Forfatter Emne: 28 afviste asylansøgere sultestrejker - haha....  (Læst 809 gange)

Offline Me

• Hyper medlem
  • Activity:
    25.6%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: 28 afviste asylansøgere sultestrejker - haha....
« Svar #30 Dato: Oktober 23, 2017, 07:27:29 pm »
hvorfor har vi så, så mange danske hjemløse...
Mange af de hjemløse har selv valgt at være hjemløse.
Altid glad for at hjælpe. :smile:

Offline MMQ

• Senior medlem
  • Activity:
    25.6%
  • Country: dk
  • Mandag morgen Quarterback
    • Vis profil
Sv: 28 afviste asylansøgere sultestrejker - haha....
« Svar #31 Dato: Oktober 23, 2017, 07:34:50 pm »
Jeg har tit tænkt, at hvis jeg blev boligløs, ville jeg flytte væk fra København, hvor jeg bor nu,
og hvor det er svært at finde en billig bolig.

Der er jo områder af landet, hvor det må være nemt at finde en bolig, der er til at betale.

Hvorfor flytter boligløse ikke til et af de områder?

Der er muligvis geografisk forskelle på prisen af huse og leje mål. Men personer uden penge, muligvis på overførselsindkomst, kan ikke bare flytte. Og selvom de kan, har de ikke remedier eller økonomisk grundlag, til at bo i udkants danmark i første omgang. Det er muligt, lejen og boligen er billig ved første øje kast. Men at leve i udkanten, er på ingen måder billigt, eller alment.

Me
Citér
Mange af de hjemløse har selv valgt at være hjemløse.

Har selv boet på forsorgshjem / herberg. Vil godt skrive under på, at langt de færeste hjemløse, selv har valgt at være hjemløse. Der er mange årsager til, at man bliver hjemløs. Der er selvfølgelig de hardcore få vagabonder, men de ikke ligefrem i flertal af hjemløse længere. Du kan argumentere med, at man selv har sat sig i en situation hvor man bliver hjemløs, ja. Men så kan der også argumenteres med, at alle situationer er vidt forskellige og individuelle, og ikke nødvendigvis selvvalgt, som et bevidst valg.
Det eneste jeg ved, er, at jeg ikke ved noget.