Forfatter Emne: En vestjydes iagttagelser  (Læst 222 gange)

Solkorset

• Gæst
En vestjydes iagttagelser
« Dato: Oktober 19, 2017, 10:54:45 am »
"Da jeg på et tidspunkt skulle ud i omklædningsrummet, hvor der også er et toilet, for at fylde vand på min flaske, stod der en muslim med den ene fod oppe i håndvasken.
Han var igang med at vaske fødder, der hvor jeg drikker vand, og det fik mig til at tænke på, hvor langt vi er fra hinanden."

Sådan skriver en vestjyde i et brev til Den Korte Avis om, hvordan den muslimske tilstedeværelse i f.eks. svømmehaller og fitnesscentre ødelægger den almindelige danske hygge. Et andet eksempel, han nævner: En stor mellemøstlig dreng kan bare bruge et bad beregnet til dommerne i hallen - man giver ham således positiv særbehandling. Hvorfor gør man det?

https://denkorteavis.dk/2017/jeg-bor-i-vestjylland-og-her-er-der-nu-ogsaa-muslimer-der-faar-saerbehandling/

Vestjyden skriver:
"Muslimer stiller i et væk krav om særbehandling i det offentlige rum: Krav om halalmad, tørklæder, adskillelse af mænd og kvinder ved svømning m.m.
Det skal samfundet sige nej til og stå fast på."

Det er jeg enig med den vestjyske skribent i. Derimod ikke i, hvad han skriver i slutningen af brevet om, at "integrationen går galt" pga. særbehandlingen. Det tyder på, at der er nogle halalhippier i det vestjyske, som har fået bildt ham ind, at integration af muslimer er "noget, der skal lykkes"!
Nå, han bliver nu nok klogere, jo mere han bliver "beriget" i fitness-centret og andre steder.    :wink:

Offline 12:30

• Fuld medlem
  • Activity:
    8.8%
    • Vis profil
Sv: En vestjydes iagttagelser
« Svar #1 Dato: Oktober 19, 2017, 12:48:20 pm »
Drikker du vandet fra et lokum?

Solkorset

• Gæst
« Svar #2 Dato: Oktober 19, 2017, 12:55:12 pm »
12:30:
Citér

Vestjyden i linket omtaler, at han vil hente vand fra  h å n d v a s k e n.
Og du har pip i papæsken.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Oktober 19, 2017, 02:50:41 pm »
12:30:
Citér

Vestjyden i linket omtaler, at han vil hente vand fra  h å n d v a s k e n.
Og du har pip i papæsken.

SÅ - SÅ  - du bør behandle vores landsbytosse ordentlig  :big_grin:

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    38.8%
  • Country: dk
  • Mandag morgen Quarterback
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Oktober 19, 2017, 03:31:38 pm »
Så er der party i provinsen.

Kan intet problem se i halal slagtning, heller ikke tørklæder der ikke dækker ansigtet. Men hvis det personligt er noget der går ud over min norm, som dansker, så er det et problem. Så som adskilles af mænd og damer, og en der smider fødderne op i en håndvasken jeg drikker vand fra.

Der er acceptable kulturalle forskeligheder, og så er der direkte idioti, som personer med andre kulturalle overbevisninger og baggrund, må forstå ikke høre sig til i danmark.

Hvad der så er acceptabelt, og ikke er. Er der jo en bred mening omkring, som måske skulle være bedre defineret.
Det eneste jeg ved, er, at jeg ikke ved noget.