Forfatter Emne: Hvordan ville du tiltale Dronningen, hvis du mødte hende?  (Læst 221 gange)

Offline politisk ukorrekt (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
Hvordan ville du tiltale Dronningen, hvis du mødte hende?
« Dato: Oktober 18, 2017, 12:42:25 am »
Jeg ville helt klart sige DU, fordi jeg ikke mener, at en dronning er over mig eller alle mulige andre og fordi jeg mener, at det principielt er forkert, at vi skal have et monarki, hvor folk er født til at have mere magt end alle os andre.

Så uanset hvor meget hun insisterede på at være De´s, ville jeg nægte og jeg ville kalde hende DU.

Hvad med DIG? (ja DIG, DU!!) :blum:

Min ideologi siger mig, at følgende ligning er sand:

Dronning = statsminister = advokat = bager = skolelærer = studerende = arbejdsløs = folkeskoleelev = hjemløs = børnehavebarn = Paven = baby = kontanthjælpsmodtager = popstjerne.

Kort sig er vi alle lige efter min ideologi og derfor kan ingen kræve at blive tiltalt med større respekt end andre.

=

« Senest Redigeret: Oktober 18, 2017, 12:47:26 am af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    98%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Jeg synes ikke, det er en interessant provokation i dag
« Svar #1 Dato: Oktober 18, 2017, 01:13:54 am »
I Grønland møder vi dronningen, og hun er ligeglad med, hvordan du tiltaler hende.

Noget andet er hoffets mening ved officielle begivenheder. Der ville du sikkert nyde at falde udenfor, som en anden provo.

Da jeg var ung provokerede jeg ofte. Hvis der var barnedåb eller bryllup tog jeg med i kirken for familiens skyld - selvom jeg ikke var troende - men jeg rejste mig ikke op, når alle de andre gjorde det.

Sådan er jeg ikke i dag. Nu kan jeg godt finde på at gå i kirke, fordi det er en gammel tradition, selvom jeg stadigvæk er lige lidt troende, men jeg holder mine meninger for mig selv og provokerer ikke.

Vi synes alle sammen at vores meninger er så interessante for andre, men det er de jo ikke. Heller ikke i en debat. Der er argumenter, som man ikke har tænkt på før - eller ikke forstået - interessante.

Usædvanlige meninger kan være interessante, hvis man ikke har hørt dem før. Det kan også være troen på reptilians eller NWO - men det går hurtigt over og bliver trivielt, når man har lært dem at kende.

På SOL'en synes jeg f.eks. i starten,  at dine teorier var interessante. Det holdt nogen uger eller måneder.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    27.2%
  • Country: dk
  • Mandag morgen Quarterback
    • Vis profil
Sv: Hvordan ville du tiltale Dronningen, hvis du mødte hende?
« Svar #2 Dato: Oktober 18, 2017, 01:59:57 am »
Folk der ønsker betegnelser og titler foran og efter deres relevante navn, bliver bedt om at sætte (du er Gud), foran min. Hvis de ikke ønsker at, bruge min titel, kan de hellere ikke forlange jeg bruger deres irrelevante titel eller usædvanlige betegnelse.

Har på fornemelesen at Margrethe, er jævnt ligeglad med betegnesler og titler, så længe hun bliver omtalt pænt og anstændigt, ligsom alle andre.
Det eneste jeg ved, er, at jeg ikke ved noget.

Offline Tørresnoren

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.6%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Oktober 18, 2017, 07:10:04 am »
Det med titler og 'De' og 'du' er efterhånden noget der hører fortiden til - heldigvis kan man mene, eller ej..

- det sker faktisk af og til at jeg bliver tiltalt med 'De' - det kunne være i mit teleselskab, på apoteket, eller som for nyligt - da jeg lejede en bil i Billund..   

Når det forekommer, så er det som regel fra unge med indvandrerbaggrund - måske disses 'høfligheds-kodex' er lidt anderledes end andre unges..?

Jeg stod i lære som håndværker i årene omkring 1970 - jeg sagde naturligvis 'De' til min læremester og det samme til et par af de ældre svende..

- ude ved kunderne var det helt naturligt at være 'De's' med de 'gamle' over 40-50 år - (hvis man da overhovedet blev bedt om at åbne munden) :ohmy:

I rigtigt gamle dage var det meget brugt, at de fine damer tog deres mands navn og titel til sig - 'Goddag, De taler med Fru Direktør Edwin von Fjuttenheimer'.. :hyper: :big_grin:

- i dag er der ikke meget tilbage af den slags - men HVIS jeg mødte Daisy en dag, så ville jeg tiltale hende på samme måde som hun til mig - hun ville jo sandsynligvis tiltale mig med 'De' - og der ville derfor på ingen måde gå nogle skår af mig ved at tiltale hende på samme måde.. :yes:

« Senest Redigeret: Oktober 18, 2017, 07:13:33 am af Tørresnoren »
'Det er aldrig for sent at leve lykkeligt til sine dages ende'...

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    14.8%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Oktober 18, 2017, 12:10:49 pm »

- men HVIS jeg mødte Daisy en dag, så ville jeg tiltale hende på samme måde som hun til mig - hun ville jo sandsynligvis tiltale mig med 'De' - og der ville derfor på ingen måde gå nogle skår af mig ved at tiltale hende på samme måde.. :yes:

Sagen i en nøddeskal :-)

Jeg er i øvrigt også vokset op med, at voksne sagde børn De til, medmindre det var familie eller venner til forældrene.
Jeg var derfor totalt målløs, da jeg startede på en arbejdsplads i 1970, hvor alle var på fornavn og tiltalte hinanden med "Du".
Det hænder ind i mellem, at nogen tiltaler mig med et "De" - ofte unge kassemedarbejdere i supermarkedet, og det støder mig en smule  :blum:
I'm a Troll