Oktober 22, 2017, 06:48:49 pm »

Din antagelse er noteret. Og nej, jeg skrev "Man kan da også pirat kopiere og snyde sig til det." Ikke at jeg gør det, blot at man kan gøre det.

Et soleklart spørgsmål er ikke en antagelse, omend det er nok så begrundet.
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    25.6%
    • Vis profil
Sv: I hvilken forbindelse skulle jeg melde mig til et danskkursus?
« Svar #6 Dato: Oktober 22, 2017, 07:12:24 pm »
omend det er nok så begrundet.

min fejl at antage at dit yderst antagende spørgsmål, skulle være antagende.

Hvad der så bekræfter min antagelse, er kommentaren i citatet.

At jeg bruger piratkopiring, er en antagelse uden grundlag, og begrundelse der ikke eksistere. At du antager og begrunder noget om andre, er faktuelt og er bevist.

Offline Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    39.6%
  • Country: 00
  • Foragter NWOeliten, løgnemedierne og multikulturen
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Oktober 22, 2017, 07:17:35 pm »
Spændende. Lang tid siden jeg har leget med Ubuntu. Faktisk var version 10 den sidste jeg prøvede og er sikker på at der nok er sket en del siden. Vigtigst af alt håber jeg at det nu er lavet sådan at en almindelig bruger aldrig nogensinde har behov for at skrive kode i terminalen bare for at installere nogle programmer eller drivere. Det var klart det mest irreterende ved ubuntu (og al linux faktisk) i gamle dage. For selv om jeg ikke selv er totalt tabt bag en vogn når det kommer til IT, så kan jeg heller ikke huske kodesyntaksen for linux på stående fod, og var tit afhængig af at kunne google mig til folk der allerede har fundet og skrevet koden for det jeg gerne ville have styresystemet til at gøre.

Når det er sagt var jeg rigtig glad for linux, fordi det var så let og kørte meget hurtigt på selv gamle og svage computere, og når først alting var installeret kørte det super stabilt. Til min daglige brug herhjemme har jeg dog en række spil jeg godt kan lide at spille, som ikke altid virker på linux, så tror ikke det bliver mit primære. Men kan være jeg kigger på at lave noget dualboot på min PC, hvis det stadig er et feature Ubuntu har.

Fordi Windows 10 er spyware og lort så kommer min næste PC til at have Linux.
Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    97.4%
    • Vis profil
I forbindelse med din kryptiske facon
« Svar #8 Dato: Oktober 22, 2017, 07:35:07 pm »

At jeg bruger piratkopiring, er en antagelse uden grundlag, og begrundelse der ikke eksistere. At du antager og begrunder noget om andre, er faktuelt og er bevist.

Jeg har ikke antaget, at du bruger piratsoftware - så du vrøvler.

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    25.6%
    • Vis profil
Sv: Hvordan skulle et danskkursus, afhjælpe min kryptiske facon?
« Svar #9 Dato: Oktober 22, 2017, 07:49:27 pm »

Hvordan skal ordvalget "omend det er nok så begrundet." ellers antages?...hvis ikke dette er en antagelse, hvordan skal jeg antage andet, ind alt som du siger skriver, ikke blot er vrøvl? Hvis alt du siger, kan have flere betydninger, så som "Nasserøv" som du konsekvent bruger som et opdigtet synonym for personer der skylder penge, bliver det dæleme svært at fortsætte med at diskuttere.

Du kan selvfølgelig, vælge at sige, at alt hvad du siger, kan eller måske kan have flertydige betydninger, og du er i din overbevisning om at alt hvad der skrives, kan være tvetydig, og vrøvl om nødvendigt. Dette er du selvfølgelig i din gode ret til at mene og tro på, hvis det er tilfældet.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    97.4%
    • Vis profil
Et danskkursus kunne hjælpe
« Svar #10 Dato: Oktober 22, 2017, 07:54:09 pm »

Hvordan skal ordvalget "omend det er nok så begrundet." ellers antages?...hvis ikke dette er en antagelse, hvordan skal jeg antage andet, ind alt som du siger skriver, ikke blot er vrøvl? Hvis alt du siger, kan have flere betydninger, så som "Nasserøv" som du konsekvent bruger som et opdigtet synonym for personer der skylder penge, bliver det dæleme svært at fortsætte med at diskuttere.

Du kan selvfølgelig, vælge at sige, at alt hvad du siger, kan eller måske kan have flertydige betydninger, og du er i din overbevisning om at alt hvad der skrives, kan være tvetydig, og vrøvl om nødvendigt. Dette er du selvfølgelig i din gode ret til at mene og tro på, hvis det er tilfældet.

Et begrundet spørgsmål er stadig et spørgsmål - og ikke en antagelse - så du vrøvler trøstigt videre, som om det er vigtigt.

Offline Me

• Hyper medlem
  • Activity:
    26%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Oktober 22, 2017, 11:33:45 pm »
Ja, selv Microsoft bruger Linuxprogrammer i dag i deres system. :smile:
Altid glad for at hjælpe. :smile:

Offline Me

• Hyper medlem
  • Activity:
    26%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Oktober 22, 2017, 11:37:58 pm »
En fordel ved Linux er at man kan køre det direkte fra en USB pind uden at skulle installere det.
Det fylder ca. 2.5 Gb på en USB pind.

Linux Mint 18.2 er det som bliver brugt mest.
« Senest Redigeret: Oktober 22, 2017, 11:40:12 pm af Me »

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    25.6%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Oktober 22, 2017, 11:58:25 pm »
En fordel ved Linux er at man kan køre det direkte fra en USB pind uden at skulle installere det.
Det fylder ca. 2.5 Gb på en USB pind.

Linux Mint 18.2 er det som bliver brugt mest.

Ja, fordelen er at det ikke fylder nær så meget som windows at smide på en pind.
http://uk.pcmag.com/operating-systems-and-platforms/88253/feature/how-to-run-windows-10-from-a-usb-drive

Men kan Linux bruge Call of Duty: WWII ? 

Offline Me

• Hyper medlem
  • Activity:
    26%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Oktober 23, 2017, 12:02:59 am »
Men kan Linux bruge Call of Duty: WWII ?

Ja. :smile: